Ahhoz már nagyon szét kell b***ni a windowst, hogy a játékra hatással legyen - konkrétan az kell hozzá, hogy a háttérben fusson valami folyamatosan. Pl. a .NET framework telepítője
hozzászólások
Hát, ha pl. nem olyan erős a proci, akkor a háttérben futó parazita folyamatokat észrevenni. Meg esetleg ha túl sok ramot zabál.
Ja igen, mindig elfelejtem, hogy van, aki windows 10-et használ A teszt 8.1-gyel készült, reboot után mértem, viszont a service-eket nem konfiguráltam át a teszt miatt, szóval megfelelt egy "hazajövök munka után - beröffentem a gépet - lövök egyet" use case-nek.
Az előző munkahelyemen kb. minden gép Szerencsétlen userek meg várják a kört.
Nekem sosem volt vele gondom. Egy darabig nem is volt, aztán a Doom miatt visszatettem. Most lehet, hogy megint repül
Igazából csak azért nem irigyellek, mert már régen leszámoltam az ablakokkal
Ezen én is sokat gondolkodtam 2-3 éve, de aztán a játékok felfutása nem olyan lett Linuxon. Ezen felül nekem az MS Office is jobban fekszik, mint a free változatok, ugyan nem annyival, mint amennyibe kerül, viszont most jópár évig ingyen van a gyerekek révén
Ja, én nem játszom (azaz de, mindenféle hibás dolgokkal). Office-t szökőévente használok, meg amire igen, arra is elég a Libre.
zozoz1
(aktív tag)
Köszi a tesztet. Itt legtöbbünk tisztában van a CPU-limit fogalmával, de így részletesen körbeírva érdekes volt végigolvasni.
A VGA-s topikokat elnézve, a többség állatira nincs tisztában a CPU-limittel. Ha Te igen, az jó, és örülök, hogy ezzel együtt is érdekes volt a cikk.
jokeph
(nagyúr)
Hatalmas respect ezen tanulmányért!
Eddig csak tapogatóztam, most már kezdek látni is.
Remélem lesz folytatása ennek a remekbe szabott tanulmánynak.
Esetleg lehetne róla szó, hogy az SC2-LOTV is bekerüljön nyúzásra? (multiplayer módban jobban terhel)
Ez a game (fene a motorját) max 2 magot használ a CPU-ban, grafikusan pedig DX9-el operál, mindezt 2017!-ben.
Tudom, tudom, az eredeti engine 2010 előtti fejlesztés (megjelent 2010-ben az SC2 - WOL), de akkor is....
Ahogy fentebb is írták, az fx8320e-m átlag kihasználtsága (a 8 mag átlaga), bizony a béka segge alatt jár, durván 30%... - érdekesség hogy MSI Afterburnnel nézve folyamatosan jól látszik, hogy a páratlan számú magok "pörögnek" - 40-80%, a páros számú magok pedig "henyélnek" - 0-10%...
Az általam használt felbontás (20"-os Samsung SyncMaster 204B) az 1600*1200 pixel, ez 4:3-as képaránynak felel meg.
A VGA az pedig egy ASUS SRTIX R9 380 4GB, nem hinném hogy ezen a felbontáson ultra beállításokkal lenne ő a szűk keresztmetszet.
Az FPS-em iszonyatosan droppol, képes beesni 30 alá is multiplayerben 3v3-ban és 4v4-ben.
Ezen módokban a max FPS szélsőségesen változik, a maximum 1v1-ben sem éri el a 100-at...
Ezen némileg segített, az alap 3,2 GHZ órajel OC-ja 4,2 GHZ-ra, itt még az alaplapom stabilan ellátja krafttal a CPU-t, nem throttlingol.
A rendszer memória 4*2GB G.Skill RIP Jaws 1600MHZ XMP 1.1 profilban hajtva, ez gondolom szintén nem szűk keresztmetszet az SC2 számámra.
Előre is megköszönöm az építő jellegű HSZ.-eket.
Két lehetőséged van.
Az egyik, hogy a CPU-t is terhelő grafikai beállításokat lejjebb veszed.
A másik pedig, hogy veszel egy egyszálon jóval erősebb CPU-t. Egy tuningolt modern i5 pl. durván másfélszer gyorsabb az FX-nél ilyen téren (óvatos becsléssel). Vagy egy Ryzen is bő 40%-al gyorsabb.
