Skoda, VW, Audi, Seat topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


rob210
(nagyúr)

Ez a BSE motoros?


Doki16
(addikt)

Mivel gyárin van BEM kód ezért az újon is jó lenne ha lenne. És igen tanítani kell, belépsz a megfelelő szekcióba és beírod az új akkumulátoron található adatokat.
Menni fog kódolás nélkül, de hidd el, hogy nem véletlenül rakták bele gyárba és a VCDS-be is. [link]

A biztonság kedvéért azt szoktuk ajánlani, hogy ne maradjon áram nélkül cserekor se a kocsi. Lehet nem történik semmi (ez a valószínűbb) lehet csak az ablak végállás megy el, de lehet valamelyik komfortelektronika legvégső esetben. Nagyon egyszerű áramot adni neki ezért érdemes megcsinálni. Elől van minden ilyen kocsiban bikapont. Arra tegyél egy megfelelő akkut vagy töltőt.


prAet0r_
(csendes tag)

Köszi a választ.

Nekem sajnos nincs hozzá szoftverem, így keresnem kell majd valakit, aki tud segíteni.

Nincs BEM kód az utángyártott akksin, ahogy olvastam, úgy fest, hogy BEM kód csak gyári akkun van. Legalábbis én nem találtam olyan utángyártott akksit, amin lenne. Amit kinéztem Varta akksit, az a gyári akku aftermarket piacon értékesített darabja, és azon sincs BEM kód.
[link] - Itt azt írják, ugyanaz az eredmény érhető el ha megváltoztatjuk a meglévő serial numbert akár csak 1 számjeggyel, akkor már új akkuként fogja értelmezni a rendszer és akként tanul fel. Ezzel kapcsolatban esetleg van tapasztalatod, vagy valakinek?

Köszi!

[ Szerkesztve ]


shark300
(tag)
Blog

Szia!
Köszi a választ.

Gyertyát márciusban cseréltek legutoljára, a budaörsi szervizben (tudtommal).

Azt mondták még, hogy látszik, hogy próbál kompenzálni a lambda szonda, de néha nem tud, ezért mondja azt, hogy elégtelen a fűtése (bocsi, ezt elfelejtettem írni, pedig lényeges lehet).

Igazából már március óta használom, mert "ez ilyen", fordulatszám mérőn 1-2x láttam, hogy megmozdult a mutató, inkább hangra, és a fenekemmel érzem a hullámzást.

Igen, BSE a motorkód, és valóban egyszerű motornak tűnik.

Fogyasztásom mióta megvan az autó, írom, kb 7,5-8,5 liter autópályától, és klímától függően.
Igazából check engine feltűnéséig nem tulajdonítottam nagy jelentőséget a dolognak, mert "ez ilyen".

Cseréltem már gyertyát másik autón, itt most a lustaság miatt nem néztem meg hamarabb, mi a helyzet... Bár inkább kellett volna.


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

BEM kód nem szükséges és ha azonos kapacitásút veszel, nem kell tanítani, feltéve, ha most az van feltanítva, ami benne van. Ha nagyobbat szeretnél, az sem gond, csak akkor már tanítani kell, mert fél éven belül kifekszik az akksi, ha kisebb kapacitásról tud a vezérlő...ilyenkor nem tölti fel teljesen és ettől lesz kuka az akku.

A bem kód arra jó, hogy kitölti helyetted a feltanítandó kapacitást, gyártót. Ha nincs, akkor még mindig meg lehet adni neki külön.

[ Szerkesztve ]


prAet0r_
(csendes tag)

Köszi Mágus.

A gyári ami benne van az 68 Ah (7P0 915 105), a kinézett Varta pedig 70 Ah (570 901 076), sajnos nincs belőle 68 Ah változat. :F Akkor ha át van írva VCDS-ben a kapacitás 68-ról 70-re, a gyártó ugyanaz (Varta a gyári is), illetve változtatunk 1 számjegyet a serialban (BEM kód hiányában ugye), akkor elvileg nem lehet gond?

