[Re:] [crey:] Így parkolj magyar - mert mindenkivel megesik - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


hNp88
(aktív tag)
Blog

"a másik fele miért nem vallja be egyszerűen hogy kényelmesebb a valagát autóztatni"

ez részemről így is van, ezt a kitételt leszámítva: "és kapja be aki olyan hülye hogy tömegközlekedik, és kész" -- nem nézek ezért hülyének senkit

"az egyének autóztatása, aminek ráadásul minden esetben van alternatívája - ami esetleg helyzetenként változó áldozatot követelhet az egyéntől"

ez jó, személy szerint ahogy nézem neked is sok kedved van áldozatokat hozni, ezért van autód neked is. :DDD

ez nem személyeskedés, arra próbálok vele rávilágítani, hogy a legtöbben bizony nem aszkéta módon azt akarjuk nézni, hogy hol-hogyan-mekkora áldozatot kelljen hozni, hanem egy nem a legalja színvonalon megpróbálni élni. még csak nem is támogatást várnánk, hanem... szerintem sejted. (ha nem: legalább annyit, hogy a pénzünkért szolgáltatást kapjunk)

btw ha az nem áldozathozatal, hogy a munkával megkeresett jövedelmem X százalékát arra fordítom, hogy a nekem tetsző módon járhassak dolgozni, akkor nem tudom, mi lenne az (sry, ez kicsit eltért a bekezdés tárgyától, de valahol mégis kapcsolódik)

"de akkor viszont viselje tisztességgel, hogy szénné van adóztatva, elég esetleges minőségű szolgáltatásokért /út, parkolás stb./ cserébe."

... :F magyarán az normális, elfogadható dolog lenne, hogy a pénzemért cserébe egy szar amit kapok?

szerinted akár az én, akár bárki más munkáltatója hogyan nézné azt, hogy a pénzéért a "szolgáltatás" amit tőlem "vásárol" elég esetleges? hiszen neki se tartott senki fegyvert a fejéhez, hogy engem/mást felvegyen.

ha ez elfogadható, normális, mitöbb, még csak ne is "hisztizzen" miatta senki, arról az úri huncutságról nem szólva, hogy esetleg tegyen ellene (amire törvényes lehetőség jelenleg a négyévenkénti választás, illetve az állami hivatalok - egyébként hót eredménytelen - cseszegtetése) akkor készséggel beismerem, hogy a hiba az én készülékemben van (nem) és kiszállok az internetből :DDD

ps. ezek már ezerszer lefutott körök/lerágott csont, én is unom, csak a te hozzászólásaidból valahogy az jön ki, hogy az autósok egy olyan tömeg, akik sajnálatot, meg mindenféle támogatást várnának. nekem viszont nem így tűnik, sőt.

asdf_ azért, mert a tö...hócipője kivan vele, hogy a rakás pénzért amit lehúznak róla, nem kap egy büdös lóf#szt sem. az ember többnyire szubjektív alapokon gondolkodó lény.

megnézném, hogy verné-e bárki az asztalt a "pógárjenőhivatalnál" ingyen parkolásért, ha közben megfelelő minőségű útjaink, illetve elegendő parkolóhelyek lennének, neadj'isten még egy nem működő mobilparkolásért sem járna első alkalommal bírság.

de ez már közeli feltételezgetés ahhoz, hogy "ha nagyanyám sárga lett volna"... :DDD

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Hely- és tömegközlekedés függő.
Ad a melóhely bérletet? Mennyi idő autóval/tömeggel? stb.
Nekem ugyanannyi időben a busz/autó, és mindegy, mivel állok a dugóban. Az autó pénzbe kerül, és igazából sokkal kényelmesebb a busz. Mondjuk bérlet nem adnak :S
Előző 2 helyen adtak bérletet, egyértelmű volt, hogy busz.

@doeeg : Azért a semmiért mégsem fizetünk szívesen, na.

[ Szerkesztve ]


hNp88
(aktív tag)
Blog

az utolsó sorodban remekül összefoglaltad amit én kisregény formájában próbálok fejtegetni, köszi :DDD -- talán még annyit tennék hozzá, hogy mindjárt más lenne a helyzet, ha az útépítés, fenntartás nem állami monopólium lenne, hanem piaci alapon működne.

baltával faragott hasonlattal élve, kb mint a mobilszolgáltatóknál -- ha a T hálózata egy szar, a V meg olcsóbb és még jobb is, hát akkor megyek oda.


hcl
(félisten)
Blog

Felőlem lehet állami is, csak legyen rendben :D


updog
(senior tag)
Blog

"ezért van autód neked is"

