üzenetek

hozzászólások


b.
(félisten)
Blog

Ez így ahogy van bejön. A navi is és a kocsi is.
De azért az elég gáz, hogy az alapkivitelhez még BT sincs, mikor egy 10 K-s 1 DIN es fejegység már tudja ezt.

[ Szerkesztve ]


INGJOKE
(veterán)

A középső szint elég lenne, ha nem Skodaba lenne. :D


Polarstar
(nagyúr)

Annyit dumáltatok az elektronikáról hogy ez jött át:
"Ez egy okostelefon, amihez pakoltak széket és kereket... meg tekerhető kormányt!" :D


noPublicFG
(senior tag)

A tekerőgombos az jó, a csak teljesen tapicskolós viszont a legrosszabb ötlet, ami csak létezik!


Bib
(őstag)

Az kiegészítést érdemel ,hogy ilyen már régóta van a skodákban, mert ez gyakorlatilag egy gyorsabb MiB2. Úgyhogy nem csak vw-ben lehetett látni, sőt a skoda szoftverfejlesztésben, támogatásban előbbre jár.


hemaka
(nagyúr)

2db usb-c, helyes


MrPetya19
(addikt)

Kérdés mennyi teljesítményt tudnak leadni.


noro79
(tag)

Mi a baj a Skodával?


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Valószínüleg pont azért nincs, hogy ne az alapot vegyék. Én jobbnak tartanám, ha lenne szabványos hardveres és szoftveres interface, illetve egy szintén szabványos dokkoló, hogy ne a gyári megoldásokat kelljen használni kötelezően. Ez ugyanaz mint az okostévé funkció a tévékben. Jellemzően elavult hw, bugos sw, minimális support, persze méregdrágán. Az autógyártók ne foglalkozzanak azzal, amihez nem értenek, és amit nem is akarnak igényesen megoldani.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Csak ebben az a probléma, hogy szerintem a mostani konkurens autógyártók legalapabb fejegység modelljében ( amit biztos tudok az a Opel, Peugeot,Renault, KIA, Suzuki,) is elérhető a BT.
Számomra ez így egy kicsit furcsa, hogy az EU szorgalmazza az aktív biztonsági felszerelések kötelezővé tételét ( sávtartó stb ) de a kihangosítóval szerelt BT fejegységet nem teszi azzá, mikor a balesetek jókora részéért a mobiltelefon a felelős.
Ugye szoftverezettség részében meg ott van az Android auto vagy a carplay.

[ Szerkesztve ]


Bib
(őstag)

Itt megint félreértés van, sajnos a cikk írója nincs teljesen képben. Az alap autó modellhez a legkisebb szintű rádióhoz is lehet kihangosítót kérni.Természetesen az apple carplay, az android auto és mirrorlink szabványos felületek amit pont azért találtak ki amiért te gondolod. Amúgy a skodákban jelenleg főleg Panasonic Mib-ek vannak.Kb 50e forintért smartlinket bármikor aktiválva lesz navi stb a telóról remekül működnek.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Itt is félreértés van, sajnos a cikk olvasója nincs teljesen képben. Mert nem azt írtam, hogy nem lehet hozzá rendelni, hanem azt, hogy a legkisebb szintű rádióhoz alapból nincs.


Bib
(őstag)

Nem jó sajnos így sem. A swing rádióhoz az active felszereltségnél nincs telefon kihangosító, de az ambition felszereltségnél alapból benne van.Amúgy én nagyon örülök hogy a kedvenc oldalamon a Ph-n ilyesmikről olvasok, érdekelne ilyesmi cikk több márkától is, mert ezeket már jól ismerem.


INGJOKE
(veterán)

Hogy nem japán... :D


klambi
(addikt)

ezt a kézi váltóhoz ragaszkodást nem fogom már megérteni...

köszi a cikket, szeretném követni az ilyen témákat továbbra is!


collecting
(tag)

Én is nagyon kéziváltós voltam mindig, ősszel vettem egy új Swift-et manuállal, hát már kicsit bánom, hogy nem automatát, mert gyakorlatilag csak a Körúton belül mozgok, és már a >padlizsánom< kivan a váltogatástól. Legközelebb csak automatát veszek vagy elektromos autót.


b.
(félisten)
Blog

Pedig nagyon egyszerű, vidéken kb senki nem tudja javítani.
Amikor 9 éves volt a vectram megadta magát az automata és Pesten foglalkoztak vele. A szerviz azt mo dta az induló koltsege a javítanak 300 K, szetszedik hiba megallapitas és utána kozlik a javítás összeget. Végül 670 ezerbe került, a kocsim piaci értékének kb 40 % része.
1 év Garancia volt a javitasra, rá 2.5 évre elfelejtett 4. sebességes tenni. Ment eladásra.
Új garanciás kocsiban jó az automata,aztan utána meg egy rizikofaktor.


