[Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Victoryus
(addikt)
Blog

Kezdem egyből azzal, hogy hülye voltam, hogy ilyet vettem. Aldis f*svacak. Konkrétan Car tool KFZ batterieladegrat. 4500Ft volt. Gyártója: AHGWachsmuth&Krogmann
3 fő mód van rajta: motor, autó és téli hidegben autó akku töltés.
Télen használtam egyszer, autó akku üzemmódban, kb 5 percig töltött, és írta, hogy teli. Pedig csak 13V körül volt.
Múlt héten átnézettem a kocsit, és szóltak, hogy nem ártana tölteni az akkut. Na mondom, ok, feltöltöm. Egyébként 74Ah-es.
Ha ráteszem az aksira a töltőt, akkor elvileg jól mutatja a feszültség szintet, a szervíz is kb ennyit mért:12,3V. Ha kiválasztom, hogy autós töltés, akkor kb. 10másodpercet tölt, folyamatosan írja ki hogy nő a feszültség, és már el is érte a 14,4 voltot, teli. Lekapcsolja a töltést, és utána visszaugrik 13,2V-ra. Ugyanezt csinálja akárhányszor megpróbálom.
Egyedül a téli üzemmóddal tölt, de ebben se vagyok biztos. 5 óra töltés után írt 14,1 voltot. Mivel több időm nem volt, és kellett a kocsi, kihúztam, visszadugtam, és már csak 13,7V-ot mutatott. Sima autós módban továbbra se tölt. Fogalmam sincs, hogy áll most igazából az akku. Szerencsére a kocsi elsőre indul, ahogy eddig is.Télen is indult elsőre még a -20 fokban is. Szerencsére a generátor tölti normálisan, csak nem járok hosszú utakon.
Egy biztos, én ilyen gagyi töltőt nem ajánlok senkinek.

[ Szerkesztve ]


Brogyi
(senior tag)
Blog

"Kezdem egyből azzal, hogy hülye voltam, hogy ilyet vettem."
Nem a vásárlással van a baj hanem veled, és a szervizzel ahova jársz.Az autószerelő nem ért a villanyhoz. Mivel nem írtad ,hogy autóvillamossági műhelyben voltál, így a kedves szerelőd egy szinten van veled.Ha jó a generátor, és a feszültségszabályozód akkor nem töltögetni kell ,hanem vásárolni egy új akksit.Miféle tanács ez? Gyorsan keress egy másik műhelyt.Ha egy 74Ah-ás akksit 10 sec alatt feltölt egy ilyen töltő akkor kidobhatod az akkumlátorod. :W :W :W
"és már el is érte a 14,4 voltot, teli. Lekapcsolja a töltést, és utána visszaugrik 13,2V-ra"
Ember a +14,4V a gázfejlődés határa. Egy AGM akksit tilos tovább tölteni. Neked szabad. :DD Alapvető hiányoságaid vannak neked, és a szerelődnek is.Ha egy 74Ah akksi 4A töltőáram hatására 10 sec alatt 12,3V-ról 14,4V-ra ugrik akkor az hulladék, és nem akkumlátor.Tudod mit ne is válaszolj. Biztos vagyok benne , hogy nem hiszel nekem.
Sok szerencsét a további életedhez, mert bizony rá vagy szorulva.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Bocsánat lehet igazad egyetlen esetben ha az akksidnak semmi baja, és a töltöttségiszintje
legalább 90-100% között van.De könyörgöm azt minek tölteni?Na akkor talán felugrik a feszültség ilyen hamar.Az emlitett 12,3V kb. 50% töltöttségiszintnek felel meg wiki szerint.Tehát mégis sz@r az akksid.Persze ha az autószerelőnek volt feszültségmérője,és a generátor töltését is ellenenőrizte nemcsak álló motor mellett mért.Így teljes a kép azt hiszem.

[ Szerkesztve ]


Bendeguzv8
(újonc)

Üdv,jók ezek a töltők én egy gübe gab 5a csodát vettem 10-20 másodpercig tölt majd átvált és már fel is van töltve az akku legalábbis a töltő szerint, hát ba...a meg a gübe a selejtes szarját.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Nem hiszem el , hogy ennyire rosszak.A télen beteg voltam itthon bénáztam. A motorom akksijával próbáltam.Kettő is volt, mikor betettem a motorba március környékén simán egy gombnyomásra indult.Ezek a töltök kimondottan a gondozás mentes változatokhoz ajánlott.
Se a kocsi, se a motor nem tölti +14,4V fölé.Ezek a töltök is megállnak ott.Mértél-e feszültséget, végeztetek-e terhelés próbát egy felszerelt akkumlátoros műhelyben (CCA,CA)? Akármilyen töltőt rakhattok egy ilyen akksira az ugyan annyi idő alatt húzza fel 14,4V-ra ,csak
a szabályozatlan nem áll meg.Neked is mondom előszőr mérj, és utána hozz döntést, vagy kérj segítséget egy hozzáértőtől.Az elöző kolléga írja"nekem nincs időm". Akkor talán egy 15-20A-es töltőt kellett volna vennie, de az garantáltan 1 másodperc alatt tölti fel a sz@r akksit. Ejnye fiúk, egy picit, de tényleg csak egy picit gondolkozni. :W


