üzenetek

hozzászólások


Redneck
(veterán)
Blog

Tisztában vagyok vele. Ezért írtam. Idegesítene ha egy i7-tel is lennének droppok. Márpedig lennének, a szoftverekből kifolyólag.

Egyelőre jegeltem a fejlesztést, bízom az AMD-ben, és abban hogy kialakul a Ryzen szépen. Jót tenne a piacnak játékos szempontból. Ez mondjuk nem azt jelenti hogy váltok, de jobb lenne előrébb lépni a 4C/8T prociknál.


MaxxDamage
(félisten)
Blog

Tudom és jogos!
Én jelenleg jól elvagyok 2x 6C/6T -vel (=12C/12T) :B
Volt anno i5-2500K -m is , hát nem dobtam hátast és volt FX-8350 -em is (5GHz -re húzva)
A jelenlegi összeállítást egy jó darabig meg fogom tartani, ez biztos.

L


HSM
(félisten)
Blog

Az miért hibája a szoftvernek, ha a felhasználók által "mindenhez elég erősnek" tartott processzorok (négymagos i5/i7) nem elegek hozzá, hogy az elvárt sebességgel maximális beállításokkal fusson?
Szerintem ez teljes mértékben user error.
Röviden-tömören kíváncsiságból végigfutottam a hatmagosommal a füves pályán. Teljesen jól fut nálam, nem tökéletes, de elég sima. 2010-es megjelenésű processzor.... :U Majd csinálok egy FRAPS-log-ot is, ha időm engedi. :K

(#61) Redneck: Mikor a hatmagosom kijött, még volt pletyka, hogy i9-nek nevezzék, mivel egy klasszissal erősebb cucc. Végül mégis i7 lett. Ahogy a notiknál is az i7 ugyanaz a kétmagos, mint az i5, csak egy fél hajszállal gyorsabb. Érdekes, nem? Pedig ez csak marketing. :)

[ Szerkesztve ]


Fred23
(nagyúr)

A Rise of the Tomb Raider esetében is láttam már olyat, hogy fél másodpercre 100%-os CPU használat Kaby i7-en. HSM-nek igaza lehet abban, hogy 6/12 vagy 8/16 esetén ilyen nem történne, és ami azt illeti, nem is találtam rá példát. Meg is találtam a képet, érdekessége és cikisége, hogy DX12 alatt történt!

"időnként a designerek gyógyszere elgurul, és beugranak több tízezer poligonból álló testek"

Ettől félek én is. A jövendő Star Citizen esetében ha nem számolnak azzal, hogy lehetnek hatalmas csaták az űrben, akár 200-300 hajóval, és túl magasra lövik be a hajók poligonszámát, csúnya diavetítés lehet a dolog vége, ráadásul pont ugye harc közben. Másrészt viszont ha gondolnak erre a lehetőségre, és miatta túl alacsonyra veszik a hajók poliszámát, akkor meg sokan azért fogják kritizálni őket.


pet007
(aktív tag)

Ez milyen karival volt?


Fred23
(nagyúr)

Nem emlékszem, csak arra, hogy 720p-ben volt a teszt, és mint látod, az fps elég magas is.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Nem gondolnám, hogy CPU limit, mert akkor a CPU leterheltsége nem 25%-50% lenne, mint általában, hanem 100%. Csak a GPU terhelés esik le, CPU változatlan marad.

Fred23: Mivel vannak játékok amik tökéletesen szaladnak, ráadásul azok sem csúnyábbak mint egy crysis, ezért én is úgy gondolom, hogy nem a gépemben kell keresnem a problémát hanem a Crysis 3-ban van a probléma. Olyan ez mint a mikroszaggatás, vannak játékok ahol előjönnek, van ahol meg semmi gond.
És azt sem igazán tudtam mire vélni, hogy egy latency checker nevű program futtatása, hogy a fenébe szüntette meg a gpu terhelés leesést a crysis 3-ban? Mindig is voltak érdekes dolgok a számítástechnika világában. :D

[ Szerkesztve ]


MaxxDamage
(félisten)
Blog

Elvileg a rendszer(ek)/szoftver(ek)/játék(ok) vagy bármi(k) nem adott gépre / gépekre vannak írva , de aztán ki tudja... pl. észrevételeim szerint vannak pl. a Benchmarkok... na ott még nem láttam, hogy AMD verné az Intelt (azok is érdekes módon vannak megírva, erről ennyit - volt sok intelem és sok AMD -m is , nekem mind2 jó volt arra amire használtam)... de szerintem hagyjuk is, mert úgy bele bonyolódunk, hogy nem tudjuk hol a vége (vagy az eleje) annak a fonálnak.. ;] :B

