üzenetek

hozzászólások


Race-Face
(tag)

alamuszi, én még mindig erre a dologra vagyok kíváncsi:

"...mivel a magyar jogszabályok a Magyar Köztársaság területén vásárolt tartós fogyasztási cikkekre illetve a magyar jog hatálya alá tartozó jogviszonyokra vonatkoznak, a világgaranciával kapcsolatos feltételeket nem egy állami szerv, hanem az Apple határozza meg, az ezzel kapcsolatos információk ide vagy még inkább ide kattintva olvashatók el — angolul és még vagy egy tucat nyelven, magyarul sajnos nem."

Ha ez így van, miért várták, hogy kapnak jegyzőkönyvet, amikor előtte leírták, hogy a magyar jogszabályok erre nem vonatkoznak? Ezt csak úgy "elviekben" nem értem...


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ariadne javaslatára és segítségével kicsit bővítettem a cikk első oldalát, hogy pontosabb és hosszabb legyen a jogi kifejtős rész! Köszi, Ariadne! :R


Tim82
(nagyúr)
Blog

Akkor te kerülöd a Háború és Békét, mint a pestist?


suraki
(tag)

Ezzel a cikkel nagyot nőtt a prohardver a szememben. :R
Hosszú évek óta megy az anyázás idehaza, hogy talán illene egy a márka célközönségére illesztett szervizhálózatot kiépíteni. Talán mostanság érte el a hazai közösség azt a kritikus szintet, amikor az Almáék is hajlandók ránk figyelni. Ha ebben ez a cikk segített, ez nagyon nagy öröm számomra is!
Sajnos személyes tapasztalatom is van a hazai szervizek kapcsán. Én az itt "pirospontot" kapott egyik szerviznél fordultam meg. A sztori kicsit bonyolult, a lényeg, hogy a gépem elkeveredett(!) és ha én nem járok utána, akkor soha az életbe nem kaphattam volna vissza a sajátom. Segítőkésznek egészen addig bizonyultak, amíg egyetlen szalmaszálat se kellett mozdítaniuk. Számomra annyi volt a konklúzió, hogy ilyen trehány és az ügyfelet nagyívben lesz*ró bandánál többet pénzt nem hagyok (merthogy fizető vendég voltam garancián túl).
A jelek szerint egyik kutya másik eb...


sgery
(őstag)
Blog

Az én Iphone-om usb kábele is elég csúnyán néz ki az usb résznél. már látszik a kábelezés is. Akkor ha ezt visszaviszem a T-hez hogy ezt cserélni kéne, cserélniük is kellene?


Csapi007
(veterán)
Blog

Hy
Mint ahogy írták a cikkben ez ilyen határterület. Szerintem nem kötelesek cserélni. Ha az első boltban nem cserélik még megpróbálhatod egy-két másikban de biztosat nem tudok mondani.


m@xsys
(senior tag)

Köszönöm a Mobilarena stábjának ezt a színvonalas cikket. :R
Viszont legközelebb a MacBook Pro-t biztos külföldről veszem, egyszerűen még mindig olcsóbb és rá kellett jönnöm, hogy elvagyok ékezet nélkül is.
Sok hasonló cikket szeretnék. RESPECT


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ezt a cikket mondjuk pont a Mobilaréna írta. :) De örülünk, hogy tetszett! ;)


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Attól még, hogy a világgaranciánál a jótállás feltételeit határozza meg az Apple, a hazai szerviznek (mint Magyarországon üzemelő, szerviztevékenységet végző cégnek) be kell tartania a rá vonatkozó jogszabályokat. Két dolgot összekevertél, de remélem, már tiszta!

[ Szerkesztve ]


Race-Face
(tag)

Nem tiszta, mert a hazai jogszabályok szerint a hazai szerviznek szóba sem kellene állnia a külföldön vásárolt termékkel :)
Ha mégis szóbaáll, az az Apple saját vállalása, amit nem szabályozhat jogszabály...


#02683648
(senior tag)

Még szép. Há' megis ártana egyszerre olyan sok kultúra :DDD


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem érted. A hazai jogszabályok nem kötelezik az Apple-t, hogy foglalkozzon ezekkel a készülékekkel, ahogy XY gyártót sem kötelezi, hogy mondjuk a harmadik évben foglalkozzon a termékkel. De ha XY gyártó vállalja, hogy szerviztevékenységet végez, akkor azt a tevékenységet a magyar előírásoknak megfelelően kell végeznie. Azt valóban nem szabályozza jogszabály, hogy mi alapján vonhatják meg a jótállást, de azt, hogy a szerviz Magyarország területén mit művel, nyilván szabályozhatja. Ha úgy lenne, ahogy te mondod, akkor az adott szerviz megcsinálhatná, hogy a külföldön vásárolt iPodot mondjuk széttöri és azt mondja, hogy az Apple EULA alapján ehhez joga volt? Nincs olyan, hogy egy céget nem szabályoz jogszabály.