Egyébként a 30%-használattal egész jó vagy, nálam a 12 szálas régi hatmagoson 18% felett még nem láttam. Elég irritáló, mert nálam is le tud ám akadni nagyobb csetepatéknál, a 290X-em meg végig alszik játék alatt max grafika körül is....
[ Szerkesztve ]
jokeph
(nagyúr)
Megtettem, a cpu intenzív beállításokon húztam vissza, de még így sem vagyok vele megelégedve teljesen.
A lapom miatt stabilan csak (egyéb trükkök bevetése nélkül) a 4,2 GHZ-t tudom 24/24 időintervallumban tartani, 4,5 GHZ még megy (Vcore 1,4V), de max 1-2 óra, és "elmelegszik" a deszkám nem túl acélos 4+1 fázisos WRM-je.
Gondolkoztam rajt, mi lenne ha kapna extra hűtést?
Azon is filóztam, mi lenne ha beszereznék egy jobb WRM modullal megáldott alaplapot? (de az 25-45k lenne, újban gondolkozva).
Nagyon 22-es csapdájának tűnik...
Teljes platformcsere nem fér bele, talán majd pár év múlva.
Az SC2-őt leszámítva amúgy brutál jó megy....
Háát... 4+1 fázisos deszkán örülni kell a stabil 4Ghz-nek is. Én azt nem forszíroznám tovább. 4,4Ghz is csak +10%, ami semmi, miközben a fogyasztást jóval nagyobb mértékben dobja meg, így a VRM-ek terhelését is.
Tudom, hogy jó processzorok az FX-ek, de sajnos ez a játék pont a gyengéjüket hozza ki, ami pedig a nem túl acélos egyszálas teljesítmény.
Lehet variálni a meglévő komponensekkel, de ezzel a játékkal, amíg csak két szálon dolgozik, ez a két lényeges gyorsulással kecsegtető opció van, a visszavett grafika, és a platform csere.
Nálam is a visszavett grafikás megoldás van sajnos, mert egy játék kedvéért nem fogok platformot cserélni. 1v1-ben amúgy egész élhető minimális butításokkal, 2v2 és felette kezdődnek a gondok, nincs szívem annyira visszavenni a grafikát, amennyire kéne.
[ Szerkesztve ]
jokeph
(nagyúr)
Örülök is neki, szerintem nagyon jó használt lapot fogtam ki 9k-ért.
A procim is szerintem közepes feletti, OC szempontjából, úgy érzékeltem.
A 4,5 GHZ-hez kellett 1,45V Vcore... itt már a WRM modul úgy elkezdett fűteni (AIDA 64 Enginneer) 100%-os stressz teszt alatt, mintha hajszárító fujta volna a forró levegőt...
Létezhet az hogy egy Intel Xeon E3120 (2 core, HT: no, 45nm Wolfdale 6 MB L2, 1333 MHZ FSB, 3,16 GHZ alapórajel - 2*2 GB 10666 F7 G.Skill Rip Jaws 1333 MHZ CL7 memóriapárral hajtva) egyszálas teljesítményben jobb mint az FX8320e procim?
Lesz folytatás, valamikor, jelen pillanatban a Battlefield 1 esélyes és a Doom között gondolkodom, mert mindkettőt lehet tesztelni DX11-ben és DX12-ben / Vulkanban, és van olcsó / ingyenes tesztelési lehetőség. Csak kellene egy szoftver, ami normálisan mér frametime-okat, és nem omlik tőle össze időközönként a WDDM, mint a PresentMontól
Az SC2-ről összesen annyit tudnék kideríteni, hogy mit tud vele az i3-6100-as, mert a DX9-es motor miatt nagyralátó következtetéseket nem lehet belőle levonni. Ezekhez a játékokhoz továbbra is Intel CPU a legjobb, bár a sima négymagos Ryzenek megjelenésekor remélhetőleg lesznek ilyen tesztek is.
jokeph
(nagyúr)
THX!
Frametime, FPS, stb méréséhez és kijelzéséhez ajánlanám, hogy vizsgáld meg az MSI Afterburner-t.
Nagyon sokoldalú progi, feltesz még egy RIVA Statisztics Szerver segédprogit is, a 2 együtt sok mindenre alkalmas.