üzenetek

hozzászólások


8th
(addikt)
Blog

Pontosan. Hogy mást ne mondjak ott a Lancia Thesis JTD. Az egy kiváló utazó limuzin minőségi anyagokból összerakott finom beltérrel pazar ülésekkel. Vagy ott a Citroen C6 3.0 V6 HDI ami szintén egy brutál kényelmes dolog. Vagy a Jaguar S-Type 2.7D V6 vagy a Volvo S80 D5 vagy az A6 V6 TDI vagy az A8 V6 TDI stb... mind mind fwd dízel prémiumautók. De majd mindjárt jön a kolléga és megmagyarázza, hogy nem.

Bezzeg a Vectra... :))


bambano
(titán)
Blog

emlékeim szerint a kategorikus kijelentésem az volt, hogy a peterket által emlegetett alap fapad 320d nem prémium. illetve egy másik hsz-ben rákérdeztem, hogy az általa emlegetett picasso vagy smax mitől lenne prémium.

de persze annyira dühít benneteket, hogy valaki nem nyeli be kritika nélkül a véleményeteket, hogy már olyat is a számba adtok, ami el sem hangzott vagy nem úgy hangzott el. mondtam én olyat, hogy a vectra prémium? szerencsére nem az, a franc se fogja kifizetni a prémium felárat, mikor nem sokkal rosszabb autókat árulnak sokkal olcsóbban.

értő olvasás esetén feltűnhet a ragozás, amely alapján fel kell merülni mindenkiben, hogy több hsz-re válaszoltam egyszerre.


bambano
(titán)
Blog

"Sőt millió cikk szól arról, hogy a BMW tulajok jelentős részének, fogalma sincs róla, hogy a jelenlegi autója elöl vagy hátul hajt-e.": amely tény önmagában jelzi, hogy hogyan romlik egy márka imidzse.

az egész bmw miskulancia évtizedek óta arról szól, hogy sportos, jól vezethető, jó vezetési élményt adó autókat gyártanak. ezt nagyon sokáig tartani is tudták, a versenyeken felülreprezentált a bmw. most meg ideraknak egy bevásárlókocsit? kilométeres listát tudok sorolni olyan gyártókról, akik bevásárlókocsit gyártanak. olyan gyártót, amelyik rendes sportos vagy sportkocsit gyárt, egyre kevesebbet, lassan a bmw marad az utolsó, ha ki nem dobja ezt az irányvonalat.

Az audi prémium. ezen nincs vita, van alatta még két vagy három kategória, nem is hagyja a fóccvágen, hogy lecsússzon. De az audi prémiumságát nem a sportosságra alapozta, meg nem azt trombitálták évtizedeken át, hogy rendes autó nem kapar elöl, hanem a minőségét tolták egyre feljebb. Miközben erősen odafigyeltek arra, hogy mindent, ami a márkaimidzset ronthatná, azt vagy a fóccvágen gyártotta, vagy a skoda.

azért a volvo imidzsén esett kis folt, nagy kék ovális ford felirat személyében...

(#118) 8th "A márkahűség talán a BMW tulajok körében a legerősebb és aki egyszer elégedett volt vele az már nem könnyen fog más márkába átülni": az alapállítás (miszerint ha elégedett vele, nem ül át) igaz. Sajnos úgy látszik, hogy a feltétel nem teljesül. A totalcarosok szerint (csütörtökön közzétett égéstérben) a bmw-k megbízhatósága és a szervizháttér prémiumsága enyhén szólva nem teljesül, így nő a márkaelhagyók száma. Nem én találtam ki, idéztem a műsorban elhangzottakat (értsd: ebben a kérdésben meg se próbálj velem vitatkozni.)

"Aki vesz egy felső-középkategóriás fwd dízel prémium tepsit kényelmesen utazni az nagyjából pont leszarja az esetleges hajtási befolyást mivel sosem fog vele találkozni": lol akkor most vagy nem tudod, mi az a hajtási befolyás, vagy a a felső-középkategóriás fwd dízelekkel nem lehet kanyarodni...


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"amely tény önmagában jelzi, hogy hogyan romlik egy márka imidzse."

Ettől még nem romlik lényegesen a márka imidzse. A fő vásárlóréteget jelentő középosztálybeli managerek, fogorvosok, könyvelők miatt kell legyen szinte minden modellhez elérhető az xDrive, ami szar időben is az úton tartja őket, mert nem akarnak az autóval birkózni, nekik ez nem szórakozás, nem ezért vesznek BMW-t.

