üzenetek

hozzászólások


Geller72
(veterán)

Ebből számunkra több minden kiderült. Negatívumok:
Egy ilyen országban, mint Horvátország, nincs normális út, ahol A pontból B pontba eljuthatnál. Én megértem, hogy a tengerpartra gyúrnak, de ha lejössz a pályáról, láthatod, hogy siralmas a helyzet. Miért nem lehet egy úthálózatot úgy kiépíteni, hogy aki nem akar a pályán menni, az mehessen nem fizetős, de jó minőségű, ésszel megtervezett úton. Én bejártam a déli részt rendesen, Albánia vitte eddig a prímet az úthálózatban, egyszerűen nevetséges. Maga a táj gyönyörű, Montenegróval együtt. Éppen ez miatt sajnos egy ilyen hosszú bicajos túrát megtervezni egyszerűen nem lehet. Valamennyire igen, de úgy is útközben kell rájönnöd, hogy a 80%-t abszolút spontán kell megtenned. És ez elszomorít. Én elhiszem, hogy sokan szeretik a kihívásokat, de ami egyik embernek kihívás, az a másiknak gyötrelem. A másik, hogy az utakon a kerekeseknek egyszerűen életveszélyes haladni. Az a sok állat sofőr, ami van, elképesztő. Nem kell messze menni, elég, ha a hazai állapotokat megnézzük. Ahhoz, hogy egy jót tekerj, előtte 100km utat kell megtenned autóval, ahonnan biztonságosan elindulhatsz. 96-ban eltekertem egyik barátomhoz az ukrán határ széléhez. Ez tőlünk oda-vissza 810 km volt. Volt olyan szakasz, hogy 10km-en belül négyszer ugrottam le a cajgáról, vagy mentem az árokba, mert majdnem ledaráltak. A leggyakrabban előforduló szitu: jön mögötted egy kamion, (vagy több), elöl messze autók, te köztük mész. Az autók nagy sebességgel jönnek, kamionosunk úgy érzi, még bőven megelőz, amíg a szemből közeledők odaérnek. Hát persze hogy nem. És amikor mögötted már hallod, hogy a pótkocsi sikítva húzza a csíkot, már tudod, hogy irány az árok, mert nem tud megállni, kikerülni meg végképp nem, és azzal is tisztába vagy, hogy ha neki választania kell, valószínűleg azt választja, hogy rajtad megy át, mert a szembe jövő autóban mégiscsak 4-en ülnek, tehát egy emberhalál olcsóbb. És jobb, ha ezt mindenki belevési az eszébe. Nem tudnám összeszámolni, hogy a bal oldali kis tükröm hányszor mentette meg az életem. A közlekedési morál nálunk nulla.
De én is gratulálok a túrátokhoz, tudom, hogy maradandó élmény volt számotokra és azt is tudom, hogy már most visszavágytok.. :D . Az afrikai túrától én is óvnálak benneteket, unokaöcsém spanyolban kamionozik, párszor volt Marokkóban. Hááát, sztem nem nekünk való vidék.. :D , ahogy mesélte. Elmehettek még Erdélybe is, de oda több cuccot vigyetek a bicikliknek, mert elég durva az út, viszont cserébe nagyon szép. Sajnálom, hogy a horvát részből sztem pont az alját láttátok, lefele délebbre sokkal szebb, jobb, olcsóbb. Ha tehetitek, legközelebb menjetek sokkal délebbre. Igaz, tovább tart, de megéri.
Albánia durván 1400 km, de ebben benne van az is, hogy megkerülitek a tavat.
Sok sikert.

Ne vegyétek sértésnek, de egy ilyen terepen, ahol ti is tekertetek 120km egy napra ép ésszel nagyon sok. Síkságon még ok, de sztem max 60-80km a reális
Geller

[ Szerkesztve ]

üzenetek