üzenetek

hozzászólások


jacis
(nagyúr)

Lassan több autós cikk lesz itt (Mobilarena) mint a Totalcar-on.

[ Szerkesztve ]


Sinesol
(veterán)

Enyhe szépséghiba, hogy az egyik legkevésbé megbízható márka lett mára a BMW-vel egyetemben, tele tervezési hibákkal, tipushibás motorokkal, szépen lesüllyedtek a béka segge alá. :(
Szal adott egy kevéssé megbízható márka, amit még extra elektronikával is telezsúfoltak plusz hibalehetőségként...hááát, én inkább mást választanék.

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

5 hónapja volt utoljára fedélzeti rendszerről teszt. Csak úgy mondom ;)

Egyébként viszont igen, több autós tartalom jelenik meg, leginkább elektromos járművek témájában (volt rollerünk is, meg anyag a Coupról például), ami abszolút tudatos folyamat és nyilván meg is van az oka.

Egyrészt nyilván egy Audi A7 az egy klasszikus autó az összes belső égésű hókuszpókusszal, nem is írunk róla olyan tesztet, hogy mennyire lehet sederinteni a kanyarban, csak a technikára fókuszálunk. Az e-autók világa azonban gyökeresen más, mert ha nagyon kisarkítom, akkor azok négy keréken guruló, elektronikai eszközök. Ahol a villanymotor, az inverter, a hatótáv, az akku, a töltés, a fedélzeti rendszer és az ár/érték arány számít, nem a lóerő, a felfüggesztés, a váltó és hengerszám. És egyébként az elektromos autó úgy amúgy meglehetősen mobil ;)

Szóval ezt a témát nem fogjuk elengedni, mert éppen a legizgalmasabb korszakát éli, egyre jobban érdekli az embereket is (látjuk a számokból), sokkal dinamikusabban fejlődik évről-évre, mint bármilyen más, elektronikai termékvonal, plusz nem lesz emiatt kevesebb klasszikus okostelefonos tesztünk sem, ott továbbra is igyekszünk szinte mindent tesztelni, ami itthon piacra kerül.

[ Szerkesztve ]


Szellem.
(nagyúr)

Tegnap ugyan ezt a tesztautót próbáltam ki és nem működött a tempomat, pontosabban az az elektronika ami ezzel összefüggésben működik (sávtartás, stb.). Egyenlőre nincs rá megoldás. Próbálták szoftveresen orvosolni, de nem ment. Szóval, szép kezdet így elsőre egy 34 millás autótól. Maradok a konkurenciánál.
Azt látom én is sajnos, hogy egyre megbízhatatlanabb lett a márka. Pedig az A7 Sportback nagyon szép autó lett. Így a számomra olyan, mint egy bomba alakú nő: Nagy mellek, formás kerek fenék, kívánatos meg minden, de ha megszólal akkor kiábrándító.

[ Szerkesztve ]


Neerpelt
(tag)

Tragikus. Én még most sem tudom magam túltenni rajta, hogy a Yamaha már nem csak zongorákat gyárt.

Gyere, sírjunk együtt :P


Szellem.
(nagyúr)

Ez is egy magyarázat, de attól még a mobilarena.hu mobilos oldalnak indult. Maximum ti liberalizáljátok az oldalt és tesztek bele mást is.


Stanlee
(őstag)
Blog

2 hete volt egy elozo generacios A6 nalam, hiperszuper, quattro meg kettoszaznemtudommenyi loero, automata, 85 ezer euros listaar, es nem tetszett. Az audi MMI-je szerintem ennyi penzert nagyon nem hozza azt, amit elvarna az ember tole. Mar alapbol, hogy nincs benne touch funkcio, nekem egy no-go.

