üzenetek

hozzászólások


ΞΔGLΞ
(nagyúr)

Aki ezt írta, nem vezetett egy huzamban 200km-t, vagy többet.
Megállás nélkül csak kényszerből megy az ember, mert üldözik, vagy sietős..

Ha ebből az országból indulunk ki és az átlagot vesszük, még talán van is alapja annak, amit írtál, egyébként semmi. Én évekig vezettem Európa nagyobb városaiba, ha 200 kilométerenként megálltam volna tötymörögni, kb sehova nem értem volna oda, csak akkor álltam ki, ha már nagyon kellett nekem is, meg az autónak is. Főleg az utolsó 4 évben, ezért nekem ezek a villamos autók (még) mindig nem alternatíva. Az asszonynak az van (Leaf), de az pont arra jó, hogy munkába járjon, bevásárolni, gyerkőcökkel ide-oda etc... Mert ezzel - vagyis egy "villanyossal" - elindulni egy hosszabb útra? Én biztos nem.


Eugene Roe
(őstag)
Blog

Az állam csak adóból tud ilyet. Az kéne még, hogy az 5 millió mélyszegény országa fizesse a felső 5% rongyrázását

Ha zöldek szeretnének lenni, nem 2,5 tonnáról indulnának.


_Atesz
(addikt)
Blog

Hihetetlen, hogy nem tudtok szöveget értelmezni: [link]


axioma
(veterán)

??? A hazi rofi is egy fazis. Az utcai toltokbol is van szerintem olyan, de most inkabb nem eskudnek.
A mi fali toltonk konkretan 1x32A-t tudna, de a type-I autok csak 1x16-t kezelnek (es a tolto az type-I "tankpisztollyal" jott de ezert nem fognak mas belsot gyartani hozza).
A 3 fazis sokkal macerasabb, mar kiepiteni haztartasba is pl. a 3 fazisu fi-rele miatt, epp benne vagyunk napelem-rendszer telepitese miatt.


Eugene Roe
(őstag)
Blog

Igen, és a múlt igazolta, hogy a költségeket sosem hárítják át másokra (nyilván nem az 50(?) ezer elektromos autó fogja kifizetni a beruházás költségeit, hanem a 3,5 millió hagyományos). Nem is értem, mert nem 16 évesnek tűnsz, aki még semmit sem látott Magyarországból.


cellpeti
(veterán)
Blog

jo cikk, érdekes. Jövő felé mutató technológia. De emberek, kinek készülnek ezek? 40, azaz 40 millió forintról beszélünk. :Y :Y


axioma
(veterán)

Jelenleg szerintem 20e sincs (rendszamon en eddig 18 kiadott betuharmast lattam zoldben), es ennek is szamottevo resze hibrid, aminek nem kell a gyorstoltes, megy inkabb tovabb benzinbol. Azokat az autokat amik mar az utakon vannak, ugy vettek, hogy nem szamitottak a (gyors/villam) toltohalozatra. A kesobbi autok eladasahoz inkabb lenne ertelme kotni a fejlesztest...

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Jelenleg csak az vesz villanyautót, aki tényleg ezt akarja, nem az, akinek a felhasználás alapján érdemes lenne. Mert olyan eszméletlen felára van, amit a vásárlásnál semmivel nem lehet megindokolni.

Nézzük pl. a Golf - e-Golf párost. Az utóbbi 100 kW-os (136 LE), alap listaára kb. 12,5 millió. A belsőégésű motoros változatoknál ugyanezt kb. 7,5-8 millióért kapod meg.
Kérdem én, mikor fog az a közel 5 milliós különbözet megtérülni? Soha.


GSP
(aktív tag)

Szép kis autó ;)


axioma
(veterán)

Tedd legy szives hozza, hogy _uj_ villanyautot. Akkor mar igaz (mint ahogy az uj auto vasarlasara onmagaban is), es peldalozni is azzal peldaloztal. A belsoegesu valtozat aranal kevesebbol van nekunk egy elektromos meg egy - nemkamu - hibrid, persze hasznaltan.


#06658560
(félisten)
Blog

Vagy nem az úton elbaszott idő érdekli. Simán és kényelmesen mentem már többször Köln-A3, osztrák határ távot. És nagyon nem volt kedvem megállni közben.


