üzenetek

hozzászólások


_Atesz
(addikt)
Blog

Igen, írtam is szerkesztve, de akkor itt is. én néztem el, jól értetted, előtted levő kollega nem vágta.


sztanozs

Forgalomtól tenném függővé. Nagy forgalmú kutakra kezdetben elég lenne 2-3 töltő, kis forgalmú kutakra 1-1 db. Ha igazolhatóan rosszul megy egy egyedi üzemeltetésű kútnak gazdaságilag, akkor ott nem tenném kötelezővé.
Államilag 0 támogatás.. Keresnek annyit a kutak, hogy bőven futná rá.
Annyi, hogy a fogyasztott áramot természetesen az autósnak kellene megfizetnie (lehetne bankkártyával fizetni közvetlenül egy ott levő terminálnál), esetleg arányosan egy nagyon minimális költségét a rendszer kiépítésének/karbantartásának. (mondjuk 100ft/töltés)


vicze
(félisten)

Én úgy vagyok vele, hogy szép-szép, de nincs pénzem zsiráfra. :D


HussarF
(addikt)
Blog

Azok nagyobbrészt gázerőművek, vagy elavult olajtüzelésűek, ami nem épp emissziómentes. És Magyarország erőműparkja egyébként is (az európaihoz hasonlóan) kimondottan elöregedőben van. Szóval villanyautók nélkül is szükség lenne 10-15 éven belül néhány GW-nyi villamosenergia termelő erőmű létesítésére. Paks 2 éppen csak Paks 1-et fogja pótolni, mellette is fel kéne még húzni jópár erőművet.
Meg ha kiszámolod, hogy mondjuk 200 ezer autót, ha 25 kW-al töltesz, az mekkora villamos teljesítmény igény, akkor hamar rájössz, hogy kevés az a 30% többlet :)
Egy erőmű létesítése meg nem olyan rövid idő, szóval már éppen ideje lenne elkezdeni a projekteket.

(#60) sztanozs
Van tartalék, csak azt még drágább lenne beindítani. De hol vannak azok az idők, amikor még az anti-atom lobbisták azzal ágáltak Paks 2 ellen, hogy sosem térül meg, mert milyen alacsony az áram ára... Már akkor is megmondtam, hogy az akkori alacsony villamosenergia árak átmeneti jelenségek együttes hatása csak.

[ Szerkesztve ]


sztanozs
(veterán)
Blog

Ok, akkor másképp. Kapacitásban van elméleti tartalék, viszont ez a kapacitás nem üzemeltethető értelmes keretek között huzamosabb ideig, mert:
1) nem férünk bele a CO2 kvótába -> gyakorlatilag az elektromos autókat csak plusz fosszilis termeléssel tudnánk ellátni
2) nem gazdaságos -> az emiatt megemelkedő energia-árakat ugyanúgy mindenkinek el kell szenvedni, nem csak a prémium-rétegnek


dabadab
(titán)
Blog

A hálózatban van tartalék, normálisan üzemeltethető erőművek nem nagyon vannak.
Reálisan nézve akár még egy Paks 2,5 is simán elférne.


HussarF
(addikt)
Blog

Az áramárakat amúgy is fel kéne emelni, ha tényleg zöld termelést akarnánk. Olcsó áramot most a kifutó erőművek termelnek, amik már visszahozták a tőkeköltségüket, nagyobbrészt szénerőművek. Nyilván, amikor emiatt relatíve alacsony az áramár, akkor új szereplők nem nagyon akarnak belépni a piacra, mert nem éri meg. Állami szabályozás, támogatás nélkül meg jönnek majd az áramszünetek meg a brutál égbe kilövő áramárak, amikor meg elkezdenek a régiek kihullani és nincs meg a pótlásuk.
A szén ellátásbiztonsági szempontból egy nagyon jó dolog, de a tiszta szén technológiák nagyon drágák. És azokra lenne szükség, meg a CCGT-kre, atomra meg az időjárásfüggőkre a hálózatba beilleszthető arányban (Nem Leeroy Jenkins féle német módra).


axioma
(veterán)

"200 ezer autót, ha 25 kW-al töltesz, az mekkora villamos teljesítmény igény"
Szerinted 200e db _egyszerre_ mikor akarna _villamtoltessel_ tolteni? Ertem ezalatt, hogy hany darab (villamtoltesre alkalmas, a hibrideket rogton vegyuk is ki) elektromos auto kellene legyen az orszagban, hogy akar elvi szinten ilyen merteku igeny fellepjen?
Masreszt a tartalek kepezheto (lenne) ugy, hogy tobb vezerelt jellegu kapacitast epitenek be (pl. legkondit is, az is allhat negyed orat ha jol van meretezve).


ncc1701
(veterán)

Igen, hazamennek az emberek, és rádugják a töltőre a kocsit. Nem most, nem is 5-10 év múlva, de egyszer ez lesz a vége.