Köszi!


rob210
(nagyúr)

Én a helyedben mérnék egy trafót.
Valamint a szívósor tömítéseket kicserélném, a hullámzás miatt.
A gyertyákat is kicserélném megfelelő beru, vagy denso gyertyára.
Valamint egy diag ezek után és bízni benne hogy nincs baj.
Az AGR/EGR vagy tököm tudja minek nevezi a vw, szelepet is kipucolnám, mert szerintem sose volt. :R


shark300
(tag)
Blog

Beszéltem most Novoth-tal telefonon:
1. márciusig tele vannak
2. ez a motor ilyen, alapjáraton próbáltak emelni, injektorokat ellenőrizték, több napig méregették, hullámzás akkor is megmaradt. Ha megszoktam, ne foglalkozzak vele.
3. ha nincs olajfogyás, nincs honnan olajat égetnie.
4. vissza Budaörsre, ellenőrizzék a lambda szonda jelét, fűtőkörét ők is, kompressziómérés, gyertyacsere, trafómérés, stb, amit írtál is.

[ Szerkesztve ]


rob210
(nagyúr)

Te Budaörs környékén vagy?
CSak azért kérdezem, mert én itt a környékünkön nem sok becsületes szerelőt ismerek.
:R


shark300
(tag)
Blog

Budapesti vagyok, de nem gond, ha mennem kell pár 10 km-t egy rendes szerelőhöz...
Csak találjak már egyet :D


Asbee
(veterán)

Engem a szívosor tömítés viccelt meg így szintén. Alapjárat egyre jobban kezdett elmenni, ugrált, rángatózott, égéskimaradás. Jött a check engine, esp világított, tele hibákkal. Már kompressziót mértünk, jó volt. Meglett fújkálva és azonnal meglett a tömítetlenség. Mellé egy folytószelep tisztítás + tanítás, azóta nagyon nagyon picike 1-1 kis rángás van csak klíma nélkül, de ezek ilyenek. Szerintem motortartó bakok cseréjével ezt sem érezném. BSE-ben nincs EGR.


Reggie0
(félisten)

Mennyire rendes szerelo kell? Csak gyertya csere?


rob210
(nagyúr)

Valóban az még sima visszavezetéses, szóval ez is kizárva.
:R


Attila2019
(tag)

Üdv. Tud valaki segíteni abban hogy, van gyári tolató kamera és gyári navi (nem tudom a pontos típusát) néha ki szokta írni a kijelzőn hogy nem működik a kamera de legközelebb ahogy R-be raktam egyből volt kép.

Most már mindig kiírja h nem működik a kamera és sehogy se jön elő a kamera kép. Pedig a kamera előbujik az embléma alól csak nincs kép . Mitől lehet ez ? :F

Vw cc 2012 12. ,6. Dsg, 2.0 tdi bmt, CFGB ,151.000km


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

Első körben kábel törésre gyanakodnék (amelyik köteg a csomiajtóra megy). Esetleg hiatárolót is meg lehetne nézni, mire panaszkodik.

[ Szerkesztve ]


Attila2019
(tag)

Köszönöm :)


Robi81
(tag)

Sziasztok.kellene egy kis segitség.vw polo 2003 1.4 benzin.a hengerek merről vannak számozva?vezérlés vagy a váltó felől.gyujtótrafót kellene cserélnem megvan,hogy a 2. a rossz.Csak nem tudom.merről van számozva. :R


1stVikman
(senior tag)

Szemben állva balról jobbra, azaz a vezérlés felől 1->4.


Robi81
(tag)

Köszönöm


shark300
(tag)
Blog

Gyertyacserét megoldom, bár márciusban raktak bele újakat. De kompressziómérés, lambda szonda jelének szkópos vizsgálata, fűtőkör mérése, trafó vizsgálata, esetleg az injektorok szállításának vizsgálata már más tészta.

üzenetek