üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

Már meg is kapták 18-19-20.-ra.


opr
(veterán)

\o/


opr
(veterán)

Tudja valamelyikotok esetleg, hogy most mi a helyzet? Probaltam rakeresni, de annyi baromsag meg cikk van mindenhol, hogy mar az a csoda, ha sikerul talalni valami olyat, aki nem harom hettel ezelotti -es amugy teves- informaciokbol akar egy 600.000 karakteres elemzest kisajtolni. :W


llax
(senior tag)

Mivel kapcsolatban?


opr
(veterán)

SN9


Cifu
(nagyúr)
Blog

Annyit tudunk, hogy a 10km magasba szánt tesztrepülés NET (not-earlier than, vagyis ezen dátum előtt semmikép) január 22.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Köszönöm! :R


llax
(senior tag)

Jaaa, hogy a repülés várható dátuma.

Ha eljutnak legalább egy hajtóműtesztig és nem kezdenek el látványosan szerelni a hajtóműveknél, főleg nem kiszerelni azokat, akkor +1-2 napon belül megkísérlik.
Mivel folyamatosan kérik ki az újabb (repülésre - nem csak földi tesztekre alkalmas) légtérzárakat, szeretnék a lehető leghamarabb megreptetni.
Ezekkel kapcsolatban egyéb "hivatalos" infót ne keress, Musk tweet-jeiben elejtett dolgokon kívül nincs közölve semmi.

Sőt, egy ennyire kísérleti stádiumban lévő dologról így is szokatlanul sokat tudunk. Ami kisebb részben a nagyfőnök közösségi médiában jelenlétének köszönhető, nagyobb részben pedig annak, hogy ezeket a szerkezeteiket nem lehet egy hangár sarkában eldugva reszelgetni és még csak nem is valamilyen lezárt övezet mélyén (mint CCAFS, újabb nevén CCSFS) ténykednek.


gafz
(csendes tag)

Jól látom, bő 3 éve "Folytatása következik..."? Egy szavazat a folytatás mellett ez úton is.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Szia!

Sajnos, hogy úgy fogalmazzak, több oldalról is "lefagyott" ez a projekt.
Elsődlegesen az innen következő időszak sok szempontból takarékláng lett, egyszerűen nem tudok mást leírni, minthogy a ISS xy személyzetét váltotta xy+1 személyzete, amely főleg a karbantartásokról szólt, volt még ugye négy űrturista (Ansari, Simonyi, Garriot és Laliberté), aztán nix...
Az űrrepülőgépek leállítása után pedig tényleg extrém mód belassult minden. Gyakorlatilag csak a soha meg nem valósuló terveket, és az ISS orosz küldetéseinek rövid összefoglalóját ismételgethetem.

A másik oldal, hogy a terveket összefoglaltam már, a [2018-as űrhajózási összefoglalóban], illetve az utána következő cikkekben.

A harmadik oldal az, hogy ami igazán érdekes, és talán kevésbé megénekelt magyar nyelven (a korai Vosztok- és Voszhod űrrepülések, a Cselomej féle űrhajók, az Almaz űrállomások, a szovjet Holdprogram vagy a Szovjetunió széthullása és annak az űrhajózásra gyakorolt hatása az 1990-es években), azokat leírtam már.

Végül pedig egyszerűen a magánéletem és a munkám is úgy alakult, hogy most kevesebb szabadidőm van, mint volt akkoriban, mikor ezeket írtam.

Van egy félrerakott side-project, nevezetesen hogy egy űrhajózási alapozót megírok (mi a delta-V, miként lehet pályát váltani orbitális repülésnél, mik az emberes űrrepülés buktatói, stb., amelyek segítenek megérteni a cikkben leírtakat), az eddig megírt anyaggal együtt pedig egy PDF-be lesz gyúrva. Az utóbbi részt Molnibalage megcsinálta nekem, csak ez a nem rövid fejezet áll félkészen az egyik NAS könyvtárban, arra várva, hogy egyszer elegendő energiát és motívációt érezzek ahhoz, hogy na, most akkor befejezem végre.


gafz
(csendes tag)

Köszönöm a választ valamint az eddigi és jövőbeli munkát is!

Esetleg még egy kósza ötlet: lehetne valahol összefoglalni linkekkel hogy korábban mi és hol jelent meg tőled?


Cifu
(nagyúr)
Blog

[Logout cikkeim]
Az SG.hu oldalon volt egy sor cikkeim még, azoknál ilyen szűrés sajnos nincs...


gafz
(csendes tag)

Igen, ott a kereső nem jeleskedik...


kraftxld
(nagyúr)
Blog

Érdekes cikk a Soyuz egyik műszeréről: [link]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Wow, köszönöm szépen, tényleg jó kis elemzés a Globus-ról, részletesebben csak a Globus-ME kapcsán láttam hasonlót.

[ Szerkesztve ]


kraftxld
(nagyúr)
Blog

A blog amúgy nagyon durva, vannak elég komoly reverse engineering-ek egyéb repülős alkatrészekről, Apollo program cuccairól, IC-kről, stb.

üzenetek