Aki mégis igényli, annak meg ott van szinte mindenből az M-változat. Már 10 éve is ment a kesergés, hogy ezek a BMW-k már nem azok a BMW-k, hátsókerék hajtás ide vagy oda, már nem adja azt a sportos érzést, mint régen, aki ilyet akar, annak M-et kell vennie.


brumi1024
(veterán)

"Már 10 éve is ment a kesergés, hogy ezek a BMW-k már nem azok a BMW-k, hátsókerék hajtás ide vagy oda, már nem adja azt a sportos érzést, mint régen, aki ilyet akar, annak M-et kell vennie."

Azért az M BMW-k nem megoldások erre, azok nem a kicsit sportosabb vezetési élményre vágyók autói, hanem a fanatikusoké. És nincs köztes út, ami azért gond, mert egy korrektül felszerelt 5-öst mondjuk megkapsz 16-18 körül újonnan, addig egy M5 36-38 között lesz.

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Ez így van, de attól még látszik a trend, hogy a BMW az alapmodelleket merrefelé hangolja vezetés élmény tekintetében. Ráadásul ha valakik, akkor ők nem voltak soha szemérmesek, hogy csúnyán megsarcolják azokat, akik több élményre vágynak. Dunát lehetne rekeszteni a hajmeresztően fapados használt példányokkal, mert a legtöbben nem hajlandók rákölteni az alapfelszereltségű modell árának a harmadát, hogy rendesen fel legyen cicomázva.

Ömlenek be az országba a 10+ éves E46-ok, amiknél hátulra csak tekerős ablakemelő jutott, mert még ezért is súlyos pénzeket kértek anno. :)


bambano
(titán)
Blog

ezek az emberek minek vesznek bmw-t?

kicsit vonatkoztassunk el. vegyük mondjuk a c vectrát, a 407-es pözsót meg a velük egykorú passatot. a reklámszakember, akire rábízzák a marketing kampányt, mit fog bemutatni? megmondom: ilyen kínos nagy erőlködésben összeszedett marhaságokat, vagy eltolnak pár csíkot, aminek jól látható eredménye lesz egy szürreális reklámban. nem tud mit marketingelni, mert ezek az autók a lényeges pontjaikban egyformák.

ehhez képest egy hátsókerekest marketingelni egy csomó fwd-vel szemben nagyságrendekkel egyszerűbb feladat, mert ott van a fő selling point, hogy rwd. nem kell kínos üzeneteket kitalálni, egyszerűen közérthetően annyit mondanak, hogy rwd. pont.

erről mond le a bmw, miközben a vevőiknek fogalma sincs arról, hogy az a megkülönböztető pont, amitől a bmw eddig nagyon más volt, az már nincs. mi a fenének vesznek ezek az emberek bmw-t? ez kb. az a szint, mint mikor bekevered a tatárbifszteket, a hülye anyósod meg kisüti fasírtnak, mert csak annyit lát belőle, hogy darált hús. az esszenciája tűnik el ezzel.

másik oldalról viszont 12 egy tucat autónak a bmw nem elég jó, főleg, ha az árát is figyelembe vesszük. pláne, ha a tapasztalatokat is, ami szerint a bmw-k minőségével sok a baj mostanában. nem hajt hátul, nem strapabíró, semmi különleges nincs benne a kék propelleren kívül, csak az ára, mert kb. 10 gurigát rá kell még tenni egy nem ilyen prémium autóhoz képest.

a magam részéről továbbra is azt gondolom, hogyha autót akarok venni, két választási lehetőségem van:
1. fontos a vezetési élmény, fontosabb, mint az ár, akkor megnézem a bmw-t
2. nem fontos a vezetési élmény, vagy az ár fontosabb, akkor eszembe nem jut a környékére se menni.


