üzenetek

hozzászólások


Necroman_Mk2
(őstag)
Blog

Ahogyan előttem már páran rávilágítottak, az "indie" leginkább a fejlesztés szakaszában jelentkezik olyan értelemben, hogy a készítők a saját vagy újabban a játékosok bevonásával az Early Access által fejlesztik a programjukat. Az, hogy egyesek a terjesztéshez, esetleg a marketinghez kiadókat vesznek igényben, az egy dolog, illetve hogy honnan szerzik a fejlesztéshez szükséges pénzmennyiséget, az már rajtuk múlik. Itt a klasszikus "másodállás"-tól kezdve a hitelen át a különféle pályázati pénzekig igen széles a skála; lényeg, hogy ne legyen egy pénzt adó hatalomnak teljes mértékű beleszólása a projektbe. (Valós példa a magyar DR esetében: egy 3D stratégiai játékban arra kérték őket, hogy tegyenek több gumiabroncsot a tetőre, pusztán dizájn okból.)

Sőt, X360-on meg PS3-on kötelező volt egy kiadónak is jelen lenni a Live-ra meg PSN-re fölkerült játékok esetében, a fejlesztő csak a mostani, új generációban tehették fel a programjukat közvetlenül ezen online felületekre. Amik végső esetben lehettek a platformholderek (Microsoft vagy Sony) is, persze ilyenkor ideiglenes exkluzivitás mellett.

Aláírom, hogy ez nem annyira egyszerű, mint az elsőre látszik, de szerintem ilyeneken ne akadjunk fenn, ha a játék maga jó és valami eredeti élményt nyújt. ;)

üzenetek