üzenetek

hozzászólások


bkercso
(nagyúr)
Blog

Személyes rekordom 1300km 16 óra alatt, 1x 45 perc és párszor 10 perces pihenőkkel. Elfáradtam ugyan, de nem volt gondom vele.


Envo_
(aktív tag)

te most komolyan 30 komment óta bizonygatod, hogy mindenki rosszul csinálja, ha nem úgy mennek mint te, mert te nem vagy rá képes? :F
Az emberek 90%a napi legalább 10 órákat ül munkahelyén és utána otthon egy nap alatt.

[ Szerkesztve ]


D.Va
(senior tag)
Blog

Augusztusban 35 fokban nyomtam le 2105-ös Ladával 200km-t megállás nélkül úgy hogy néha még a fűtést is be kellett kapcsolnom mikor melegedett a motor nagyon. Szóval minden volt az úton csak kényelem és komfort nem, de probléma és kényeskedés nélkül így is simán lenyomtam a 200 km-t megállás nélkül... (fele út sima utak + fele út autópálya (m3))


babosmiki
(addikt)

Nagyon jó teszt, jó volt olvasni! A kocsi meg nem nekünk való, sajna..

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Annyit meg az ion is tud (3x20). Az aram meg a dugozaskor is km-aranyosan fogy. A Vac az mar mas, oda kene rex vagy hibrid - azert az se mindegy, hogy az Ampera meg Foldvarra is jelentosen csokkentette az utikoltseget a 60km (plane Bp-n at) szakasz elektromosan megoldasaval.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Kicsit úgy vagyok ezzel az e-tronnal mint a zsiráffal: szép-szép, de otthonra nem kéne. :)


Baltazár123
(senior tag)

Aláírom én is, hogy érdemes megállni. Nem is 200km-t mondanék, inkább egyéni ez, inkább azt mondanám, hogy 1,5-2 óra vezetés után kifejezetten jó megállni kicsit nyújtózkodni.
A vezetés egy durva ülőmunka, amit még ront egészségügyileg a folyamatos koncentráció és a vele járó egyébként észrevehetetlen stressz. Az előzgető barmoknak a városban kb 150-es a vérnyomásuk közben, de ők csak azzal foglalkoznak, hogy mekkora raj csávók. Mindenki bemeséli magának, hogy őt pihenteti a vezetés, ami egy hazugság egyébként. Éppen olyan hazugság, mint hogy aki 8 órát ül a székében a munkahelyén, az pihen. Ráadásnak ott van a vezetéssel járó nehezen észrevehető stressz. Sarkos vélemény, de nem normálisak azok, akik csak tankolni állnak meg az autóval. Azt ne is mondjam, hogy egyébként még a hosszú ülés az utásoknak is káros egészségileg, de őket legalább a vezetéssel járó stressz nem éri.
Az elektromos autózás témához annyit, hogy lehet egy újabb olajválság hozza meg az elektromos autók áttörését. Sajnos viszont ezek a prémium elektromos autók még nagyon kilógnak egy átlag magyar pénztárcájából, sőt mindegyik elektromos autó jelenleg, de mondjuk ha 500ft lenne a benzin vagy még afölé is menne, akkor más lenne a matek valószínűleg.


_Atesz
(addikt)
Blog

Hol írtam olyat, hogy nem vagyok rá képes?
10 óra alatt gondolom senki sem áll fel a székből, nem megy ebédelni, WC-re, meg semmi. Te most komolyan ezzel jössz?


osztraksajt
(őstag)

Semmi gond nincs ezzel, nem vagyunk egyformák. Én toltam már le furgonnal olasz fuvart oda vissza, 2400km 22óra alatt, úgy hogy a végsebessége az Ducato-nak óra szerint 150 (valóságban GPS szerint inkább 135), tehát még nem is 200-al jöttem mentem vele, és nem haltam bele, pedig nem hivatásos sofőr vagyok csak épp én voltam bevethető.

De nyáron Velence(olasz) környékére szoktunk járni Debrecenből, két megálló szokott lenni, egy Nagykanizsánál a határ előtt, egy meg a szlovén-olasz határ mellett a szlovén oldalon a Nova Gorizia MOL kúton tankolás-mosdó erejéig, de ott is csak azért mert sokkal olcsóbb az üzemanyag mint az olaszoknál.

