[Re:] Alul motorizált autó? Mi a fenének? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


#56573440
(nagyúr)
Blog

ugyanúgy 8 literrel járok be mint cimbora az 1.4 bravoval, csak nálam ha kell van 2 liternyi német köbcenti ha úgy van :D


tomiii.
(aktív tag)
Blog

Pontosan erről van szó :D Még ebben a szerencsétlen autóban is volt erőtartalék 85-90-ig, a többi kis ccm-es autóban meg előzni se mernék, mert semmi tartalék.

Csak senki se hiszi ezeket el, mert szar ford, szar sierra, szar öreg autó, szar nagy motor, egyre kevesebb az intelligens ember, aki tud objektíven véleményt alkotni.

Az újabb DOHC 2 literesemmel Horvátországot, 5(vagy 4-en voltunk? :F) emberrel, 4 napi csomaggal 5,x literes fogyival jártam meg, valahol leírtam már pontosan is a fórumban, amikor megtaláltam a kis feljegyzéseimet.

[ Szerkesztve ]


Speeedfire
(nagyúr)
Blog

1.4 G3, 6.5L. Mehetne még lejjebb is, de akkor nem élvezném az utazást. :D


Sethdobaloah
(senior tag)

3000 v6 Xm 10-12l is volt városban :P mondjuk automata volt, no meg 1,8t így nem kis fabia kategória.
1,6 diesel fóka meg 6l alatt eszik, ugyanazzal a lábbal.


raczger
(őstag)
Blog

2100km-es úton 8.8 literes fogyasztás 2 literes benzinessel
4 ember, fullra csomagokkal pakolva, 4 bringa a tetőn, 60% 120-al autópályán, maradék sík-hegy-szerpentin-belváros-dugó minden

2 éve kimentünk Ausztriába haverom 1.4-es III-as Golfjával, ugyanez volt a felállás, csak 90% volt autópálya, illetve csak 100-al mentünk a pályán, eredmény 9-10 liter közötti fogyasztás. (Csak mellette keményebb emelkedőkön 40-el is alig tudtunk menni.)


potyautas
(csendes tag)
Blog

1.3 motor kicsinek számít? 20 éves Suzuki 5,5l/100km Megengedett sebesség kihasználva, de alig túllépve. Horvátországi nyaraláson az 1.3-as Samara is elment 6 literrel.

[ Szerkesztve ]


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Ennél már csak az a jobb, amikor az autósiskolákban nem találni 1,3-nál nagyobb gépeket... nemrég vizsgáztam, 3 különböző autóval vezettem ez idő alatt. Egy élmény volt dombokat mászni az ezres benzines kis seat-tal... 70-nél többet nem ment, le sose fulladtam vele, de még akkor se ment, ha tövig nyomtam a gázt...
Vizsgára kikaptam egy Kai Rio(?)-t, az 1,3-as volt, kő kemény 65 ló az úton, klíma bekapcsolva és azonnal elszállt minden paci... Vizsga közben minden dombnál ki kellett kapcsolni a klímát az oktatómnak, mert különben nem mászta meg a dombokat az autó...(klímával 8,5 literes fogyasztás)
Ezek után én is azt mondom, hogy inkább a nagyobb ccm... Nem ér meg fél literrel kevesebb fogyasztás ennyi szenvedést...


seolwon
(tag)

Biztos okos dolog lenne 100+ Le-s autókkal vezetni tanítani.
De egyébként ahogy hallottam másoktól is az oktató autók valahogy különösen nem akarnak menni.
Nekem csak autópályán előzésnél volt furcsa amikor mondta az oktató hogy lépjek már oda neki közben meg majdnem tövig volt a gáz..

A 8,5 literes fogyasztású kocsival baromira megérheti oktatni hacsak nem LPG-ből eszik annyit.