Persze en harmadennyibe kerulo autokat is orommel vezetek...


jacis
(nagyúr)

Nem szeretnék Veled vitatkozni, mert nagy tisztelője vagyok az oldalnak és vele együtt a szerkesztőinek is, de én nem fedélzetis cikket említettem hanem az autós cikkeket. Ebből a legutolsó 5 napja jelent meg.
Remélem azért sem haragszol meg amit most írok.... én egy igen nagyon autó bolond vagyok és szeretem az autókat és emiatt sűrű olvasok autós cikkeket is, de ha komolyan tájékozódni akarok akkor totalcar.hu vagy ha videók akkor nézni akkor autosámán, speedzone vagy handrás vagy ugyancsak totalcar az ami szóba jöhet. Ezek mind tetőtől talpig kivesézik az adott autót. Bevallom megnéztem a cikk alapjait adó Legendd videót az autoroom csatornán és nagyon gyengének ítéltem meg úgy ahogy ezt a félkész cikket is. A véleményem az, hogy ha valaki célközönség akkor azt nem csak az autó részegységeinek tesztelése érdekli hanem globálisan az egész, ezt Ti nem tudjátok megtenni így igazán nem tudom eldönteni, hogy ezek a cikkek kinek is szólnak.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Azoknak, akik okkal hiányolják az infotainment rendszerek bemutatását az általad felsorolt felületekről.

Plusz még egy fél gondolat: a mai napig kapok kábé hetente egy random embertől emailt, hogy olvasta a cikket a Suzuki / Opel / Seat / stb márkájú autó és a telefon összeköttetéséről, de nem bírja megcsinálni, segítsek. És nincs nehéz dolgom, mert nagyjából ott szokott megborulni a dolog, hogy nem tudja, hogy honnan töltsön le Android Auto apk-t.
No meg persze előfordul, hogy a Xiaomi csak úgy sunyiban kiveszi az Android Auto támogatását az aktuális MIUI-ból, akkor mi is nyomozunk.
Magyarán mégiscsak az a tapasztalatunk, hogy ezek az anyagok bizony hasznosak, az pedig relatív tényszerű, hogy mások nem foglalkoznak a kocsik ezen részével.

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

10 évvel ezelőtt pedig a Mobilarena oldalon rendszeresen voltak navi tesztek is. ;) Azok, mint eszközök, logikusan eltűntek, mert beépültek a telefonokba és a fedélzeti rendszerekbe, de ettől még nem tűntek el, mint műszaki megoldások. Nem mi liberalizálunk, hanem alkalmazkodunk azokhoz a változásokhoz, amelyek a technológia világában végbemennek, és amelyek mondjuk 2-3 évvel ezelőtt elérték az autóipart mindenféle fedélzeti rendszerek és persze elektromos hajtás formájában.


Szellem.
(nagyúr)

Nekem nincs bajom azzal, hogy liberalizálódik az oldal, mert a mobilos világ összefonódik sok mindennel.
Nem írtam, hogy ez a számomra gond lenne. A fentebb említett probléma is, amit egyel feljebb írtál, létező gond és megoldandó.
Azt viszont, nem tudom elfogadni, hogy Legend csinál egy autótesztet aminek semmi köze az autóteszthez, és ezt preferáljuk. Ez nem teszt, hanem egy kisgyerek beül egy Audiba amiben életében nem ült és csodálkozva, meg ámuldozva mondja, hogy ez milyen über autó. Elsorolja a publikus infókat azt ennyi.
Abban egyetértek jacis kollégával, hogy ez nem autóteszt és a címe sem arról szól, hanem az infotainment rendszerről. Akkor szóljon arról és a mobil technológiával hozzuk össze.
Én ezt a legnagyobb tisztelettel írom és nem fika akar lenni. Maradjatok meg a kaptafánál, mert abban vagytok jók, és ne keverjünk a proteinturmixba snapszot. :R
De, tényleg semmilyen tiszteletlenség nincs bennem és nem én akarom nektek keverni a koktélt. Ez csupán észrevétel és jónatács. De, persze, ha az a cél, hogy bulvárosodjunk, meg átmenjünk szatócsbolt stílusba, akkor "elnézést, hogy írtam". :R

[ Szerkesztve ]


jacis
(nagyúr)

Bog ha csak ezt a cikket megnézzük ami alá most írogatunk semmi plusz infót nem ad a felhasználónak ahhoz képest mint amit az autós oldalak vagy youtuberek leírtak-elmondtak már.
Amit Te említesz az egy más téma, totál más megközelítés mint amit a cikkben olvashatunk. Az egy mélyebb dolog ami a felhasználónak segít, de eddig ilyen cikket még nem láttam Tőletek. Ha volt ilyen elnézést kérek.


