[Re:] [Cucuska2:] Hogyan tanuljak meg vezetni Budapesten és a rettenet négyes úton? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Cucuska2
(őstag)
Blog

Külföldön is akarok vezetni, jól jönne nyaralásokon! :DDD

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Ez most komoly? :Y


Cucuska2
(őstag)
Blog

Nyilván nem most.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Már az egész írásra értettem... :)


Cucuska2
(őstag)
Blog

Kíváncsi vagyok, hogy ti mit mondtok!


Gdi
(senior tag)
Blog

Miért? A MÁV-os vagonok állapota tényleg szar, a menetrend jellemzése is helytálló. Mi a gond? :)


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Vezess sokat és kész. A fiamnak volt olyan kamionos kollégája akinek B-re sem volt gyakorlata, levizsgázott oszt' irány Italy a negyven tonnással. Először pár út négy kézben, aztán egyedül.... ;)


bitpork
(veterán)
Blog

Nem kell túlpörögni a dolgot. Légy előzékeny még ha neked is van igazad, próbálj igazodni a forgalom ritmusához akkor is ha nem tartja a sebességhatárt rajtad kívül senki és vezess defenzíven. Ezen kívül nincs golyóálló megoldás egy élő, változó rendszerre amiben minden nap képes az ember újat tanulni 20+ év után is.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Keress egy gyors szállító/futár állást Budapesten. Az első pár hónapban kell némi szerencse, utána már rutin a vezetés. Külföldön is, belföldön is. Talán India, Vietnam és néhány egzotikus ország okozhat gondot, ahol mindenki figyelmes kívül hagyja a szabályokat és mennek mint a futó zombik.
(OFF)Valamelyik országban nincs elméleti vizsga. Illetve egy országban alanyi jogon jár a jogosítvány. Kérni kell és kiküldik posta fordultával.(/OFF)


Cucuska2
(őstag)
Blog

Köszönöm a válaszokat! Hasonlóban reménykedtem!


razorbenke92
(őstag)
Blog

Amit tudok javasolni:

Egy jó navi a szélvédőre. A nagyvárosi forgalom egyetlen veszélyes tényezője, ha nem előre megfontoltan közlekedsz. Ha tudod előre hogy a következő lehetőségnél balra mész, kezdd el keresni a lehetőséget az átsoroláshoz a belsőbe.

Ha viszonylag sokat vezettél szolnok környékén, könnyű elfelejteni a tükröt, erre figyelj mindig sávváltáskor.

Ha már a jó sávban vagy, simaliba a közlekedés.


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Neked csak rutin kell, vezess minél többet, egy idő után nem lesznek gondok.
Amikor én csináltam az autóra a jogsim, akkor nekem is gondjaim voltak a közlekedéssel, pedig már 4 éve vezettem motort forgalomban, amivel meg nem volt semmi problémám, kb 1 éve jutottam el arra a szinte, hogy azt tudom mondani magamra, hogy már jól vezetek autót is, még utánfutóval is sikerült megtanulnom közlekedni

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

Azert nehez a kerdeseidre valaszolni,mert nem egyformak a kepessegei az embereknek.
A rutin fontos,de van olyan, aki 1000 km utan sokkal jobban vezet,mint egy masik 100 ezerrel.
A rutin mellett a reflexek,a koncentracios keszseg es meg par agyi funkcio is sokat szamit,ezeknek pedig mindenkinel mashol vannak a hatarai,ameddig fejleszthetoek.

Budapestben az a legrosszabb, hogy nem tudod betartani a kovetesi tavolsagot, mert azt szabad helynek nezik a mogotted jovok.
Allando keszenletben kell lenni,mert ha valaki besatuzik elotted,es a kis kovetesi tavolsag miatt belemesz, akkor te vagy a hibas.
Azt is szoktak mondani,hogy nem is az elso idoszak a legnehezebb, amikor meg nincs rutin,es mindenre figyelsz,hanem a kovetkezo, amikor mar elhiszed, hogy van rutin,de valojaban meg nincs meg.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Budapestben az a legrosszabb, hogy nem tudod betartani a kovetesi tavolsagot, mert azt szabad helynek nezik a mogotted jovok.

Az összes valódi nagyvárosban hasonló a helyzet. Sőt, ha valaki megtartja a követési távolságot. azzal vigyázni kell, mert nem szokta meg a nagyvárosi forgalmat.
Amúgy meg van a követési távolság, ha nem csak az előtted haladó járműre figyelsz. Ha három autóval előtted már nyomják a féket, te is nyomhatod.
Másrészt nem teljesen öncélú a rövid követési távolság. Sokkal több, majdnem dupla annyi, jármű képes közlekedni azonos hosszú útszakaszon, ami nagy forgalomban jelentős többlet közlekedőt jelenthet, ami csökkenti a torlódás mértékét.
Az már megint egy más kérdés, hogy megszokás nagy úr, majdnem üres úton is kicsi követési távolságot tartanak a vezetők.


Chabee
(tag)

Szia!

Elég nehéz megmondani a tutit, mit ahogy előttem is megírták, mert nem vagyunk egyformák. Ahogy olvastam a bejegyzésedet nekem úgy tűnik, hogy egy kicsit saját magadnak is megnehezíted az új vizekre evezést (ill. vezetést), mert félsz, de legalább is tartasz az ismeretlen környezettől. Ez kétféleképp csapódhat le. Vagy görcsösség tesz, ami nem szerencsés mert elvonja a figyelmedet és korlátoz a jó döntések, reakciók meghozatalában, vagy segít, mert folyamatosan készenlétben tart és nem fogod elbízni magadat. Viszont az a tény, hogy felismered a korlátaidat és hiányosságaidat (olyannyira, hogy ezt a bejegyzést is megírtad) ez örvendetes és nem éppen mindennapos. Sokakra ráférne egy ilyen önmagunkkal való szembenézés.

