[Re:] [crey:] Így parkolj magyar - mert mindenkivel megesik - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


arnyekxxx
(veterán)

idéznéd a jogszabályt ami szerint egy kényelmi szolgáltatás használatának kísérlete helyettesíti a fizetést?


hcl
(félisten)
Blog

Ja meg a másik. Alapvetően ott akkor az a baj, hogy baromi sokan járnak autóval. A jó megoldások általában nem a "ne csináld ezt mert szétverem a fejed/szétbüntetlek"/stb. jellegűek, hanem megnézzük, mi az oka a parkoló túlhasználatának, és mondjuk építünk mellé másikat is, vagy fejlesztjük a tömegközlekedést, stb...


#90088192
(senior tag)
Blog

Itt keveredés van a parkolás NEM kényelmi szolgáltatás


updog
(senior tag)
Blog

"és mondjuk építünk mellé másikat is"

A világon nincs annyi hely és pénz, ahova elég parkolót lehetne építeni (és ha lenne is, tök értelmetlen lenne, azonnal kihasználnák).

Idézet a cikkből: "Budapesten mintegy 5700 P+R parkolóhely van. A fővárosba kívülről naponta körülbelül 330 000 személygépkocsi lép be, és mintegy százezer indul befelé a külső kerületekből. Ennek a 75-szörös különbségnek még a töredékét sem lehet áthidalni új P+R parkolóhelyek építésével"

Ugyanezt feltételezem a belsőbb parkolóhelyekről is.

Mindig két probléma kerül szóba amikor sírni kell az autósoknak: a tömegközlekedés állapota, és az elégtelen számú parkoló (kifejezetten a P+R).

Bárcsak ugyanolyan erővel vernék az asztalt a tömegközlekedés miatt, mint ahogy hisztiznek a több parkolóhelyért, de azt ingyen, lehetőleg a család összes autójának (true story, Zugló) :o

Közben meg kinézek itt az útra, és épp a szomszéd 2x2 sávos utcából csaptak le full 1-1 sávot (mindkét oldalt) parkolónak nemrég, lassan már a konyhámba is akar valaki parkolni....


bambano
(titán)
Blog

idéznéd azt a jogszabályt, ami szerint egy szolgáltató csak kirívóan büdös paraszt módon működhet?


Chris Kiki
(senior tag)

A parkolás nem is. Az automatánál történő fizetési lehetőség sem az. De a mobil appal történő díjfizetés már az.


hcl
(félisten)
Blog

De akkor törekedni se kell rá? Mert az 5700 az semmi.Pár stadion árából meg is lenne...
Nyilván nem az egyedüli megoldás, de ha lehetőség sincs letenni az autót valahol, akkor be fog menni a belvárosba a paraszt.
Én pl. rühellek Pesten autózni, pont ezért. Se parkoló se jó utak, sok idióta, kinek kell ez?

[ Szerkesztve ]


Kisgépkezelő
(senior tag)

"A házunk előtti 100 parkolóhelyet pl: a helyi önkormányzat költségvetéséből finanszírozták, aztán mégiscsak a szomszéd falu autói parkolják tele."
Akkor miért nincs zárttá téve, és pl. lakcímkártyával használható...

Pesten (gondolom vidéken is) a településen belüli utaknak és így nyilván a parkolóknak legnagyobb részét a helyi önkormányzat pénzén alakították ki, és tartják karban. Csak a nagyonfő utak, meg a hidak tartoznak, autópálya bevezetők a főv. önkormányzathoz, vagy az államhoz. Ezért is volt jó (többnyire), hogy helybe megy az adó, mert így többnyire annak az úthálózatnak a bővítésére, karbantartására megy el, amit használsz.
Nyilván elkeríteni az egészet nem lehetne, hiszen azért mégiscsak közút, de valamit azért csak tennie kell egy önkormányzatnak, hogy az ottlakók érdekei se sérüljenek napról napra. Majdnem egyenértékű megoldás lenne, ha fizetős övezetbe sorolnák, hiszen így nem néznék az egyész területet ingyenes P+R-nek. Esetleg lakó-pihenő övezetté nyilvánítanák, de őszintén láttál már autóst, aki megrémült volna egy lakó-pihenő övezet táblától? :D


Tikakukac
(titán)

Ezért is van rá kényelmi díj, mert kényelmi szolgáltatás, hiszen használod a rendszert, pénzbe kerül.

Na ácsi, de hisz az automata sokkal drágább üzemeltetés szempontjából, a cégnek is jóval komplexebb, felveti a lopás eshetőségét és állambácsinak is rosszabb követni a dolgokat, azt mégsem terhelik meg így.
Áh, hogy az utóbbi kettő erősen kéz a kézben megy... :B


hcl
(félisten)
Blog

"Pesten (gondolom vidéken is) a településen belüli utaknak és így nyilván a parkolóknak legnagyobb részét a helyi önkormányzat pénzén alakították ki, és tartják karban. "
Ezért mondom. Megfelelő korlátozással behajthatsz. Esetleg annyi helyet fenntartani, ahány ott lakónak van autója. Bármi, 25 féleképpen meg lehet oldani, hogy az parkoljon oda, akié a hely, a többi meg máshova. De a fizetés az egyik legbutább.