Bendeguzv8
(újonc)

üdv, 3db kocsiakkut próbáltam tölteni,1kisquad akkut azt nem is érzékelt és egy motor akkut mindegyiknél ugyanaz. :C


Victoryus
(addikt)
Blog

Márkaszervizben azért csak csak értenek egy icipicit a kocsihoz meg az aksihoz.
Ez a töltő sz@r, nem az akku. Voltam mostanában hosszabb úton, volt ideje a generátornak tölteni az aksit. 100km volt kb. Na mondom akkor nézzük, mi a helyzet. A töltő szerint 13,4v. Hétvégén ráértem, töltőre tettem. Megint a szokásos hiba: 30mp alatt szépen kiírta, hogy elérte a 14,4 v-ot, és tele az akku. Mondom ok, akkor nézzük csepptöltéssel. A leírás szerint ilyet is kéne tudnia. Szóval rajta hagytam a töltőt, erre nemhogy töltött volna, lemerítette 12,8v-ra. Még szerencse, hogy nem hagytam rajta éjjelre is. Szóval vissza a feladónak. Remélem visszaadja az árát az Aldi ennek a selejtnek.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Fiúk, legyen.Az enyém müködik, és azt csinálja amit igért.


Ekocsi
(csendes tag)

Szia.
Én is beszereztem egy ALDI-s töltőt.CAR TOOL névre halgat és tesztelgetem.
Rossz tönkrement szulfátos és évek óta elhagyatott akksikkal (mindegyik van a környezetemben) produkált olyan jelensiget amit Victoryus irt.Vagyis pillanatok alatt elérte a töltési végfeszültséget és fenntartó töltésre kapcsolt.De ezen igazán nem kell csodállkozni.Tapasztalat alapján érdemes lemeriteni (azt a keveset is ami benne van) és újra tölteni.Persze többször megismételve.
55Ah-ás jó csak lemerült akksit sikerült vele rendesen feltölteni.És most egy 84Ah-ás AGM akksit töltök vele téli programmal amit előtte lemeritettem 10.5V-ig.Persze elég sokáig tart a folyamat de ez érthető a 4A-es töltőáram figyelembevételével.
Viszont produkál érdekes dolgokat és szeretném megfejteni hogy miért.Töltés közben kb 2-3 percenként leesik a kapocsfesz olyan 0.5V-ot,de csak egy szempillantás ideig.Gondolom rákapcsol egy terhelést és méri a feszültségesést.De mit tud ebböl pontosan megállapitani?
Amit viszont nemértek az a töltés közbeni kapocsfesz válltozás.Vagyis tölt mondjuk 13.8V-al malyd egyszercsak leesik 13.1V-ra.Egy pár perc után megint visszaugrik a kapocsfesz 13.8V-ra.És igy ugrándozik szinte végig a töltés alatt.Ezt mi okozhatja?Én a túlterhelésvédelemre gyanakszom de sajnos nem lehet szétszedni a házat hogy biztosan kimérjem.Pedig ha bebizonyosodna hogy a töltő azért veszi vissza a töltőáramot hogy ne melegedjen túl akkor szétvágnám a házat és kapna egy másik dobozt rendesen meghűtőbordázva.
Tudsz ezekröl a jelenségekröl valami infót?Vagy ismered konkréten ezt a tipust?


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ez a programja.Nem melegszik túl semmi.Az Aldi változatot nem ismerem, de szerintem mind hasonlít egymásra.Látom Te értelmesebb vagy. :)
Mindjárt nézek egy diagrammot neked ami hasonlít a tiedre. Csak most jelentkezett a blökim.Jövök rögtön.

[ Szerkesztve ]


Brogyi
(senior tag)
Blog

Itt a kép.Ez szerintem nagyon hasonlít a tiédre.

