[Re:] [crey:] Így parkolj magyar - mert mindenkivel megesik - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


hcl
(félisten)
Blog

Én is minimális KP-t tartok. Nyilván kell, de inkább kártya, ha már lehet.


bambano
(titán)
Blog

év elején első tankoláskor belepasszírozok 20+ ezerért benyát a szekérbe, meg veszek mellé 43 ezerért (vagy mennyi mostanában) éves matricát, majdnem 70 rugó. szokott nálad lenni 70k készpénz?


forceberg
(veterán)

A tankolásra való mindenképp, a többi már nem biztos.A munkahelyemből adódóan, láttam már pár 100db egyszer csak "se kép-se hang" kártyát. Annyiból jobb a helyzet, hogy az érintés nélküli használat is már elterjedt, így a kártya is némileg redundáns. Megkérdezem ma, hogy érintésmentesek szoktak-e elszállni?! Úgy emlékszem, hogy azok jól bírják a strapát.

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Ha hiszed ha nem az elmúlt 5 évben lecserélődött a bankjegyek nagy része, és emiatt nem ismertem meg őket amikor nemrégiben kp-ban kellett fizetni használt hűtőszekrény, és mosógép vétele miatt. Mivel az automata adta elhiszem, hogy így kell kinéznie :K

Nálam kb sosincs kp. Minek lenne?

(Lehet így is csinálni, a lakbért is utalással rendeztem, de még párommal is így rendezünk minden pénz mozgást, csak ugye más ország)

Vagyis nálunk a kp a "kényelmi funkció" ha úgy nézzük.


hcl
(félisten)
Blog

Nem szoktak. Mondjuk nálam kártya még nem ment tönkre (családban sem).


adrian360
(őstag)

de még mindig az a helyzet, hogy működik a kártyás fizetés a benzinkúton, csak a te telefonodon a klónozott bankkártya app nem működik.


Lauda
(félisten)
Blog

Nem vesznek fel semmilyen adatot. Fizetés nélkül a kutas nem engedheti el a vásárlót. Maximum saját felelősségére, de ha nem fizeti ki, akkor bebukta. Odahív valakit készpénzzel és rendezik a tankolást, addig nem mehet sehova. Dolgoztam kúton, tudom mi az eljárás. Ha meg fizetés nélkül elhajt, hívni kell a rendőröket és bemondani a rendszámot. A kisebséggel rengeteg vita volt ebből, mert direkt úgy tankol, hogy 1500 helyett 1620-ért tegyük fel és mondja, hogy csak 1500ft van nála. De nem engedheted el, mert akkor tudja, hogy nálad megcsinálhatja és mindig ez lesz, te meg fizetsz. Ha meg kihívod a rendőrt megy a börtönbe, mert előzetesen van kint (ezt mondja). De le kell szarni, mindig meg tudták oldani, hogy kért valakitől pénzt. Többet aztán nem próbálkozik.

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Az ajtora ki van írva az elfogadott fizetési metódus, ha nem a kuncsaft hibája, hogy nem működik, akkor talán el kellene gondolkozni, hogy ezentúl csak arannyal fizethetünk, mert mi az lesz, ha holnap becsődöl az állam, és a kp semmit sem ér.


updog
(senior tag)
Blog

OK, írtál már az ombucmannak, mávnak, volánnak, önkormányzatnak stb. emiatt? :D

Csak ismételni tudom: minden ilyen vitában azt veszem észre, hogy az autósok elmennek odáig, hogy beülnek az önkormányzati ülésre hogy élőben hisztizzenek (szintén Zuglóban, így harcolták ki ezt a családonként két autó ingyen parkol dolgot), míg a másik "problémájuk" (tömegközlekedés), ami sajnos :U ellehetetleníti hogy ne a vécére is autóval menjenek, valahogy tizedennyi erőfeszítést se kap ilyen szempontból, ha tenni is kéne valamit.