Nem vagyok képmutató, írtam: elfogadom, van akinek szükséges, azt is elfogadom, hogy van akinek csak kényelmesebb így. Mi félúton vagyunk, mamáékhoz használtuk főleg, kb. havi 1-2 hétvégén párszáz km belement, és igen, néha azért itt Pesten belül is teszkóztunk vele, sőt, melóba is araszoltam párszor. Ettől még pl. egészen a homeoffice kezdetéig főleg BKV-ztam. Viszont őszintén: én nem vinném MÁV-on a két gyereket mamáékhoz, attól hogy lehetne :)

De ugyanakkor tűröm is szó nélkül, hogy bármikor fizetem a parkolást, a (márka!)szervizt, az üzemanyagot, a kötelezőt, az autómosást, a váratlan javításokat, a gumikat, a matricát, egy pillanatra sem az jut eszembe hogy én autós vagyok, fizetek mint a katonatiszt, tehát nekem jár azon kívül bármi, hogy eljuthatok A-ból B-be autóval a s*ggem alatt, hiszen közben ezzel közvetve és közvetlenül is kárt okozok a társadalomnak (és magamnak azzal hogy vaskos mínuszban van hogy autót tartok).

Ha sz*r az út, megyek 70-nel (érdekes, olyankor senki nem az utak minőségén morfondírozik mögöttem, hanem villog meg tol le ;] ), ha nincs parkoló, sétálok két utcányit onnan ahol meg tudok állni. Ennyi.

(#220) asdf_ :R

(#222) hcl + (#223) hNp88 nem az értelmezési képességeimmel van baj, általánosságban igazat adok: valamiért valamit.

De ez itt tökre nem releváns: autózni nem alapjoga senkinek (bármennyire is kényelmetlen, sőt, valódi hátrány ér nélküle, elismerem), és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásoknál pedig nincs szabadpiac. De tudom hogy parttalan vita mert ezerszer túl vagyok már ezen :) :R És nyilván nem fekete-fehér a dolog, remélem nem is így jön át.

[ Szerkesztve ]


hNp88
(aktív tag)
Blog

márpedig amiért fizetsz, az járna: fizeted a benzin árával az útalapba a pénzt, így igenis járna hogy úgy juss el A-ból B-be a szekereddel (aminek a megszerzéséért, birtoklásáért és egyszer majd eladásáért/megsemmisítéséért is külön fizetsz!), hogy az nem hullik atomjaira alattad a szar utak miatt...

"Viszont őszintén: én nem vinném MÁV-on a két gyereket mamáékhoz, attól hogy lehetne"

még szép, hogy nem. ez így a korrekt. és ezzel még vannak így egy páran. :DD

"De ugyanakkor tűröm is szó nélkül, hogy bármikor fizetem a parkolást, a (márka!)szervizt, az üzemanyagot, a kötelezőt, az autómosást, a váratlan javításokat, a gumikat, a matricát"

idáig teljesen OK a dolog, ezt önként vállaltuk, nagyjából tudjuk is, hogy mennyi az annyi

csak hát itt az észak-balkánon amit állambácsi vállal, az valahogy mindig esetleges :U és ehhez még tapsikolni is kéne, sőt örülni, hogy a saját pénzemen méregdrágán fenntarthatok egy közlekedési eszközt... (amivel mily meglepő, leginkább dolgozni/egyéb szükségletek fedezését elősegíteni járok, nem brahiból ezer kilométereket hetente) azért nah..

"Ha sz*r az út, megyek 70-nel"

én is így szoktam, sőt a 30-as táblánál 30-al is megyek (főleg cégessel), szeret is érte qrvára mindenki :DDD és nem azért, mert az autóm nem bírná...

"általánosságban igazat adok: valamiért valamit."

ezen van itt a hangsúly. :R

"És nyilván nem fekete-fehér a dolog, remélem nem is így jön át."

néha mintha azt sugallnád, hogy még a paraszt örüljön, hogy egyáltalán meg van engedve, hogy a saját pénzén autót vásárolhasson/tarthasson fenn.

a közlekedés alapjog, ennek módját pedig mindenki megválaszthatja a lehetőségeihez mérten.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Nem alapjoga, de mindenki adójából költ az állam az infrastruktúrára.
És ha nem alapjog, akkor is visszás, hogy csak beszedi az állam a pénzt, de annyit kapsz érte, hogy közterületen(!) megállhatsz.


hNp88
(aktív tag)
Blog

épp ez a baj, hogy nem költ, pedig kellene


hcl
(félisten)
Blog

Jó, hát ellopja, de abból kéne költenie.


hNp88
(aktív tag)
Blog

kisvasút inside :DDD


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Amúgy sem közszolgáltatás az adószedés vagy a parkolási szolgáltatás.

