üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

Az írásban benne van a válasz.
A dokkolószerkezetek alapvetően egyformák voltak, de üzemanyag áttöltésre csak az egyiknél volt mód. Az űrállomás számára üzemanyagot a Progressz vitt fel.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Javítva! :R


Fryskitt
(addikt)

Na, ez megint jól sikerült... persze nem meglepő, az eddigiek is jók voltak. :C


Atomixx
(tag)

jó sorozat :R

kicsit darabos az út felfelé: [link]
középső űrhajóst figyeljétek :D

vannak itt agyak.. mennyivel kell menni minimum pl egy repülővel Budapest 47.498333,19.040833 magasságában, K-NY irányba, hogy ne érjen utol minket az éjszaka? elég földfelszin adat, magasság nem lényeg. thx


Fryskitt
(addikt)

Jesszus, csak nehogy a laposföld hívők lássák ezt a golyószerű valamit az űrben.... :W


Cifu
(nagyúr)
Blog

47,5° északi szélességi körön számolva 27123,84km a kerület (kb. tengerszinten), ezt elosztod 24 órával, ami hozzávetőleg 1130,16km/h.

[ Szerkesztve ]


Atomixx
(tag)

Fryskitt > nem mind síküveg a kabinablak, halszem van közte + go pro sincs korrigálva - ilyen egyszerü :D

Cifu > thx :R


llax
(senior tag)

Aztán a végén nehogy kikapjanak az USA szervezeteitől, mert merészelnek az űrben kamerázni és a Földet mutogatni.

[ Szerkesztve ]


lazac_
(tag)

Szuper írás ismét! Csak nekem tűnik megbízhatóbbnak a személyzet nélküli űrhajók dokkolása?


Ashitaka
(tag)

Köszi ismét ezt a fantasztikus cikket Cifu ! És kiderült,hogy akkor is tudsz olvasmányosan érdekfeszítő cikket írni ha nincs tele technikai adatokkal. Számomra ugyanakkor meglepő volt,hogy mily kevés probléma adódott ebben a korszakban. Ez persze jó dolog,úgy tűnik mintha eddigre azaz a 70-es évek végére fort volna ki technikailag a szovjet űrutazás.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

@lazac_: Csak nekem tűnik megbízhatóbbnak a személyzet nélküli űrhajók dokkolása?

Nem csak neked. Pedig elviekben ugyanazt az Igla rendszert használták. Mégis nagyságrendekkel kevesebb probléma volt velük...

@Ashitaka: Számomra ugyanakkor meglepő volt,hogy mily kevés probléma adódott ebben a korszakban.

A Szaljut-6 esetében relatíve kevés gond akadt - a Szojuz-33 hajtóműproblémáját leszámítva csak kisebb intermezzok voltak, mint a KRT-10 leválasztása.
Ezt majd bepótolja a Szaljut-7...


aelod
(veterán)

Romenyenko még körbe akart nézni, és ahogy Grecsko félreállt, meglökte véletlenül – a parancsnok pedig kisodródott a világűrbe, miközben rögzítőkábele nem volt sehova rákapcsolva. Grecsko szerencsére gyorsan kapcsolt, és még időben elkapta a kábel végét, majd visszahúzta társát az űrállomásra.

Azért ezt látni egy filmben vagy átélni nem lehet ugyan az :Y


pilóta
(nagyúr)

Kb. az összes űrhajós filmben van egy ilyen jelenet... :D


Male
(nagyúr)
Blog

Főleg utána még kettesben ott maradni vele az űrben hosszú ideig... mert azért az embernek csak eszébe jut néha, hogy mi van, ha ez szándékos volt.


joghurt
(addikt)
Blog

A bolgár űrhajós neve az orosz szlengben azt jelenti: beszart. Ezt nyugodtan nevezhetjük rossz hangzásúnak is. :)


Fryskitt
(addikt)

Tűkön ülök a folytatás miatt... mikor ? mikor ? mikor ?


doberman
(senior tag)

nyugi, mindjárt holnap van.... :DD és jön a következő... - elméletileg. (egyébként nem vagy egyedül..)


Cifu
(nagyúr)
Blog

Holnap 5:00... :D

[ Szerkesztve ]


Fryskitt
(addikt)

:R :R :R :R :R :R :R :R :R Ügyelek. Reggel ötkor - ne úgy legyen - de simán fenn vagyok, sajnos.

[ Szerkesztve ]


batagy
(őstag)

Én még csak az első 2 részt olvastam, most jönne a III-as. Hogy fogom ezt mind bepótolni?
:R


MaCS_70
(félisten)

Nyugi, gyorsan megy -- olvastatja magát!

MaCS


ph0nak
(csendes tag)

Kubaszov nevét pedig következetesen Kubászovnak írta a korabeli magyar sajtó valamiért (pedig nem volt szokásos az orosz nevek átírásában á-t használni, kivéve pl. Sztálint)


mohow
(tag)

Thx!

üzenetek