[Re:] [bacsis:] Mér' csak a xar zene jön be a rádión? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


#33253120
(addikt)

Korlátlan Telekomos csomagnál még nem szóltak, hogy sok lenne a havi 120-150 giga forgalom....
Igyaz 10000Ft/hó, de a bármi is megy vele vállalható sebességgel.


hege8888
(aktív tag)
Blog

Ahh, én a munkahelyemen hallgathatom egész nap a MuzsikaTV, NótaTV, SlágerTV fenomenális felhozatalát, mivel a rabócák 90% ezen szocializálódott... :W

Úgyhogy már az is felüdülés, ha az irodába visszavonulva szól a Retro, vagy a szegedi rádio (Radio88).
Egyébként kell egy fm stransmitter, meg telón van egy oldal (asszony arról rádiózik a bluetooth speakerével), és akkor az jön, amit szeretnél.

Egyébként a Retróval nekem az a borzasztó bajom, hogy kb ugyanazt adja, mint 20 éve, mikor indult a SlágerRádió. Aztán mondjuk Boros/Bocskorékkal szerintem letettek egy nívót, ami azóta se sikerült elérni
más adónak. Kár, hogy kivégezte a politika. De a mai felhozatalért is a politika felelős. Nem piacgazdasági alapon vannak a frekik szétosztva, hanem ahogy a rendszernek jó. :(((

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

az olcsobbaknal eleg szigoru korlatok vannak.
azokkal is egyutt lehet elni,ha van mellette wifid es vezetekes neted is.
Ha mindent mobilneten intezel,mar lehetnek gondok :
[link]

vagy valtozott 1 ev alatt ,vagy szerencsed volt,mert :
Az új csomagjánál a Telekom is világossá teszi a használati feltételekben, hogy azt csak okostelefonba helyezett SIM-mel lehet igénybe venni, emellett jól felfogott üzleti érdekéből tiltja a Wi-Fi hotspot és tethering funkciókat, valamint lassítja a p2p és VPN-forgalmat (előbbit 2/0,2 Mbps-re, utóbbit 10/5 Mbps-re), illetve az egyéb, "folyamatos, hálózati túlterhelést jelentő forgalomtípusokat".

[ Szerkesztve ]


#33253120
(addikt)

Nincs más. Ftth még nem ért ide, a régi mikohullámomnak meg közénőtt egy fa. :(
Ha lenne ftth, akkor amellé is vennék mobilnetet, így a kettő beruházàst nem nagyon kellett túlgondolni, hogy ezzel mindig ott van a jó net ahol vagy. Az igért ftth, meg max 30mbit/s, ezt meg láttad milyen. Melóhelyen hamar lejönnek a filmek Flud-dal. ;)
Megolvastam a cikket.
Idei PH táborban én voltam az internet szolgáltató.
Secondphone is erről megy, meg a laptop, meg anyám, meg ha bemegyek kávézni addig a presszóscsaj, de tényleg minden.

[ Szerkesztve ]


#33253120
(addikt)

Nem értem miért nem bírnak összehozni valamit ami nem mainstream zenéket játszik és mégis megmarad.
Pedig ez annyira egyszerű is lehet.
Gipsz Jakab csinál egy rádiót. Faxa zene lesz bene, de rétegzene, nem trendizene. Blues, rock, rap, trip-hop, ska, dream, metal, house, stb.. Valamelyikből egy.
Ok.
Nézzük meg a zenetulajdonosok szempontjából.
Rohdatul megéri felfuttatni valami populárisat azért mert a rádiók kb a reklámidőből élnek.
Ebből oda-vissza alapon is jól jár mindenki.
Azaz kapsz egy ronggyájátszandó nótát, és a kiadó hozza hozzá a reklámpartnereket. Ha a producernek van elég milliója, akár egy Pepsi-s üvegre is felkerülsz. Mellé akciósan kapsz sok töltelékzenét.
Ha meg nálad nem éri meg reklámozni, mert nem a divatot tolod, akkor neked a kiadó nem jóáras zenét ad.

Kb így látom kívülről az üzleti modellt. ;(


kenwood
(veterán)
Blog

a zene nem draga,a reklam tul olcso.
asszem ,nem is a kiadonak,hanem az artisjusnak fizetnek,de marginalis a tetel.

Egy radio nem ket bemondobol es egy zenei szerkesztobol all,hanem a penzugytol a technikusi brigadon at minden szarra kell ember. 100 millios nagysagrendrol van szo,mikozben a radioban olyan alacsonyak a dijak,hogy meg a kkv szektor is hirdet,szponzoral ott.
ezt egyszeruen keptelenseg kitermelni meg popzenevel is,nemhogy retegzenekkel.

