üzenetek

hozzászólások


Stanlee
(őstag)
Blog

A listaara mennyi volt ennek a gepsarkanynak?


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

tök jók ezek a funkciók, de a mai autók 99%-a számomra formaterv nélküli ezzel a faragott szappan dizájnnal... :( hol van Bracq és társai...? :U


Lauda
(félisten)
Blog

Nem is talalkoztam meg ilyen formaju bmw-vel. Bika lehet az a dizelmotor. ;)


Feruendios
(aktív tag)
Blog

Gondolom sírnak a törésteszt várótermében.


kenand
(veterán)
Blog

6 éve Premium selection 2 éves 3-as kombi BMW-t nézegettem 40K kilométerrel , de kiderült, hogy amit írnak annak csak a fele igaz, pl. a kilométer állás, mivel a tulajdonos az átvizsgálás óta folyamatosan használja és hiába szeretném megnézni holnap az nem működik, mert jóval előtte egyeztetni kell....
Inkább vettem hasonló áron egy válságmodell, benzines, de vadi új Honda CR-V-t....Renault megane áron
(tempomat, ködfényszóró, alufelni kimaradt a válságmodellből, 6-hangszóró helyett 4. A lényeg maradt: 8 légzsák, 4 kerék meghajtás stb..)
Nem bántam meg.... minden belefér, sokkal nagyobb belülről, mint egy kombi BMW 3-as. Kényelmes, rendkívül jól variálható. Ha odataposok neki megy - tény mivel benzines vissza kell kapcsolni és akár 6000-ig pörgeti a benzinmotort. Ha nem taposom meg nem fogyaszt nagyon sokat. (1 hónapja Prágában voltunk 4-en, bőröndökkel 8.1-re jött ki a fogyasztás, természetesen városban araszolva több, és autopályán is a magas kaszni miatt 120km/h felett minden 10km/h+1 liter) Semmi gondom nem volt vele a 6 év alatt (olajszűrő, légszűrő és fékbetét csere történt csak). A z újabb kevésbé tetszik (szerencse mert nem lenne pénzem cserére), szóval 1 gen CRV biztosan kimarad...


edward2
(addikt)
Blog

Nem tudom mi van ebben extrában de induló az jó 14-15millió.


norbert1998
(veterán)
Blog

Eszméletlen antibimmeres vagyok, de az a gép még nekem is tetszik. Ami nem tetszik, az a fogyasztás (mondjuk akinek ilyenre pénze van, szerintem pont lesz@rja a fogyasztást), kicsit sokallom a 7+ litert vegyesbe, de lehet csak el vagyok tévedve.
Ahhoz viszonyítok, hogy az ennél fél literrel kisebb dCi-s verdánk 4.6-ból megvan úgy, hogy lassan 180k km van benne, fele város-fele országút elosztásban megy jelenleg.
De volt olyan is, hogy annyiból állt egy éven keresztül, hogy 180-190 körül Szhelyről München és vissza, havonta kétszer, akkor is 4.x-et evett.
Igen, az "csak" 20XNm, de 5 sebességes és ennél a BMW-nél pár százzal többet forog pályán ugyanott. És a kettő közt eltelt 2 Euro szabvány, az is beleszól a fogyasztásba, mert "egészségesebbnek" kell lennie az E6-osnak. (?)

De mondom újra, lehet tényleg tök reális, csak el vagyok tévedve :)


bitpork
(veterán)
Blog

Csak kíváncsiságból: ezeket te magadnak kéred ki az importőrtől, vagy csak azért h itt reklám legyen belőle?
Félre ne érts, én pl autóbuzi vagyok s szívesen olvasok minden autókkal kaccsolatos írást. Ugyanakkor nagyon báncsaja a szemem a köszönetnyilvánítás a végén, ami mint egy bazi nagy neon felirat villog...


rodrigez
(senior tag)

Milyen dCi-s autóról beszélünk, csak érdeklődésképp kérdezem. Mert azért a súly és a forma igencsak meghatározza a fogyasztást, ennek a vasnak a száraz tömege pedig majdnem 1.7 tonna. Én sokszor hajtom a céges Sharant (2014), abból is a 170 lovas 2.0 crtdi-t. Súlyban picit több, az kerek 1.7 tonna, meg hosszabb is. De városban, dugóban simán megissza a 9-et vagy többet is. Persze kinek mi számít dugónak. :) Nekem az amikor a csúcsforgalomban a nagykörúton araszolok a Moszkva felé az Oktogontól. :) Autópályán persze más a helyzet, de azért ott sem látok sűrűn 5,5-6 alatti értéket. Amúgy az a 180-190-es tempónál mért 4.x liter az valami elképesztően alacsony szám. Ha nem a fedélzeti számítógép csal ennyi, akkor a következő autóm nekem is olyan lesz. :) Nem tudom milyen áttételezése van a váltódnak, meg mennyit pörög olyankor a motor, de az tuti, hogy irtó jó érték. Én hosszú út után rendszerint összevetem a BC fogyasztási adatait azzal, hogy mennyit tankolok vissza. Van, hogy ijesztően nagy az eltérés. Persze a visszatankolós móka sem szentírás. :)


norbert1998
(veterán)
Blog

Rönó Talicska. Ha nem tévedek,jóval kevesebb súlyra, de nem találok róla konkrét infót. Ugyanazt írja a benzinesre a net, mint erre, pedig tudtommal jóval nehezebb. Egyezzünk meg mondjuk 1,2-1,3 tonnában maximum, de szerintem ennél kisebb is jóval. Írtam is, hogy közel sem egy kategória a kettő, és hogy csak soknak tűnik az étvágya nekem. Többek közt egy igazolást/cáfolást váró sejtésnek szántam :R

