[Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Zoli bácsi
(őstag)

Köszi.
Ha jól értelmezem, akkor ez inkább autó, teherautó akkumulátorhoz való.
Nekem, aki motor, meg kisebb autó aksikat tölt (12V 8ah, 12V 55Ah) a régebbi, piros, olcsóbb a megfelelő, ezt nem érdemes megvenni.... :U


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

100 Ah körüli akkukhoz éri meg jobban (de mi pl a nagy 155 Ah-s traktor akkut is a kicsivel töltjük, peresze tovább tart, de nem számít).
Történt valami a "kis piros" töltővel?

[ Szerkesztve ]


Zoli bácsi
(őstag)

Nem, megvan, és tökéletes. :K
Csak vennék tartaléknak, esetleg ha funkcióban többet tudna.
Két töltőm van, a "kis piros" meg egy Optimate 4. Utóbbi kb. 15 éves. Mindegyik remekül szuperál. Igazából el lesznek pakolva úgyis a töltők, télen van olyan, hogy nem megy a motor abszolute, az autó is ritkán. Az Ignisem két hónapig nem volt elindítva télen. Igaz, én indítottam volna, de akkor halt be a több mint 5 éves akku. Aztán amit vettem, hetekig nem lett betéve sem. Asszony kis Micrája kint áll általában az utcán, elorzom, ha valahova menni kell. Vagy a lányomét..Ha itthon van. :)


Marell
(csendes tag)

Sziasztok!
2 kérdésben szeretném kikérni a véleményeteket CTEK mxs 5.0 -val kapcsolatban
1, EFB akksit (Bosch S4) Normal vagy AGM mode-ban kell tölteni vele ?
2. Recond mode-ot szabad-e úgy használni, hogy a kocsiról nem kötöm le akksit vagy mindenképpen le kellene kötni róla?


Pogifej
(csendes tag)

1, Normál
2, Nem kell lekötni.


Marell
(csendes tag)

Köszönöm a választ.


zozy84
(senior tag)

Sziasztok,

Töltőt keresek egy 2017 Triumph Speed Triple 1050r és egy Start-Stop-os Seat Leonhoz.
Most éppen nincs a Lidl-ben.
15-16eft még beleférne. Bosch C3-at néztem első körben. Meg Osram 904-et. Mindegyik 16eft körül van.

Előre is köszönöm.


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

Mekkora akku van a Triumph-ban?


zozy84
(senior tag)

Nem vagyok most otthon de rákerestem.
Elvileg YTX14-BS.
12V 12Ah (10HR)


embe
(nagyúr)
Blog

Korábban volt arra lehetőség, hogy lerendelj olyan terméket, ami máshol volt. Kérdezz rá a boltban ha arra jársz. Én nem éltem ezzel a lehetőséggel, viszont rákérdeztem az üzletben - és azt mondták van erre lehetőség.


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

Lidl esetén központi számon tudtam érdeklődni, és megadni 2 üzletet, ahol kerestetni lehetett a terméket. Ha volt, név szerint félretették, ahol épp volt, de nem hozták át sajnos.


embe
(nagyúr)
Blog

Én korábban, pár éve, futottam meg azt a kört amit írtam.


KutyiHU
(tag)

átküldtek nekem egy kis elmélkedést: https://www.facebook.com/100001849534194/videos/341320278829593/

Vélemény?


Brogyi
(senior tag)
Blog

Mondott jókat. Csak sajnos a mai akksiknak már nincs kupakjuk mint a 13 éves akksiján. Sőt most már az enyémen sincs. Az automata töltőkről egy véleményen vagyunk. Nem tölti fel 100%-ra, de kényelmes. :)
Ezért szoktam hívatkozni a ruszki töltőkre, és akksikra. Ők a mai napig minden akksira tesznek nyitható/zárható cella kupakot. Ott tudsz mérni fajsúlyt/sűrűsáéget. Ez már a nyugati világ.Fogyasztói társadalom. Neked is figyelmedbe ajánlom a következő rövid írást.
[link]
Természetesen a legjobb lenne ha mérni tudnánk azt a bizonyos 1,28g/cm3-t, és addig kellene tolni. Vakon azért nehéz. No, meg az AGM-nél ott meg (hi-hi) mit is mérhetnél.


Laybee
(őstag)

Ráadásul tesztgyőztes Moll akkuja van.


Lauda
(félisten)
Blog

04.04 - től lidlben:


hfrici
(aktív tag)

Start stop akkuhoz ez jóféle?


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

Jó ez is, meg a kisebb is. 100 Ah körüli akkuhoz lehet értelme ennek, ha korlátozottabb néha a töltés ideje.


hfrici
(aktív tag)

:R


hódmaci
(senior tag)

Szia!
Vagyis akkor veszek egy "minőségi" töltőt a Start/Stop autómba és "tehetem" a füstre mert nem tölti fel 100% az aksit?
Hát akkor inkább veszek egy hagyományos(trafo/gréc) töltőt és megspóroltam egy halom pénzt
Jól értelmezem?

