PH!antasy F1 - Klánok, Ligák, Versenyek fórum

üzenetek

hozzászólások


Qorthral
(őstag)
Blog

Üdv! :)
Jó újra látni itt egyre több régi arcot! Meg persze az újakat is.
Kíváncsi vagyok ki milyen csapatokat rakott össze!

Pár gondolat / tanács vegyesen, ami eszembe jutott:

- A kvali kezdetéig tetszőlegesen lehet módosítani a csapatokat
- A versenyhétvégék között a népszerűségük és a teljesítményük alapján változik a pilóták / csapatok ára. Ezt ki lehet használni "pénzszerzésre", ha olyan komponensre cserél az ember, aminek az értéke nőni fog az árkalkuláló algoritmus szerint. Ezt lehet majd látni elvileg valamivel előre (sentiment). A rákövetkező hétvége előtt igény szerint persze vissza lehet váltani az eredeti komponensre (hiszen 3 ingyenes csere van) némi ingyenpénz kézhezvétele mellett.
- Ki / mi lehet jó vétel (saját vélemény)?

*** Verstappen, Perez, Ricciardo, Norris, McLaren, Red Bull
** Alonso, Raikkönen, Tsunoda, Russel, Alfa Romeo, Alpha Tauri
* Hamilton, Bottas, Sainz, Stroll, Schumacher, Gasly, Alpine, Mercedes

Kis magyarázat:

Nyilván a Red Bull és a Meki nagyon erős, érdemes mindkettőből válogatni a csapatba. Kisebbek közül jónak tűnnek az Alpha Taurik és az Alfák. A bátrabbak próbálkozhatnak Alonsóval, Bottassal vagy a Ferrarisokkal. Lepattanó gyűjtésére jó lehet Russel vagy Schumacher is.

Pár fontosabb szempont:
- a legfontosabb az ár / érték arány. Pl Hamilton nyilván nagyon jó lesz, de vajon fog 2x annyi pontot hozni, mint a mezőny jó eséllyel 3. legjobb autójában a dobogókért harcoló Ricciardo?
- potenciális árfolyamváltozás: a népszerű, hamar jó eredményeket szállító versenyzők ára gyorsabban nő majd, így különösen az alulértékeltnek tűnő versenyzők (Perez, Norris, Tsunoda) lehetnek jó vételek
- Turbo Drivernek csak 20 milla alatti pilóta választható, így felértékelődik pl Perez, Ricciardo.
- Hosszabb távra is tervezni kell, mert csak 3 ingyenes csere van, így nagyon megbolygatni nem lehet a csapatot (csak a wildcarddal).
- A pontrendszer díjazza a pozíciószerzést és bünteti a kiesést, ezért jobb lehet egy közepesen kvalizó, de stabilan célbaérő és helyezéseket nyerő versenyző, mint egy 1 körön nagyon gyors, de sűrűn kieső / beragadó pilóta.
- A csapatok ár / érték aránya jobb, mint a legtöbb pilótáé, ezért érdemes erősebb csapattal indulni és inkább pár pilótán spórolni, mint fordítva.

Ki mit gondol?

[ Szerkesztve ]


ROBERTOH
(őstag)

Üdv! Csatlakoztam a ligához, hogy rontsam mások nyerési esélyét :D
Még ismerkedek a felújított felülettel (utoljára 19-ben használtam). Csak én nem találom, hogy hol lehet megnézni, hogy melyik ligához csatlakoztam illetve annak tagjait? :))


bobace
(őstag)
Blog

Hát már le vagyok rendesen maradva az F1-es eseményekkel, de a retro hangulat idevonzott, úgyhogy én is csatlakoztam :D


ROBERTOH
(őstag)

Én meg rájöttem, hogy hiába nyomtam a "join"-ra, nem csatlakoztam a ligához, gondolom azért nem, mert még nem állítottam össze csapatot. Ha összeállítok, akkor a futam előtt még tudok rajta változtatni, vagy csak az extra változtatás felhasználásával?