[ Szerkesztve ]


Feketelaszlo
(senior tag)

De ha felfuttatják az underground zenekart és műfajukat, egész nap azt játsszák, az már mainstream lesz és akkor már nem jó a nem-kommersz zenéért rajongóknak. :DDD Sok olyan magyar zenekar volt a '90-es években, akik nagyon szerettek volna underground zenét játszani, de végül nem jött össze nekik és az általad felvázolt módszerrel híresek lettek. Pl. a Ladánybenének köszönhetően a ska egy tök mainstream műfaj volt Magyarországon nem is oly rég. Persze ez nem áldozat-hibáztatás, de hát tény hogy már mindenkinek a könyökén jött ki a ház az óceán partján és minden második tinédzser Bob Marley-s pólót hordott.
De hát ma nem is lehet médiába szánt zenét írni úgy, hogy az tutira rétegzene is maradjon. Még ha belezős folk-goth-speed-skót punk-metál készítésére is adja valaki a fejét, akkor sem.


#33253120
(addikt)

Persze, mert "sok" a rádió. Ahol meg egynél több versenyző van a piacon ott verseny van.
Esetünkben a kiadók, és a reklámcégek a hallgatottsággal mérik ezt. (Szoktak lenni reklámspotok is arról, hogy hozzánk rakd a pipát)
A rétegzene a sajátosságai miatt rétegzene. Nem ölel át minden korosztályt, azon belül sem ölel át minden réteget. Ezért erre nem tudnak olyan reklámkampányt indítani amiből bevétel van.

Más is lett volna még, de egy irl beszélgetés kiverte a fejemből. :(


Kisgépkezelő
(senior tag)


Azért gondolom a digitális studiotechnika terjedésével sokkal kevesebb és képzetlenebb ember sokkal olcsóbban üzemeltet egy rádiót manapság, mint korábban. A Rádió Rock-on például tiszta amatörizmus ment egy időben (lehet most is, de már rég hallgattam). Rákeverte a bemondó a zenét a saját monológjára, mondat közben ért véget a műsor és vágták be a reklámot, meg ilyenek. Gondolom nem túl nagy költségvetéssel dolgoznak.


A tengeren túlon valamiért megy, (vagy legalábbis abban a városban ment) nálunk nem tudom miért nem. Lehet, hogy ott a helyi médiahatóság nem osztja újra a piacot minden választás után, ezért megéri hosszabb távra tervezni? Mondjuk egyszer a Francia alpokban kattintgattam végig az adókat, náluk is csak a mainstream, meg a beszélgetős műsor ment. Valami helyi Music fm.-et találtunk ami egy kicsit eltért az átlagtól.


Az, hogy világhírű leszel, de közben underground is maradsz nem zárják ki egymást.


Feketelaszlo
(senior tag)

Nem zárná ki egymást, ha lehetne a média segítsége nélkül is zenét terjeszteni. De ma gyakorlatilag nem lehet - mikor megjelentek az első internetes zenecsatornák, akkor volt rá egy kis halvány fénysugár, de hiába tudja ma már kikerülni egy zenész a tévét és rádiót, ha a YouTube vagy más zenei felület keresője az Istennek sem fog felajánlani mást a felhasználónak, mint ami az ő ízlése. Nagyon kevesen vannak, akik hajlandóak új dolgokat is meghallgatni addig, amíg valaki nem tolja az orruk alá azt. Ha pedig ez mégis összejön, akkor általában a hírnévvel jár, hogy annyi rajongója lesz a zenének, hogy előbb-utóbb mégis elkerülhetetlenül mainstreammé válik. Szóval még ha vannak is kivételek, a világhír és az underground egymással csaknem teljesen összeférhetetlen fogalmak.


Hintalow
(senior tag)

Az államokban azért kap sokkal nagyobb szerepet a rádiózás, mert maga a autózás is "kicsit" nagyobb szerepet játszik az ember életében. Mivel mindenki autót vezet és birtokol náluk, ráadásul a távolságok is nagyságrendekkel nagyobbak, mint európában, ezért igény az is, hogy ezerféle csatorna legyen nagy lefedettséggel.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Pedig ha jobban utánanézel, pesten is hétről hétre játszik egy-egy előadó, aki ugyan viszonylag szűk réteget szólít meg a zenéjével, de a maga stílusában évek évtizedek óta világhírű. Ha nem szereted a stílust sosem jössz rá, hogy most valami hatalmas név fog 180 ember előtt a Dűrer kert szakadt kistermében játszani, de közben tényleg olyan fazonok jönnek akik 10-20-30 éve nyomják az ipart, hatszor végigturnézták az összes kontinenst, csak az a szerencsétlenség érte őket, hogy az emberek alig pár százaléka értékeli a szokásostól eltérő zenei megoldásaikat. Mindenféle műfajnak megvannak ezek az elborultabb ágai, legyen az jazz, rock, rap, elektronikus, vagy akár szimfonikus, ahol kísérletező kedvű emberek feszegetik a határokat, és a maguk módján csodálatos műveket írnak, csak ezek többnyire rosszul dúdolhatóak, vagy nem lehet rájuk táncolni, ezért úgy lesznek világhírűek, hogy mindenütt, híresek, de mindenhol csak egy egész kicsit. :D


bambano
(titán)
Blog

és a pingvinek hogy fogadták?


dethroner
(veterán)

