üzenetek

hozzászólások


whYz
(addikt)
Blog

Igy van, devizavaltasra gondoltunk. :)

andor80: Olvasd el a cikket! Pont arrol szol, hogy nem lesz szukseged ezer darab szam masolgatasara, hanem csak egy ujjlenyomat eleg lesz es kesz.


andor80
(senior tag)
Blog

Igen elolvastam app kell hozzá.....Ugyanott vagyok.


whYz
(addikt)
Blog

Nem eleg az app, mert telefon is kell hozza, sot meg egy ujj is jol jon. ;]

[ Szerkesztve ]


arty
(veterán)
Blog

zseniális! (nem vagyok otépés, de tippre a többiek is hasonlóan színvonalas szolgáltatással jönnek majd...)

elmü számla kifizetése pl az app-ban jelszó mögé került (MIÉRT?!), majd ezután mégegyszer kell hitelesíteni a kártyás fizetést külön, bankspecifikusan? amikor az app kidob, akkor pedig van/lesz egy harmadik hitelesítés is: a be/visszalépéskor... tényleg beköszönt a kényelem kora :(

[ Szerkesztve ]


Degeczi
(nagyúr)

Hát a "4 hónappal ezelőtt"-öt nem mondanám "elég régi"-nek, ezért is siklottam át rajta. Még az év eleji téma rémlett, amikor a kártyás feltöltésüknek tett keresztbe az Erste és tán még másik bank is.


genlog
(junior tag)

Miért nem állítod automatára? (Csopbesz.)


arty
(veterán)
Blog

1.) kontroll. elrontott számlát nem szeretnék befizetni.
2.) hitelkártya visszatérítés a vásárlásért :DDD


genlog
(junior tag)

(Nem kötekedek, elfogadom, amit írtál.)
A hitelkártyát nem értem.
Elrontott számláról még nem hallottam (a réméről már igen), egyébként a csoportos beszedésnél be lehet állítani adott szolgáltatóhoz havi limitet.


arty
(veterán)
Blog

(3)család számláit én kezelem, van baj :(

Hitelkártya vásárlásokból(!) bank visszaad 1%-ot. Tehát százezer rezsi -> 1000ft nyereség nekem.


Male
(nagyúr)
Blog

Pl nekem a H-tarifás óra felrakása után egymás után két évben elrontotta a leolvasó emberük... a téli fogyit beírta nyárinak, aztán volt meglepetés az elszámoló számla összegén... a másodiknál már azt kértem "kártérítésnek" (mert az már nekik is gáz volt azért :) ), hogy a leolvasóiknak tartsanak egy oktatást a H-tarifás óra leolvasásáról :)
Oké, beállítod a limitet, így visszadobja a bank... az EON meg kikapcsolja az áramot, mert nem fizettél (tudtommal már nem szórakoznak, határidő + 8 nap, aztán azt veszed észre, hogy nincs áram). Persze lehet nézegetni a bankszámlát rendszeresen, hogy jó-e minden, de ennyi erővel be is fizethetem kártyával.


Hintalow
(senior tag)

Amint írta a cikk, minden bankban kötelező ezt megcsinálni, pár hónap és mindenhol sms / banki app kell a jóváhagyáshoz, nem az otp kapott huzatot.
Nem mindenütt kell, ha jól emlékszem, (melóhelyen nem én viszem a projektet, de közel ülök a kollégához :D ) elfogadóhely, összeg, előzmény tranzakciók szerint kéri be a rendszer, igyekeznek ezt tanultatni a legtöbb helyen, hogy ahol rendszeresen vásárolsz, ott ne játssza el minden esetben, de ebben van mozgástere a pénzintézeteknek.


Degeczi
(nagyúr)

Be is bna... pl. egy váratlan elutazás miatt miatt nem tudnád intézni.
Nem, rendeletben előírt kötelességük két fizetési felszólítást küldeni, abból az elsőt is 10 nappal a fizetési határidő után, a másodikat pedig tértivevényes levélben (az első lehet akár email is) ami konkrétan meg is kell jelölje, mikor történik a kikapcsolás.
Szóval semmiképp nem csak úgy, váratlanul.


Male
(nagyúr)
Blog

Aha... hát a közösségi mérőnél nem éppen így jártak el tavaly... egyik délelőtt elment a net nálam... mert mint kiderült, nem fizette be a könyvelő a villanyszámlát, így jött az EON-os emberke, és lecsapta a közösségi mérőt amiről a DIGi cucca is megy... tudtommal nem volt semmiféle felszólítás, sem tértivevényes levél... bár elsunnyoghatta a könyvelő, ezt nem vitatom.


Donki Hóte
(veterán)

Ha tényleg így történt, akkor goto Békéltető Testület, jópár ezer ft kártérítést le lehet gombolni róluk, mert törvénytelenül jártak el!

