üzenetek

hozzászólások


jUUh
(addikt)

Elég érdekes megoldások ezek.


macskea
(őstag)

Sajnos nem angol vagy német illetve más támogatott nyelvterületen tényleg rossz használni ezeket a dolgokat. Magyarázd el egy ilyen autónkat angolul vagy németül, hogy abba a finn városba mennél, amit egy percen belül leszótagolni sem tudnál, nem hogy egyben kimondani. Egyébként itthon is ugyan ez a helyzet, szóval nem is kell ilyen messzire menni. Telefonhívás dettó. Mondhatom én németül meg angolul is, hogy telefonálni akarok, ha a Celldömölki Gáspárból annyira nem jön rá, hogy ez már a név volt, nem egy másik hangutasítás. Sajnos bizonyos funkcióktól akkor is elesel, ha rossz helyen akarod használni az autót, vagy bármilyen más hangvezérléses kütyüt.

[ Szerkesztve ]


doooo
(veterán)

Mégis mitől lenne "gamer" egy autó, ha nem ettől? :U

;]


noPublicFG
(senior tag)

Álomvilágban élsz! Azért, mert Mercedes, még lehet rossz a fedélzeti rendszer.
Ide két hete egy A45-t kipróbáltam és nem is ismerte fel a telefonom (S8)!!! Vittem vissza, és elhoztam a Focus RS-t.


ben5001
(tag)

64 színárnyalat a belső világításnak...

Maaaargííííít! Nóóóóóóómáááááálíííís?!?!?!?

Eszement világban élünk. A legfontosabb cél az kellene legyen, hogy
- a fék 100.000-taposásból 100.000-szer működjön
- a kapcsolók 100.000 kapcsolásból 100.000-szer működjenek
- a motor 300.000 km-ig mukk nélkül -50-től +70 C fokig "toljon" (elvégre prémium márka, vagy mi)
- a benzintank-ajtó 50.000-ből 50.000-szer működjön
- az esőérzékelő ablaktörlő "élete végéig" működjön
...
stb.stb.stb.

Ehelyett kapunk 64 féle színárnyalatot a belső világításnak. Derék. De persze mi, felhasználók vagyunk a "hülyék", mert ezt várjuk el a gyártóktól. Azt várjuk, hogy kápráztassanak el. Nem érdekes, hogy fél-egy éves autókkal komoly gondok vannak - lassan rendszeres lesz, hogy új autókat tréleren visznek el a garázsból, mert nem indul -, de nekünk fogyasztóknak az a "szempont", hogy 64 féle színárnyalata legyen a belső világításnak. Azzal is elbeszélgetnék hosszasan, akinek a fejében ez a gondolat egyáltalán megszületett.

Félreértés ne essék: jópofa dolog ez, de könyörgöm, legyenek már prioritások! Az autó elsődleges feladata, hogy elinduljon a motor, tudjak gyorsítani, lassítani, kormányozni, működjön a gáz, a kormáyn, a fék, az ABS, a légzsákok. Amíg ezek a funkciók nem "halálbiztosak" - márpedig mostanában sajnos egyre inkább nem azok -, addig menjenek a p...ba a 64 féle színárnyalatukkal.

[ Szerkesztve ]


atike
(nagyúr)

Szerintem ebben az autóban a fék 100.000-taposásból 100.000-szer működik....
- a kapcsolók 100.000 kapcsolásból 100.000-szer működnek
- a motor 300.000 km-ig mukk nélkül -50-től +70 C fokig "tol" (elvégre prémium márka, vagy mi)
- a benzintank-ajtó 50.000-ből 50.000-szer működik
- az esőérzékelő ablaktörlő "élete végéig" működik.

És e mellé még 64 színárnyalat van a belső világításnak... :)


tothmaxy182
(őstag)

Jah, szerintem neki is a 3 beszélt nyelv mellet biztosan van még két doktorija is: [link]


macskea
(őstag)

Álomvilágban élsz. Minél magasabb kategóriáról beszélünk, annál kisebb a tervezett élettartam. Akik ezeket veszik, jellemzően 3-5 éves korukban túl is adnak rajtuk. Ezt kell nekik kibírni, többet nem. Egy ilyen premium autót tíz évesen megvenni maga az ultimate szopóroller. Fenntarthatatlan, folyamatosan égni fog egy hibalámpa. A fék valóban fogni fog, meg az ajtó is nyílik majd, de a motor 200e-nél komoly törődést kér majd, az extrák pedig szépen elkezdenek elhalálozni, és azokat gazdaságosan senki sem fogja neked megcsinálni. Ez a szomorú valóság. Nem a második meg harmadik tulaj örömére fejlesztenek és gyártanak autókat. Illetve a premium autó kb tizenöt éve szólt utoljára arról, hogy a szó szoros értelmében jobb minőségű, mostmár a szolgáltatásokban, biztonságban és kényelemben adnak többet, de más dolgokba már kevesebbet kapsz. Ezért nem szabad álmot venni, mert keményen megszívod.