MrPetya19
(addikt)

VW csoportnál az autómata sajnos DCT amik sokat fejlődtek, de még mindig DCT annak minden hátrányával, amik főleg a városban zavaróak.


klambi
(addikt)

Hát srácok én akkor sem fogok többet kézit venni... Szintén így vagyok vele mint kolléga, városban totális szívás a kézi, ok talán vidéken nem.
Javítása meg típus függő, nem hiszem, hogy ma már nem értenének hozzá. Eléggé ciki ha nem értenek hozzá, ez sem új dolog szóval oda én nem is vinném.
Autó javításon meg nem tudom mit akad le mindenki, tudomásul kell venni, hogy erre költeni kell és meg 10e- lesz sajna ez ilyen... én sem jókedvvel adom ki de ez van. Ahol meg 600e környéki árról beszélünk (mármint a verda ára) ott már kb csak a gumi és olajcsere éri meg ha %-os arányban nézzük a javítás, miden számottevő.

Oké ez csak az én véleményem, eltértünk a cikktől, csak feltűnt, hogy még most is mindenki fél és inkább kézi... ha veszel 2-3...1x millióért autót akkor miért kell kiakadni a 100-200e -es számlától?
Tényleg sry, csak ezeket nem szoktam érteni, hogy öreg mire számítottál, nem ló ez, hogy legel az udvarban..


MrPetya19
(addikt)

Hagyományos automata jó a városban, de én például falra tudok mászni attól amit a DCT-k csinálnak városi araszolásban.


klambi
(addikt)

nincs azokkal semmi gond ha minden része rendben van. Ha rángat vagy nem vált optimálisan akkor érdemes ránézetni.


b.
(félisten)
Blog

Hát ez nem cikiség kérdése szerintem, hogy nem értenek hozzá. Egyszerűen nincs múltja az automatának nálunk és hozzáértést és technikai hátteret igényel.
Ma is pár nagyvárosban szervizelik az automatákat, van meg hozzá a megfelelő technikai hátterük,ők kapják az aktuális friss szoftvereket a gyártóktól.
Legtöbb szerelő lekapja az automatát és küldi fel nekik javításra és bevizsgálásra a vidéki szervizektől.

Mint írtad egy rapid utodjának számító kocsinál ami olcsó lesz, valószínűleg 4 millió körüli alapárral mekkora tételt jelentene akár 3 évesen a garancias lejárta után egy WV automata javítás? a kocsi piaci értékének kb 30 % részét emésztené fel, ha súlyosabb probléma van.
Elhiszem, hogy egy 10 milliós kocsinál ez nem téma, de a Rapid/ Swift nem ez a kategória.

Évek óta null kilométeres kocsijaim vannak, az Opeltől ez az 4 . céges Astrám.
A J astra 4 x volt tréleren a 3 év alatt amíg nálam volt, egy fullos felszereltségű, és 170 ezer kilométernél szakadt el a vezérműlánc(!!).
Ha ezt összeszámolom kb 3 év alatt a J Astrára rákölthettem volna 2 millió forintot, ha nincs garancia rá.
sajnálom azt, akihez került mondjuk tőlem 3 milliós árért.
Jelenleg ebben a K Astrában 53 ezer kilométer van 13 hónapos,, egyszer került trélerre, motorhibakódot dobott ki majd se előre se hátra, el sem indult. A szerviz felhívott hogy kicseréltem vagy esetleg hozzányúltam e a kocsiban lévő kábelköteghez( !!!) LOL ahhoz amit gyárilag szerelnek be, mert hogy az kontaktos és nem értik... Semmi máshoz nem értenek a hivatalos szervizekben csak a régi alkatrész újra cseréléséhez, 13 ezer+ áfa szerviz óradíjért. Javítás/ felújítás mint olyan már nem szerepel a repertoárban.6.5 millió volt ennek az Astrának az ára az extrákkal.
Szóval ezek után én biztos, hogy azt a kocsit veszem amiben a lehető legkevesebb extra hibaforrás van.

