üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Sztem sokkal inkább a baleset van a levegőben, mint a műszaki hiba. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. A mostani autómon még csak egy tolató szenzor lett oda. Vszínűleg bevásárlókocsival nyírták ki. A Fiestamnak a bal hátsó ajtaját nyomták meg. A Prelude -ömnek a hátulját vágták haza úgy, hogy a vonóhorgot betolták a csomagtartóba. Szegény Kalosommal pedig egy kamikaze végzett. GTK. Az autó piaci értékének cirka 25% -a volt a bukta. Így nézve volt vészes, mivel a piaci érték cirka 500 ezer volt. Azt nem nézte a biztosító, hogy valós 90 ezer volt az autóban, műszakilag makulátlan, négy db. 1000Km -t futott téligumival. Mondjuk, egy 5 éves, 8 milláért vásárolt autón ezek a sérülések sokkal jobban fájtak volna.

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

Az alkatrészek ára, egy dolog. De van munkdíj is. Vagy ráfordított idő, energia a cserére.
Az autó nagyon kis részben racionális döntés (de legtöbbször, egyáltalán nem, mert akkor, majdnem mindenki Spring méretű autóval járna). Itt azért, kaptak volna nagyobb kényelmet is a felárért, nem is keveset.


NoZoli
(tag)

A baleset, minden autónál benne van a pakliban. Mérettől és üzemanyagtól függetlenül. Egy 8 milliós autóra, még lehet megérné CASCO-t kötni, az ilyen esetekre tekintettel.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Ja, van munkadíj is. És? Ilyen futásteljesítmény mellett 2-3 évente ellátogat szerelőhöz és kifizet néhány tízezret munkadíjra. Tragédia. Ráfordított idő? Nyugdíjasok nem sietnek sehová. Mint mondtam átlag négyezer kilométert mennek egy évben. Gondolkozz már egy kicsit. Miért is jártak volna jobban egy 2,5x annyiba kerülő használt elektromossal? Mert azt olcsóbb "tankolni"? Wáóóó. És? Mikor térülne meg?


Somatom
(veterán)
Blog

Félreértesz. Amiket felsoroltam, azoknál CASCO -ra egyáltalán nem lett volna szükség, mivel nem saját hibás balesetek voltak. A károkozó is megvolt és vita sem volt, ami miatt jogi útra terelődött volna a dolog. A bukta az amortizáció, amivel két év fölött már számol a biztosító. Vagyis, a beépített alkatrész újabb, mint az eredeti, ergo emeli az autó értékét és ezt az értéknövekedést levonják a kárértékből. Ebből nem jössz ki jól. Ha egy 5 éves autót megtörnek, az már könnyen lehet GTK, ami meg donor nélkül tuti bukta. Méghozzá jó nagy. Sajnos, egy új autó nálunk minden tekintetben luxus.

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

2-3 évente? Akkor azért, már benne van a nagyobb javítás a levegőben. Az évenkénti olajcsere, kis futás esetén is erősen ajánlott!
Néhány tízezer itt, néhány tízezer ott... sok kicsi sokra megy.
Mint említettem, több kényelmet is kaptak volna a felárért. Például, nekem az is nagy kényelem, hogy tényleg nem kell évente szerelőhöz vinni az elektromos autót. Nincs a hideg indításnak járulékos hatása, nem gyilkolom az autót, a rövid távokkal.
Az autónak akkor kell megtérülnie, ha munkaeszköz. Drágábban vették volna, de a Splashnél drágábban is lehet eladni. De ezt is említettem már.


tomcat78
(őstag)

A felvenni a forgalom ritmusát meg a dinamikusan szerintem nem ugyanaz. Azon meg egyenesen sírok a röhögéstől, hogy ez bármit ott hagy lámpánál, már ne haragudj. Mert nem igaz. Downsizeingolt csodát meg végképp nem vennék. Nagy köbcenti, sok henger, esetleg két turbó. Mivel elég keveset járok városba. De ugye ez az én egyéni szociális problémám.
Ezzel a relatív drágasággal van bajom. Simán mert ez az autó egyszerűen nem ér ennyit. Önmagában és a konkurens elektromos autókhoz viszonyítva. Az, hogy a legolcsóbb elérhető, még nem jelenti azt, hogy nem túlárazott.