Somatom
(veterán)
Blog

Ahha:
"de határozottabb gázadással felül lehet bírálni a figyelmeztetést, nekem erre szükségem is volt, amikor az egyik első szenzor (hat darab van elöl) koszos lett.".
Ennyit a megbízhatóságról. A funkció azért nem működött, mert koszos lett a szenzora. Tervezéskor nem számítottak arra, hogy valaki utcán is használná az autót?


Lenry
(félisten)
Blog

nekik szerintem nem gond a celallomas megadasa angolul v akar sms irasa

aha.
próbáld már meg angolul elmagyarázni, hogy Batthyány Lajos utca
vagy SMS címzettjének megadni, hogy "Anya"


atike
(nagyúr)

Nekem az életben nem lesz ilyen autóm az tuti - sokszorosa az ára annak, amit megengedhetek magamnak... De - részben a munkám révén, részben ismerősi körben - nem egy prémium autós embert ismerek (cégvezetők, orvosok, ügyvédek) akikkel beszélgetve agyba főbe dicsérik a saját választottjukat. Általánosítani nem lehet nyilván - erősen használatfüggő is a dolog, meg tuti az is benne van, hogy "védem a döntésem" de elég pozitív véleményt hallottam már vissza - akár a cikkben szereplő márkáról és adott típusról is. Igen, ezek között bőven van olyan aki 2-3 évente cseréli le, de nem egy olyan is akinek már több, mint 10 éves...


ben5001
(tag)

Ezt beszéld meg azzal az ismerősömmel, aki Németországban vett egy ilyen márkájú autót, pár hónap után nem működött az esőérzékelős ablaktörlő, a szervízben meg azt mondták neki - ott kinn, Németországban, nem itthon! - , hogy ez ilyen, nem tudnak vele mit kezdeni. Prémium márka. Az!

Vagy azzal, akinek egy év alatt háromszor vitték a garázsból tréleren szervízbe a szintén ezen márkához tartozó SUVját, mert nem indult.

Ehhez "mérd" a 64 színárnyalatot. :))


ben5001
(tag)

Gondolod, hogy elköltenek tizen-huszon-milliókat egy autóra, és szidni fogják? :N
A legtöbb "ilyen autó tulajdonos" nem ismerné be, hogy feleannyiért jobb, megbízhatóbb, üzembiztosabb "nem prémium" márkák közül választhatott volna.

Meghibásodási statisztikák


Lenry
(félisten)
Blog

ez ugyanaz, mint az audiofilek körében az arannyal futtatott, bejáratott tápkábel 100.000-ért: miután kiadtál egy darab huzalért egy felső-közepes okostelefon árát, hallani fogod a különbséget.


macskea
(őstag)

Sajnos ez egyenes következménye annak, hogy a legtöbb esetben ugyan azon beszállítók ugyan azon komponenseiből válogatnak, csak a prémiumokban a sokkal több funkció miatt sokkal több alkatrész is van. Így ezzel egyenes arányban nő is a meghibásodás valószínűsége. Tetézi a bajt, hogy a kiforratlan technológiák is itt jelennek meg először, az összes gyermekbetegségükkel együtt. Sajnos ez ilyen. Premiumot újonnan kell venni, és időben el kell adni.


atike
(nagyúr)

....gondolom nem újat vett... :U


macskea
(őstag)

Ha szerinted a világ végezetéig működik úgyis, nem mindegy? :DDD Egyébként tényleg sok estében számít az autó előélete, de ez most pont egy kivétel volt. (esőérzékelő)


atike
(nagyúr)

Dehogy működik a világ végéig... Mikor mondtam ilyet? :)


ben5001
(tag)

De bizony! 0 km-es vadonat újat, szalonból! (Középvezető kinti nagy cégnél, a cége vette neki!) Pont ezért volt vérlázító a pár hónap utáni vállvonogatás.