8th
(addikt)
Blog

Yes! Komolyan már vártam mikor hozod fel ismét a mindenható megcáfolhatatlan totálkárponthút. :D Tudom, hogy neked az a megcáfolhatatlan szentírás továbbá az az elsődleges információforrásod de akkor is vicces kicsit. Az, hogy egy a nevét fel nem vállaló történész meg a nagyfejű grafikus haverja mit beszél egyes prémium márkák szervíz hátteréről az egy dolog, a valóság meg egy másik. értsd: ebben a kérdésben meg se próbálj velem vitatkozni. Ha összeollózol hivatalos eladási statisztikákat az utóbbi négy-öt évből amin feketén fehéren az látszik, hogy egyre kevésbé fogy egy egy adott a bömös típus akkor majd elhiszem amit írsz. Addig sajnos nem.
Leírom még egyszer: az automata fwd dízel limuzinokat nem a homi ricerek veszik, teccikérteni? Utazni fognak benne nem versenyezni meg nyélen össze vissza száguldozni a szerpentinen ennél fogva ismeretlen fogalom lesz benne a hajtási befolyás. Egy normálisan hangolt segédelektronikákkal felvértezett nagyobb teljesítményű fwd dízel autó hiába a tengernyi nyomaték még tempósabban vett szűk kanyarban sem rángatja ki idegbeteg módon az ember kezéből a volánt, ez tapasztalat. Azért erre a gyártók manapság mind odafigyelnek és nem csak a prémium gyártók hanem mindenki. Ha normálisan közlekedsz még egy öregebb mindenféle hárombetűs segédelektronikát mellőző autóban sem nagyon találkozol hajtási befolyással. Túl van ez misztifikálva.


8th
(addikt)
Blog

BMW mércével én sem tudom hová enni ezt a torszülöttet de szerintem kifejezetten előnye a fronthajtás. Javarészt családok fogják használni. Női sofőrök gyerekekkel. Síkos útviszonyok között biztonságosabb és kiszámíthatóbb az fwd hajtású autó viselkedése. Hiába a generációról generációra egyre okosabb esp azért az sem mindenható és egy rwd autó télen okozhat kellemetlen meglepetéseket felkészületlen sofőrnek pláne.

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Szerintem ne erőltesd azt, hogy te mindig, mindenhez, minden körülmények között értesz. A reklámszakmához, marketinghez például semennyire. Ezt jól példázza, hogy szerinted csak egyfajta igény létezik a világon, mégpedig a tiéd.

"ezek az emberek minek vesznek bmw-t?"

Tudod te, csak játszod az értetlent. Mert BMW. Pont. Nem érdekli, hogy hol hajt, úgyis a kertvárosból fog vele ingázni a munkahelyére. Szerinted mi a bánatért a legnépszerűbb benzines kivitel a 316i és a 318i? Mert azokban benne van a fickósság? Hagyjuk...

[ Szerkesztve ]


parandroid
(nagyúr)
Blog

Nagyon nem értek veled egyet. A BMW-t azért veszik, mert prémium, legyen szó akármelyik modelljéről. Igen, a fapad 320d is az, és az egyterűsített kettes sorozat is az. Teljesen más az átgondoltság, a tervezés, és főleg az anyaghasználat, mint egy C-Maxban, egy Picasso/5008-ban, vagy egy Mazda 5-ben, másnak meg talán nincs is most kompakt egyterűje. Ja, talán még a Touran, az mondjuk egy érdekes kérdés, abból vannak nagyon brutálisan felextrázott darabok, de még ott is érezni, hogy nem véletlenül olcsóbb, mint egy bmw. Egyedüli versenytárs talán a B Klasse, de az még nekem, egyterű-rajongónak is brutálisan csúnyának tűnik, szóval kizárólag eleve merci-fanok veszik.

Nagyon rosszul nem csinálják amúgy a bmw-nél, épp most jelentették be nemrég, hogy rekordévet zártak. És nemcsak a BMW, a cégen belül külön a Mini is több autót adott el, mint eddig bármikor (ha jól rémlik, az első negyedéves számok jöttek ki épp mostanság). A vevők nagy része pedig akármit is mondasz, leszarja, hogy hol hajt, ráadásul hihetetlenül sok cég (és egyéni, vagy kisvállalkozó) veszi ezt a németeknél cégautónak, akiknek sokkal fontosabb, hogy az évi 100k letekert km eseménytelenül teljen, mint hogy mekkora móka télen a teszkóparkolóban csapatni.