NoZoli
(tag)

De én azt mondtam, hogy a 8 milliós, 5 éves autóra, célszerű lehet még a CASCO, pont a GTK lehetősége miatt. De ez áll a benzines/dízel és elektromosra egyaránt!


Somatom
(veterán)
Blog

Hááát... Itt eddig hosszú távra kalkuláltunk. Nem tudom, hogy mennyi lenne a CASCO díja 10 évre. Sanszos, hogy öt év után több, mint egy nem saját hibás GTK bukta.


NoZoli
(tag)

Mivel keveset jársz városban, így te inkább tudsz dinamikusan vezetni, mint a városon belüli közlekedés ~90%-át kitevő, "forgalom ritmusát felvenni".
Egy bizonyos sebességig, ott tud hagyni majdnem mindenkit a lámpánál ez is, mert azonnal ott a csúcsnyomaték. Nincs várakozás a fordulatszám ideális tartományára, nincs turbólyuk, nincs váltás. Csak max. a kipörgésgátló.
Nekem is volt sor 6-os BMW-m, imádtam is. De a jelenlegi, szinte csak városban rohangáláshoz, túl sok. Számos alkalommal, már csak azért nem mentem vele, mert sajnáltam beindítani, arra a 10-15 km-re. És természetesen, városban nem is élvezhető, amit nyújt. No, meg, hogy keveset használtam, jobban fájt az évenkénti, akkor ~60000 Ft, olajcserére.
Drága, mert így is veszik. Még ennyiért is nagy rá a kereslet. Jóval nagyobb, mint a kínálat.


NoZoli
(tag)

Ezt mindenkinek, magának kell kikalkulálnia. És hogy mit kezdene/mit tudna kezdeni egy GTK-s esetben CASCO-val, vagy anélkül.


Somatom
(veterán)
Blog

Ezt nem lehet előre kikalkulálni. A GTK ugyanis tartalmazza a munkadíjat is, amit Magarországon jelenleg nem lehet hosszú távra kalkulálni.


tomcat78
(őstag)

Te próbáltad ezt a konkrét autót? Nem általánosságban beszélek az elektromosokról! Konkrétan az nem megy. Más elektromosokhoz viszonyítva. Nem, nincs ott az a bizonyos csúcs nyomaték azonnal! Mint írtam is az elsőre pont az lepett meg benne, hogy elektromos létére mennyire nem hajlandó el/megindulni! Még kipörgésgátló nélkül sem.
Nekem a konkrét típussal van bajom, mert ezért a pénzért városon kívűlre menni vele, gyakorlatilag csak erősen mazochista embereknek való. Egyszerűen a mozgó úttorlasz kategória. Namármost- az én nézőpontomból- 8 millióért egy kizárólag városban értelmesen használható autó szerintem baromi nagy luxus. Mert nagyobb távra, autópályára, de szerintem hosszabb távra még autóútra is gyakorlatilag alkalmatlan. Nem kompromisszumos, hanem alkalmatlan! Kizárólag városi autóért meg úgy kiadni ennyit, hogy az ember esetleg mondjuk fele-fele arányban használná máshol is, instant jelenti azt, hogy kell mellé egy másik autó. Ami még pénz. Én nem tudom elképzelni azt az élethelyzetet, hogy ez ennyiért jó lehet. Nem tudom ennél egyszerűbben megfogalmazni, hogy miért tartom drágának a tudásához viszonyítva. Ha röviden akarnám megfogalmazni, akkor talán azt kéne írjam, hogy 8 millió forintért lehet olyan autót venni, ami mellé adott esetben nem kell egy másik, ha az ember ki szeretne mozdulni a városból évi egy alkalomnál többszőr.
A sor 6 jó, bírom a nyomaték görbéjét :D Én egy v6 biturbóval (is) járok. Únnepnapokon :DDD Amúgy asszony használja. Minden másra ott a TD F Astra :D Aminek a fenntartása amúgy gyakorlatilag gombokból megvan :U


NoZoli
(tag)

Szerintem, egy GTK-nál nem a munkadíj lesz a mérvadó. Persze, nem elhanyagolható! Az utolsó mondattal, teljesen egyet kell értsek. Ezért kell mindenkinek magának kalkulálnia, hogy meddig fér bele. Én lakáshitelt is úgy választottam, hogy akár a szerződéskor kalkulált törlesztő kétszeresének kifizetése se jelentsen gondot.