Hogy valami érdemlegeset is írjak először is vedd meg az autódat. Ezzel mindenképp kilépsz a jelenlegi vezetési környezetedből és a lehetőségeid kibővülnek. Az is fontos, hogy milyen autót szeretnél venni, mennyid van rá. Meg kell találnod a neked megfelelő járgányt, ami legalább akkora kihívás, mint jól megtanulni közlekedni. Az általános és szubjektív tényezőkön túl szerintem a legfontosabb, hogy stresszmentesen tudjál közlekedni vele. Ne legyen túl lassú (gyenge, alul motorizált, stb.), de ne legyen nagyon erős sem, mert nehezebb lesz vele kezdőként beilleszkednek a forgalomba. (Bár az erős, nagy autók után lehet ezzel már nem kell annyit foglalkoznod :) ) Legyen megbízható, mert a műszaki hibától való félelem miatt összeránduló gyomorral kocsiba ülni megint csak nem segít.
Ha ez megvan akkor talán keresni kell egy barátot, ismerőst, rokont, akiben megbízol és úgy gondolod róla, hogy jól vezet közlekedik, megbízol benne és elfogadod a tanácsai, meglátásait. Ha ez is teljesül, akkor kezdetben rövidebb célokat közelítsetek meg így kettesben. Például olyanokat amiket már ismersz, nem kell rögtön Pestre menni délután ötkor a legnagyobb dugóba, tömegbe. A navigáció szerintem is remek dolog, és is használok ilyesmit, pedig majd 30 éve vezetek. Lehet, hogy a navi kezdetben zavaró lesz, mert ugye még arra is figyelni kell, hogy egy csaj osztja az utasításokat menet közben, :DD de szerintem hamar megszokható.
És végül, ha fel vagy vértezve némi intuitív képességgel az is segít, mert a legnagyobb művészet a közlekedésben, hogy kitaláld, meglásd ki mit fog csinálni, és felismert azokat a forgalmi szituációkat, amelyek potenciálisan veszélyesek lehetnek és a legfontosabb, hogy mindig várd a váratlant és lehetőség szerint legyen terved a menekülésre, elhárításra. Sajnos manapság ebben az országban nem nagyon bízhatunk a közlekedő társainkban.

Széles utat!


Krugszvele
(aktív tag)

Először is, ne tudjanak felhúzni az utakon. Amíg dühöngsz azon, hogy a seggedben van 5 kilométer óta, akkor még önuralmat is tanulni kell :)

Szerintem nézz ki a térképen egy értelmes helyet és látogasd meg.
Sajnos innen szolnoktól minden messze van, de ez neked most pont előnyödre válik.
Bármelyik irányba indulhatsz, mindenfelé vannak érdekes dolgok, Tiszakürti arborétum, Újkígyósi vár, Mátrafüred-sástó, Baja felé is vannak tavak, erdők.
Tavaszig tíz-tizenöt ilyet le tudsz zavarni, ~200-300 km-es vezetés egy nap alatt.

Ha ezek már mennek, akkor autópályázz is kicsit. Nézd meg Nyíregyházát, Nagykanizsát.
Nyáron szerintem a haverok imádni fogják hogy 2 óra alatt Siófokon vagytok. Személyes rekordom 1 óra 47 perc, Szolnokon háztól a Siófok belvárosi M7 leágazásig :)
Mindeközben nem léptem túl a sebességkorlátozásokat, én nem száguldozok és amúgy is apró személyautókról van szó.

Ezek után nézz ki egy konkrét célt a fővárosban és menj oda. Intézd el ott a dolgot és gyere haza. Tervezd meg az utat, nézd meg a térképen hogy néz ki a környék.
Ekkora rutinnal már csak izgulni fogsz, de nem kényelmetlenül feszengeni.

Mint minden, a vezetés is csak gyakorlás kérdése.
Ha meg több kényelmet akarsz, akkor vegyél automata váltós autót :) Azzal minden sokkal egyszerűbb lesz.


Krugszvele
(aktív tag)

A legjobb jótanács, amit profi sofőrtől kaptam, hogy mindig gondolkozz előre és helyezd el magad a térben. Figyelj mindig, hogy mi folyik körülötted.
Mintha a régi GTA-ban, felülről. Ki mit fog csinálni, mire lehet számítani tőle.


bambano
(titán)
Blog

viszonylag szélesebb és erős reflektorral felszerelt autót keress. pl. amiben van xenon.
az erős, magasabb színhőmérsékletű fényt a pestiek közül sokan a prémium járművekhez asszociálják, így kevésbé kekeckednek vele.


Cucuska2
(őstag)
Blog

Jól van, a kirándulások tényleg jó ötlet, tipikusan gyéren lakott területekre. Bambano Xenon fényszórós ötlete is tetszik!
Akkor ahogy látom tényleg csak annyi a megoldás, hogy vezetgessek mindenhol, mindenfelé. :)


Freiherr
(őstag)
Blog

Ez tetszik, megragadtad a lényeget.😎

üzenetek