Nagyon nem értek veled egyet. A BMW-t azért veszik, mert prémium, legyen szó akármelyik modelljéről. Igen, a fapad 320d is az, és az egyterűsített kettes sorozat is az. Teljesen más az átgondoltság, a tervezés, és főleg az anyaghasználat, mint egy C-Maxban, egy Picasso/5008-ban, vagy egy Mazda 5-ben, másnak meg talán nincs is most kompakt egyterűje. Ja, talán még a Touran, az mondjuk egy érdekes kérdés, abból vannak nagyon brutálisan felextrázott darabok, de még ott is érezni, hogy nem véletlenül olcsóbb, mint egy bmw. Egyedüli versenytárs talán a B Klasse, de az még nekem, egyterű-rajongónak is brutálisan csúnyának tűnik, szóval kizárólag eleve merci-fanok veszik.
Nagyon rosszul nem csinálják amúgy a bmw-nél, épp most jelentették be nemrég, hogy rekordévet zártak. És nemcsak a BMW, a cégen belül külön a Mini is több autót adott el, mint eddig bármikor (ha jól rémlik, az első negyedéves számok jöttek ki épp mostanság). A vevők nagy része pedig akármit is mondasz, leszarja, hogy hol hajt, ráadásul hihetetlenül sok cég (és egyéni, vagy kisvállalkozó) veszi ezt a németeknél cégautónak, akiknek sokkal fontosabb, hogy az évi 100k letekert km eseménytelenül teljen, mint hogy mekkora móka télen a teszkóparkolóban csapatni.
Ha pedig elöl hajtós kisautóról beszélünk, hogyne lehetne ott is prémiumot csinálni. Az más kérdés, hogy épp most tolják a Mini One First nevű fapad-editiont 1,2-es, turbós, háromhengeres fűnyírómotorral, viszont olyan alapvető extrákkal, mint az ülésfűtés, kihangosító rendes zenével, illetve természetesen digit klíma 17k-ért számítják meg, ami nem mellesleg annyi, mint egy hajszálnyival jobban felszerelt, 1,0-s TSI Polo ára. Tudom, lekonfiguráltattam mindkettőt, valahol még meg is van az árajánlatom tavaly ilyenkorról mindkettőre. Sőt, vezettem is őket, és bár tetszett a Polo is, és személy szerint semmi gondom nem lett volna, ha naponta azt kell használnom, azért a Mini érezhetően egy másik kategória (lásd első bekezdés). Az más kérdés, hogy aztán nem újat vettem belőle, hanem inkább egy ötéves Coopert, de meg nem bántam azóta sem a döntést. Nyilván vehettem volna feleannyiért egy ugyancsak ötéves Hyundai i20-at, de hadd ne kelljen már elmesélnem, hogy mi a különbség a kettő között napi használatban (illetve kérdezd a nejem, mert ő hajtja ). És ahogy írtam korábban, simán elképzelhető, hogy ha most keresnék új kompakt egyterűt, akkor az itt bemutatott 2-eshez hasonló modell lenne a befutó - mondjuk eleve nem túl erős a mezőny, illetve van egy rakás ép ésszel megmagyarázhatatlan előítéletem, szóval komoly fórral indul.
p