HussarF
(addikt)
Blog

Elég, ha egyszer akarnak egy hónapban, már megbicsaklik a rendszer. De akkor legyen 500ezer autó 10 kW-al. Ha van több, mint 1 millió elektromos autó az országban, akkor ez, nem lenne egy nagyon ritka esemény. Ez 5 GW-al növelheti a jelenleg átlagosan 5,5 GW napi villamos fogyasztási igényt, ami nem oldódik meg csak úgy magától


INGJOKE
(veterán)

Nagy jó autó, nagyon tetszik... a teszt sem rossz, ha lenne pénzem akkor sem ilyet vennék. :D


Baltazár123
(senior tag)

Valószínűleg nem így fog ez működni, hanem amikor az e autókat fel lehet tölteni 7-800km távolságra normális idő alatt (mondjuk max 10 perc), akkor az otthoni töltés mindössze kiegészítő opció lesz és nem is lesz rá szükség feltétlenül, csak ritkán. Annyiban lesz jobb, hogy kényelmesebb és talán költséghatékonyabb lesz és ez mondjuk előny lesz a benzinessel szemben, mert otthon nem tudok benzint tankolni.
Az e autók áttörését jelenleg az ár és a hatótáv gátolja. 700km körül már nem lenne gond a hatótáv szinte senkinek. Városi környezetben meg már 500km is elég lenne és akkor az otthoni töltés nem lenne fontos, csak kiegészítésnek. Hetente egyszer egy 10-15 perc töltést ki lehetne bírni. Addig iszok egy kv-t a büfében.


axioma
(veterán)

Ha hazamegyek akkor 1-3 kW-tal toltok (az akkunak is ez jo). Az Ampera eleve 6A (1300W) toltest vesz csak fel a konnektorbol, ha nem allitod at. Milyen 25kW-rol beszelsz per auto?


dionaea
(őstag)

Szép autó és a cikk is tetszik. Sajna nem a zöldség miatt tolnak ilyen autókat hanem mert divat kezd lenni. Ez álltal van egy piaci szegmens aki megveszi. Egyébként a nagy audi VW koncermnek kellet egy nagy pofon hogy elkezdjen fejlődni, bár ez inkább majmolás mint fejlődés. Ezek már nem azok az autó gyártók mint 20-30 éve ezek éhes autó gyártók- De hát a világ is ilyen lett.


axioma
(veterán)

De, 1M autobol 500e egyszerre gyorstolt az bizony kb. lehetetlen esemeny. Forditsuk meg! 1. mennyi km-t kell ahhoz megtenni az eppen toltesen levo autoknak 2. milyen szabalyok kozott kell ez kialakuljon (pl. az aramszolgaltatok jelenleg NULLA alkalmas tarifat tudnak arra adni, hogy csak a volgyidoszakban toltsek, nincs is ilyen csak a szocialisan - futes/melegviz - kialakitott vezerelt, ami egyreszt pont este keletkezo csucsba vetelez bele, masreszt meg NEM engedelyezett az e-auto fali toltorol toltesere se! -- siman lehet ugy arazni hogy ne is akarjon egyszerre igeny kialakulni)
[3. ha egyszerre akar, de nem tud (engedjuk), mert pl. az autotoltes tul sokat vetelez mar igy nem engedi a toltohalozat, akkor meg mindig ott a kerdes hogy mennyi varakozassal varhato hogy megis aramhoz jut - szerintem a kis peak-ek minimalissal athidalhatoak]

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Amíg otthon napelemről kvázi ingyen tudom tölteni a napi ingázásnak megfelelő távot bele, addig nem látom értelmét, h publikus helyen töltsek, drágáért.
Ha távolra megyek, az más.


dabadab
(titán)
Blog

Kétszázezer 25 kW-os gyorstöltő? Vagyis ötven emberenként egy? Ez nem tűnik egy nagyon valószínű szcenáriónak.


dabadab
(titán)
Blog

"Amíg otthon napelemről kvázi ingyen tudom tölteni"

Te ingyen kapod a napelemet meg az invertert?

[ Szerkesztve ]


fotel
(aktív tag)

Autótól függ, citroen xsaraban 200km is büntetés, egy C6-ban simán elvan az ember 600km-t is.


Sinesol
(veterán)

Hát, szerintem tökmindegy milyen kényelmes, 2-3 óránál többet egyhelyben ülni sehogy sem kellemes.


fotel
(aktív tag)

Kinek mi, állni rosszabb :)

üzenetek