Aztán persze kiderülhet, hogy a könyvelőd hibázott, de te akkor is jól jársz, fájdalomdíjul a könyvelő fél évig ingyen lesz kénytelen neked dolgozni :K


Male
(nagyúr)
Blog

Nem lett nagy gond végül, villanyreszelő ismerte azt az EON-ost, aki kint volt, utána szólt telefonon, egy órán belül volt újra áram.
( Hát az a könyvelő mondjuk... lehet, hogy valójában sokba kerülne ha ingyen dolgozna :DDD )


prolad
(őstag)

Támogatom, hogy legyen biztonságos, és tényleg csak én tudjak online a kártyával fizetni, de amelletr kicsit megmoslyogtató ez az egész, hogy a boltban már lassan értékhatár nélkül fizethetek anélkül, hogy egyáltalán a PIN kódom megadnám (nem tudom, hogy eltörölték-e már a15 ezres korlátozást vagy csak tervezik).

Másik kérdés, mi van azokkal az oldalakkal, amik egyszer elmentik a kártyámat és utána nem kell soha többet külön megerősítés? Ilyen pl a Playstation store vagy az Aliexpress.


nullpoint
(senior tag)

Mi a nagy különlegesség most? Már 2006-ban is úgy működött a rendszer hogy online fizetésnél bejelentkezés után egy smsben jött a kód, amivel mehetett a móka.


arty
(veterán)
Blog

2006ban ezt egy kereskedo tamogatta kb. Most elvileg mind az EU ban. Ennyi.


Micsurin
(nagyúr)
Blog

De marha jó lesz mikor hajnalban csak rányomok boxon a storeban a vásárlásra majd a telefonomért kotorni az éjjelin.... :U :W


LurkerSheik
(senior tag)

Otp-s vagyok ismét egy ideje, de nemsokáig.
Idén már sajna nem férek bele a bankmonitoros CIB ECO promo-ba.
Az OTP Smartbank egy Röhej. Szép meg csillivilli de a fizetést SMS😅 kóddal kell azonosítani a mai napig.
Push értesítés mai napig nincs. Ezek alapok egy appnál lassan 2021-et írunk.
itt nem fog feltünni a szigorítás :U
Cib-nél a virtuális kártya hozzárendelése lenne pofon egyszerű, de jóideig hibát dobott. Üf szerint dolgoznak rajta. Egy fél évig nem sikerült javítani. Revo mellett már érdektelen.
A cib eco már 2 évig full-full free, jövőre remélem vissza tudok váltani.
Unicredit egy éve még elég fapados volt.
Revolut nagyon jó, ujj vagy arcazonosítás amint megnyitod az appot. Bent mindig babrálnak valamit, eltütethetetlen menüpontokat kreálnak.
Aki nem naponta használja annak édesmindegy, teljesen rendben van.
Többit nem ismerem.

[ Szerkesztve ]


csako
(veterán)

lemaradt a #firstworldproblem (bocsi :DDD )


nullpoint
(senior tag)

Lehet esténként két háztömbbel arréb tárolja a telefont valakinél ,egy éjjeliedényenszekrényen.

;]


Lewzke
(őstag)

Van újjlenyomat igazolás is most már az appban.


gergobaby
(aktív tag)

+1, en is ujjlenyomatozok


genlog
(junior tag)

Pl. erre próbáltam utalni: link.


Donki Hóte
(veterán)

Naésaztán :F

A Revolut számládon lévő pénzeket nem az OBA védi, hanem a litván Deposit Insurance Fund, aminek tagja az UAB Revolut Bank :R

[ Szerkesztve ]


Male
(nagyúr)
Blog

Azért az nagyon nem mindegy, hogy ki biztosítja... OBA esetén, magyar állampolgárként elég biztos, hogy megkapod a pénzed, ha baj van, egy random másik esetén meg vagy igen, vagy nem, attól függ az milyen biztosító. (Ahogy ez látszott a bróker csődöknél is... FCA-s helyeken az FSCS szépen fizetett, akik meg CySEC-esnél kereskedtek, ők leginkább csak várakozhatnak meg reménykedhetnek.)


Donki Hóte
(veterán)

Mivel a betétbiztosítás minden EU-s országban egyazon EU irányelv alapján került meghatározásra, így lényeges eltérés nincs az országonkénti szabályozásban. Természetesen egy magyar embernek könnyebb boldogulni a magyar OBA érvényesítésével, de ez nem a a szabályozás hiányossága :)


Male
(nagyúr)
Blog

Az, hogy elvileg van biztosítás, és hogy valóban fizetnek is, és értelmes időn belül, nem évek múlva... az két külön dolog. Ciprus is EU-s, de van egy tippem, hogy máig nem láttak a magyar károsultak pénzt tőlük. (Nekünk meg FSCS fizetett elég hamar, bár még a helyi bank szerencsétlenkedett egy sort vele.)