[ Szerkesztve ]


hNp88
(aktív tag)
Blog

amennyi bőrt lehúznak az autósokról, szerintem teljesen érthető... :U


updog
(senior tag)
Blog

Ilyenkor jönne a kérdés, hogy Jajj, hát annyira sajnálom hogy ilyen drága autózni, hadd kérdezzem már meg, hogy valaki egyesével odamegy minden nap mind a félmillió autóshoz (csak Bp.+környéke) és fegyvert tart a fejéhez hogy ma is menjé' autóval? (igen, van autóm, igen, én is bele szoktam ülni és megyek is vele) - és utána természetesen valaki meg is magyarázza, hogy <igen mert....>. Köszönöm szépen, ezt már végigolvastam párszor, részemről megspórolható ;] :D

[ Szerkesztve ]


Kisgépkezelő
(senior tag)

Van egyfajta védelmi pénz jellege, de én szívesen kifizetném, mert szerintem a kupplung kisebb amortizációján visszajön az ára kamatostul.

Annyi P+R-t meg nem lehet építeni amennyit ne parkolnának tele. Nálunk pont tavaly bővítették kb. duplájára a kapacitást, és bár egy kicsit reménykedtem, hogy nem így lesz, de azért végül beigazolódott a félelmem, hogy amint megszárad a felfestés, már tele is lesz parkolva. Azt hiszem az új helyek átadását követő második nap még találtam helyet a házunk előtt. :D


hcl
(félisten)
Blog

Nem lehet annyit, de az se jó, hogy alig van. Vagy vonzóbbá tenni a tömegközlekedést, mert amíg csak sarc van, azt ki fogják fizetni, de hely, az nem lesz :D


hNp88
(aktív tag)
Blog

nincs is ezzel semmi gond, drágának k# drága, aki belevág tudja mit vállal.

ami inkább dühítő ebben, hogy a pénzért jobb helyeken szolgáltatást kapunk, ugye megfelelő utak stb apróságok formájában, itt ez nem igazán működik, gyakorlatilag a semmiért fizetünk. :U

persze, hogy nyílik a bicska, és az elborultabbja az asztalra b#sz és kiköveteli legalább az """"ingyen"""" parkolást.


asdf_
(veterán)

Az a baj, hogy ameddig tömegközlekedéssel minimum kétszer annyi idő elmenni A-ból B-be (még Budapesten belül is, nemhogy vidéken), addig a tömegközlekedés nagyon nehezen tud vonzó lenni. Hogy mennyi idő tömegközlekedéssel vidékről bejárni Pestre dolgozni, és mennyivel kevesebb idő ez autóval, azt meg le sem írom, mert kb. sírva fakadok.


Tikakukac
(titán)

Budapesten belül azért bőven agyonverhető BKK-val nem egy-két útvonal :B Nekem pölö ilyen a meló, egyetem és nem kevés egyéb hely ahova rendszeresen mennem kell.
Plusz parkolás. Mindigi öröm nézni, ahogy valaki 5 kört lenyom a 3 háztömb körül keresi a helyét és hát nincs :P


updog
(senior tag)
Blog

Lehet hogy azért van ez a drágán semmit nem kapsz hozzáállás, hogy ösztönözzék az embereket a váltásra :D

Aláírom hogy vállalhatatlan pl. az utak állapota, amit konkrétan ebből a pénzből kéne fenntartani, és mindenki tud még ezer példát. De igazából egy reakcióm szokott lenni erre a "semmire fizetünk sokat" érvre: jó, és? :D

(#215) asdf_ Csúsztatás, én meg ezer olyan A-B-t mondok ahol a tömegközlekedés jobb, de legalábbis ekvivalens opció (Bp., agglomeráció, és vidék terén is).