[ Szerkesztve ]


atike
(nagyúr)

Akkor én kérek elnézést! :R

"pár hónap után nem működött az esőérzékelős ablaktörlő, a szervízben meg azt mondták neki - ott kinn, Németországban, nem itthon! - , hogy ez ilyen, nem tudnak vele mit kezdeni"

Na de komolyan, a garancia az smafu? :F Ez azért elég hihetetlen számomra... Minimum komplett csere kellett volna... :U


Fotonhámozó
(senior tag)

Itt, Észak-Balkánon csak egy nyelvet kellenne ismernie a navinak, a romanit. Vágod, tesó? :DDD


macskea
(őstag)

A #26-os kommentedben :P :

"az esőérzékelő ablaktörlő "élete végéig" működik"

Már ha az idézőjelezett élete végéig jelentéstartalmában megegyezik, vagy legalábbis konvertál az örökkével. Viszont ha az idézőjelnek nincs jelentésmódosító hatása, akkor bizony ez egy meglepően triviális igazság volt. :D

(#40) atike Nekem is van ilyen problémám a Peugeotommal, ha éjszakai esőből hajtok be a mélygarázsba, akkor hirtelen megbolondul az ablaktörlő, és néhány tíz másodpercig ész nélkül töröl eső nélkül is. A válasz "Ez ilyen", a technológia velejárója. Megszoktam, leszarom. Gondolom a Merciben is ugyan ez, vagy majdnem ugyan ez a szenzor és szoftver van, ilyet senki nem fejleszt, hanem veszi valahonnan.

[ Szerkesztve ]


atike
(nagyúr)

:DDD

Jogos, én így is gondolom... Azaz csak gondoltam, mert már látom, hogy ez pont nem volt jó gondolat... :)


ben5001
(tag)

Pontosan, hihetetlen. (De igaz.)
És azért ugye az sem mellékes, hogy amíg garanciális, addig "ingyen" viszik el trélerrel a garázsból, legfeljebb az idődet veszíted. De mi van, ha lejár a gari?


ben5001
(tag)

Ami még nagyon "visszatetsző", az a telefonos kapcsolat. Ne vicceljünk már, hogy egy okostelefonról a bluetoothon keresztül nem képes kiolvasni a trackek nevét! Nagyjából harmadennyiért tudja ezt minden "szar koreai és japán tragacs".
Egy közép-kezdő junior programozó nagyjából 15 perc googlizás után megtalálja a megoldást, hogyan kell "meta-adatokat" olvasni BT-n keresztül.


Uzi74
(senior tag)

Hát én azonnal szervízt váltanék az ismerősöd helyében és írnék az anyacégnek - ha valóban nem működött rendesen. (270 ezer km óta nem volt problémám az esőérzékelővel :DDD. A német MB szervízek (k) drágák, de a minőséggel sosem volt problémám) Viszont egy 8 éves korban történt fékcsőrozsdásodást évekkel a garancia lejátra után ingyen javítottak (értsd összes fékvezetéket kicserélték)

Az érdekelene mennyivel tud vagy nem tud többet az E klasse rendszere a C-hez képest... Android auto ott is van már..


-Skylake-
(addikt)

Elolvasva a forumot lenyegeben a konkluzio :
- ha egy gyarto egy termeke epp gyari hibas, akkor szar az egesz vilag
-sokkal jobb deal fele annyiert egy nem premium auto, mert az jobb
- minek az rgb, mer ugye az gamer.

1: ha egy termek gyari hibas, az gyari hibas. Az lehet egy ford fiesta is meg egy maybach s is.
2: fele annyiert nem kapod meg ugyan azt, mert akkor az nem fele annyiba kerul. Ez ilyen "az evezred felreertese" kulondijas gondolatmenet lehetne amugy.
3: ne is foglalkozz vele, hogy a sokszinu HANGULATvilagitas azert van, mert a fenynek az idegrendszerre gyakorolt hatasa van. Nem azert mert a pirostol tobb lesz a loero lol...

Ugyan az van, mint barmilyen mas premium cikke alatt. Mindenki okos, megmagyarazza hogy negyedaron jobbat vesz es amugyis, mindenki hulye a gyartonal, a gyarto is, a vasarlo is az (hiszen vehetne rs focust e merci helyett) es amugyis, meeee ilyen gecidraga, a felet se eri. En magam a korai halaltol es az attetes raktol felek, a forum fele meg attol hogy szembejon valaki aki e merciben ul, iphone X-et hasznal, a&k ultiman hallgat zenet es macbook 12-on dolgozik. Az maga a cimeres hulye, hiszen minden tulajdonat ketszer annyiert vette mint amennyiert mas gyartotol jobbat kapott volna. Nagy +1, jok vagytok :)

Egyszeruen nem szabadna itt semmilyen cikket megirni, ami premium termeket targyal, mert ugylatszik az olvasokozonseg keptelen ezt befogadni.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Teljesen igazad van, a fényhatás fontos. Bőrkanapé, halvány piros fények körben. Mintha egy kupiban lenne az ember. Tehát megnyugtató, mert otthonos. Egyébként is láttam egy filmben, hogy a vörös fény az nyugtat. :)


#82729984
(senior tag)

Csak a gazdasági vonulathoz hozzászólva:

Az hogy a prémium termék áránal jóval olcsóbban kapod meg ugyanazt, nem prémium márkánál az evidens, pont az lenne a fura ha nem igy lenne. Szóval eléggé hülyeséget írtál.