Én konkrétan meg is zavarodnék a 2-300 kilométerenként 5-20 percre meg kellene álljak.


Emericus Max
(tag)

Már miért lenne az a kormány feladata, hogy kiépíttesse a töltőket? A benzin kutakat sem a kormány építteti és üzemelteti, hanem gazdasági társaságok. Ez üzlet, kissé ördögi kör is. Amíg ilyen drágák az elektromos autók, addig a hazai bérszínvonal mellet csak nagyon kevesen engedhetik meg, viszont amíg nincs sok e-autó az utakon addig a gazdasági társaságoknak nem éri meg bővíteni a töltő hálózatot. Azt meg végképp nem szeretném, hogy a szar bérekből befizetett adóból épüljön a tehetősebb rétegeknek töltő hálózat. Már csak azért sem, mert hazánkban pont ez a tehetősebb réteg az, aki csak nagyon minimális vagy semennyi adót nem fizet. Értem én a környezet védelmi szempontokat, meg a globális felmelegedés elleni harcot meg mindent, csakhogy a megoldás az ilyen e-autók árának drasztikus csökkenése lehetne vagy a magasabb állami támogatás a vásárlásnál. De addig amíg 2-3 normál autót veszek 1 e-autó árából, vagy egy luxus autót egy Nissan Leaf árából, addig ez a nagy többségnek nem alternatíva.


G4bi89
(senior tag)
Blog

#6) _Atesz
"Az pedig a mindenkori kormány feladata lesz, hogy kiépíttesse a...."

Tanuljunk már meg szöveget értelmezni. :O

[ Szerkesztve ]


nkmedve
(őstag)
Blog

Nekem a rekord idén nyáron volt egy Berlin-Kolozsvár úton, ami kb. 1350km és 13 óra alatt sikerült megtenni (Berlini idő szerint 9-körül indultam, este 10-re értem Kolozsvárra). Volt fél óra ebédszünet és kb. 3x10 perc tanokolás/WC szünet, szóval nagyjából egy órát vesztettem el pihenőkkel.
A megtett távból kb. 250km-en nem volt autópálya, másik legalább 100-on pedig útjavítások voltak 60-80-100-as korlátokkal (a Cseh részen rengeteg). Ugyanakkor viszont egy vasárnapi nap volt, viszonylag mérsékelt forgalommal (bár nyáron a vasárnapok is forgalmasak tudnak lenni, helyenként akkor is az volt, pl. a Román részen alig lehetett haladni).

Egy ilyen úton nekem egyáltalán nem opció az elektromos hajtás és talán nem is lesz az soha:
1. A hatótáv egyelőre még ideális körülmények között is nagyon gyenge
2. Még 150KW-os töltőkkel is rengeteg idő elveszne a töltéssel
3. Pályán nem tudsz folyamatos 130-al menni (annál jobban pedig főleg nem, pedig néhol van rá lehetőség), mert az kb. lefelezi a hatótávot egy konstans 100-as tempóhoz képest

Nagyon kéne már valami fejlettebb akkutechnológia, a líthium szerintem csak városi közlekedésre alkalmas, ha kicsit is hosszabbat akarsz menni vele akkor már tonnányi akkut kell pakolni az autókba (erre hosszú távon nem is biztos, hogy van elég kinyerhető líthiumunk).
Egyelőre inkább látok fantáziát a hibridekben (csak ugye ezekben még több az alkatrész ami meghibásodhat), pályán mehet a belsőégésű, városban/dugóban pedig egy normális méretű akku mellett elboldogul az elektromos.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

"Egy ilyen úton nekem egyáltalán nem opció az elektromos hajtás és talán nem is lesz az soha"

MINDIG, minden technológiánál lehet találni olyan extrém eseteket, ahol az adott technológia valami miatt pont nem jó. Olyan helyzet is van, ahol az autó egyáltalán nem jó, csak a ló - ennek ellenére mindenki autóval közlekedik, mert a szükséges esetek kellően nagy részét lefedi, a maradékot meg megoldják valahogy.


sztanozs
(veterán)
Blog

Te amúgy elolvastad, amire válaszoltál? :DDD


nkmedve
(őstag)
Blog

Ez így van, ahogy mondtam nekem nem opció, másnak attól lehet.
Még ha az extrém hosszú utakat nem is veszem figyelembe (nem olyan gyakori azért), akkor is én nagyon keveset használom városban az autót és inkább közepes 300-600km-es távokat megyek amelyeknél elvárom, hogy egy "tankkal" végig tudjak menni.