(addikt)

Az a bajom ezekkel a játékokkal, hogy túl sok energiát és időt igényelnének, ha rendesen akarnám csinálni, de mostanában se erőm, se kedvem minden futam előtt 2 órát excelezni.

szerk: a másik meg, amit utálok, ha a matek azt mondja, hogy olyan csapatot/pilótát kell betegyek, akit amúgy nem szeretek. És akkor emiatt az egész futamot frusztáló kognitív disszonanciában töltöm, megöli az egészet, szóval kössz, nem. :D

Szóval most úgy vettem rá magam, hogy szigorúan max 5 perc minden futam előtt, csakis érzésből és szimpátia alapján. :D

A tippek jók, köszi értük. Nagyjából egyet is értek az ár/érték aránnyal.

[ Szerkesztve ]


mefistofeles
(addikt)
Blog

Én alapból sem ölök bele sok időt. Igazából úgy is működik... :)


Qorthral
(őstag)
Blog

Csapattal tudsz csak csatlakozni a ligához. Csapat alapon működik, nem játékos alapon. Max 2 csapatod lehet a ligában. A kvali előttig lehet most még bátran változtatni, ez még nem számít cserének.


ROBERTOH
(őstag)

Köszi! Akkor hamarosan csatlakozok ;)


Qorthral
(őstag)
Blog

Megöregedtünk? :))
Egyébként értelek és hasonlóan is vagyok vele, még ha a tiednél nagyobb is a lelkesedésem. Mindenesetre a lényeg, hogy adjon egy kis pluszt az életünkbe. Ha versenyenként pár percnyit + egy kis plusz izgulnivalót a futamokon / bosszankodást vagy örömködést utánuk itt a fórumon, akkor annyit. ;)

Stratégiailag el lehet még sokkal jobban is ezt bonyolítani. Szerintem ez így kb azon a szinten van, ami kevés törődéssel is élvezhető, de bele is lehet mélyedni igény szerint.


Qorthral
(őstag)
Blog

Aki szeretne, a kvali kezdetéig még csatlakozhat a hivatalos fantasy játékhoz.
Saját ligánk is van, a df9b297e5a kóddal tudtok csatlakozni.


ROBERTOH
(őstag)

Nem lettem sokkal okosabb a 3. szabadedzés alapján sem. Szerintem maradnak az eddigi csapat összeállításaim :)


Qorthral
(őstag)
Blog

Ami engem illet variáltam egy kicsit, de nem jelentősen. :)
Kíváncsi vagyok a többiek csapataira. Nemsokára kiderülnek!


Motion_Blur
(félisten)

Öreg hiba volt (részemről) kihagyni a Mercit mindkét csapatból.


Qorthral
(őstag)
Blog

Nem feltétlenül. A Red Bull még "így is" jobban hozott az árához képest.
Ugyanez igaz HAM vs VER viszonylatban. A különbségből meg Russelek, Latifik meg Mazepinek helyett Leclerc, Ricciardo, Norris stb. volt vehető. Ezzel együtt persze végül a vártnál jobb vétel volt a Merci meg Bottas, de főleg Hamilton...



(addikt)

Azért mert most nyertek, még ár/érték arányban nem feltétlenül jobbak, mint pl a red bull. Főleg a szezonra vetítve.



(addikt)

Ha jól értem, a csapatok / pilóták árai folyamatosan változnak. Nem fix két futam között.

Van valami tapasztalat erről, hogy mikor érdemes kereskedni? Rögtön a szünet elején, vagy esetleg minél közelebb a következő futamhoz?
Gondolom a kereslet/kínálattól függ az ár, szóval ez alapján érdemes lehet meglovagolni a trendeket rögtön az előző futam után? De jó lenne valami tapasztalat erről, ha valakinek van már az előző szezonokból.

Illetve az nem világos, hogy két futam között lehetséges-e kereskedni és ezzel pénzt csinálni?
Pl én szeretném megtartani X versenyzőt, de arra számítok, hogy le fog menni az ára.
Akkor mondjuk hétfőn eladom és beteszek helyette egy másikat, akinél arra számítok, hogy felmegy az ára. Aztán pénteken futam előtt visszacserélem őket és remélhetőleg zsákolok egy kis casht, amiből csinálok egy másik cserét. Elvileg 3 változtatásra van lehetőség, szóval ez működik?


callmeakos
(veterán)
Blog

Én is kihagytam a Merciket, de úgy kompletten, de szerintem a jól kompenzáltak a RB-k. Ami nagy luft volt nálam az Gasly. És most látom hogy Overallban Tsunoda több pontot hozott mint Ricciardo. Lol.