Ha pedig elöl hajtós kisautóról beszélünk, hogyne lehetne ott is prémiumot csinálni. Az más kérdés, hogy épp most tolják a Mini One First nevű fapad-editiont 1,2-es, turbós, háromhengeres fűnyírómotorral, viszont olyan alapvető extrákkal, mint az ülésfűtés, kihangosító rendes zenével, illetve természetesen digit klíma 17k-ért számítják meg, ami nem mellesleg annyi, mint egy hajszálnyival jobban felszerelt, 1,0-s TSI Polo ára. Tudom, lekonfiguráltattam mindkettőt, valahol még meg is van az árajánlatom tavaly ilyenkorról mindkettőre. Sőt, vezettem is őket, és bár tetszett a Polo is, és személy szerint semmi gondom nem lett volna, ha naponta azt kell használnom, azért a Mini érezhetően egy másik kategória (lásd első bekezdés). Az más kérdés, hogy aztán nem újat vettem belőle, hanem inkább egy ötéves Coopert, de meg nem bántam azóta sem a döntést. Nyilván vehettem volna feleannyiért egy ugyancsak ötéves Hyundai i20-at, de hadd ne kelljen már elmesélnem, hogy mi a különbség a kettő között napi használatban (illetve kérdezd a nejem, mert ő hajtja :O ). És ahogy írtam korábban, simán elképzelhető, hogy ha most keresnék új kompakt egyterűt, akkor az itt bemutatott 2-eshez hasonló modell lenne a befutó - mondjuk eleve nem túl erős a mezőny, illetve van egy rakás ép ésszel megmagyarázhatatlan előítéletem, szóval komoly fórral indul.

p


brumi1024
(veterán)

Az egyik legfontosabb előnyről megfeledkezik mindenki: többek között azért lett ez az autó elsőkerekes, hogy nagyobb legyen a beltér adott külső méret mellett. Az 1-esnél is rendesen szív a BMW, mert jól hátratolt hosszmotor van és nem fér el egy normális utascella. A közvetlen riválisok közül ő a legnagyobb a látványosan legkisebb beltérrel. Nem véletlen egyébként, hogy egyik konkurens sportosabb változat (S3, A45 AMG) sem megy 2 literes motor felé (annak ellenére, hogy rendre 300 és 376 lóerősek!), mert oda nem fér be, szemben az 1-essel, ahová a 3 literes sorhatot kényelmesen berakják. (Itt kivétel ugye az RS3, de ott át kellett tervezni a vázat.)

[ Szerkesztve ]


Crafter32
(őstag)

De nem különállóak a BMW-ben. Néz meg egy új Touranban hogyan fér el 3db gyerekülés. Érdemes. És akkor nem is egy Sharanhoz hasonlítottam. Ültem Gran Tourerben, de nem vezettem és szerintem kicsi.


Crafter32
(őstag)

Az Audival az a bajom, hogy nem nagy már a különbség a VW vs Audi közt érzésre.

A totalcaron pedig elég gyakran mondanak vagy tesznek fura dolgokat. Legutóbb amit láttam, mikor a VW GTE kockás kárpitján röhögtek. Igazán nagy butaságokat csinálnak néha.

#125) brumi1024: Ezért lett a 550i és 550d.

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Spec az a kárpit tényleg hányinger, hagyománytisztelet ide vagy oda :B


Crafter32
(őstag)

Hmm - szerintem meg gyönyörű én biztos azzal kérném a 12 milliós legdrágabb golfot (GTE).

És már csak hagyományból sem röhögnék rajta totalcar helyében.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

önmagában az a tény, hogy bármilyen kárpittal 12 misiért golfot kérnél, probléma :P


8th
(addikt)
Blog

Nem véletlen egyébként, hogy egyik konkurens sportosabb változat (S3, A45 AMG) sem megy 2 literes motor felé (annak ellenére, hogy rendre 300 és 376 lóerősek!), mert oda nem fér be.

A frászt nem. Rakhattak volna mindkettőbe bőven 3liter feletti kihegyezett V6-ot hasonló teljesítménnyel, beleférne. Nem csak azokba gyakorlatilag bármelyik mai kompakt bódéjába. A 147 GTA orrába is röhögve befért as 3.2 V6 motor pedig annak sincs túl nagy motortere hiába látszik hosszúnak az orra. Becsapós. Egy V6 motor fizikailag 1hengerrel rövidebb így "kisebb" helyen elfér mint egy sor4 kereszt motor. Ezen a képen tökéletesen látszik mennyire szellősen elfér egy VR6 egy kettes Golf orrában pedig nem is egy klasszikus v motor mert ugye a hengersorok el vannak csúsztatva egymáshoz képest így alig valamivel rövidebb mint egy keresztmotoros sor4 akármi.
A problémák ott kezdődnek, hogy akár milyen finoman mész vele lehetetlen egy nagy ccm szívó V6-al normális fogyasztást elérni a kamu fogyasztás tesztről és a botrányosan szar emissziójáról már nem is beszélve. Hengerlekapcsolás, start/stop ect... megvannak rá a trükkök de bonyolult lenne, jóval drágább gyártani mert mindenből +2 kell és baromi orr nehéz lenne vele egy kompakt. Ezért raktak feltöltött soros motort a sport kompaktokba. Egy turbós moci azonnal veszi a lapot már 2000rpm-nél is ha a gázra lépsz nem tétlenkedik és sokkal kevesebbet fogyaszt nem csak a teszten de a valóságban is. A keresztmotorhoz is könnyű awd hajtást illeszteni és roppant helytakarékos is. Nézz meg egy hosszmotoros Quattro-t mekkora buzi váltója van. Egy keresztmotor + haldex hajtás ahhoz képest szinte semmi helyet sem foglal.