Donki Hóte
(veterán)

Nincsenek pontos ismerteim a dologról, de úgy rémlik, hogy ciprusi bankcsőd 2012-ben volt, az EU irányelv pedig 2014-es. Lehet, hogy pontosan a ciprusi események miatt született az egységes szabályozás...


Male
(nagyúr)
Blog

Nem a bankcsődös károsultakra írtam, hanem bróker gondokra a CHF árfolyam korlát eltörlésénél például, ami 2015-ben volt. Akkor ment csődbe nekünk az Alpari UK is, és mivel már a számla nyitásnál odafigyeltünk, hogy FCA által szabályozott bróker legyen, így FSCS által biztosított, nekünk fizettek is utána egészen hamar. (bár még ott is egy kicsit necces, mert mások a szabályok a csőddel kapcsolatban, mint Magyarországon, így van cég, aki egyszerűen nem ismeri el, hogy csődbe ment, addig meg nincs kártalanítás a biztosító részéről sem... ezt ott igen sokáig el lehet húzni.)


Donki Hóte
(veterán)

Akkor nagyon elveszítettem a fonalat, mert nem vágom, hogy a ciprusi bankoknak mi köze van ahhoz, hogy a CHF árfolyamának a svájci jegybank által mesterségesen fenntartott értékén évekig nyerészkedők végül oltárira pofára estek :K

De végül mindegy is, a betétbiztosítási alapoknak semmi köze az árfolyampárokkal hazárdírozó önjelölt tőzsdegurukhoz. Amikor berobbant a CHF árfolyama, akkor a magyar OBA sem fizetett egy fityinget sem a árfolyam eltolódásán súlyos milliókat vesztő embereknek.


Male
(nagyúr)
Blog

Igen, elveszítetted a fonalat :)
CHF árfolyam korlát eltörlés -> brókercsőd -> azok sem jutottak a pénzükhöz, akik nem veszítették el a pénzüket, mert például nem is kereskedtek CHF-el akkor (ahogy mi sem) -> a csőd miatt a biztosító kártalanítja az utóbbi csoportot... ugyan az a folyamat, mintha a bankod menne csődbe, és ugyan úgy a biztosító fizet... már ha az egy normális, és fedezettel rendelkező biztosító, mint nálunk az OBA.

Persze, hogy nem fizet azoknak, miért tenné... hiszen kockáztatott, bebukta, így járt, nem róluk beszélek.


fabokf
(tag)

Szerintetek mi számít az OTP olvasatában "jóváhagyás-köteles" fizetésnek? Múlt szerdán összematekoztam végre a SmartBank appot, beállítottam rajta mindent, sikerrel utaltam is róla, másnapra aktívvá vált minden egyéb funkciója is, és egyből ment az ujjlenyomatos azonosítás is bekapcsolásra...erre pénteken a délutáni kajarendelésemet még SMS kóddal hagyatta jóvá (pedig a Netpincér a telefonomra van feltolva, úgyh a SmartBank is netközelben volt...mondjuk ezt betudom annak a "24 órán túl kezdeményezett első jóváhagyás-köteles tranzakciónak", amiről az oldaluk is ír), viszont előtte a délelőtti, Black Shark EU-s webshopjából történt töltőrendelésemet és az aznap délutáni, szintén külföldről való strapa-töltőkábel rendelésemet totál figyelmen kívül hagyta (megadtam mindkét esetben a kártyaszámot, oszt jóccakát...annyit se pittyentett, hogy fapapucs :D )...ma meg ugyanígy vettem dolgokat Xboxra (feldobta a kártyaválasztást vásárlásnál de semmi azonosítási kényszer a továbbiakban). Most ez ennyire szelektálna, vagy még egyenlőre ne is várjam a csodát, h ezentúl minden hazai, vagy EU-s webshopos rendelésemnél azonosítást fog kérni? :F


Joci10
(őstag)

Nem tudom, mikori Smartbankot használsz, de amit én használok, abban már lassan egy éve nem használtam kódot (nálam is alap az ujjlenyomat, és én már rég bekapcsoltam az ellenőrzéseket), azon kívül pedig van push értesítés is mind levonásokról, mind jóváírásokról is. Azonnal.


Joci10
(őstag)

Nem sikerült rájönnöm. Van, ahol egyszer sem kért, van, ahol össze-vissza (hol kér, hol nem), és van, ahol mindig kér. De ez valószínűleg nem a bankon múlik (fizetéses résznél volt olyan esetem, hogy CIB bankos felületen is hol kért, hol nem, vagyis szinte biztosan nem bankspecifikus a dolog - de volt olyan is (talán csak egyszer, vagy max kétszer), hogy Simple-n keresztüli fizetésnél is kértek ellenőrzést).

[ Szerkesztve ]

üzenetek