Prémium terméknél javarészt mindig a nevet fizeted meg. Remélem nem gondolod azt hogy az adidast azt nem kínában gyártják gyerekmunkások, mig az adiadst meg igen, vagy hogy a Iphone X-et nem kínai gyerekmunkások gyártják a foxconnál stb. Vagy hogy nem mindenki az LG-től meg a Samsungtól veszi a kijelzőt...

Persze van amiben a prémium termék többet nyújt, de az legtöbbször pont olyan mint amikor az egyik ismerősöm jött dicsekedni hogy neki a titán karójára az űrben is kibirja, én meg csak annyit mondtam neki hogy bámulatos ez a feature mikor készül az űrbe utazni? :) (azt már nem mertem megkérdezni, hogy amikor az űrben szüksége lenne a karórának eme túlélőképességére akkor vajon az ő teste mennyi ideig bírja ugyanezeket a körülményeket és hogy mennyivel lesz boldogabb a tudat hogy ő ugyan egy jéggé fagyott felfújodott jégkocka, de a titán karóra még mindig müködik :D)


Mr.Silkó
(veterán)

macilaci78
(nagyúr)

Motorikusan ha a szervizelés flottul meg van oldva időben, kellő minőségű anyagokkal és szakértelemmel, akkor szerintem nemigen lehet gond ezekkel. Automata váltó, bele se tudsz nyúlni, nem tudod szétrúgni, max a futóművet tudod szétrúgni a vasúti talpfákon 160-nal.

Szerintem ami előbb megadja magát, azok pont a kényelmi és extra szolgáltatások, például 15 év múlva már nem lesz annyira buta okostelefon, ami ezzel a mai szemmel korszakalkotónak látszó rendszerrel kompatibilis lenne. Például nem lesz USB 2.0-ra átalakító kábel, vagy olyan stílusú lesz a telefon vezérlése, kezelése, ami az autó műszerfalával egyszerűen nem kompatibilis.
Elhal az elektromosok üléseket állító szervomotor, eltörik a szalagkábel.
Stb...

Somatom: ezt azért tudom megbocsátani, mert a szélvédő, a fényszóróbúrák is elkoszolódnak, esőszenzort lefossa a madár, stb. Igen, ezek tényleg megtörténhetnek. :P

atike: az ilyen autót jóllehet, nem engedheted meg magadnak, de ezek a megoldások idővel leszivárognak az olcsóbb autókba is. Ülésfűtés, tolatóradar, tolatókamera, magasságában állítható ülés, kormány sem volt széria, de még választható extra sem 20 éve...


ben5001
(tag)

Ha igazad lenne, akkor nem állna elő az a helyzet, hogy ugyanaz az alkatrész egy VW-hez/Audihoz kétszer/háromszor annyiba kerül, mint egy Skodához. (Cikkszám szerint ugyanaz, csak a dobozán más az embléma.)

Másrészt nem az a probléma, hogy valami gyári hibás vagy sem, hanem az, hogy egyre több prémium-autóval kapcsolatban hallani egyre nagyobb problémákat. (Kigyulladó BMW-k: ismerős? Egyértelműen tervezési hiba. Nem anyaghiba vagy ilyesmi!)

Harmadrészt: viccelsz. Pont az a lényeg a "prémium-autóknál" is, mint pl az iPhone-nál. Annyit kérnek érte, amennyit hajlandóak az "elfogultak" fizetni érte. Egy Audi nem azért kerül kétszer annyiba, mint egy fullos Mazda 6-os, mert tényleg kétszer annyi az "értéke".

[ Szerkesztve ]


rootkiller
(őstag)
Blog

Tök ciki ez a sok tech cucc a kocsiban, mert nem tud annyi ideig up-to-date maradni amíg az autó élettartama tart.


Reggie0
(félisten)

Mar csak az a kerdes, hogy a specifikacio es a gyartastechnologia megegyezik-e, ami azert nem derul ki egy cikkszambol es egy rajzbol.

üzenetek