Gerasz
(aktív tag)

Néhány éve a mobilok előretelepített alkalmazásairól írtatok oldalakat, arra hivatkozva, hogy a felhasználók többsége nem tölt le a Playből másikat. Így hasábokon keresztül olvashattunk a stopperóráról vagy az ébresztőről. Nem tudtátok elengedni a Nokia-tesztek beidegződéseit.

Az infotainmentes vonallal sajnos nem a kezdeti útkeresés a probléma. Ez nem tud izgalmasabb lenni, mint egy mosógép programfüzete: ha megveszed a gépet, megtanulod, de máséra nem vagy kíváncsi.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Legendd már egy ideje out of business, nem dolgozik nekünk/velünk. Azért tettük be a videóját az anyagba, mert sokat segített megcsinálni a másikat ;)

Az infotainment témában azért már volt bőven anyagunk, még az ostoba MirrorLinkkel is foglalkoztunk (amikor még az Android Auto nem volt ennyire domináns), ráadásul egy csomó esetben bizony belefutottunk csúnya hibákba is, amiket meg is írtunk (DS4, például). Ebben egész jól kikupáltuk magunkat, más meg nem csinálja, mi fogjuk ezután is.

Ebben szerintem egyet tudunk érteni.

Viszont az e-autózást is nagyon fontosnak tartjuk. És itt természetesen lehet állítani a sérón menet közben, de vannak bizonyos folyamatok, amelyekhez kvázi idomulunk.

Egyrészt a mi megítélésünk szerint a villanyautós vonal valahol félúton van a klasszik autós tematika és az IT között. Gépészetileg egy jóval triviálisabb valami, viszont bejött a képbe egy csomó olyan paraméter, ami eddig az autózásban tökre nem volt benne. A különböző töltők, csatlakozók, töltési módok, akkumulátorok teljesen újnak számítanak az autós témák között. A rengeteg szoftveres extra (és itt a visszatöltés módja, az önvezetés felé tendáló megoldások, a kijelzőkre költöző kezelőfelületek, a távoli elérés és management pont ugyanúgy része ennek, mint az okostelefonos csatlakozás) is olyan dolog, ami egy 10-15 évvel ezelőtti autónál igen ritka volt. Az autóiparban az IT dominánssá kezd válni, ez pedig hatványozottan igaz az elektromos hajtású járművek esetében.

Szerintem ezzel egy technológiai magazinnak foglalkoznia kell.

A kérdés a dolog mikéntje, ebben természetesen járhatunk rossz úton (stílszerűen), ha azt kell eldönteni, hogy ez PH, IT Café, vagy Mobilarena, akkor szerintünk ez utóbbi, már csak azért is, mert egy csomó új megoldás mögött a mobiliparból érkező megoldások vannak (a szoftveres és GUI részről nem is beszélve), tehát a lapcsalád kiadványai közül ide került a téma. Ez szerintem egy nagyon izgalmas, változatos, fejlődő és a jövőt képviselő terület, mi pedig elég sokat tanultunk az utóbbi hónapokban-években, most már van egy csomó gyakorlati tapasztalatunk is (itt tudnám sorolni az autókat, de inkább csak egy példa erre, amikor Bocha és szentkuti11 kimentek Berlinbe meg vissza egy eGolffal), nem hiszem, hogy óriási szakmai elmaradásunk lenne az elektromobilitás kapcsán.