Reklám és a tesztek (ami maga a "reklám")...teszt eredmények, legtöbb embernek ezek a mérvadók és elsődleges dolgok amit néznek és ami(k) alapján beruháznak alkatrészbe, vagy konfigba... (és az is meg van játszva, mint az életben minden más...) ;)

Igen, sok esetben "user error" is jelen van...nem kis mértékben !
Sok gépet összeraktam már (DOS rendszertől kezdve Win10 -ig és Server platformokon át..), sok pénzt erre áldoztam és mindig tanultam és tanultam...tapasztaltam újabbnál újabb dolgokat (és ez csak jó) és volt sok gép amit nem magamnak raktam össze, szereztem be.. fast end (OFF) :R

L


HSM
(félisten)
Blog

Pedig de. A CPU-limit nem azt jelenti, hogy minden szál 100%-ra ki van terhelve, lásd pl. a korábbi képem: [link]. Ezen 43% a CPU használat, és 68% a GPU, de a lényeg, hogy beton kemény CPU-limit van. :K
Amúgy ezt igazából V-sync nélkül kell nézni, mert V-sync-el esik a GPU-használat a szinkron miatt is.

Persze, opció, hogy más játékkal játsz, ha az is tetszik, és jobban fut. ;]

(#68) luimapeiz: "...játék(ok) vagy bármi(k) nem adott gépre / gépekre vannak írva" Pedig éppen ez lenne az oly sokat használt kifejezés, az "optimalizálás" lényege, hogy addig csiszolják+butítják az elkészült programot (leginkább játékot), míg nem fut jól (használhatóan) a célpiac gépein. :D

Mint írtam, nekem is van amúgy elég sok tapasztalatom, ami az utóbbi 10 év processzorait illeti, az extrém drága HEDT hatmagosokon és AMD FX-eken kívül kb. mindent próbáltam. :D

(#64) Fred23: Szerintem ez inkáb dicsőség, mint szégyen, ha egy játék fullra ki tud használni 8 szálat és közben közel 170 FPS-el repeszt... :C

Egyébként DX11-ben sokszálas procin nem is nagyon fogsz soha látni 100%-ot, több okból sem, leginkább azért, mert nem skálázódik jól a parancsokat kiosztó egy szem programszál, ezt a korlátozást javították DX12-ben.

Ami a játszhatóságot illeti, gyorsan mértem egyet (15 perc alatt elszaladtam a WTTJ pálya elejétől át a füves részen az alagútig, ahol a fűben elkapták a Ceph-ek a katonákat) és szerkesztettem két ábrát a mérésekből.
Az első kép a frametime-okból, minden oszlop azokat a frametime-okat tartalmazza, ami a saját felirata és az előző között eltelt idő. Tehát pl. a 13-as oszlop a 12 és 13ms közötti képidő alatt elkészült képkockák számát mutatja. Összesen 51 000 képkocka készült el a mérés alatt.
Szerintem elég beszédes, hogy 40 és 33FPS között már csak 783 képkocka került, 33FPS alatt (azaz 30ms frametime felett) mindössze 139 képkocka volt, amiből 93db 30 és 35ms között volt, azaz 28,5FPS felett, 24db 25FPS és 28FPS között, és mindössze 22db esett be 25FPS alá. Szerintem ez még elfogadható, főleg, hogy ugye egy 7 éves hatmagosról beszélünk, nem egy modernebbről, egy mai OC nélküli 7700K szintje ez amúgy, ha jól kihasználja a program.

Ja, és nem ám 720P low-on, hanem 1080P FHD Very High grafika és SMAA 2X-et is kapott a 290X-em, hagy dolgozzon. ;]
Ja, és mértem közben a CPU-GPU kihasználtságokat 1s-enként, íme:

Kicsit befejezhettem volna hamarabb, nem volt fejemben, meddig tart a füves rész. Esetleg próbálhattam volna kis felbontásban, élsimítás nélkü, a GPU-limitet kiküszöbölendő, de most erre volt csak időm.
Szóval, szerintem korántsem olyan vészes a helyzet a játékkal, mint ahogy néhányan beállítják. :)

[ Szerkesztve ]


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Lehet igazad van, ennyire nem értek hozzá. És azt mivel magyarázod, hogy amikor elindítom a latency checker programot akkor nincs az a jelenség, hogy leesik a gpu terheltsége időnként a crysis 3-ban?
Amúgy vsync nélkül néztem, a jelenséget úgy lehet igazán monitorozni valóban.
Egyébként ha az msaa-t leveszem 4-re, akkor vsync-el 90%-ban mindenhol beton stabil 60fps, egy két helyen megy pár fps-el 60-alá. Szóval nagyon szépen játszható, nincs azért akkora gond. De ha véletlenül nem jövök rá erre a latency checker féle trükkre, akkor sokkal rosszabb lenne.