HussarF
(addikt)
Blog

Ez használtra is igaz. Ott még durvább a különbség arányaiban, mert egy ugyanolyan villanyautót akár 3x-os áron kapsz, mint belsőégésűt. Nézegettem volna második autónak villanyt anno, e-Upot, Fiat 500e-t vagy Peugot-nak azt a kis villanyát. 3,5-5 millióba kerültek 7-8 évesen. Ugyanezt kb. másfélért adták szívó benzinnel.

Nem tudom te mit csíptél meg, de nagyon szerencsés lehetsz.

[ Szerkesztve ]


_Atesz
(addikt)
Blog

Kérdezd meg a boltosokat, hogy kinek kellett kifizetni az új pénztárgépeket, kinek kell szervizeltetni őket, stb.
Még te nem láttál/tapasztaltál eleget.


Kopi31415

Eddig csak a hozzám hasonlók véleményét hallottam, most hogy beírtam ide, a föld alól is előbukkannak az egy seggel 500km-t menők. Érdekes.
Amúgy Németország picit más kávéház, ott annyival mész, amennyivel tudsz, a cikkben Magyar-Horvát út volt.. Ott egy picit máshogy mennek a dolgok.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Ion (2011) 2.25-ert es Ampera (2013.12) 3.85-ert (tavaly oktober es iden februar), utobbi 55-60km valos csak elektromos tavval. Igaz, neztem mindketto elott a piacot honapokig, ezzel nyertem ugy 10%-ot (meg akkor meg szelidebb volt a forintarfolyam is), de a 8M-ba ma is siman belefernek.
Eladott autok Suzuki Alto es 2001-es Prius. Viszont azota - otthoni arammal - a parom is kevesebb mint 1 liter benzin araval megy egy nap 2x25 km-t, en meg plane a 2x17-t. Nem beszelve arrol hogy en kedvezmenyesen 15e-ert tudtam parkolni a melohelynel, most ingyen.

[ Szerkesztve ]


Lacccca87
(őstag)

Pont az idén toltuk le Veszprém-Medulin utvonalat cirka 550 KM 8-9 dugóba futottunk bele klíma nélkül de azért kellett az a 2 megálló igaz 10 óra volt az út :D de speciel amikor MO-n belül szülőkhöz megyünk 300KM simán egy seggel. 500Km még annyira nem vészes. Városba simán elfogadnék egy pusztán elektormos hajtásút aminek min 200KM-es hatótáva van.


axioma
(veterán)

"Városba simán elfogadnék egy pusztán elektormos hajtásút aminek min 200KM-es hatótáva van."
Taxis vagy? Ok mondtak napi kb. 200 km megtett tavot...


hemaka
(nagyúr)

Szép nagy elektromos krumpli. :DDD


ncc1701
(veterán)

Nekem még bp-sopron távon is meg kell állnom, mert nem bírok sokáig a seggemen ülni, illetve annyira unatkozom, h elálmosodok, és bealszok. Ilyenkor kiállok alszok 20 percet, mászkálok, és a következő max 1.5 órára jó vagyok.


Lacccca87
(őstag)

Nem :) pénzügy :D . 200KM azért kellene mert van hogy elrohangálok BP ról Vácra vagy asszony miatt körbe kell menni a városon ha bevásárolunk :D . De lehet bőven elég lenne a 100-150 is. Igazából napi munkába járás most kb 20km oda vissza + 20 al számolok ha van kitérő is, mert hát Bp nagyváros és észre se vesszük mekkora távolságok vannak benne.


_Atesz
(addikt)
Blog

"amikor MO-n belül szülőkhöz megyünk 300KM simán egy seggel"

Ha ennek a nagyobb része nem autópályán történt, az már finoman szólva is perverz és káros az egészségre (visszeres vérrögképződés, stb.).

Amúgy nem arra gondoltam, hogy nem lehet, hanem arra, hogy általában nem szokás maratoni távokat menni. Sportból persze, én is tudnék menni 400-500km-t, de a francnak sincs kedve megálló nélkül letolni.
Annyi kompromisszumot meg simán meg lehet kötni egy villanyautóért, hogy 250km-ként megállj fél órára. Ha valaki üzletember, az persze más téma.

üzenetek