Nagyon nagyra értékelem az építő jellegű észrevételeket (mint a tied és Jacisé), nyilván ezek alapján is lehet fazonírozni az egész terület megközelítését. Most például egy Smart fourfour EQ-t nyúzok napok óta és hidd el, hogy állati alaposan állok neki a dolognak, mindenféle töltőket kipróbáltam, stopperrel mérem a töltési időt, különböző vezetési stílusban megyek végig ugyanazon az útvonalon, hogy lássam a különbségeket, direkt bekapcsolom a fűtést a 20 fokban, beszereztem az importőrtől az egyes felszereltségi szintekhez tartozó értékesítési statisztikákat (ami azért izgi ennél az autónál, mert a 22 kW-s inverter feláras és érdekes, hogy mennyien fizetik ki), szóval a végcél az, hogy napokon belül szülessen erről az autóról egy olyan írás, ami alapján egy átlagolvasó el tudja dönteni, hogy az újonnan kapható legolcsóbb elektromos autó ma mennyire éri meg. És ebben benne vannak az olyan apróságok is, mint a full ostoba helyre rakott csomagtérajtó behúzója :D

Ez természetesen nekem is kihívás. (Már csak azért is, mert speciel Smart forfour EQ-t pont a Totalcar sem tesztelt.) De vagyok annyira hiú és magabiztos, hogy úgy érezzem, hogy tudok ebből egy szakmailag korrekt és alapos tesztet írni, amiben nem lesz benne, hogy a visegrádi szerpentinen alulkormányzásra hajlamos, mert egy Smartnál ez vajmi kevéssé életszerű esemény, de az benne lesz, amire szerintem egy e-autó vásárlásán esetleg gondolkodó embernek szempont.

És természetesen majd örömmel várom akkor is a visszajelzéseiteket.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Kétlem, hogy több mint 20 ezer friss E Merci tulajdonos lenne itthon, de ennyien már olvasták annak a fedélzeti rendszeréről írt cikkünket. ;)


Szellem.
(nagyúr)

Ez egy korrekt, és nem felhúzott orrú válasz volt. :R

Ha már autóteszt:
1.: Tegnap fenti Audi A7-el, ha nem próbálom ki a tempomatot, akkor el van, el lett volna sunnyogva, hogy van ilyen gond. Ahhoz, hogy ezt észrevegyük, kell az alaposság, amiről Te is írsz.
2.: Nekem például egy TotalCar nem újság, és nem mérvadó az amiket leírnak. Hogy miért, azt nem írom le, mert nem idevaló és biztos lennék, hogy csúnya vita lenne belőle. Így, inkább nívósabb külföldi teszteket nézek, meg olvasok.

Régóta olvasom az általatok írt teszteket. Te vagy a legöregebb motoros, és tudom, hogy az embernek alkalmazkodni kell, mert változik a világ, "de nagyon dulván". :)
És itt a lényeg, hogy meg kell tudni húzni a határt.

Amúgy, ha már mobil-autó konnekting:
Az szerintem egy szuper dolog lenne, ha csinálnátok olyan videót, tesztet, hogy x,y gyártók telefonjai, hogyan működnek együtt x,y autógyártó rendszerével, függetlenül attól, hogy mind a Droid, mint az Apple féle rendszerrel kompatibilisek. Mindezt azért írom le, mert az én autómárkám amit használok, az IOS-el működik tökéletesen, droiddal meg vannak gondok mivel a szoftver amivel vezérelhetek bizonyos funkciókat, meg infokat kapok az autóról( ki-be parkolás, hol parkol az autó, mekkora a guminyomás, mennyi a tüzelőanyag az autóban, stb.). Hogy miért, meg mi az oka, nem volt lelkierőm kideríteni, de azt gondolom ez hasznos lehetne. :R


noPublicFG
(senior tag)

Köszönöm a tesztet!


SkyLine3000
(addikt)

+1
Telefon meg egyre kevesebb. Az ilyen cikkeket meg kéne hagyni az autós oldalaknak, vagy kereszteljétek magatokat át valami másra, amibe belefér ez is, az is.

[ Szerkesztve ]


medica
(senior tag)

+1. fosvágenkonszernről lévén szó, inkább a hol itt a disznóság kérdés merül fel (telepített hibakódok, csalódízelek, előszériás roncsok újként értékesítése, stb.).


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ez tévedés, nincs kevesebb telefonos teszt. Ez bónusz kontent, nem helyettesítő. Ahogyan már korábban is leírtam, ne terjesszünk már ostobaságokat.

üzenetek