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Az a vicces az egészben, hogy az első autó amivel mentem az az oktatóm saját autója volt, pontosan nem emlékszem a típusára, csak arra, hogy 1,5-ös, 3 hengeres turbó dízel volt, az oktató állítása szerint 104 ló volt benne(kicsit belepiszkáltak). Azzal jó volt vezetni, nem kellett rúgni neki, húzott minden fordulaton és sokat sem evett(városban talán 6 liter körül). Csak sajnos egyszer egy másik diák alatt csattant valami a motorban és olyan szervizelési költség várt volna az oktatóra, hogy inkább eladta és megvette azt a sz@r 1,3-as kiát...
Amíg meg szervizben volt a hyundai addig volt szerencsém ahhoz az ezres seathoz. Tény, hogy azzal se fulladtam le egyszer se, de szerencsére olyan jó volt, hogy télen nem bírta elérni az üzemi hőfokot és minden komolyabb gázadásnál visszafulladt...


8th
(addikt)
Blog

A Golf mk3 tipikusan az az autó amiből csak a GTI-t szabad megvenni. Mármint a benzinesből mert a 110lovas dízelt semmi sem übereli.

1.4 8v 6,85L
2.0 16v GTI 8,15L

Ha szeret vezetni az ember fia a jobb futómű, jobb fék, kényelmesebb ülések, jobb felszereltség és a sokkal-sokkal jobb menetdinamika simán megéri azt a plusz 1,3litert. Finoman hajtva nem nagyon eszik 7.5L-nél többet de ha az kell megy is. Haveromnak egy mk3 8v GTI-je van az alföldön 7literrel elkaristol vele rövid távokon (napi 2x 14km faluról be a városba majd haza). Biztos nem szopatnám magam bucira egy 1.4 fapaddal azért a 1literért.

De például a Seat Ibiza 6k -ból az 1.0i többet fogyaszt mint az 1.4i mégis az előbbit vették sokan mert jaj de jó kis pici takarékos miközben még a 2.0 GTI sem fogyaszt - sokkal - többet mint az 1.0i cserébe ugyanaz érvényes itt is mint a golfnál.


nemlehet
(őstag)
Blog

TDI Passaton tanultam vezetni, azt hiszem 2.5-ös. ment mint a golyó. Kicsi és gyenge autóval is lehet komoly balesetet okozni, az oktató meg amúgy se hagyja, hogy száguldozz.

Amúgy egy előnye van a kicsi autóknak. Ha NEM tudsz normálisan vezetni, akkor sem szabadul el a fogyasztás. Nekem a Daewo Matiz volt tanulságos ebben. 6,6-7 liter akárhogy nyomom neki, ha nagyon centizek és minden fogyasztási trükköt bevetek akkor meg 6,2 körül. De pl 1.4-es benzin Astra ha ügyes vagy 7 körül elmész vele, ha nyomod mint az ökör akkor se nagyon megy 10-11 fölé. Ezzel szemben egy 2,5-ös benyás benyel akár 15-20 litert is.


tomiii.
(aktív tag)
Blog

A diesel az mondjuk más kategória, azokkal tényleg minimális a tapasztalatom, de az internet alapján az 1.9tdi azért etalon ezekben az alacsonyabb árkategóriákban.

(#6) potyautas:

1.3? a 2 liter se számít nagynak szerintem :F

Mondjuk az oktatás meg alapból a pénzkeresésre használt autó az más, ott már fél liter is sokat számít egy szint felett, én is hiába utálom a VW-k körüli kultuszt :W azért alkatrészes autónak csak kéne egy nyamvadt Golf, még a hátsókerékhajtásról is lemondanék . Szar érzés folyton kölcsönkérni autót, mert nincs utcai autóm két éve.

Mondjuk mivel mindenből meg van a lehető legjobb, elkezdtem a nulláról újraépíteni, eddig itt tartok vele: [link]

Már csak 6.000 db alkatrészt kell ilyen szinten rendbe tenni.