Most nézem milyen zsír kijelzője van.A másik két kollégának ha nem kell szóljanak mikor kidobják, és arra mennék.
Szóval ez egy technika pontosan azért, hogy jobb legyen mint az IU karakterisztikával töltött akksik.Az IU annyiból áll hogy +14,4V-ig áramgenerátorosan töltik. A mi esetünkbe 4A. Ha elérte a +14,4V-t akkor átkapcsol feszültséggenerátorra.Az-az +14,4V-ot addig tartja míg az áram le nem csökken mondjuk 100mA-re. A 100mA az tipp. Mindent én se tudhatok :P


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ha tudod értelmezni az elöző diagrammot akkor láthatod, hogy nem a töltő süti ki az akksidat hanem az magától esik le.Az-az sz@r, vagy nagy az önkisülése.Ha pedig [ide]
benézel akkor érdekes dolgokat olvashatsz.Pl. a cikk írója a +12,8V-ot 100% töltöttségnek veszi.Persze ha nincs töltőn az akksid.
"A töltő szerint 13,4v" Ez tuti érték.Csak egy marha veszi ki az akksit ilyenkor.A másik ,ha 100km-es út után tölteni akarod az akksid akkor két eset áll fent. Nincs eszed, vagy baromi sz@r akksid van.Nézzük az elsőt.
Jó a generátor, jó az akksi, tuti elmentek otthonról ott fönt. Mi a francért töltögetsz te egy 100% jó akksit? A második estben meg megint nekem van igazam, mert már kifejtettem a véleményem az autószerelődről, és az akksidról.


Ekocsi
(csendes tag)

Szia.
Tuti kis töltőnek néz ki.Meg a leirás alapján is tuti.Tuti is olyan 55Ah-ás inditóakkumulátor töltésére.De tegnap ilyenkor felraktam rá a már emlitett 84Ah-ás munkaakkumulátort és még 24 óra elteltével is tölti.Hogy mennyire nyomja föl az majd kiderül ha kisütöm az akksit csak töltené már föl.Nekem sajnos elfogadhatatlan ez a töltési idő.8db akksit töltene 8db ilyen töltő egyszerre.És hogy miröl is van szó,beszéljen egy videó.
[link]
Sokat mondó ez a diagram.És lehet hogy hasonlit is arra amit az ALDI-s csinál.Ha lessz egy kis időm akkor megmérem a töltőáramot és fölveszek egy karakterisztikát és összehasonlitjuk.
Én annyi külömbséget látok ez és az IU karakterisztikás töltés között hogy ez kiméletesebben bánik az akksival.
Az elem szimbólum ami elvileg a töltöttségi szintet jelölné öt kockára van felosztva.Az álltalad belinkelt karakterisztikát elnézve valószinűleg nem valós kapacitást számol hanem a töltőprogram állását jelöli.Mert azt már észrevettem hogyha egy feltöltött akksira teszem rá akkor gyorsan kigyullad 2-3 kocka az elem szimbólumban.De ha egy lemerültre akkor még az első kockának is sok idő kell mig kigyullad.Ez érthető mert egy 10.5V-ig meritett 84Ah-ás munkaakksi 3.8A-os töltőáramra csak lassan kuszik föl 12.8V-ra.IU szerint kellene neki 8.4A-er 14.7V-ig.Mig ki nem végeznek a 14.7V láttán közlöm hogy AGM szerkezetű (működésű) akksirol van szó nem pedig mezei inditóakksirol amiben ott lötyög a higitott kénsav.
Ugy gondolom hogyha annyira gagyi volna ez a töltő akkor nem lenne rá három év garancia.És tökélletesen működik is csak azt nem értem hogy miért irják rá hogy 120Ah-ás akkumulátorig ajánlott.Biztos hogy feltölti de mennyi idő alatt...?
Te mennyire ismered a belső lelki világukat?Mert egyet beálldoznék és szétvégnék ha volna eséj a tuningolásra.Nem a 3.8A-ert akarom följebb tornászni mert nem akarom áttekerni a trafót de szivesen húznék a 0.8A-en és a fentartó töltésen.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ügyes vagy ha te készítetted az autót.A töltőről pedig annyit ha 8db olyan akksit kell töltened akkor felejtős de nagyon.Neked egy nagy áramú töltő kellene.Akár egy heggesztő trafó. :) Hamar fel kell tölteni azokat az akksikat.Látom megy az elektrónika.
Próbálkozzatok egy saját készítésű töltővel. Jó nagy áram, jó nagy trafó, és egyszerre tölteni,kisütni.
A motorszabályozást hogyan csináltátok?
Az a 120Ah az reklám, és a CTK-től vették át, mint minden más gyártó. Nyilván feltölti, de ki az a f@sz aki ilyet vesz egy 120Ah-ás akksihoz.A görbe amit linkeltem csak közelítőleg lehet olyan.Majd meglátod, hogy egész mást veszel fel, de a szándék,ötlet az ua.Szerintem kár szétvágni, inkább készíts egyet, de olyan legyen amilyet akarsz.


