üzenetek

hozzászólások


hoffman_
(nagyúr)

egy kérdés, ami kimaradt (és lejárt a szerk.)

a lépcső minden teremben oldalt van vajon? Alléban és Mom Parkban (sub, ov lelőhelyek ugye) egyszerűen üvölteni tudtam volna azzal a dilettánssal, aki a terem közepére lépcsősort tervezett. mintha soha a büdös életben nem járt volna még filmvetítésen...

T1, T5 jegyezve, ezt közben megtaláltam, köszi!


Fitzgerald
(veterán)

Alien: Covenant-ot néztem itt májusban. A fotelek tényleg nagyon kényelmesek, és az is örvendetes, hogy lehet végre az első sorokba is jegyet venni, mert elég messze kezdődnek a sorok a vászontól. A 4K projektorok képminősége nem mondom hogy rossz, de közel nem olyan, mint amire számítottam.
Amikor ott jártam érezhető volt, hogy ők még újak, új személyzettel, tapasztalat nélkül. Ezt nem rosszból írom, én kifejezetten szeretek induló mozikat látogatni, van egy sajátos hangulata az egésznek.
Szinte érezni a levegőben, ahogy szeretnének megfelelni a látogatók elvárásainak.
Az egykori Rózsadomb Mozi jutott róla eszembe, ami sajnos nem sokáig működött, de én nagyon szerettem.
Ott néztem anno a Gladiátort, a Man on the Moon-t, meg még egy rakás egyéb filmet az alatt az egy év alatt, amíg működött.
Mivel pár percre lakom a Mammut-tól valószínűleg gyakori vendégük leszek.


gabber01
(addikt)

No, hát ez az, hogy túl hangos. Mi ma voltunk a Mammutban a Majmok 3-on éppen az íráson felbuzdulva, hogy majd milyen jó lesz. Hát az ülőhelyek kivételével egy jó nagy csalódás volt. 4es teremben volt a vetítés, ahol a hangtechnika véleményem szerint igen silány, és ezt bizony a borzalmas hangerővel próbálják palástolni. Velőt rázó mélyeket gyakorlatilag nem hallottam, igazi sub tartományról pedig ne is beszéljünk. A többi tartomány pedig sokszor fülsértő volt.
A vizuális minőség is inkább csak elfogadható volt, mint csúcsszuper, és időnként én is azon gondolkoztam, hogy ez direkt ilyen homályos/életlen-e vagy tényleg csak simán vacak. Néha mintha egy kis kromatikus aberráció is befigyelt volna.

Nem tudom, hogy a többi terem is ilyen-e vagy az említett Dolby Atmosos vetítések jobbak-e, de ez így egyelőre elég kiábrándító volt. És akkor még meg sem említettem, a még mindig nem létező weboldalt, az online jegyfoglalás teljes hiányát (ami 2017ben megbocsájthatatlan), a mozipénztáraknál pedig baromi sokáig kell állni, amikből amúgy is csak kettő van, és hogy az előtérben egyetlen egy ülőhely sincs.


namenlos
(tag)

„alsó hangon 15-20 perc”

Maximum az ünnepek előtti hetekben, mikor rengeteg a hirdető. A rekord 22 perc volt. Bár ez filmtől is függ, egy blockbuster előtt jóval többen akarnak hirdetni. Amúgy átlag 10-15 perc, és ezzel az átlag néző kalkulál is előre, ha zavar, ne menj be előre.

Nyilván a Pink is teletolná reklámokkal a vetítést, ha lenne, ki hirdetne nála.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"privátokat általában valaki szervezi/pénzeli. Amíg ő nem mondd semmit, az alkalmazottak sem tudnak mit mondani, őket meg hiába szidod, 0 ráhatásuk van egy ilyen mozira."

Nem ráhatást vagy teljeskörű tájékoztatást várnék el tőlük, csak kevesebb sóhajtozást. Persze ma már rutinosabb vagyok és rögtön megyek a kiadó, forgalmazó emberéhez, nagy ívben kikerülve a pénztárasokat, akik annyit sem tudnak megmondani, hogy egyáltalán melyik teremben lesz a vetítés (de ismétlem: nem az a bajom ha az alkalmazott nem tud informálni, hanem ha ezt kelletlenül közli).