Minek neveznéd akkor? Esetleg rablásnak? ;]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

autózni nem alapjoga senkinek

Mik azok az "alapjogok" és kiket illetnek meg? :F


hcl
(félisten)
Blog

:K :DD


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Idéznéd? Nem találtam meg. :N


Goose-T
(veterán)
Blog

Keress rá a "joga van" kifejezésre.


updog
(senior tag)
Blog

Az alapjog az alapvető jog szinonímája (legalábbis így használtam, és máshol is pl. hivatkoznak így rá, de elnézést ha nem voltam pontos).

Innentől ctrl+f a linkelt táko.. alkotm... alaptörvényben :D ;]

sry (#232) -re ment volna

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Teljes körűen nézve akkor az autózáshoz is mindenkinek joga van...


updog
(senior tag)
Blog

Bármire is gondolsz (kifejthetnéd hogy vezetted le :DDD), szerintem igaz rá, hogy "alapvető jog más alapvető jog érvényesülése vagy valamely alkotmányos érték védelme érdekében, a feltétlenül szükséges mértékben, az elérni kívánt céllal arányosan, az alapvető jog lényeges tartalmának tiszteletben tartásával korlátozható." :D :P


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Amíg nem férek fel a tömegközlekedésre, addig marad az autó.
Autóval olcsóbba járok be dolgozni, mint a havi bérlet.
Nekem kényelmesebb lenne a közösségi közlekedés, mert útközben tudok e-mail-eket intézni, híreket olvasni, amit autóvezetés közben nem tudok, így az autó időpocsékolás nekem.

Amint lesz rendszeres járat, amire felszállok és leülök, akkor azonnal leteszem az autót.
De amíg a tömött buszok drágábban járnak, mint én autóval, és nyomorogjak is rajta, addig ne várják, hogy leteszem.
Nem is értem, hogy kerül többe a busz, mint az autó.
Reálisan max 100-150Ft-nak kéne lenni a jegynek egy nagyvárosban, ha olyan kihasználtsággal közlekednek, mint Magyarországon.

Tudom, hogy külföldön drágább a buszközlekedés, de ott egy buszon tized annyi ember van, mint nálunk. A közlekedési társaságok nyugateurópában nem magyar béreket fizet az embereinek.


bambano
(titán)
Blog

szeretném jelezni, hogy az ország zömében nem a "belső kerületek".


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

A tulajdonhoz való jog a birtoklásához, a szabad mozgáshoz való jog pedig a használatához ad jogot...


asdf_
(veterán)

Szeretném jelezni, hogya belső kerületek említéséből egyértelműen következik, hogy Budapestről beszéltem és a #215-ösben is -aminek folytatása a #220- Budapestre mondtam a feles időt (vidékre pedig többet). A nem budapesti tömegközlekedésre pedig írtam (vagyis inkább nem, mert olyan hatalmas a különbség) a munkábajárásom autós vs. tömegközlekedéses verzióját (szintén #215). Valamint mivel parkolási problémákról volt szó, szintén evidens, hogy a nagyfaluról van szó.
(valamint ezt nem láthattad, de a 220-as hsz-ben a tömegkölekedés szó eredetileg BKV volt, utólag írtam át tömegközlekedésre, úgy néz ki azon isteni sugallatra, hogy ebbe is bele tudjál kötni, még valami? Inkább a januári e-postakönyvet mondd meg, hol olvastad, mert a postán még nem hallottak róla)

[ Szerkesztve ]


Scroll Lock
(tag)
Blog

Úgy látom kissé elszabadultak az indulatok a témában. :DDD


updog
(senior tag)
Blog

A KRESZ pedig ezeket a jogokat korlátozza :D Meg a parkolási társaságok, illetve a helyi rendeletek... (meg a pénztárca).

Míg ha valaki azt mondja hogy pl. az egészséghez való jogomat akarja korlátozni, arra nagyon csúnyán fogok nézni (mint ahogy nézek is sokakra most az aktuális helyzetben, de az már nagyon off az offban).


hcl
(félisten)
Blog

A KRESZ nem korlátoz; az keret ahhoz, hogy mindenki ugyanolyan szabályok mentén gyakorolja a szabad mozgáshoz való jogát. Ugyanakkor ezeket a lakosságnak kéne alakítania.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Nem beszéltem erről.... :N ;)
Annyit mondtam, (kvázi) hogy, az alaptörvény a lélegzéshez való jogot sem tartalmazza nevesítettebben, mint az autózáshoz....


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Ugyanakkor ezeket a lakosságnak kéne alakítania."