Ekocsi
(csendes tag)

Szia.
Igen,én készitettem sajátkezűleg.Persze még mindig nincs kész de ez csak hobbi.És sajna az elektronika nem megy annyira amennyire szeretném.
A töltő kérdés közel nem egyszerű feladat.Ha abbol indulunk ki hogy elvileg soha nem volnának teljesen lemeritve az akksik akkor talán még elég is lehet ez a kis töltő.Előnye hogy beépithető a kocsiba és bárhol bármikor tölthető.A soros és párhuzamos töltést haggyuk.Mindkettőnek van előnye és hátránya is de ebbe most ne menjünk bele.Voltak próbálkozások és kisérletek a témával kapcsolatban.Hidd el hogy ide 8db külön kis töltő kell.
Kitalállni,méretezni,elkésziteni megbizható 8A-es kapcsüzemű töltő nagyon sok időt és pénzt emészt föl.(bár ha rég nekifeküdtem volna akkor lehet kész is lennék vele) Ha egy elkészül utánna már gond nélkül 8x-ható.
Nem tudsz valami infót a töltő vezérléséröl?Pl a képen látható töltőkben mi a vezérlő elem?Mert ha tényleg mikrokontroller akkor eséjtelen a tuningra.De ha analóg vagy valami spéci töltő IC és van adatlapja is akkor van eséj a belepiszkálásba.
Végül is valamikor valakinek el kell kezdeni tuningolni ezeket a töltőket. ;)
A vezérlő elkészitése egy külön topikot érdemelne.Izelitőnek.:20db 94A-es MOSFET,12db 20A-es SOTTKY dióda,120db 470uF-os kondi,20db MKP kondi + rézsinek tömkelege.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Szóval egy 8A-es töltővel boldog lennél? Nézek valami egyszerűt, és sokszorozhatod.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ha megy az angol akkor [ez]
jónak néz ki.Megmondod neki ,hogy 8db-ot vennél ha beválik.Biztos ,hogy még enged az árból is.Egy darabra nincs plusz csak a posta.Ez kicsi, és biztos kapcsolóüzemű.A töltés technikája nagyon egyedi, ritka.A primer rész is kapcsolóüzemű.


Brogyi
(senior tag)
Blog

A helyzet az, hogy bármit is építesz drágább lesz.A legegyszerűbb, és még kapcsolóüzeműnek mondható az a tirisztoros.Tirisztorost pedig a te tudásoddal fejből mennie kell.Picit gond az áramkorlátozás, de most nem menjünk bele, mert nem látom értelmét.Sajnos nem a kis méretéről hires ez a fajta.Nagy áram igénynél alkalmazzák.


Ekocsi
(csendes tag)

Szia.
Sok megoldás létezik,de mindel melózni kell sokat.
Jó ötlet a tirisztoros is aminek mondjuk kell egy külső 1KW körüli trafó aminek 8db szekundere van.Persze ez nincs beépitve a kocsiba a maga kis min.50kg-jával.De a tirisztoros vezérlőpanelok igen.Vagy beépitett 1KW körüli rezonáns szabájozatlan táp és 8db szabájozott vezérlés kapcsolóüzemben az akksikon.De igazábol ez a fórum nem erröl szólna.
Amit linkeltél töltőt egész jónak tűnik.Csak én még soha nem vásároltam ilyen oldalakrol és ahogy nézem innen minimum 100db-ot kéne rendelni és a postaköltség igen húzós tétel.
Valami kapcsrajzot vagy a belsejéröl több infót nem tudsz ezekröl a CTEK klónokro?
Kicsit méricskéltem és ugy néztem hogy 12.8V-ig 3.8A-al tölt majd utánna 2.6A-ral.Többi lépcsőt még nem tudom.És végül is feltölti a nagy munkaakksikat is csak nagyos sok idő kell hozzá.
A CTEK-nek is van ilyen 8A-os töltője.Ebböl lenne jó valami olcsó ALDI-s klól. :)


Brogyi
(senior tag)
Blog

Az a 100db nem mindig igaz, bár reménykednek a nagy megrendelésben.Bátran írj.Nekem 1db-ot is postáztak.Rendkivül ritka töltési karakterisztikát használnak.Savas akksinál szinte senki nem használja.Jut eszembe van még egy fajta ami jó neked, és kapható.A primer kör is kapcsolóüzemű.2,6,12A választható procis AGM-hez király,mert megáll.
[link]
Ventillátoros, és ennél nem gond az amper.Súlya kicsi a hagyományoshoz képest, és magyar garanciát kapsz.Több féle változatban kapható, de ez tünik a legolcsóbbnak.Egyet veszel ,és megnézed,de biztos olcsóbbat megint nem tudsz készíteni.

üzenetek