üzenetek

hozzászólások


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

ne általánosítsunk. bár a youtube alapján a meglátásból valamit le lehetne szűrni (pl a youtubera beirogatókból), ennél árnyaltabb a kép. sokkal.

nézzükcsak, konkrét példa, koncert alapján:
Alvin koncert, zp, 2008 nyár. összetétel:
- részeg tizenévesek, első sorokban, utánna ment a hápogás pl last fmen, hogy nem ismerték a számokat (játszottak kb 4et új albumokról, többi a klasszikusokról)
- nagyon részeg bőrfejű ifjak, akik a pogó miatt mentek: na őket utáltam
- betűrt inges korrekt módon felöltözött emberek, néha barátnővel, általában 22-25 felett... pogó nincs, a 4 új kivételével viszont vagy elismerően bólogat, vagy énekli... jah, a fiatalkori emlékek, de pogóhoz már öregek...

példa 2, hyperspace 10éves jubileumi, sven väth + johannes heil, méghozzá a bedben
- a régi hyper közönség. felismerni őket, már 30on felül
- a bed közönsége (dizájner ruhadarabokról felismerhetőek, massziv spanolás)
- akik technobulira jöttek veretni (látszik rajtuk, hogy nekik ez nem jön be:D )
- akik electrobulira jöttek (vííí, essen le az a fenekünk!:DDD, nekik nagyon bejött )

a dolog így fogható fel:
a fucktothesoundsra (masszív brékkór, ereszdelahajamat, fenékleesés) nem mennek a pokémon droidok (tudjátok, 18éves, dnbt hallgat, tele van aggatva fanyakékekkel meg mindennel és xel), a circus maximus bulikra (droidközpontú, Xeléscentrikus és clownstep az van) viszont adott esetben megy a brékkórszerető közönség is (mert pl pendulumot/BSEt hívtak, azt meg szeressék... avagy az idősebb, általában nagyon készen lévő része a közönségnek ide tartozik, akiket egész este piával a kézben látni rohangálni:DDD) ezt kéretik senkinek nem magára venni, mi is voltunk azok pár éve...

elektronikus zennél ez ugyanígy van:
- a veretős technos általában megy dj rushra, de anthony rothert megdobálja ásványvizespalackkal (megtörtént eset valamelyik parádé afteron), sensation blekkre a keménysége miatt menne
- az elektros egyszer volt rushon, annyi elég is volt neki belőle, anthony rotherre viszont menne, sensation blackre márcsak a poén kedvéért is, meghát ő is thunderdomeon nőtt fel anno
- gabba ismerős nem nagyon van, de néha breakcore bulikon látszanak ilyen hitvallásúak is

és persze a totális mindfuck: két éve az angol bulisorozat záróestje, elborult felolvasóesttel, metálkoncerttel, idmmel (azt hiszem Luke Vibert lépett fel), majd breakcoreval (Shitmat+Speedranch), ez igy egymás után. néztük is, hogy a bölcsésztarisznyások, gótmetálosok, idősebb dnbsek és raszta arcok milyen jól elvoltak egymás mellett.

ennél durvább a sziget, amikor mindig van pár ember, aki a hammerworld, wan2, nagyszínpad, a38, világzenei és parti sátor között futkározik, néha egy kis ambient sátor közbeiktatásával. éppen mikor mit akar megnézni. avagy lesz justice a partiban, modeselektor az a38on, apocalyptica és iced earth a hammerben, lee perry a világzenein, maiden, killers és sex pistols a nagyszínpadon... bármelyiket is kihagyni vétek lett volna;]

és a végén a saját tapasztalat: minél jobban bizonygatja valaki, hogy ő mennyire csak egy zenét szeret, annál inkább valószínű, h divatból csinálja. viszont, ha a hatalmas metálos/punk/techno/törtes arc konkrétan beleszeret egy adott sláregbe, és nyiltan ezt még hangoztatja is, akkor az valószínűleg tényleg az adott stílust szereti. nem a külsőségek számítanak.

aztán meg ott vannak az érdekes crossoverek, atari teenage riot valaki, avagy a digitális hardkór, gyakorlatilag szintiprüntyögéssel és 8bittel fűszerezett punk?:)

vagy ott az ulver diszkográfia, különös tekintettel a perdition city és nattens madrigal albumokra (az első neoszimfónikus soksok elektronikus hatással, utóbbi pedig kísérleti deathmetal).

vagy másik extrém példák: justin timberlake futurusex lovesoundsán egy bizonyos timbaland is producerkedett (sexyback, what comes around). p diddynél pedig konkrétan dj hell és johannes heil (let's get ill többek között). és nem is akármilyen alapokat raktak össze alájuk;] alteros hasonlattal: trent reznor vagy alec empire összedolgozna valamelyik popsztárral...

alapvetően van jó meg rossz zene. nem kell mindenkinek mindent szeretnie, de attól még a jó darabokat értékelni lehet. természetesen ezen állítások csak valamennyire értelmes közegben működnek... a pasim imádja a szájlenszet, ezért énis trenszes leszek minden, csak nem értelmes... a szeretem a téjesztót, meg a mulatóst, sasháról már hallottam király, meg imádom a cafédelmárt, de pl chicaneről nem is hallott (tetszőlegesen behelyettesíthető), az minimum... khm... érdekes (nem ismerhet mindenki mindent, de leragadni a legismertebbeknél felületességre vall). persze ennek alteros verziója is megvan, hát hogyne lenne...

[ Szerkesztve ]

üzenetek