[ Szerkesztve ]


Laybee
(őstag)

És ez még gyenge is egy agm akkuhoz, mert 3.8A-rel tölt.


hódmaci
(senior tag)

Akkor csak egyetlen előnye, hogy az akkumulátor kiszerelése nélkül tölthetem valamilyen szintre vagy tarthatom szinten az aksit. :U

De több napnyi folyamatos töltés esetén sem képesek az elektronikus töltők feltölteni az aksit?
Mert így tényleg egy nagy humbuk az egész.

[ Szerkesztve ]


Laybee
(őstag)

Jobb, mintha nem töltenéd, de sose lesz 100%.


hódmaci
(senior tag)

Na de az AGM akkumulátort lehet tölteni pl "sima" töltővel?
Nincs töltés közben valami extra igénye amit csak az elektronikus tud?
Na meg gondolom ennél a töltőnél ki kell szerelni az akkumulátort.


Laybee
(őstag)

Olyan töltőt válassz, amit be lehet állítani a töltőáramot. Pl 70Ah akksit 7 amperrel lehet tölteni max, illetve az AGM-nek 14.7v a max feszültsége, kevés lesz neki a 14.4v. Ha nekem lenne ilyen kocsim, akkor én levenném a sarukat töltés közben.


hódmaci
(senior tag)

Csak a mai autókban egyáltalán nem olyan egyszerű lecsatlakoztatni az aksi sarukról a csatlakozókat.
Talán az egyiket még csak-csak (pl- -ot) de mindkettőt........................ :U
Agyig burkolva, komplett "fej egység" van rájuk építve.

[ Szerkesztve ]


Laybee
(őstag)

Tudom, csak tele van vezerlőpanelekkel és jobb ha ezek nem kapnak impulzust. Ezért is éli világát a Lidl töltők, Ctekek, Noco-k, és az Optimate töltők. Ezeknél nem kell levenni. De cserébe nem is lesz feltöltve rendesen. Meg ha fel is töltenéd, egy hét múlva nem látszana belőle semmi.


hódmaci
(senior tag)

Na pont ezért vettem annó én is ctek start/stop töltőt.

Más:

Mikor kell cserélni az akkumulátort az autóban?
Kérdeztem autóvill szerelőt Ő azt a választ adta majd ha már nem bírja beindítani.
Ez szerintem nem feltétlen igaz mivel a mai start/stop rendszerek meg különböző elektronikák többre tartanának igényt mint hogy már nem indít.
De még ha a start/stoppot nem is nézem még akkor is ....................
Na szóval adott egy AGM 12v 75Ah EN 800A akkumulátor
Ez még indítja a gépjárművet de a teszter ezeket dobja rá töltés után 24h-val
SOC 100% SOH 300A 7,9mohm
Ez mennyire életképes aksi lehet még?

[ Szerkesztve ]


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ha a műszer jobb fajta kínai volt akkor bőven cserés. 50%-nál már csere érettre jelöli a legtöbb műszer. A tied 37.5%-os. Persze ahogy írtad indít az még, de a mai autókban rengeteg a fogyasztó, és főleg arról megy a START/STOP. Ilyenkor már szokott apró jelek jelentkezni. Indítás után a rádió elugrik, felejt, START/STOP nem megy, regeneratív töltés nem megy ha van ...
A bátrak az első nem sikerült indításig nyomják. Én nem mertem kivárni. :D

[ Szerkesztve ]


hódmaci
(senior tag)

Én is hasonló képen gondolom. A nyáron ki is lesz cserélve.
Egyébként egy UNI-T műszerrel lett kimérve.
Új akkumulátornál mik az elfogadható értékek amit a boltba fogok mérni?
Milyen SOC, SOH, és belső ellenállás érték az ami elfogadható egy új aksi esetén?


Brogyi
(senior tag)
Blog

A SOC-ot felejtsd el. SOH fontos. A műszer típusától függően 100%, vagy több. Esetedben
800A felett kell lennie. A belső ellenállás pedig olyan 0.004 körüli értékre emlékszem.
Visszatérve, én nem mertem megkockáztatni azt, hogy egy kellemetlen helyen áll meg. Ott hagyod, és kicsontozzák.
Az SOC csak a töltöttségi állapotot mutatja. Bár ha alacsony akkor az a boltot/tárolást minősíti, nem az akksit.


KutyiHU
(tag)

Üdv
Hozzájutottam egy ruszki töltőhöz!
Hogy kell ezt hasznalni?Úgyértem mikor van kész a töltéssel?Első próbára, amikor már csak1 ampert mutatott, már pezsegtek a cellák.


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

Amikor már lecsökkent az Amper, akkor leveszed.


Csöves
(senior tag)

üzenetek