Rádiót hallgatni az autóban? Vagyis, rádiót hallgatni egyáltalán bárhol, bármikor? :Y


Feketelaszlo
(senior tag)

Persze, valóban létezik a 2 halmaznak egy egészen szűk metszete (aki híres, nem játsszák a rádiók, de mégis kortárs underground), arra mondjuk lehetne példa a Sziámi - de hogy ezek a zenészek hogy érik el a hírnevet úgy, hogy közben nem lesznek mainstreamek tényleg rejtély. Én sosem értettem - ez valami életművész dolog.
Viszont nem keverném ide azokat a műfajokat, amiket azért játszanak kis kocsmai körülmények között, mert maga a zene egy közvetlen, fesztelen, kis közönséges előadásmódot követel meg. Meg azokat a vén muzsikosokat sem, akikre lehet, hogy csak kevesen kíváncsiak, de 30 évvel ezelőtt mégis csak ők folytak a csapból. Ők nem undergroundok, hanem öregek.


jonyibandi
(csendes tag)

Retró rádión talán este vannak változatosabb zenék, ami jobban zavar, hogy olyan túlhúzott, műbasszusos hangképe van, hogy rendesen "ekvalizálni" kell, ha ráhangol az ember. Miért lehet ez, a dinamika tartomány miatt? Vagy valami más trükk?

A másik baj vele és általában a rádiós zenehallgatással, hogy egy mindenki által ismert előadótól, együttestől is csak 2-3 számot játszanak. Pl. szeretem az ABBA-t, de ha tizedjére szól a Waterloo... Vagy ott az Alphaville, mi szól tőle Forever young, Dire Straits? Sultan of Swing...


Kisgépkezelő
(senior tag)

Én a magam részéről nem keverek se leszállóágban lévő egykori sztárokat, se olyan kiscsoportos kocsmazenéket ide, csak olyanokat, akik sok-sok éven át nem kerültek a fősodorba, mégis ismertek annyira, hogy körbejárhassák a világ (nem pingvinlakta) kontinenseit és mindenhol kevés ám lelkes rajongó előtt játsszanak. Szerintem ennek is megvan a maga receptje, mert nem kevés ilyen előadó van, csak nyilván nem széles körben ismertek, merthát mégiscsak underground. Pont mint az általad említett Sziámi, akiről kb. annyit tudok, hogy bizonyos körökben ismert művész, de én sosem voltam azokban a bizonyos körökben. A titok általában az, hogy nem olyan zenét csinálnak, amit bárki első hallásra megért, hanem többnyire vagy a szöveg, vagy a zene, esetleg mind a kettő annyira eltér az átlagostól, hogy azt csak pár elkötelezett rajongó értékeli. Ha valami elvetemült 18/13-os poliritmikus ütemre rappelsz, gitározol, hegedülsz, kevered a sampléket 320 bpm-es tempóval, és közben érthetetlenül hörögve, morogva, hadarva a környezetvédelemről énekelsz, akkor szerintem van rá esélyed, hogy 30 év alatt sem futsz be, de ha mindezt úgy csinálod, hogy tizedik meghallgatásra már hallatsszon, hogy tehetséges zenész vagy, aki túl akar és túl is tud lépni a hagyományos zene keretein, akkor akár még világhírű is lehetsz. Persze csak azok körében, akik ezt értékelik, úgyhogy az arénakoncerthez meg a vetélkedős zsűritagság felé nem ez a jó út. :D


Tamás88
(őstag)
Blog

Nem kell weboldalakat túrni, már vannak rá alkalmazások (pl. TuneIn), csak ne felejtsd el átrakni csak 4G módba, mert akkor gyakoribb lehet a bufferolás.


JetiRulez
(őstag)
Blog

Én azt tapasztaltam vidéki utazásaim alkalmával (de nem csak én, hanem több ismerősöm is), hogy a vevő automatikusan kizárólag a Mária Rádiót képes befogni. Úgyhogy szerintem ennek van a legnagyobb lefedettsége. :D

Egyébként a Rádió1 számomra vállalhatatlan. A reggeli műsorban minden komolyságot mellőzve kizárólag ökörködés megy és a "zenei" "paletta" (nem véletlenül tettem idézőjelbe ezt a két szót külön) 3 óránként ismétlődik. Na ez aztán a választék!

Révén, hogy közvetlenül Pest mellett lakom és Pesten dolgozom, itt pont tisztán tudom fogni a két kedvenc rádióm; a Klubrádiót és a Jazzy-t.

Szoltam hallgatni még felváltva a Retro Rádiót és a SlágerFM-et is. Ezutóbbit azért kedvelem jobban, mert a 90-es évek zenéit is játszák.

Van egy általam újonnan felfedezett csatorna is, a MagyarFM, ahol pedig kizárólag magyar előadók (nem feltétlenül mindig magyar nyelvű) slágereit játszák az elmúlt 1-2 évtizedből kb. Ez még hellyel-közzel vállalható.

[ Szerkesztve ]


Eastman
(őstag)
Blog

Nem rádiót, hanem autót kell cserélned. :)

üzenetek