Mérni úgy szoktuk, hogy belemegy x liter és megtettünk vele y km-t, majd azzal számolunk. A bc nem írkál fogyasztást. Általában úgy számolunk, hogy teletesszük és utána, de minden üresközeli teletankolás után, mikor kezd fogyni, még cirka egy tizesért megy bele, hogy kb mindig ugyanakkor tankoljunk a hónapban.

Tényleg jó gép, de szerintem az újabb dCi-k már nagyon túl vannak komplikálva. Kettőstömegű, olajkoszosságmérő, ilyenolyan extra turbó okosítás. Egyebek, de nyilván ez a bimmerhez képest nudli, de azok nem is nagyon arra lettek tervezve, hogy 2-300k km-eket beletegyenek nagyobb szerviz nélkül. Ez a dCi, ami a talicskában van, kettőstömegű nélküli, faék egyszerű turbó meg magasnyomású szivattyú. Ezek a drágább kopóalkatrészek, viszont a Reanult topikosok szerint 300k km simán benne van javítás nélkül, ha ésszel megy az ember és nem bőgeti hidegen.

Jó, azt hozzá kell tenni, anyámnál megy 4.6-ot, míg én vagy apám hajtottuk, 5 alá sose ment le a vegyes az elmúlt 1-2 évben, csak jött egy másik gép, így csak anyám hajtja a talicskát.

110 körül olyan 2100-2200-at fordul.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Így legyen ötösöm a lottón, pont elkezdtem az előző kommentedre írni, hogy egy Renault Thaliával nem nehéz kihozni ilyen értékeket, az pehelysúly a majdnem 1,7 tonnás BMW-hez képest.

Egyébként meg a párom nagybátyjának is 1.5 dCi-vel szerelt Thaliája volt (első generációs, facelift utáni, azok ilyen 910 - 1090 kg között mozogtak kiviteltől függően), mindig büszkén magyarázott a 4,5 liter körüli fogyasztásról. Aztán átült egy Grand Scenicbe, szintén 1.5 dCi, de értelemszerűen nem pont ugyanaz, ez már megeszi a 6,5 litert is. Tömegre hasonlóan alakul, mint ez a BMW 220D.

[ Szerkesztve ]


brumi1024
(veterán)

"Maga a motor ugyebár 1995 cm3-es, 4 hengeres, 16 szelepes és dupla turbóval szerelt."

Pontosítanék: kettős megfúvású, alias Twin Scroll turbóval szerelt, de csak egy van benne. A legkisebb teljesítményű kétturbós dízelmotorja a BMW-nek a 35d.

(#9) bitpork: Nem tudom, a teszthez honnan jött az autó, de tapasztalataim szerint itthon a BMW az egyetlen gyártó, aki odaad egy hétvégére is akár egy tesztautót, ha vételi szándékkal mész be átlagemberként (értsd: nem sajtós, újságíró, világsztár, messiás, stb.). Elég szimpatikus hozzáállás.

(#14) bitpork: Teljesen jogos. Ismerem az érzést, hogy milyen tesztet írni egy termékről, amit a gyártója ad. :K

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Semmi gond ezzel, de mint említem az alján megjelenő mondat pl az én szememben olyan rikító reklám amiért nem fizetnek.

MOD

Ez olyan mintha a te általad megvett kocsi minden feltűnése mellé odaírnád hogy Köszönet az autóért az Audinak. Nem írod oda mert ezt mindenki tuggya, megkülönbenis foschszar német :DDD ;]

[ Szerkesztve ]


Xero
(nagyúr)

Van a két literesből tudtommal két lépcsős turbós verzió is (23-25 néven futottak/futnak). Bár valóban ez simán csak kettős megfúvású.


brumi1024
(veterán)

Valóban futottak, de már a 25d is ugyanez a kétliteres, 218 lóra hangolva (az F10 2013-as faceliftjénél jött be emlékeim szerint).

bitpork mod: ;]


Xero
(nagyúr)

Ez biztos? :F Én úgy tudtam, hogy a blokk ugyan az, de ugyan úgy két turbo van ráakasztva.

szerk: Mondom én, hogy kettő van ráakasztva.

[ Szerkesztve ]


brumi1024
(veterán)

Tényleg, igaz, kétturbós a 25d. A 30d megint nem, és a 35 megint.


norbert1998
(veterán)
Blog

Abszolút nem gondolnám, hogy ennyit számít a súly :Y Viszont akkor még jól is eszik a cikk alanya :R


sdd2
(veterán)
Blog

Magamnak kérem el, persze cikket is írni kell róla, az alsó szövehet pedig mindig odaírom, ez nem reklám mert nem szalont írok oda, így a BMW logo és a cikk címe is reklám lehetne már :)

üzenetek