[ Szerkesztve ]


Qorthral
(őstag)
Blog

Komplex a pontszámítás. A helyezések mellett a csapattárs megverése és a verseny során szerzett pozíciók is extra pontokat érnek. Utóbbi kettőben lényegesen jobb volt Tsunoda, mint Ricciardo.


Qorthral
(őstag)
Blog

Jól érted.
- Két éve csak a csapatok / pilóták teljesítménye számított, annak függvényében változtak az árak, futamonként egyszer. Mint az F1ligánál, csak nem fixen, hanem valami ismeretlen algoritmus által számolt módon (jobb esetben).
- Tavaly csak a kereslet mértéke alapján változtak az árak, ennek változását a "sentiment" mutatta meg. Amikor elérte valamely irányban a 100%-ot, az ár 0.1M-val változott. Két futam között többször is megtörténhetett ez.
- Idén kombinálják a két módszert. Nem tudom biztosan, hogy a teljesítmény alapú változások mikor élesednek. Állítólag anno úgy volt, hogy a köv. versenyes lezáráskor történik ez meg. Fura, de korrekt valahol. Jobb lenne azért úgy, ahogy az F1liga csinálta, a futamot követő nap éjfelekor történő élesedés, de nem így lesz. A sentimentes dolog elvileg állandó árváltozást okozhat, de ezek nem lesznek túl jelentősek.
- Lehet és érdemes is kereskedni. Tavaly korlátlan ingyen csere volt azt hiszem. Idén ezt 3-ra módosították, így valóban annyit tudsz tenni, hogy A -> B -> C cseréket csinálsz, ahol B a várhatóan dráguló komponens, A a jelenlegi, C pedig a következő futamra tervezett. Persze C lehet az A is, akit visszaveszel. Elméletileg az A -> B -> C -> D is működhet, de gyakorlatilag szerintem nem sűrűn lesz ilyen. Szóval jah, A -> B -> A/C működik, mellette meg marad egy cserelehetőséged (D -> E).



(addikt)

Szuper, ezzel máris buktam, a max 5 perc a szabadedzések után sémámat, pont ettől féltem. :D

köszi a választ!


bobace
(őstag)
Blog

Nem panaszkodom 199-es MD nélküli maxból 190 az több mint jó, és szerintem jobb is ha megjegyzem, mert nem lesz jobb :D



(addikt)

Én is elég jól bemákoltam az első futamot, úgy látom a ligában a legjobban, ha nem számítom a MD csapatokat. Innen már csak lefelé vezet az út. :O


mefistofeles
(addikt)
Blog

Siralmas kezdés. Alonso az oké, de a többit nem pontosan értem.... :(
Na mindegy, a főnökség összeül és javítunk a helyzeten.

[ Szerkesztve ]


BenHans
(addikt)

Két jó csapatom van, 223-223 pont. :DDD


Qorthral
(őstag)
Blog

Grat. :D Na majd ellőjük mi is a mega driverünket egy MAXpontosra, oszt' behozunk. :))


Qorthral
(őstag)
Blog

+Pá: Ne legyetek ennyire pesszimisták. :) A csapatok szép lassan egyre javulnak majd, így a pontszámok is. Az MD-t kell nagyon jól ellőni, meg persze a Wild Cardokat.



(addikt)

Én egyáltalán nem vagyok az, ennél jobban nem is alakulhatott volna. MD-vel korrigálva kb 280 ponton lennék. ;)
Csak nehéz lesz tartani ezt a szintet, az világos.

A wild cardban amúgy nem értem mi a pláne. Miért akarnék 12-t változtatni? Mire jó az?


callmeakos
(veterán)
Blog

Full középmezőny, yeeeeah :D
Nem vagyok meglepve, de azért a végeredményt látva picit többet vártam.


Motion_Blur
(félisten)

11. hely, legalább szabadon választhatok gumit :))


Qorthral
(őstag)
Blog

Lehet olyan helyzet a szezon során, amikor teljesen át akarod alakítani a csapatodat. Egyébként meg pénzgyűjtésre is jó lehet a sentimentekkel.


ROBERTOH
(őstag)

Sziasztok!

Idén lesz közös játék? Tavaly nem jött be az official..; jobb mint volt először, de még mindig rém unalmas. Valami f1világ szerű lenne a nyerő...


Motion_Blur
(félisten)

Elég hamar elhalt ez már tavaly is, szvsz nincs rá most igény.

üzenetek