"A Konami már bejelentette, hogy Kojima nélkül is folytatják a Metal Gear játékokat. "
Metal Gear Pachinko. Ezzel elmondtam mindent.
"A Konami már bejelentette, hogy Kojima nélkül is folytatják a Metal Gear játékokat. "
Metal Gear Pachinko. Ezzel elmondtam mindent.
Két éven belül kiderül lesz e újabb AAA MGS cím.
De én még mindig jobban várnék egy Kojima magyarázatot arról, hogy mi volt itt a háttérben a fejlesztés során.
SPOILER
Én inkább elfelejteném a sorozatot, ilyen óriási átverést, mint ez a csávó magyarázott mind Big Boss történetéről (miért lesz ő a főgonosz az MG1-2-ben), mint a játék sztorijának tökéletességéről... Köszönhetjük a Konaminak is igen, de arra nincs mentség, hogy ekkora mellébeszélés lesz sztori terén. Kb. kaptunk egy új szereplőt, ÉS nulla háttér információt a MGS széria történetének központi szereplőjéről... Ennek a játéknak olyat kellett volna ütnie a játékvilágba (főleg a sorozat szempontjából), hogy 9 évig mi is kómába kellett volna essünk...! Fujj...
[ Szerkesztve ]
Az írás tele van értelmetlen mondatokkal, de a lényegével egyetértek. Nem sok a Metal Gear szériához fogható alkotás van. A 4. rész kivételével mindet végigtoltam többször is, és hihetetlen élményt ad mind. Az új rész még várat magára, kevés időm van játszani, és a Witcher 3-mat még be akarom fejezni.
Szerintem az előző részek érdemeiből ez semmit nem vesz el. Egyszerűen az a baj, hogy ez a magyarázat így nem kerek. Azért is vallom azt, hogy félkész. Szerintem valahogy így tervezhette Kojima:
Spoiler: Quiet szél lezárása után következett volna a Liquid - Boss ellentét kibontása. És mivel Liquid az igazi Boss klónja/fia. Így egyszerűen arról van szó, hogy az igazi Boss sose lesz gonosz. Ezt alátámasztja a 4. rész temetős jelenete is.
A Zanzibár incidenst és egyébb gonoszságokat a Phantom boss csinálja. Épp ez maradt ki, hogy mi idézi elő a pálfordulást.
ll-kobe Elnézést az értelmetlen mondatokért.
[ Szerkesztve ]
SPOILER
A sztori akkor sem felelt volna meg számomra, ha befejezi a Chapter 3-at, pont azért, mert a hasonmásáról szól az egész, nem ő róla. Akkor ebből a szempontból Outer Heaven-nel kellett volna foglalkoznia Kojimának és az igazi Big Boss-sal.
Nem ehhez szólva viszont, volt egy pont, ahol Venom hátbaveri Liquidet, hogy "Welcome to Outer Heaven". Igazából magyarázatot adhatna erre az, hogy teljesen "megkapta" Big Boss emlékeit, így ugye Outer Heaven az ő fejében ez a Diamond Dogs bázis, de nekem ez fura akkor is...
[ Szerkesztve ]
kár, hogy nem készítési sorrendben játszottad végig. az msx-es játékokból lederiváltad volna, hogy az egész egy snake plissken koppintásnak indult, egyéni történettel. aztán az épp aktuális politikai helyzetet szépen beleszőtte kojima, és rakott hozzá egy árulásos/átverős twist sztorit, amiben senki sem az, akinek látszik. kb ennyi a sorozat receptje.
Persze, minden történetet le lehet vezetni egy mondatos magyarázatban. De abszolút nem arrólv an szó amit írsz, hogy az éppen aktuális politika van beleszőve. Már csak azért sem mert egyik rész sem az akkori politikát tükrözi vissza. Az igaz, hogy össze van szőve a sztoriba sok valós esemény és fikció, de nem beszélhetünk aktuál politikáról.
Igen az kicsit baj, hogy nem megjelenési sorrendben játszottam végig. Ennek egyik fő oka, hogy a PS3-om kölcsönbe volt nálam.
Bocsánat, de arelim egy egészen érdekes dologra mutatott rá: mindig aktuálpolitika is került a játékokba. Most hirtelen csak két példa így fejből:
MGS4: Amerikában nagy botrány lett a Blackwater zsoldos cég (PMC - Private Military Corporation) Iraki viselt dolgaival kapcsolatosan (a történet röviden: az USA politikai vezetése meghatározta mennyi katonát vezényelnek irakba, de ezen felül sok más feladatra nem katonákat, hanem kvázi zsoldosokat használtak, legyen szó logisztikáról, hírszerzésről, testőri feladatokról vagy akár bázisvédelemről, a Blackwater emberei pedig az iraki törvényeken felülállóan viselkedtek, és effektíve érinthetettlenek voltak). Az MGS4-ben ugyebár a zsoldosseregek alapvető témakör az egész történetre vetítve is.