szemben az 1-essel, ahová a 3 literes sorhatot kényelmesen berakják.

Annyira azért nem kényelmesen, ráadásul az utastér rovására ment mindez. Ilyen kis autóba értelmetlen az rwd hajtást erőltetni. Nagyobb súly nagyobb hajtási veszteség magasabb fogyasztás sok értékes helyet elvesz az utastérből stb.

(#137) bambano: na ebben egyetértünk. Annyiból már autót is kapni.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

én ezt az érvelést el is tudnám fogadni bárhol máshol, csak egy összkeres autó topicjában nem.
nem az elsőkerék meghajtás miatt lehet jobb az utastér, hanem a keresztbe rakott motor miatt.

(#138) 8th "A problémák ott kezdődnek, hogy akár milyen finoman mész vele lehetetlen egy nagy ccm szívó V6-al normális fogyasztást elérni" szerintem meg nem lehetetlen, csak a normális fogyasztást nem elsősorban a motor lökettérfogatához kellene arányosítani, hanem a kocsi össztömegéhez. Egy batár kasztniban nyilván nem fog annyit fogyasztani egyik motor sem, mint egy tonna körüli mostani modern autóban. vagy egy ariel atomban...

"Egy turbós moci azonnal veszi a lapot már 2000rpm-nél is ha a gázra lépsz nem tétlenkedik": azonnal... ahha. azért raknak a csúcsmotorba NÉGY turbót, mert olyan azonnal veszi a lapot.


bambano
(titán)
Blog

"A BMW-t azért veszik, mert prémium": mondanám, hogy szerintem miért veszik a prémiumot, de jól láthatóan személyes érdekeket is sértenék vele :P

Nincs a kezemben statisztika, de ha találgatnom kellene, azt találgatnám, hogy a leginkább korcs bmw-ket veszik. Mintha a bmw tervezőlaborjában egy földrengés miatt összeborultak volna a kémcsövek. Így keveredtek az M-es autók génjei a suvokkal, meg lettek ilyen vicces skizó modellek, mint az x6 és társai.

komolyan hiszek benne, hogy a legtöbb jövedelmet az x5-ön meg a társain érik el.


Doze
(aktív tag)
Blog

Mondjuk volt főnökömnek volt egy Infiniti q70 formája tényleg megosztó, de 3.0 v6 benzin Hibrid volt, és 10 liter alatt megállt neki.. 16 milláért vette.

Bmw ide, bmw oda... ötös nagyság, mindennel, a beltere rohadt igényes. Nem is tudom hogy egy szétextrázott hármasba ülnék e...

[ Szerkesztve ]


brumi1024
(veterán)

Jogos, mondjuk látván az A3-am, szűkebbnek tűnik a motortere a külső méreteihez képest, de nyilván a fogyasztás/kibocsájtás is benne van, mint döntő ok. A turbós motor közvetlenségéről az itthon álló 3 turbós autó még nem hallott, legközelebb szólok nekik. ;]

Annyira azért nem kényelmesen, ráadásul az utastér rovására ment mindez. Ilyen kis autóba értelmetlen az rwd hajtást erőltetni. Nagyobb súly nagyobb hajtási veszteség magasabb fogyasztás sok értékes helyet elvesz az utastérből stb.

Ez is becsapós, a BMW szereti eléggé lefedni a motorterét, leszedve a műanyag takaróelemeket azért lesz ott hely, mert nagyon hátra van tolva a motor. Az RWD az 1-esben meg addig hátrány amíg bele nem vezeted. Én a jelenlegit és a facelift előtti f20-ast is próbáltam egy hétvégén (erős versenyző volt az A3-mal szemben), nagyon bejött. Ha kicsit komolyabb lett volna az utastere/jobb ajánlatot kapok lehet ő nyeri a helyzetet.

