üzenetek

hozzászólások


JoeYi
(őstag)
Blog

Az X33 és ez a Skylon is pont ugyanott vérzik szerintem, túl utópisztikus elképzelés. Mindennek nagyon ideálisnak kell lennie, hogy működjön és vért kell izzadni a működtetéséhez.
- így videó alapján mindkettő gigantikus. Ha még ki is evickélnek az űrbe a visszatérésnél igencsak izzadna mindenki tenyere. Te jobban tudhatod nálam, de szerintem még mindig a béna hővédő csempés megoldás a legjobb ötletük a hőelnyelésre, ami már az űrsikló programnál is egy betegágy volt, nem hogy ekkora felületeknél.
- a Skylon igencsak emlékezetet a Blackbird-re. Na az a gép is egy pengeélen táncolás volt, nem pedig egy üzembiztos valami. Ha jól tudom az illesztések csak az üzemi 2 mach feletti tempónál értek össze a hőtágulástól. Gondolom a légkörben maradva ez még kezelhető rizikó volt, de hogy miként készítenék fel az űrből visszatérésre, azt szívesen elolvasnám (ha jól látom akkora önmaga, mint a nemzetközi űrállomás)
- harmadrészt a magáncégekből senki se lopta el ezeknek a gépeknek a koncepcióját. Ez azért elég erősen mutatja, hogy mennyire bizonytalan téma. Feltételezem, hogy a szükséges technológiák egy jó része nem is létezik és ahogy korábban írtam a világ összes pénze se tudná megsürgetni a felfedezésüket.
- 400 millió font. Ennyit Elon Musk kitudna fizetni zsebből. Szerintem meg is tenné ha volna értelme, hisz kapna egy repülőgépre emlékeztető valamit, amit azért sokkal könnyebben ellehet adni az űrturizmusra vágyó embereknek, mint a rakétára ülést.

Én abban hiszek, hogy egy bolygó közi hajónak nem kell képesnek lennie a le és felszállásra. Nem is a földön kell megépíteni, hanem kint az űrben és az embereket egy másik eszközzel feljuttatni. Szerintem így lehetne egy masszív bolygó közi cuccot építeni és az ingázó hajónak is csak a fel/le jutásra kell megfelelnie.

Szóval a következő nagy lépés egy bolygó körüli hajóépítő műhely lenne.

üzenetek