Fred23
(nagyúr)

A baj az, hogy mikor ilyen 100% terhelés van, akkor a játékban akad egyet, többen írták már fórumon. Mindegy, hogy milyen erős 4/8 procival, viszont 6/12-es és 8/16-os procik esetén meg nem fordul elő a dolog. :F Nem arról van tehát szó, hogy ez egy általános dolog, hanem csak néha, egyes helyeken, fél másodpercre, az egész játékban csak párszor, de megtörténik a 100%-os terhelés -egy apró akadás mellett. Szerencse, hogy lett egy ilyen a bench alatt is!

"93db 30 és 35ms között volt, azaz 28,5FPS felett, 24db 25FPS és 28FPS között, és mindössze 22db esett be 25FPS alá."

Elviselhető, de lehetne azért jobb is! Félelmetes ez a Crysis 3.


HSM
(félisten)
Blog

A Latency checkeres jelenségre nem tudok mit mondani, nem tudom, mitől lehet. Soha hasonlót sem tapasztaltam.

(#71) Fred23: Jah, vagy úgy... Szval ott kéne neki még erőforrás valamire. Szerintem ez nem elég jó optimalizálás eredménye lehet, ha ilyen magas FPS mellett mégis be tud akadni. A 6/8 magos procikon úgy látszik, marad elég mag elvégezni akadás nélkül a feladatot.

Hát igen, durván kell neki a proci ezeken a részeken. :K Sajnos azért ez nem egy mai hatmagos, azok vagy 30-50%-al simán erősebbek ennél (típus és OC függően), na azokkal már tökéletesen szaladna... :) Egyszálon a Ryzen is ráver vagy 33%-ot, többszálon mégtöbbet, szval azzal is szépen szaladna már.

[ Szerkesztve ]


jocomen
(aktív tag)

& Runner_fxr: Nem csináltok egy feladatkezelős vagy vmi hasonló képmentést egy ilyen akadás után, ahol látszik, h konkrétan szálanként mi volt?

#Gbors: jó írás lett, az eltérő képarányos rész nekem új volt.

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

A latency checker mit csinál játék alatt? Nem arra jó, hogy a driverek/hardverek/portok késését mérje?


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Hát épp ez az, hogy fogalmam sincs mit csinál a játék alatt! :) Én is pont azért indítottam el először, mert ajánlották nekem, hogy azzal kiszűrhető ha valami driver bekavar és lassítja a rendszert. Aztán elindítottam, majd utána a Crysis 3-at is, és azt vettem észre, eltűntek azok a megmagyarázhatatlan GPU kihasználtság zuhanások. Utána bezártam a latency checker-t, majd úgy ismét elindítottam a Crysis 3-at és már is ott volt az említett dropp. Szóval ha játszom ezzel a játékkal, akkor fut alatta a latency checker. :) Egyébként egyetlen más játékban nem volt ilyen jellegű problémám.

jocomen: Ilyet még nem csináltam, konkrétan mire gondolsz? A feladat kezelőn belül hol?

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Az a program (latency cheker) nem engedi energiatakarékos módba (c3/c6) lépni a magokat, valószínű ez az oka ennek a viselkedésnek.

Nálam melegebb a CPU, ha fut., lehet hogy a VGA-t is kitámasztja 3d órajelen, ki kell próbálni.

[ Szerkesztve ]


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Köszi! Megnézem a hőmérséklet különbségeket. Azért nem tűnt fel, mert bár monitoroztam azt is, de nem volt különösebben meleg a játék alatt, de lehet van különbség.


jocomen
(aktív tag)

[link]

Azt hiszem 1 percig visszamenőleg mutatja szálanként a terhelést /ingadozást (nálam a 2 fenti ekg).
Vagyis ha fut a háttérben a feladatkezelő játék közbe, akkor egy ilyen lassulásnál van idő asztalra lépni és csinálni róla egy képmentést, h mi is volt ott.

[ Szerkesztve ]


pet007
(aktív tag)

Ajanlom aida64-et! Stress test reszenel jol lehet logolni mindent, nem kell elinditani, csak megnyitni.


hcl
(félisten)
Blog

Kimerítő lett!
Mondjuk azt is megnézném, mennyire tud lassítani egy játékot egy agyongyötört windóz :D

üzenetek