Egy kifogástalan műszaki állapotú példány tulajdonosával beszélgettünk néhányan egy autós rendezvényen annak nem lóg a futóműve, nem füstöl a motorja. Tip-top az egész. Szlovák a srác, rendszeresen megfordul a Szlovákiaringen járt már nálunk a Hungaroringen is. Hozzánk az utcai autójával jön, el se hozza az Omegát mert ilyen kanyargós pályán mint a Hungaroring megalázónak tartja, hogy Civic VTI - Golf GTI-kkel csatározzon. Otthon Szlovákiaringen ami egy rohadt gyors pálya az utcai hétköznapi rohangálós kocsijával (E36 328i Coupe) fejet megy a Lotus Omega. Azt mondja olyan mint ha egy buszt vezetne, bedobja a kanyarba és ahol a BMW visító kerekekkel szépen elfordul az Omega orral előre tehetetlenül sodródik lefelé az ívről. Ha nyomja a gázt azzal csak ront a helyzeten. Rossz vezetni mert szabályosan pattog az úton és a széles gumik miatt össze vissza rángatják az autót a nyomvályúk. Tipikus hosszú váltós autópályára való limuzin igaz ott meg a malomkerék gumiknak van olyan hangja, hogy 160 felett már meg kell emelni a hangod, hogy a hátul ülők is hallják mit beszélsz. Azért a korabeli konkurencia (pl. E34 M5, W124 E500) sokkal finomabb kulturáltabb használhatóbb még ha lassabbak is valamivel.
[Re:] Alul motorizált autó? Mi a fenének? - BLOGOUT fórum
hozzászólások
a honda motorépítési elveitől, hogy alacsony nyomatékú, magas fordulatú motorokat csinálnak, mert ők arra is képesek, sírni tudnék... vagy jól megy, de akkor sivít, mint egy fűnyíró, vagy nem megy.
jo csak ezekkel az a baj, hogy a ket type-r kivetelevel ezek nagyon ritka autok.
barati korben volt series3 RX7, 20 liter folott fogyasztott varosban, plusz elegge sok volt vele a problema (bar az az auto majdnem 20 eves volt ott).
RX7bol osszesen van harom elado az orszagban epp ahogy nezem (mind series 4, 2milliorol indulnak 25 eves letukre), nsx 0, Supra turbobol a 25+ eves 150e km+os darabok is masfel milliotol kezdodnek (93mas szep allapotu 10millio, osszesen van 5 elado), skyline van egy (2003, 4millioert), 350Zbol a 10 ev / 120ezret futott modellek is 4millio folott kezdodnek es van negy elado (plusz szerelesi koltsegre horror kategoria), 300zx van egy, lancer evo harom (6 eves <60e km is 8m korul mozog). wrx sti van 10+, de abbol egy uj kb 14m korul mozog erre, annyibol meg mar egeszen jol felszerelt autokat lehet kapni. a GT-R meg kb 20 millio ujonnan (hasznaltan se nagyon lattam 14 alatt mivel relative fiatal), annyiert meg az a minimum, hogy menjen.
jo, nem mintha lotus omegabol lattam volna eloben egynel tobbet az utobbi 10 evben.
de a haromhengeres suzukiban ulve kb tokmindegy, hogy a fel nagysagrenddel - nagysagrenddel dragabb japan GTk mire voltak kepesek. ez kb olyan, mint osszehasonlitani az 1.3mas bogarat a Porsche 973al, hiszen szegrol-vegrol rokonok.
[ Szerkesztve ]
#90933760
(veterán)
A Honda valahogy nem jön be, ha már mindenképp benyás akkor japó kéne csak is, de Honda nem. Cuki ahogy visít 10 ezren, de nem kéne. Subaru, Micu, Nissan, az jöhet.
Crx ennek nem volt ellenfél. Mi is az a LOTUS OMEGA.
[ Szerkesztve ]
"Omega orral előre tehetetlenül sodródik lefelé az ívről."
Ha ez zavarja, tegye helyre, már ha nem fontos a gyáriasság, akkor simán meglehet oldani, hogy ne viselkedjen ilyen bénán.
Hogyne lenne fontos. Az az autó addig ér valamit ameddig az utolsó csavarig gyári rajta minden. De szerintem már rég eladta. 2014-ben beszélgettünk már akkor is hirdette mobile.de-n.
"Omega orral előre tehetetlenül sodródik lefelé az ívről." Lehet, hogy rosszul emlékszem, de ezt a viselkedést az első kerekesekkel tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
gyárilag, libegős, gyenfe futóművel a sierra is tolja az orrát, nem beszélve arrol, ha még a difit is lehegesztjuk, de sikerült a gyári mérnökök hibáit javítani, így most hegesztettel is egy álom
8th: lehet abbol attol meg versenyauto, az meg nem isten karomlas
[ Szerkesztve ]
#90933760
(veterán)
Így van így van, a diffit azért találták fel hogy legyen mit lehegeszteni.
nem utcai autorol van szó, elhiheted, hogy abban nekem is sperr van előkészítve, ha meg a 20-30 milliós autóban elment, csak nem dobom ki. Amúgy meg attol fugg, a sok vezetes segito bizbaszt is kitalaltak, rendes autoban meg is kikapcsolhato. Itt miert ne lehetne, ha a célt szolgalja?
Akkor ugyan arrol beszélünk. Nagy autó, nem pályanapokon hétvégi driftelgetős. Jól esik belüli, kényelmes, tágas, de azért megy is.
(#105) PC-rev-RM válasza tvamos (#99) üzenetére
Persze... városban ilyesztgetni a gyalogosokat. El birom kepzelni, hogy valakinek tetszen, de én allig vártam, hogy kiszallhassak belole. Szűk kis lélekvesztő az!
[ Szerkesztve ]
igen, rosszul
az orrtolás nem hajtási kérdés, hanem futóműgeometria.
Ha hülye vagy, (nem te! Általános alany!) tolja mind. A Lotus Omega érdekesen csinálja, amikor megjön a turbo nyomás. Szeretem.
Én személy szerint utálom, ahogy az elsőkerekesek viselkednek kanyarban nagygáznál.
// no, mind1is, úgysincs már pénzem hobbiautóra, ami ennél nagobb [link] ;(
[ Szerkesztve ]
kétszer voltam életemben a hungaroringi autóközlekedési tanpályán.
az egyik esetben az egyik hasonszőrű kolléga egy m3-as bmw-vel jött. az egy 343 lóerős hátsókerekes autó volt. úgy tolta az orrát, mint az atom.
annál mondjuk az volt a legviccesebb, mikor egy olyan feladatot hajtott végre, amiben körbe-körbe kell menni, félig jeges úton. ment a (ráadásul!) csaj a bimmerrel körbe-körbe, hallani lehetett, ahogy csattognak a fékek, össze-vissza pörög a motor, de szépen ment körbe. hallom a rádióban, hogy szól a tréner, hogy kapcsolja ki az esp-t. a következő pillanatban a bmw akkorát szállt érintőirányban, mint ólajtó
nekem meg sikerült ugyanezen pályán megfaroltatni az astrámat úgy, hogy a tréner az irányítótoronyból is látta, hogy vigyorgok
szerk: gugli mapsen: 47.587755 19.251061
[ Szerkesztve ]
Azért ezek az autók tolják az orrukat, ha fékezel kanyarban... ilyen a fizika... az én Omegám os tolta. De olyankor, Collin McRae-t idézve, gázt ke adni, ha közeledik az árok, mégnagyobb gázt!
nem fékezésről van szó, a túl- vagy alulkormányzottság nem fékezési kérdés.