Egyébként valóban fel lehet úgy is fogni a dolgot, hogy "az előírások nem egyértelműek, mert az EULA-ban nyilván nincs benne, hogy jegyzőkönyvet kell adni", de ez nyilván hülyeség. Egy normális cég meg igenis akkor is adjon jegyzőkönyvet, ha erre nem kötelezi jogszabály, mert ez az etikus, korrekt viselkedés egy szerviztevékenységet végző cég részéről.

[ Szerkesztve ]


daveed
(tag)

Azért javul a helyzet.

Pár éve meghibásodott iBook hangszóróra 2! hónapot kellett várni, mire visszakaptam a notit látszott rajta, hogy csavarhózóval feszegették - ocsmányul nézett ki :( - az akkori hivatalos szervíz 1 lakásban volt - nocomment


zozoo83
(tag)

Érdekes kis cikk lett, biztos jó irányba mozditja majd a helyzetet! Ez kell az ilyen boltoknak, egy kis felhajtás, aztán mindjárt tudják, hogy hogyan kell eljárni a garanciális ügyintézésekben.. (Amúgy számomra érthetetlen mért nem vették át a cuccokat, ha az Apple dönt a cseréről)


Gusztáv
(addikt)
Blog

Itt páran emlegették a Dell-t is. Ők abban hasonlítanak az Apple-re, hogy nincsenek hivatalosan jelen Magyarországon, csak a partnereiken keresztül. De náluk én még nem tapasztaltam problémát a szervizeléssel kapcsolatban. Hibánál elég a Service tag, valamint a Dell oldalán ez alapján meg tudod nézni, hogy hány nap garid van még, tudsz drivert-manualt keresni a géphez, sőt ha rendelt géped van akkor még az eredeti konfigurációt is meg tudod nézni. Ja és ebben az árkategóriában a Dell már 4 év next business day garanciát ad.


ALI_G
(veterán)
Blog

Ja igaz, ide tartozik a rejtett hiba. De ha az ember vak és észre se veszi, hogy valami hibája van és mégis átveszi a vevő, akkor a saját hibája. Persze erre is él a garancia, ha be tudja bizonyítani, hogy nem ő okozta (akár fél perccel később).


szisziandris
(csendes tag)

sziasztok
nekem olyan kerdésem lenne hogy van egy iphonom, még nem járt le az egy év a megvételétől. a kijelző és a plexi közé a gomb felöl bement a por.... szörnyen bosszanto.
mit lehet ilyenkor tenni? gondolom ez nem fer bele a garis javitásba? de nem is kéne hogy bemenjen a por? vagy igen?


joey04
(titán)
Blog

szerintem egy próbát tehetsz vele... N82nél volt ez tömeges probléma, ott ha jól rémlik kitisztították, 30 perces művelet. Más kérdés, hogy ha jól tudom, itthon még mindig nem javítanak iPhonet, hanem ha valóban garanciális a hiba, akkor egyből csere... Na nem tudom emiatt cserélik-e az egészet, de szerintem úgy lenne korrekt.

[ Szerkesztve ]


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Én is úgy tudom, hogy csak szoftveres javításokat végeznek itthon. De lehet, hogy szét tudják kapni és ki tudják tisztítani, mindenképp érdemes megpróbálni! Egyébként ez akár lehet is garanciális probléma.


suraki
(tag)

Nekem egy pro szériás ViewSonic monitornál volt ugyan ez a gondom.
Már akár egy pixel hibánál is cserélnék ezt a szériát, node a védőréteg alá bekerült por, az nem pixelhiba és nem is "javították" volna ingyen...cserébe én meg nem vettem többet VS monitort. ;]


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ahol sok a szöveg az jót nem jelent, rossz javítsák meg és pont.


xabolcs
(őstag)
Blog

kosz a cikket es a faradsagos munkat. :R


HEro
(tag)

iStyle-al én is rosszul jártam annó, egy Franciaországban vásárolt iPod nanóval, 2dik generációs, ha jól emlékszem. Elromlott 1éven belül, itt még semmi gond nem volt valamit csináltak vele jó lett.

Eltelt pár hónap, megint ugyan az a probléma, bevittük mondtuk, hogy pár hónapja itt volt és ugyanaz a problémája. Ekkor közölték, hogy mivel külföldön vásárolt így csak 1év a gari rá, mely nem a javítástól számít hanem a vásárlástól, még akkor is ha ugyan az a hiba amit javítottak előtte pár hónappal.

Sajnos akkor még nem volt másik szerviz, vagy ha volt nem tudtam róla. Egy kört még mentem az ügybe írtam egy levelet az iStyle központi e-mailjére, melyre szinén ugyan ez a válasz jött, kb. lekezelő formában, h miért nem itthon vásároltam, mert ha itthoni (iStyletól vásárolt) lenne akkor a javítástól számítanák újra az 1évet... (röhej)

Ez volt az a pont, amikor úgy dönöttem, hogy ilyen garis háttérrel több apple terméket nem vásárolok. Köszönhetően az iStyle hozzáállásának.

