[Re:] Csaló autógyártók- Csak én érzem (részben) műbalhénak? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


mr_ricsi
(veterán)
Blog

(#42) Hieronymus:
"Az EU előírásoknak megfelelően is behazudik a számítógép."
Tesztelték az egyik bukott VW motort, és az Eu előírás 70%-át hozta NOx kibocsátásban. (Kiiktatták a csaló szoftvert: forgatták a hátsó kerekeket is...)

"A benzingyártás mellékterméke a gázolaj."
Nem éppen. A finomítókban azt gyártanak a kőolajból, amire kereslet mutatkozik.

"(Akkor is kell valamit kezdeni vele, ha betiltják a használatát.)"
Krakkolással felbontják a szénláncokat, és benzint csinálnak belőle.

"Ritkábban kell új járművet vásárolni."
Ez nyilván nem lehet cél, hiszen az öregebb autók mind a szennyezés, mind az életvédelem terén rosszabbak az újakhoz viszonyítva.

(#87) Hieronymus:
"A turbó nem a hatásfokot javítja, hanem a nyomatékot."
Dehogynem javítja. A kipufogógáz mozgási energiáját hasznosítja, ami különben elveszne.
Ha azonos teljesítményt kisebb motorral lehet elérni, akkor a súrlódási veszteségek is csökkennek, ami szintén a hatásfokot javítja.

"Ráadásul a dízel motorok teljesítménye, a fordulatszámmal egyenesen arányos."
"A teljesítmény maximuma, a maximális fordulatszám alatt van."
Ez a két mondat egymást kizáró állítást tartalmaz.

"széndioxidból a felét bocsájtja ki a dízel motor, teljesítmény arányosan, a benzinesekhez képest."
Ha ez igaz lenne, akkor a Dieselek azonos távolságon azonos módon használva mindössze a 49%-át fogyasztanák a benzineseknek (kg-ban). Ez 10 vs. 4,42 liter/100 km.

(#79) Hieronymus:
"A régi Otto motorok szénmonoxid kibocsájtása, erőteljes gyorsításkor, elérhette a kibocsájtott légmennyiség 10%-át. A mai modern motorok ennél jüval kevesebbet "termelnek", de a nulla százlék megvalósíthatatlan cél."
Oxidációs katalizátor. Kb. 25 éve elterjedten használják a benzin motorokon. A szénmonoxidot széndioxiddá oxidálja. Az autós gázelemzők 2 tizedesjegyig mutatják, ami azt jelenti, hogy valahol 0,01% alatt lehet a CO.

"Az Ottó motorral kapcsolatban érdemes még egy dolgot tisztázni. Működésük közben erősen rákkeltő, benzopirént bocsájtanak ki."
Erősen telítetlen vegyület, a katalizátorban könnyedén oxidálható. Egyébként a cigifüstben is van belőle, és avarégetéskor a sokszorosa keletkezik, mint amit egy katalizátoros benzines kipufog.

"Sokkal kevesebb, majdnem nulla mennyiséggel szennyeznek a dízel motorok."
A részecskeszűrő a korom kb. 93%-át köti meg, és ennek a 7%-a is a szabadba kerül regeneráláskor. Ezt én 13,5%-nak számolom. Ennek a nagy része szabad szemmel nem látható korom és hamurészecske, ami a tüdőn át a vérbe kerülhet. A koromszemcsék felületéhez pedig szénhidrogén vagy nehézfém szemcsék tapadhatnak. A hamu is tartalmazhat nehézfémeket.

(#67) Hieronymus:
"Benzin motoroknál a CO kibocsájtás egyenértékű a dízel motorok részeke kibocsájtásával."
Ilyet tudok én is. Pl: A Mona Lisa olyan az autóiparnak, mint a pszichiátriának a koszinusz-tétel.

[ Szerkesztve ]

üzenetek