üzenetek

hozzászólások


nyisziati
(veterán)
Blog

Na ja. Amit ott kb. a '70-es-'80-as években nyugdíjaztak sinkanszent, az nálunk "next level technology" lehetne... :O
Sajnos.


NGA
(addikt)

Azért azt is vegyük figyelembe, hogy Mo-on nincsenek 1000-1500 km-es vasútvonalak. Bp-Pécs pl csak 228 km. És gondolom a shinkanzen menetjegy ára nem azonos egy ottani sima vonat menetjegyének árával.


rgranc
(aktív tag)
Blog

A sinkanszen (már bocsánat a kifejezésért, de erre nincs jobb) rohadt drága.

Saját konkrét novemberi példám, Kiotóból utaztunk családdal Tokióba, légvonalban kb. 400, vonattal és úton inkább 450-500 km.
- Kiotó - Tokió legolcsóbb sinkanszen jegy 13080 jen, ami kb. 30 ezer forint (Ez helyfoglalás nélkül, csak csúcsidőn kívül működik. Helyfoglalással 14110 jen, de mi spórolós utazók vagyunk), 2 óra 15 perces úttal. Messze a leggyorsabb és legkényelmesebb megoldás.
- Kiotó - Tokió Japan Rail Pass-szal (mi turistaként megvehettük volna, japánok vagy hosszabb ideig Japánban tartózkodók nem használhatják) nagyon drága lett volna, mert nem utazgattunk utána tovább. Ha az ember többet tervez utazni 1-2-3 héten belül akkor nagyon-nagyon megéri, de az 1 hetes ára ~65ezer forint. A leggyorsabb sinkanszenre nem érvényes, a kicsit lassabbal az út kb. 2 óra 40 perc.
- Kiotó - Tokió a leglassabb típusú sinkanszennel 4 óra alatt ~10 ezer jen, ami ~23ezer forint
- Kiotó - Tokió "sima" vonattal kb. nem is lehetséges (vagy az átszállások miatt elmegy rá egy egész nap, nagyon kevés referenciát találtam ilyen lehetőségre)
- fapados repülővel Kansai-ról Naritára vagy Hanedára, itt nagyon-nagyon változó a jegyár, plusz hozzájön a vonat vagy busz díja (és egy csomó idő) Kiotóból Kansai-ra, majd Naritáról vagy Hanedáról Tokióba. Ha jól emlékszem, a legolcsóbb jegy 5400 jen körül volt (Flypeach, egy feladott csomaggal fejenként, csomag nélkül 3300 talán), a Kiotó-Kansai busz 2500, a Narita-Tokió busz 1000 jen, összesen lett volna kb 9000 jen fejenként, ami kb. 20 ezer forint
- mi végül Willers Express éjszakai busszal mentünk, vannak más társaságok is, ez éjjeli járat, kényelmes dönthető ülésekkel, 4400 jen volt fejenként (kb 10 ezer forint).

Aztán majd adlersson kijavít/kiegészít, neki több a tapasztalata, csak az enyém annyira friss még, gondoltam megosztom a konkrét esetünket.

[ Szerkesztve ]


adlersson
(aktív tag)
Blog

Nagyon nincs mit hozzáfűznöm, mert én az általad említett okok miatt nem vehetek JR Pass-t, így csak a helyi, turisták által kevésbé ismert kedvezményekkel élhetek. :DDD Ha valakit nagyon érdekel a díjszabás, az pl. a Hyperdia, turistabarát útvonaltervezőt is nézegetheti.

Nem Kyoto ugyan, de Osaka és Tokyo között közlekedik egyébként Japán két utolsó, menetrend szerinti éjszakai vonata a "Sunrise Express" (Sunrise Seto és Sunrise Izumo), ami nem shinkansen ugyan, de a JR Pass-osok körében elég népszerű, köszönhetően annak, hogy a legolcsóbb helyeket felár nélkül vehetik igénybe, de egyébként JR Pass nélkül ez is 12180 yen-től (kb. 27000 forint) indul.


mave13
(őstag)
Blog

Mondjuk egy év alatt nem utaztam shinkasennel, amíg kint voltam. Pont az ára miatt. Kiotóba nem jutottam el sajna, a legmesszebb Kokurán voltam, de oda is repülővel mentünk, mert az jóval olcsóbb volt.
Sajnálom hogy kimaradt a supervasút, de majd legközelebb...


adlersson
(aktív tag)
Blog

Nekem is főleg a cégem finanszírozza a shinkansen-es útjaimat havi pár alkalommal, egyébként én is repülök inkább, vagy ha nagyon sok időm van, akkor hajó. :DDD


Fryskitt
(addikt)

Csatlakozom!!!!!! Még a pesti vasúttörténeti parkot is csak tervezem....

üzenetek