De egyébként civilben is náluk érzem a legtöbbször, hogy a pénztáros már nagyon unja a banánt. Ez is olyan, mint a vendéglátás többi területe, egy étteremben is érzed, hogy mit vár el a főnök az alkalmazottaitól. Van ahol vendégnek érzed magad, van ahol pedig egy letudni való feladatnak. És ez általában semmilyen összefüggésben nem áll az étterem árkategóriájával, csak azon múlik, hogy a főnök mit vár el és hogyan vezet.


bul07
(nagyúr)
Blog

Egy megoldás van, oda kell neki szólni hogyha nem hagyja abba szólsz egy alkalmazottnak hogy lehet felveszi a filmet

Figyeld csak meg hogy se perc alatt elteszi :DDD

Amúgy jobb helyeken bejön egy alkalmazott és rászól
Mi is így jártunk haverom telefon függő, ha két percig nem nézi hogy nem e jött üzenete akkor már minden baja van, na a Debreceni CC-ben szépen rászóltak hogy tegye el a telefont :DDD (Nem nekem kellet)


adamssss
(veterán)
Blog

Sajnalom, hogy rossz volt az elmeny. Nekem tenyleg 5-bol negyszer minden rendben volt. Egyedul a Dunkirk-nel volt kicsit hangos. Tovabbra is fogok oda jarni es ha ez tobbszor is elofordul akkor modositom az ertekelest. Viszont a cikk irasakor a leirt anomaliakon kivul semmit nem tapasztaltam ezert adtam annyit amennyit.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"Maximum az ünnepek előtti hetekben, mikor rengeteg a hirdető. A rekord 22 perc volt."

Rogue One volt, karácsony előtti napokban. Filmelőzetesekkel együtt túllépte a 30 percet a fárasztás.

"Amúgy átlag 10-15 perc, és ezzel az átlag néző kalkulál is előre, ha zavar, ne menj be előre."

Nem, nem, nem! A reklámokat is utálom, de azt is amikor valaki a sötétben botorkál, mert akkor éppen nem 15, csak 13 perc volt a reklám és már a film alatt tolja az arcodba a seggét, miközben a kólával és a kukoricával egyensúlyozik, felrúgja a táskádat, megzavarja a nyitójelenetet. Szerintem ez alapvető mozikultúra. Inkább játszom a telefonon, de én időben bent vagyok. Utálom, mikor olyan haverral megyek, aki ugyanígy gondolkozik, mindig külön megyünk be (ő meg általában kifogja a büfében azokat, akik szerint "még van bőven időnk, úgyis csak reklám megy" embereket és el is késik a film elejéről).

"Nyilván a Pink is teletolná reklámokkal a vetítést, ha lenne, ki hirdetne nála."

Nem a Pinket magasztaltam, ez általános jelenség a mozik esetén.

Elhiszem, hogy nincs elég néző és reklámokat kell bevonni, de tényleg arra kellene rámenni, hogy élmény legyen a mozizás kifogástalan minőségben, különben az emberek inkább otthon fognak filmezni. Én évek óta követem a hazai gasztroforradalmat és a magyarok egyre többet járnak étterembe, pedig sokáig a vendéghiánytól döglődött az egész műfaj. Ehetnének otthon is, de egyre inkább elfogadott, hogy havonta 1-2 alkalommal beülnek valahova vacsizni (nagyjából mozijegy + büfés költés árából). Ha ugyanez lezajlana a moziknál is, nem lenne hiány. Ehelyett van az évben 3-4 film ami nagyon sok embert bevonz, amúgy meg alacsony kihasználtság mellett mennek a termek.


hash99
(senior tag)

A 4k vetítőről annyit hogy a filmek amiket vetítenek qhd-ban készülnek szval nem 4k -ban vetítenek csak a vetítő képes lenne rá ;)


Toninho13
(aktív tag)

Igen, de elvileg a Dunkirk-nél a film is 4k-s (ahogy néztem első 4k-s film). Nekem a mozi tetszett, én a filmtől vártam valami mást.


PuMbA
(titán)

QHD? Az milyen felbontás? A mai filmek többsége azért már 4K-s utómunkával készül, néhány sok CGI-s filmnél maradtak a 2K-nál :)

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Ezt nem tudom honnan veszed, valóban sok (jellemzően kis és közepes költségvetésű) digitális film forog még 2,7K felbontásra (ami nem QHD), de a legtöbb blockbuster nem, hogy nem 4K-ban rögzül, hanem rögtön 6K-ban. Elég megnézni, hogy milyen filmeknél használták például az ARRI Alexa 65-öt (Rogue One, Assassins Creed, Majmok bolygója, Sully, Ghost in the shell, The Dark Tower, stb), ami 65mm-es (IMAX-kompatibilis) szenzorral és 6K uncompressed RAW rögzítéssel bír (ebből lehet istenes 4K-t előállítani pixel eldobás nélkül). De a RED is már kínál 6K-t minőségi 4K pulldown-hoz. A Sony esetében sem kisebb már a felbontás natív 4K-nál az aktuális CineAlta flagship modelleknél (és elsőként kínáltak global shuttert is).

(#70) Toninho13: A Dunkirk analógra rögzült (70%-ban 65mm-es IMAX tekercsekre, ebből hangsávval együtt jön ki a 70mm, csak a szűk helyeken, ahol nem fértek el a 70mm-es IMAX kamerák, vetették be a 35mm-es kamerákat).