(#11) nemlehet:

Na az 1.4 Astra 7 liter nekem már pont a bejegyzésben említett nem megy, de legalább "sokat" fogyaszt kategóriába esik. 2.5-es motorig azért van még 1-2 közbülső lépcső :D

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

egy gond van csak ezzel a poszttal: oké, hogy nem szereted a kisköbcentis autókat, de a 2000-es az még kisköbcentisnek számít.


tomiii.
(aktív tag)
Blog

ööö ezt én magam is leírtam, a bejegyzésben utalva erre, a kommentekben pedig konkrétabban is említettem ezt, meg azt is, hogy a turbós autók esetén nem ilyen fekete-fehér a helyzet.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

Az M Gmbh főnöke mondta annó, hogy a köbcentit csak a mégtöbb köbcenti pótolhatja, mikor felfúrták a 850-es bimmer motorját 6.5 literesre.

a másik kedvencem, mikor kedves amerikaiaknak valahol 7 liter körül van a small block és a big block közötti váltás. két liter az még mindig fűnyíró motor :)

nem turbós, szabad szívású benzinesről beszélek.


bambano
(titán)
Blog

azért nem jó erős autóval oktatni, mert a sok erő meg nyomaték kihúzza a bajból a tanulót, így nem tanulja meg rendesen az autó kezelését (egyébként se, de ebbe most ne menjünk bele). a gyengébb autók kezeléséhez több tudás és ész kell, nem baj, ha a delikvens ilyennel találkozik először.

(#11) nemlehet: a második paragrafusban szépen felsoroltad azokat a közkeletű tévedéseket, amikről a cikk szólt. egyébként is nem ártana előtérbe tenni, hogy a fogyasztás legfontosabb oka a kocsi tömege. 20 liter? milyen autóban? egy egytonnás astrában vagy egy 3 tonnás amcsi benzintemetőben?

egyébként nem árt, ha tudod, hogy egy 2.5-ös benzinesbe csak úgy tudsz 20 litert beletolni 100-on, hogy az összes zsaru meg a fél nato légierő megy utánad, mert kb. ennyire kell gyorshajtani hozzá.


xxmen
(tag)

Opel Corsa 1,3 cdti, önsúly utas csomagok nélkül teletankolva 1110kg, 44 literes tank. Mindig tele tankol koppanásig, ~1040km-nél villan ki a jelző, 1100-at mindig elmegyek vele. (Gázolaj sima, MOL kút, Cegléd)

Csúcs Horvátország volt, teletankolva, csomagokkal, 2 személy végig autópályán, 1240km egy tankkal!


8th
(addikt)
Blog

Az M Gmbh főnöke mondta annó, hogy a köbcentit csak a mégtöbb köbcenti pótolhatja

Zavart érzek az erőben. Akkor az M550d-be miért egy kis 3literes három turbóval szerelt motort raktak egy ordas 6literes V8 TD motor helyett? Az M3 miért dupla turbós nagy ccm pörgős szívó V8 helyett és az M5-ben miért nem reszelték tovább azt a csodálatos V10 szívómotort? Csak nem véletlenül azért mert ők is ráébredtek a szívómotor sok szempontból zsákutca?
Az meg, hogy a kóros megalomániában szenvedő amerikában mi számít small blokknak az tök8. Ennyi erővel emlegethetnénk japánt is ahol meg a 700ccm alatti kei car-ok számítanak "small block" autónak. De ez itt európa.

[ Szerkesztve ]


Drenadar
(veterán)
Blog

Szerintem akkor egy 6L-es Fordot kell keresni. Abban biztos van tartalék. :D

Alattam csak egy 1.6-os benzines van, nekem ez bőven elég 110lóerő, város rövid úton 8liter, hosszabb úton városban 7, országút 6 vagy alatta...

Sajnos kb mindenki ha új autót vesz akkor az alap szériásat, elég csak a használt autokra nézni, a legtöbb kocsi csak 1.4-es vagy alatta. Kinéz az ember magának egy kocsit, és egyszerűen nehéz abból nagyobb motorost találni.

Ha milliomos lennék, akkor egy jó állapotú cápa orrú BMW-t vennék 3+literes motorral, nah ott még volt igazi nyomaték.


csibor
(őstag)

Erről inkább az idióta euró4-X szabvényok tehetnek, szerintem. A szívó motorokat hazavágják. Bár a Mazda skyactiv most elég jól sikerült.

üzenetek