MGS:GZ Ismét aktuálpolitika, hogy a Guantánamói öbölben lévő amerikai bázison tart fogva, és kínoz embereket Skull Face - tökéletes analógia az Afganisztánból és Irakból származó muszlim harcosok fogolytárbora és kihallgatói központja a Camp X-Ray-ben.
Diamond Dogs, Liquid Strike Force, Zero Risk Security, Roughneck Raven, Rouge Coyote. Csak pár PMC a MGS szériából. És ugye a fő PMC az Outer Heaven, ami egészen a harmadik résztől The Boss-tól jelen van a sorozatban. Majd Zanzibar Land incidensben is. Szóval egészen a második részig visszanyúlik. Ami a 90-ben jelent meg. Szóval oké, a 4. rész megjelenésekor épp aktuális volt, de szerintem szó sincs arról, hogy Kojima ötlethiányban szenvedett ezért beemelte gyorsan a sztoriba.
A vallatásos felvetés pedig... Minden részben van vallatás (kb).
Nem azt mondom, hogy nincs benne aktuálpolitika, de a recept amit ő ír egy leegyszerűsített dolog. Szerintem a sztori ennél sokkal nagyobb.
[ Szerkesztve ]
Azért legyünk őszinték, hiába lett volna akár rendes második, akár harmadik felvonás is, elég nehéz lett volna átmesélni a MG sorozatba a történetet, ahol ugye Big éppen az USA kormánynak dolgozik, és elküldi Solidot, (aki nem is tudja még, hogy a fia), hogy keresztülhúzza saját maga számításait. Annyit sikerült kikamuzni, hogy az MG1-ben nem is ő volt, hanem fantom, de már ez is erősen inog, + akkor is szemét lett az öreg valamilyen szinten (meg az MG2-ben pláne). Viszont Eli-vel kibékült és együtt dolgoztak Soliddal hármasban...
Szóval ehhez képest az, hogy BB most gonosz, vagy csak egyre extrémebb dolgokat tesz az álmai és az életben maradása kedvéért, az bakfitty. Az eredeti játékok annyira más időben, más stílusban készültek, hogy nem lehetett áthidalni a köztük és a MGS3-4 közötti BB különbségeket. Legalábbis még Kojimához képest is durva bullshitelés nélkül.
Nekem sokkal jobban fáj, hogy azt a két hetet nem tudták rádobni a végén, hogy a második rész ne legyen ilyen szánalmas, főleg a 46. küldetés (ami ráadásul megölte az egyik legjobb poént számomra). Ahogy az 51-ik is megoldható lett volna kis ráfordítással és kreativitással. + túltolták az open world reklámot, ami max. féligazság, + mikrotranzakció + port hülyeségek. Tulajdonképpen jobban jártak volna, ha a 31. küldetés után lezárják a történet, és a többi szál ingyenes DLC lesz.
Én el tudtam volna képzelni egy Big Boss - Phantom Snake (akár Zero közbenjárásával) közti konfligtust is. Ahol Phantom Snake BB nevében tesz rossz dolgokat. De igen, nehéz lett volna ezt összehozni. Viszont ezt vártuk. És nem, hogy összekötés nem lett belőle, hanem egy nagy űr maradt.
Lehetne pár. De a Konami már nyilatkozta, hogy nem lesz sztori DLC. Csak ilyen lópáncélos.
Mint MGS szűz, mit ajánlotok, milyen sorrendben játszam végig a szériát?
Érdemes az első résztől kezdeni? PS3 és PC adott.
szerk.:
Találtam egy ilyet. Ha nem muszáj viszont, nem mennék vissza a PS1 korszakba. De ha erősen javallott, akkor no problem.
[ Szerkesztve ]
Ha az egész érdekel, akkor kronológiai sorrendben.
Ha nem vágyakozol a 20 évvel ezelőtti korszakba, akkor opció, hogy Youtube-on megtalálható videókat nézel játék helyett. (például itt van az MGS1).
[ Szerkesztve ]
Én szerintem meg megjelenési sorrendben. Sokkal többet tesz a játékélményhez az, hogy mindig szebb a látvány, és gördülékenyebb a játékmenet. Én összecsinálnám magam a Phantom Pain játékmenete után egy MGS1-es bukfenc-ugrás hülyeség láttán.
ultragagyin néz ki ez én nem bírnám 4 órán keresztül ezt nézni
én személy szerint ugyanilyen sztori videóban végignézetm a Snake Eatert és a Peace Walkert és elég is előzményként.
amúgy gondoltak az új játékosokra. ezek nélkül is teljesen élvezhető, mert nagyon kevés utalás van a régi részekre. a Ground Zeroes alap sztem.
Én viszont azt mondanám, hogy megjelenési sorrendben. Úgy érthetőbbek szerintem a különböző részek közötti utalások.