Bambano:

nem az elsőkerék meghajtás miatt lehet jobb az utastér, hanem a keresztbe rakott motor miatt

És miért rakhatták keresztbe a motort? Mert lemondtak a hátsókerék hajtásról a korábban említett piackutatások után (és nem fejlesztettek ki külön egy transzverzális motor-RWD kombót), és használták a Minikben sikeres megoldásukat.

Az összkerékhajtás hogy jön ide? A Haldex rendszer tényleg elég kompakt, a csomagtartó padlólemezét kell kicsit megemelni.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"Az összkerékhajtás hogy jön ide?": nem is tudom, egy bmw 220d xDrive című topicban hogy jön ide az összkerék, segítsetek ki...


brumi1024
(veterán)

Hogy függ össze az, hogy ez a példány épp összkerekes (opcionális extra, egy pipa a tétellistán és néhány literrel kisebb a csomagtartó) azzal, hogy a modell a nagyobb utastér érdekében nem hosszmotoros?


bambano
(titán)
Blog

azt írtad, hogy azért rakhatták keresztbe a motort, mert lemondtak a hátsókerék meghajtásról.
miközben ebben az autóban hajtott a hátsókerék és keresztben van a motor.
következmény: a hátsókerék hajtás nem számít az utastér tágasságánál, a motor iránya számít.


brumi1024
(veterán)

Nem, ebben az autóban elsőkerék hajtás van. Ha tapadásvesztést érzékel az elektronika, akkor a hátsó kerekekre küldheti a nyomaték egy részét. De alapvetően elsőkerekes és annak is érződik, pont mint a keresztmotoros Quattros Audik (alias "nemisigaziquattro"). Opcionálisan hajtott hátsókerék != hátsókerékhajtás. Tapasztalatból sem.

[ Szerkesztve ]


parandroid
(nagyúr)
Blog

"Mondhatnám miért veszik a prémiumot, de jól láthatóan személyes érdekeket is sértenék vele"

Mondd nyugodtan, nekem nem fáj, mit gondolsz. :D Az érdekeimet meg aztán végképp nem sérted.

Mi azért vettük a Minit, mert ez volt az a kisautó, aminek lelke is volt, szívesen is néztünk vissza rá a parkolóban, és technikailag is hozta a szintet. Polo volt a másik, ami eljutott az utolsó körig, végül pont a hangulata miatt lett inkább Mini. BMW-t (illetve általában családi autót) ugyanilyen szempontok alapján nem vennék, városban szaladgálós, második, egyszemélyes autót azért másképp vesz az ember.

p


Integrale
(veterán)

:DDD :C

Ez az autó keresztmotoros, kereszt motorosból nem csinálnak tisztán hátsókerék hajtásosat, összkerekeset igen, de azt ugye még te is tudod, hogy ha hosszában van a motor, akkor az több helyet foglal?
Tehát, minden hátsókerekes hosszmotoros, de nem minden hosszmotoros hátsókerekes.
Audik kicsit csalafinták ilyen téren (A4-től felfelé), mert hosszmotorosak, viszont jól előre van tolva az egész blokk.

A 4 turbónak pedig nincs sok köze ahhoz, hogy van-e turbólyuk vagy nincs. Nyilván segít azt kiküszöbölni, de ugye tudjuk, hogy a hatásfokot akarják javítani. Turbólyukat kisméretű csigával is el lehet tüntetni, vagy kompresszorral, lásd Lancia Delta S4, VW 1.4 TFSI stb


Crafter32
(őstag)

Akkor bármely golfot kérném gti kárpittal, csak itt pont a GTE-t cikizték totalcar.hu -n amit szerintem nagyon nem kéne.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Sokáig nem is tudtam hogy létezik ilyen BMW de szegénykém olyan ronda élőben hogy ledöbbentett mikor először láttam.


hemaka
(nagyúr)

Lehet azért is bámultak rá annyira. XD Egyébként igen, szegény elég ronda. De mentségére váljon , szinte az összes hasonló verda ronda mint a bűn. Bár nekem ez a mostani bmw design nem tetszik. Szerencsétlen 7es is mint valami kínai szar úgy néz ki azokkal az ordenáré króm betétekkel az oldalán...

üzenetek