De csak magamat idézem, amíg (szó szerint!) az önkormányzat asztalát verik az autósok nevetséges évi 40.000 forintos parkolási díj miatt, miközben a tömegközlekedés problémáit sértődött fórum meg blogposztokban, kicsit jobb esetben BKK facebook oldalán tök irreleváns posztok alatti kommentekben írják meg az emberek (mintha az is nem tök fölösleges lenne), addig nem nagyon tudom elfogadni az ilyen érveket.

Van önkormányzat, van ügyfélszolgálat, van országgyűlési képviselő, van szakszervezet (pl. hogy a folyamatosan a MÁV miatt késő dolgozók panaszait összefogja), van közlekedési minisztérium, van fogyasztóvédelem, soroljam még hol lehet fejlesztési javaslatokat vagy közvetlen panaszokat megtenni a tömegközlekedés állapotával kapcsolatban?


hNp88
(aktív tag)
Blog

aki bármiszintű ösztönzésre vágyik, főleg pénzért, az elmegy egy tetszőleges szabó coelho péter előadásra :DDD én spec. örömmel fizetném a benzinárba, biztosításba, stb dolgokba épített különadókat, ha valami látszata lenne. de így... :((( még a legfinomabb kifejezéssel élve is pofátlanság ami itt megy. persze ezzel sok újdonságot nem mondtam, de remélem megvan, hogy szerintem (és feltételezem ezzel nem vagyok egyedül) az alapvetően nem baj, hogy valami sokba kerül. a baj azzal van, hogy a semmi kerül sokba, és ezt kellene normálisként elfogadni...

viszont a "szar, cserébe drága, de jóvanazúgy" hozzáállással nincs mit tenni. :D nem is tudom, miért álltam ebbe bele. :DDD

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

Hadd fogalmazzam meg másképp: pl. ha az egészségügyről van szó (=alapvető joga mindenkinek), akkor elfogadom hogy valaki azzal érvel hogy fizeti a TB-t, de botrány amit kap cserébe.

Viszont ha az autózásról (szennyező, minél kevésbé támogatandó dolog az egyének autóztatása, aminek ráadásul minden esetben van alternatívája - ami esetleg helyzetenként változó áldozatot követelhet az egyéntől), akkor nem igazán értem, miért kéne bárkit is sajnálnom, aki ezt választja.

Persze ilyenkor mindenkinél előkerül, hogy az autósok igazából mind rokkantnyugdíjas orvosok és tanárok egyszerre, akik életet mentenek, és gyorsan mindenhova IS oda kell érni, és a zsákfaluba amúgy is csak napi kétszer megy a sárgabusz, így nincs más lehetőség, meg a gyereket is hogyan vinné máshogy iskolába... stb :D Ja és persze ez mindenkire igaz a családban, azért van 2-3 autó is, de az évi 40k egyszeri díj az földhözvágná, úgyhogy megy hisztizni a polgár jenő hivatalba hogy engedjék már el neki...

Onnantól hiába mondom hogy jó, igazat adok, legyen a fele az összes autósnak, akinek tényleg muszáj (szerintem sokat mondok), akkor a másik fele miért nem vallja be egyszerűen hogy kényelmesebb a valagát autóztatni, és kapja be aki olyan hülye hogy tömegközlekedik, és kész - de akkor viszont viselje tisztességgel, hogy szénné van adóztatva, elég esetleges minőségű szolgáltatásokért /út, parkolás stb./ cserébe.

[ Szerkesztve ]


asdf_
(veterán)

Nyilván van ellenpélda is, amikor a tömegközlekedés simán tud alternatíva lenni (főleg a belső kerületekben, kötöttpályás közlekedés esetén, és amikor nem kell átszállni, no meg persze amikor olyan helyre megy az ember, ahol nehéz parkolni).
De abban egyetértünk, hogy én sem értem, miért gondolja valaki ingyenes alapjognak azt, hogy egy másféltonnás bódét tárolhat közterületen, csak azért mert ott lakik (pláne kettőt)

üzenetek