[ Szerkesztve ]


c4
(őstag)

Teljesen mindegy, hány K-ban veszik fel, ha a DI vagy DCP már mondjuk 2K-ban készül.
Na meg kérdés, hogy a hazai forgalmazó mit vesz meg. Még azt sem tudjuk, hogy a moziban milyen eszközök szolgálják ki a vetítőt. Lehet nem is 4K kompatibilis a lejátszójuk. Ebben az országban bármit el tudok képzelni sajnos.


adamssss
(veterán)
Blog

Azért az űber gáz lenne. De arra én is kíváncsi lennék, hogy a Dunkirk-hez miért írták oda, hogy 4K. Eddig azt kommunikálták, hogy minden 4k-ban megy.
Egyébként nem nagyon akarnak válaszolni, pedig írtam nekik mailt és fb üzenetet is.


c4
(őstag)

Pedig nem lepődnék meg, a vidéki CC mozikban még a 2K-s DCP is időnként gondot okoz...
A nagy "titkolózás" nem jó jel, netán félnek, kiderül, alacsonyan szerették volna tartani a költségeket?
Na de ne menjünk a dolgok elébe. Majd a sajtósukhoz kerül a kérdésed és válaszolnak. Még lehet meghívnak egy "gyárlátogatásra" is, megnézheted a gépházat. :)


adamssss
(veterán)
Blog

Kíváncsi vagyok mikor fognak válaszolni... Nem lennék meglepve, hogy még pár mail-t meg kell majd eresztenem irányukba...


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Annyira azért nem mindegy. Lehet, hogy most elpasszolnak a moziknak 2K DCP-ket is, mert úgysem bír többet a gépészetük vagy csak eleve smucigok és csak azt veszik meg, de attól még teljesen felesleges lenne 6K-val lőni ha eleve csak a 2K a cél, arra ott vannak a 2,7K Alexák meg CineAlták. Na meg lehet cél az UHD házimozizás kiszolgálása is. Nem azt mondom, hogy egy önmagát 4K-val reklámozó mozi egészen biztosan valódi 4K DCP-t használ, csak arra reagáltam, hogy állítólag úgysincs olyan, hogy a filmek tényleg 4K-ban készüljenek.


c4
(őstag)

Ahogy nézegetem, a Dolby mozikat szolgálják ki igazán. A hazai mozizás sajna nagyon periférián mozog, valahol érthető, nincs néző. Ez van.

(#76) adamssss:

Biztos válaszolnak, itt a nagy szabadságolások ideje, lehet szabin van az illetékes.

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Erről írtam reggel is a sok idegesítő reklám kapcsán.

Értem én, hogy a kevés néző miatt kell valahonnan többlet bevételt behozni és ezért a reklámoznak orrba-szájba, de ez nem fenntartható, egy ponton túl nem lehet több reklámot bezsúfolni vagy drágábban adni a reklámidőt csak azért, mert fogy a néző.

Ezért hoztam a gasztronómiás példát. Ott is a vendégszám drasztikus esése volt a probléma, amikor már tényleg úgy tűnt, hogy az egész magyar vendéglátósdi összedől, jött a fiatalabb generáció és azt mondta, hogy nem lehet tovább megszorítani, hanem pénzt, energiát és lelkesedést kell beletenni. A recept meg kiválóan bevált. Még most is sok a suttyó étterem, de most már tényleg van hova beülni és évről-évre nő az étterembe járók száma (már csak a súlyos munkaerőhiánnyal vannak gondok, de ez nem vendéglátás-specifikus probléma, az egész országot sújtja).

A moziknak is az lenne a feladatuk, hogy nyújtsanak valamit, amit otthon nem lehet. Ha kell spóroljanak a termek megszüntetésével, hogy a meglévők jobb kihasználtsággal működjenek, de adjon a mozi egy olyan élményt, amit otthon nem kapsz meg.


c4
(őstag)

Nem szeretnék tényleg parttalan vitát erről, de nagyjából a befektető a profit miatt tesz bele bármibe is pénzt, ha nincs profit, nincs fejlesztés, marad a lassú enyészet...
Az éttermes hasonlat is egy-egy területre igaz, míg más területeken nemhogy étterembe, de közértbe se járnak már az emberek, mert nincs miből vásárolni. Sok étterem nyílik, majd szépen az enyészet sorsára jutnak, ha nincs hosszú távon minőség, megfelelő, szakács, személyzet...

A moziknál is sokszor az a gond, hogy az emberi hozzá nem értés, trehányság miatt szól szarul, életlen a kép, bunkó a pénztáros, jegyszedő... Egyszerűen beleszaharva nem megy.

üzenetek