Végülis csak azt akartam mondani, hogy nem biztos hogy feltétlenül kell eröltetni ezt az "oldjunk meg mindent full elektromos autóval" mentalitást, mert lehet végeredményben károsabb lesz mint egy értelmes kombinációja az elektromos és belsőégésű motoroknak (ie. hibrid).

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Kíváncsi vagyok hova fejlődik majd a villany. Mivel a városban élő népesség részaránya egyre nagyobb, ezért adja magát a hajtás.
Szerintem van azért a villanyautók részarányának egy egyensúlyi határa (talán 1/3-a a teljes járműparknak), ami felett már komoly problémák jelentkezhetnének. Nem tudom, hogy pl. akkumulátorral bírná-e a világ. Meg, ha emissziómentesen akarnának ilyen brutális villamosenergia mennyiséget biztosítani, akkor már most érdemes lenne agyba-főbe építeni az atomerőműveket.


_Atesz
(addikt)
Blog

Akkor te sem tudsz szöveget értelmezni. Ez azért elég szörnyű..
Kiépítse = a kormány építi ki.
Kiépíttesse = kötelezi arra xy-t (ott pl. a benzinkutakat), hogy építsék ki.
Szerintem tökéletesen fogalmaztam..
Szerk: most látom az előző hsz-re válaszoltál, akkor lehet ő nem érti, ez esetben sorry.


osztraksajt

Mint írtam, az üzleti út más, ezt eddig sem kérdőjeleztem meg.
Azért a cikkben levő autó inkább családi, ebben talán egyetértünk.

[ Szerkesztve ]


sztanozs
(veterán)
Blog

kötelezi arra xy-t (ott pl. a benzinkutakat), hogy építsék ki
Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy ezt konkrétan hogyan képzeled el. Írjanak ki tendert gyorstöltő-hálózat létrehozására? Hozzanak arra törvényt, hogy minden üzemanyagtöltő állomáson legalább X db Y típusú töltőt kell létesíteni? vagy ha nem mindegyiken, akkor mi alapján lenne meghatározva, hogy melyik kútra vonatkozik és miért vonatkozik. Támogassa ezt az állam valamivel (támogatás a létesítésre, vagy a kapacitás kiépítésére), vagy csak kötelezzen?
A kérdés azért érdekes, mert sehol máshol nincs állami beavatkozás, ezért érdekes, hogy itt miért is kellene (azon kívül, hogy a minimális prémium-villanyautós réteget az állam támogassa). Szvsz amikor a piac majd megérett erre, akkor lesz gazdasági érdek is a kiépítés irányába. Valamint hiába is lenne állami kiépíttetés, ennek hasznát a nép (úgy általánosságban) nem venné hasznát, hiszen ettől nem csökkenne az elektromos járművek ára.

[ Szerkesztve ]


G4bi89
(senior tag)
Blog

A kiépíttesse szót pontosan ezért húztam alá. Én értettem, hogy a kormánynak kellene kötelezni a benzinkutakat, bevásárlóközpontokat stb.
Csak éppen nem az 51hsz-re kellett volna válaszolnom. (Reggeli KV itt is kevés volt, nah :DDD )

#56: Magyarország hálózatában például van 30% tartalék. Többi országban nem tudom mi a helyzet, de a legfontosabb, hogy van időnk. Azért mire 1/3 -a elektromos autó lesz a teljes járműparknak az odébb van.

Akkumulátor kényes pont szerintem is, de "állítólag" 10 milliárd villanyautóhoz elegendő a lítiumkészlet.

[ Szerkesztve ]


sztanozs
(veterán)
Blog

Magyarország elektromos hálózatában nem hogy tartalék nincs, de a folyamatos importkényszer mellett a szomszédaink is sz@rrá szivatnak.

üzenetek