Chereiose
(addikt)

Jóvanakkó.


NoZoli
(tag)

Sajnos, nem próbáltam még.
Nem akarok aktuálpolitika felé menni, de könnyen lehet, hogy csak nekünk sok ez a 8 millió. Pláne, az idén, eddig teljesen elmaradt, állami támogatás nélkül.


tomcat78
(őstag)

Eszemben sincs megbántani senkit :R
Az autó önmagában még lehet jó, a megfelelő helyen. Nekem az ára sokkkkk a tudásához képest. De mint írtam is, ha városba kéne valami, még én is elgondolkodnék rajta, értelmes áron. Nem a menet teljesítménye a fő problémám, hanem az ebből fakadó korlátai miatti használhatósága, ennyiért.
Nem véletlen nem írtam, hogy mi van itthon autó gyanánt. Mert nem is ugyanarra vannak kitalálva. Nem volna fair össze hasonlítani, vagy össze engedni a kettőt. Még lámpánál sem. Csak amíg az enyémmel be lehet menni a városba is- bár nem szeretem, pont mert nem épp kicsi- addig a Tiéddel nem szívesen járnám az országot. Megyek évi kb 70 ezer km-t. javarészt autópályán. És ugye városi kisautóként erre igazából teljesen alkalmatlan lenne a delikvens....


8th
(addikt)
Blog

Olajat cserélni ilyen felhasználás mellett nyugodtan ráér kétévente is az ember. Felesleges pénzkidobás és környezetszennyezés az élettartama derekán (sem) járó olajat évente, újra meg újra lecserélni. Ráadásul otthon bárki megcsinálja nem egy bonyolult feladat nem kell ezért a szerelőhöz szaladni. Én pl. vezérlést cseréltem két hete az egyik autómon holott a kertész végzettségemmel lófasz közöm sincs az autószereléshez meg elve a gépészethez se semmilyen szinten. Utánanéztem, hogyan kell és kicseréltem, ennyi.
Kényelem? Ennél több kényelem nem kell nekik, a GS az elérhető legmagasabb felszereltség volt anno a suzukinál. Légkondi, ülésfűtés, oldal és függönylégzsákok, asr, abs, esp stb... mai szemmel nézve is egy teljesen jól felszerelt autó.

"Az autónak akkor kell megtérülnie, ha munkaeszköz."

Szerintem olvasd el újra, hogy mit írtam.

"Drágábban vették volna, de a Splashnél drágábban is lehet eladni."

És feleslegesen állt volna 3+ millió forntjuk egy olyan használati tárgyban ami folyamatosan veszíti az értékét és amit bármikor ellophatnak összetörhetnek megrongálhatnak. Bomba üzlet autóban tartani a pénzt. Ja, nem. :D


szabonagyur
(félisten)
Blog

De ezt senki se írta, hogy ez a kisautó ország járásra van.

Van egy tök okés felhasználási környezete, amely megfelelő adottságok mellett kb. lehetővé teszi, hogy minimális összegért autózz.

Én pl. most nézek elektromosat, mivel újra bejárok dolgozni, ingyen tölthetem, akkor meg miért ne. És ha eladom pár év múlva is árában el tudom majd adni. Cserébe nem gyilkolom a másik újat rövid távokkal ahol be sem melegszik a motor, turbónak sem tesz jót stb.

Megyek éves bő 5e km-t, ha nem többet városban, ami így kb ingyen lesz, mivel eladni meg eltudom bármikor.


tomcat78
(őstag)

Vagy inkább csak nálunk kerül ennyibe.... Románoknál kb a fele, ha minden igaz. A srác, akiét próbáltam, kintről hozatta be, mindennel együtt (rendszám, stb) nem volt neki teljes 4 milliójába. Legalábbis saját bevallása szerint, nem kértem el a vonatkozó papírokat. Ja, és új. Nem használtan vette. Annyiért amúgy azt gondolom, hogy még emészthető is, amit nyújthat.
Támogatás.... Ezen mindig jókat mosolygok. Ti még elhiszitek, hogy azokat a pénzeket csak úgy adja valaki? De ez már tényleg politika lenne.... :R

üzenetek