A fent említett Vectrát anno 2 évesen vettem, nem 600 ezres kocsiról beszélünk( OPC felszereltség )és amikor beszart a váltó is csak 9 éves volt 227 ezer kilométerrel.

Azóta csak japán egyszerű megbízható autóim vannak.( de nem fapados ) A Honda Civicünkre 6 év alatt nem költöttem 300 ezer forintot, pedig 10 ezrenként/ évente olajcsere satöbbi. Csak megy és kész.

[ Szerkesztve ]


MrPetya19
(addikt)

Nem rángat, de araszolni nem lehet olyan finoman vele (de sokat fejlődtek az elmúlt években), mint egy nyomatékváltóssal vagy manuálissal, de az elektromos a legjobb.


MrPetya19
(addikt)

Meg egy automata sokkal bonyolultabb szerkezet, meg ahhoz szoftveres oldal is kell, ahogy te is mondod. Ezért nem éri meg minden szervíznek foglalkozni velük.
Igazából sajnos sokszor nem a hozzáértés a baj, hanem hogy a gyártó nem ad csere alaktrészt, hanem csak csere részegységet a hibásért+különbözet vagy drágán újat.

[ Szerkesztve ]


Kapanyél
(őstag)
Blog

Elektromos autót kell venni. Azokban konkrétan semmi sincsen.
A 18 éves Galantomban 182e km van és rángatásmentes tökéletes az automatája.
Meg az egész mondjuk.

Jó ez a Scala, nekem is tetszik. De mire felextrázod 9,5M HUF. Annyiból már garanciális A4-es Audit is lehet venni - megértem azt, aki inkább beleül egy 2017-es 3-as BMW-be extrázgatás helyett. Mert 4-5 év múlva az csak egy Skoda lesz, max. 3M-ért. Egy akkor 6-7 éves C-Merci még akkor is többet fog érni. Szóval mocsok dolgok ezek az extrák.


klambi
(addikt)

De mire felextrázod 9,5M HUF. Annyiból már garanciális A4-es Audit is lehet venni - megértem azt, aki inkább beleül egy 2017-es 3-as BMW-be extrázgatás helyett.

Bocs, hogy ezt így kiragadom a szövegből, de ez szerintem nem jó hozzáállás.
Környezetemben is vannak tipikus BMW fanok, 1 nek volt új ezek közül 5ös gt, 2 év múlva el is adta mert olyan költségei voltak. Ugyan ez a használtakkal, folyamat költenek rá nem kis pénzeket.(adják is el, vagy megmarad és csak a kötelező hibákat javítják)
Összességében ha megveszel egy 9,5-es autót (szerintem ügyesebb alkudni is tud a kereskedésben,elég nagy a rés ezeken már) és nem két évre hanem használod 5-6 évig akkor még jobban is járhatsz.
jelzem én tapasztalatom a környezetemből.


Narancskoma
(tag)

Nekem hozzá tartozik a vezetés élményéhez a kézi váltó.


klambi
(addikt)

örülj neki én városban nagyobb forgalomnál megutáltam már, sokkal kényelmesebb ha nem kell folyamatosan váltogatni (nekem).


collecting
(tag)

Gyanítom nem a rakpartokon, a Fő utcában meg az Andrássyn araszolgatsz :((


MrPetya19
(addikt)

Nekem is.

Kapanyél
Azért ha a nyomatékváltós autómata rángatna az elég érdekes lenne.

[ Szerkesztve ]


Kapanyél
(őstag)
Blog

Akkor még nem volt haldokló aut. váltód. :) Egészen apró szelephiba miatt már tud rántani. Vagy P/N-ből D-be húzásnál is tud csattanni, nem csak a trutymó dupla kuplungos tud béna lenni sajnos.


MrPetya19
(addikt)

Nem, de utaztam Ikarus busszal, szóval tudom milyen az amikor rángat, és nem azért, hogy sportos legyen :DDD

üzenetek