Szép gondolat, csak nagyon sok ellenérdekeltség van a lakosságon belül.
Ha tehetném én korlátoznám a nagyon fiatalok és nagyon idősek elektromos járműhasználatát.
Sokan az idősek közül úgy kerékpároznak, mintha 20 évesek lennének. A reakció idő azonban sokszorosa a fiatalkorinak, ha egyáltalán észreveszik a veszélyforrást. Kereszteződésen áthaladás, mintha ott sem lenne.
A maximális sebesség az a sebesség lehet, amit fél órán keresztül önerejéből képes tartani a kerékpározó.

A kerékpárosok ebben a jogaik csorbítást fogják megélni.

Németországban egy időben nem volt sebességkorlátozás a városi forgalomban. Nem jött be.
Ma komoly viták folynak az autópályák sebességkorlátozásról. Minden körben 60.40% között ingadozik a korlátozást támogatók aránya.

A parkolás szabályzásában komoly ellentét van az adott helyen lakók és az odalátogatók érdekei között. Mind a két oldal a saját parkolási lehetőségeit fogja előtérbe helyezni.
Azt gondolom, hogy a biztonsági szabályokról nem lehet sokat vitatkozni. A piros maradjon tilos.

A közlekedési környezet kialakításában mindenképpen be kell vonni azt ott lakókat. Korrekt módon, nem csak az előnyüket, a hátrányokat is el kell mondani. (Megtörtént eset Az új, biztonságos kerékpárút kialakítását az utcában lévő üzletek tulajdonosai is támogatták. Azt azért nem mondták el nekik, hogy még kerékpárral sem tudnak majd az üzlet közelében parkolni. Autóval nem. De még az áruszállítás is ellehetetlenül majd.)


dabadab
(titán)
Blog

Ha tehetném én korlátoznám a nagyon fiatalok és nagyon idősek elektromos járműhasználatát.

Most akkor a nyugdíjasok ne szállhassanak fel se trolira, se villamosra?


hcl
(félisten)
Blog

A lakosság nagy része nem érti, hogy a demokrácia arról szól, hogy a többség mit akar / megtalálni a legjobb kompromisszumot. Mondjuk utóbbit itthon még kevesebben értik, de mindegy, általában úgyis mindenkinek az az egy szempont létezik, ami az övé.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Azt nem kell önerejükből meghajtani vagy ha igen akkor nagy a baj.

Pontosítok. Önerejéből hajtott, motoros rásegítésű vagy segéd motoros.Jjogosítvány nélkül vezethetető közúti közlekedésre alkalmas, kerekes közlekedési eszköz használatára gondoltam.

Remélem nem hagytam ki valamit a pontos meghatározásból. :D


hcl
(félisten)
Blog

Ilyen képem van nekem is - az a címe, hogy "kéne valamit tolni multiban" :D


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Nem a rásegítős kerékpárokkal van a baj, hanem a kvázi segédmotoros kerékpárnak tekinthető Tornádó és társairól. Ráadásul nemcsak idősek érintettek ebben. Sokan közlekednek ilyennel mindenféle KRESZ ismeret nélkül.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ez már a következő szint. Ilyen "kerékpárok" nincsenek nálunk.
A megengedett maximális sebesség is némileg alacsonyabb felénk, mint Magyarországon.
Ahogy nézem a zártabb kialakítás nagyobb biztonságérzetet ad. Ezzel már közveszélyes módon lehet kamikazét játszani.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Nálunk szinte csak ilyenek vannak, olcsóbbak, mint az igazi pedelecek, meg ha már valaki elérte a 150 kilót, csak jobb ilyennel közlekednie, nehogy valódi kerékpárral még fogyjon valamit..... ;]


tvamos
(nagyúr)
Blog

Nem, nincs igy. En 3x is elcseszerintettem az adobevallast, ok meg szoltak, hogy nem ugy van. Tudomasul vettem, es ezzel el voltunk intezve. Nem ertetlenkedtem, ok meg kedvesek es megertoek voltak. Nem tudom miert olyan nagy dolog ez, de szerintem lehetne ez igy is. (Es mindannyian sokkal kevesebbet stresszeltunk.)


user26
(aktív tag)

Szisztok!
Kicsit értetlenkedek, kipóbáltam a VoxPay alklamzást, paroklás céljából.
Le vonta a kezdő 100 Ft-t, megkerestem a parkolót, kiválaszottam, rá böktem a parkolásra, minden rendben volt vele, majd parkolás leállítására mentem.
Nézem a számlám egyszer van 100 Ft minusz, és egyszer van 860Ft minusz.
Nem értem, hogy miért. Emailban és az appban is az összesen levont összeg 130 ft.
220ft/óra +75 Ft A zóna ára. kb 5 percet álltambent még ki próbáltam az appot. :/

üzenetek