@Tikakukac : Ne keress logikát a kényelmi díjban. Sarc az is a semmire.

[ Szerkesztve ]


Kisgépkezelő
(senior tag)

Ebben nem értünk egyet, mert szerintem ez a legokosabb. Az ott lakók ugye mentesülnek alóla, vagy valami pár ezer forintos éves díjat fizetnek legfeljebb, a többiek meg ha akarják használni a másik önkormányzat által létrehozott infrastruktórát, akkor fizetnek, vagy ami még jobb, elkezdik használni a HÉV-et MÁV-ot. Ha lekerítik a parkolóhelyemet, akkor azt rajtam kívül akkor az üresen fog állni amíg a céges parkolóban áll a kocsim. Annak sok értelme nincs. Ha pénzt szednek érte, akkor attól még használhatja pár százasért az aki csak fél-egy órára jön a helyi "szolgáltatók"-hoz , de biztosan nem fogja 10-12 órára otthagyni minden álló nap.


hcl
(félisten)
Blog

"Az ott lakók ugye mentesülnek alóla, vagy valami pár ezer forintos éves díjat fizetnek legfeljebb" ...a helyi adókon felül, amiből a saját meguk által fenntartott önkori építette :D

"a többiek meg ha akarják használni a másik önkormányzat által létrehozott infrastruktórát, akkor fizetnek,"
És inkább használják, tehát ugyanúgy nem lesz helye az ott lakónak.
Sehogy nem jó ez, na.


forceberg
(veterán)

Az ottlakóknak is 2x annyi autójuk van, mint volt mondjuk 10-15 éve. Pesten amúgy lakásonként több kvázi ingyenes éves jegy jár, vagy az első után azért drágul?


Kisgépkezelő
(senior tag)

A kerületben jelenleg ahogy nézem 2000 forintot vasalnak be a helyi lakosokon évente, hogy ingyen használhassák a házuk előtti fizetős szakaszt. Ez azért nem vágna földhöz.
Viszont úgy számolom, hogy a helyi tarifát figyelembe véve azt a fajta haszálatot, hogy a metróvolnal P+R-ének nézik, és itt hagyják a kocsijukat egy teljes munkanapra, évente nagyjából 450-500 000 forintért tudnák folytatni az aglomerációban élők. Annyiért gyanítom, hogy kevesen folytatnák.


hcl
(félisten)
Blog

Nem tudom, de van, ahol az első autó ingyen, a többire meg kemény tízezreket csengess.

@kisgépkezelő : Ez az, ha lenne mellé rendes P+R, kicsit kisebb díjakkal, akkor oda mennének.
Amúgy ja, nekem évi 6000 a parkolóbérlet, engem sem vág földhöz, csak az elvből van elegem, hogy majd' 50% adóelvonás után még bármilyen állami szolgáltatásért (főleg az ilyenek, hogy tollal beírják a forgalmiba az új lakcímem, meg odaállhatok valahova az autóval, az előtt a ház előtt, ahol amúgy lakom!!!) egy kanyit is fizessek.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

A cikk megoldás része, kicsit sántít.
Ezzel a cikkel csak leégeti magát a Levegő Munkacsoport.

"utazz tömegközlekedéssel" felszólítás egy vicc, a franc akar tömegben utazni, inkább sokkal hatékonyabb és jobb közöségi közlekedésre van szükség. Például ülőhelyhez való joggal.


#90088192
(senior tag)
Blog

Akkor megpróbálom másként:

Benzinkút, nincs jelezve sehol, hogy nem lehet kártyával fizetni, megtankolsz majd mész fizetni, de csak kártyád van. Amíg tankolás ment elromlott a terminál.

Kp kivétel nincs a közelben, de időre mész mint mindenki más.

Mi az ésszerű eljárás?

Csak nem az, hogy felveszik az adatokat, aztán vissza mész fizetni?


forceberg
(veterán)

Nem tudom, ki hogy van vele, de KP nélküli tárcával én nem ülök autóba...


asdf_
(veterán)

Ó, van ilyen nincs tv-m, vagy csak a Mezzót nézem pénzzel is, akinél nincs kp*. Soha, elvből és mindenhol kártyával fizet és a k. anyját annak, ahol nincs POS terminál.
* vagy max egy ezres, de az ugye egy tankolásnál semmit sem ér...


Tikakukac
(titán)

Én mondjuk már csak lopási, elhagyási oldalról sem tartok magamnál 7-8k-nál többet. Jó az a kp, de mivel dolgoztam pár évet olyan helyen, ahol ennek a sokszorosa volt elköltve, nos, igen. 2-3 naponta minimum volt egy bankkártyás eset, amit le kellett kezelni.
Semmi nincs benne, volt egy tuti térkép automatákkal, fiókokkal a környéken, telszámok az egyes bankokhoz és 1-2 tutorial pont, hogy a limit módosítás hogyan megy egyes számlavezetőknél. Kész, meg van oldva az egész.
Jó, persze, itt megint olyan cégről van szó, akinek érdeke volt, hogy az ügyfél jó szájízzel távozzon függetlenül, hogy ő volt a hülye vagy sem. Pontosabban nem, a cégnek ez nem volt érdeke, nekünk volt, hiszen magunk alatt vágtuk volna a fát.

üzenetek