A cikket elolvasva meg sem lepődtem az iStyle hozzáállásán, viszont kellemes, hogy a többi szervíz korrekt.


Ariadne
(őstag)

A szabály itthon vásárolt termékekre úgy szól, hogy ha javítják, akkor azzal az idővel meghosszabbodik a jótállás, amíg nem tudtad használni emiatt. Újraindulásról akkor lehet szó, ha egyrészt új terméket kaptál (új termék - új jótállás), vagy ha jelentősebb részét kicserélték/javították a terméknek (nincs pontosabb meghatározás jogszabályban), illetve - és ez fontos - a kijavítás következményeként jelentkező hibánál.
Akkor, ha ugyanaz a hiba jön elő megint, akkor vagy a fenti utolsó fordulat alkalmazandó, vagy még inkább az, hogy ha újra előjött, akkor nem tudták megjavítani, vagyis javíthatatlan, vagyis legyen akkor csere vagy vételár vissza.

De ez persze a te esetedben nem ilyen egyszerű, viszont itt vásárolt termékekre jó tudni.


Laox
(aktív tag)

Üdv!

Pro és kontra dolgokat mondok. Leejtettem az iPhone 3Gs-em 2,5 emelet magasságból a lépcsőházban, leesett középen a földszintre a kőre. Már esés közben arra gondoltam, hogy amikor leér, ripityára törik és volt telcsi, nincs telcsi. Leért, bekapcsolódott a kijelző, a hangvezérlés funkció elindult, de nem törött össze. Leszaladtam érte, és hihetetlen, az egy dolog, hogy sem a kijelző, sem a ház nem törött, de még karc is csak egy tényleg apró volt rajta! Innen kezdve elhiszem, hogy prémium kategóriás és tényleg olyan minőségű is, mint tapintásra érződik.
Viszont tönkrement rajta a mikrofon, a középső-, illetve a némítógomb. Hálózatot, wifit, mindent gyönyörűen talál, tényleg szinte hihetetlen.
Bementem a szervizbe, és mivel tisztában vagyok vele, hogy mégis egy prémium kategóriás mobil árképzésben is, gondoltam, hogy na, lesz vagy 20-30ezer a javítás.
A T-Mobilos csóka elkezdte kívülről vizsgálgatni. Kérdezem, hogy minek kell ez, hiszen nem esett szét, csak a gombok meg a miki kell. Azt mondja, hogy az Apple-nél ilyen nincs. Átvizsgálják, és ha a garanciális feltételekbe sorolható, akkor kapok egy vadiúj készüléket, zsírúj garanciával. Viszont ha úgy ítélik meg, hogy nem, akkor kapok egy (asszem) 78.000 forintról szóló javítási árajánlatot. Köztes megoldás nincs.
No, itt egy kicsit elsápadtam. Szerencsére külső sérülés nem látható a készüléken, mármint olyan, amiből erre a kárra lehetne következtetni. Kb. 1 hét múlva kapok választ, addig meg izgulhatok.
Az biztos, hogy eladom az iPhone-t. Ha újat kapok, akkor még jól is járok, ha ezt kapom vissza, akkor meg tojok rá, de legalább nem marad a nyakamon.
Többet Apple terméket nem fogok venni, mert bár minőségben tényleg prémium kategória, egy szavam sem lehet az iPhone-re, de az ilyen "kisebb" dolgok, mint pl. a garancia szörnyűsége, illetve Steve bácsi agybajának köszönhető különböző szoftveri hiányosságok, nem fognak hiányozni.

[ Szerkesztve ]


Petrisz
(tag)

No, meg lennék lepődve, ha nem jött volna szóba az iStyle :) Soha semmit nem vennék náluk, inkább bármelyik konkurens Apple forgalmazó. Sőt. Kilencvenes évek legelején haraptam először almába. Szeretem azokat a boltokat, ahol azzal a kedves és mindeközben professzionális hozzáállással, egyszerre pragmatikus és bohém attitűddel valamint vevő iránti bizalommal találkozom, mint ami a 90-es évek elején jellemezte az eléggé kicsiny hazai Apple tábort. Éppen ma jártam egy almás boltban, ami nem az iStyle volt, és vagy 40 percig türelmesen bírták, amig minden irányból körbe nem jártuk a problémáimat, mindenben segítettek, mosolyogtak, teszteltünk, telepítettünk, doksit túrtak nekem, satöbbi. És (most éppen) nem vettem semmit. Viszont fogok. Említettem ugye már, hogy nem az iStyle-ban?


Saskakas18
(tag)

Sziasztok,

2021.01.01-től minden mobilkereskedő köteles 100 000 ft.- felelett 2 év garanciát adni? :R

üzenetek