tegye fel a kezét akinek a debris-nél nem esett le az álla amoikor először látta...
hozzászólások
Umbar
(csendes tag)
Jó kis összefoglaló cikk lett, grat! Már alig várom az idei Function-t!
A '90-es évek elején először C+4-en, majd C64-en rajta voltunk a magyar demo scene térképén a cimborákkal. Micsoda idők voltak... Vörösmarty művház rulez!
Nekem a kedvencem ez: elevated bz Rbga and TBC
2004-ben láttam először ilyesmit - kkrieger 96k-s játék volt ami grafikailag párban volt az akkori csúccsal.
eziskamu
(addikt)
Nekem inkább a viccesebb (dúrvább) Immortal Rat-féle (nem is tudom jó műfaj megnevezés-e) lamer demók tetszettek, a júhtúbon pont mostanában nézegettem.
Jó írás, köszönjük.
Zenében mai napig ütnek, a C64, Atari,amiga chiptune-ok, Razor1911-ból Zabutom és Dubmood a legjobbak
amúgy Árok Party-ra valaki jön???
A kortárs művészet szinte egyetlen formája amit elismerek
A Tate-ben mindenféle rettenetnek külön tárlat van. Bezzeg az ilyen demóknak amiben valódi munka, tudás és művészet van, nincs helyet ott.
looser
(addikt)
2nd reality zenéje most is itt van az mp3 lejátszómon... Jó kis bemutató, köszi :-)
A 4K-s művektől szoktam letenni a hajam, az valami eszméletlen. Persze az egész demoscene-nek max. respect
nekem máig a kedvencem a 64kb-os kategóriában a zoom III 2003-ból
Az bizony egy csoda, egyik kedvencem volt abban az időben!
Nekem máig az egyik legkedvesebb demo a farbrausch-tól a Popular Demo (fr-25). Populáris, mint ahogy a címe is mutatja, de nagyon hangulatos.
Ja és elég neki egy GF4 MX440 is.
Asztán ha ezt megnéztétek, lessétek meg a Conspiracy-tól a Saturday Night Scenert is!
[ Szerkesztve ]
adrian360
(őstag)
régebben én is foglalkoztam a témával, örültem volna egy kicsit bővebb cikknek is
btw régebben voltak 256 byte -os demók is amik általában egy egy forgó-változó ábrák voltak ( fraktálok, plasma effektek stb), zene kategóriában is (mikor még it, ft2 volt a divat) voltak külön 2-4-32 csatornás compók. és akkor még nem beszéltünk a c64 / amiga compókról
hohoo
(senior tag)
ezeket még kéne nézetni a játékfejllesztőkkel, hogy legalább egyszer lássanak példát mi az az optimalizáció, aztán dönthetnének hogy szánalmas munkáik miatt harakirit követnek-e el, vagy csak másik munkát keresnek
Óh, régi szép emlékek... és még ma is él a dolog
@hohoo : Sajnos a játékfejlesztők fleg a határidők miatt nem optimalizálnak, mindnen más tekintetben igazad van.
[ Szerkesztve ]
ceia
(őstag)
Én még Amigán néztem demókat. Spaceballs, Mad Elks, Andromeda, Melon Dezign, Kefrens, Sanity, Absolute!, Anarchy, Majic 12, Phenomena..
Nagy nevek, nagy idők!
[ Szerkesztve ]
Hehhe, jó kis cikk
csirke néven tagja vagyok a Fresh!Mindworkz-nek és a Rebels-nek. Racers néven, szoktunk poén cuccokat is csinálni. Sajnos, már rég nem csináltam a demokba grafikát, mert sok a meló
Egyszer 10-ek lettunk 64k introban Assembly-n. Regi szep idok.
Partikon a 90'-es években többször voltunk a cimborákkal. Én spec. a C16-tól felfelé követtem a demoscene-t.Természetesen a csúcsot az amigás évek jelentették, de ma is szívesen olvasom a scene.hu oldalait és nézegetem az alkotásokat. Sajnos a mai arcok nem igazán értik meg a demozás lényegét, mit is jelent valami maximumot "kihozni" a jelenkor gépeiből, mert nincs már adott hardver és gyakorlatilag korlátlanok a lehetőségek.Persze ma is vannak új ötletek és komoly alkotások, de nincs olyan átütő dolog mint annak idején amikor állva tapsoltak az emberek egy-egy partin ha olyan dolgot hoztak ki a demókészítők az éppen aktuális amigákból amitől az állu(n)k leesett.
Boldog vagyok, hogy abban az időben voltam és abban a korban nőttem fel amikor a demoscene mint fogalom létrejött. Ezt azt gondolom nem tudná pótolni semmi a mai számtech. világban.
Amatőr zenészként egy negyedik hellyel kellett beérnem a 96'-os scenest-en a 4ch music compón. Nagyon nagy élmény volt.
Kellemes volt olvasni a cikket.. (de talán már olvastam valahol.. )
Ezt a témát már én feszegettem többször, de fiatal programozók "leugattak" hogy erre ma már nincs idő. Így van ez mindennel manapság.. Szar csinálni gyorsan sok pénzért. Tisztelet a kivételnek.
Apropó. Jelenleg nagyon várom, hogy induljon meg a demózás android környezetben, hiszen ez most nagy sláger és nagyon jók a lehetőségek ezen a platformon.
"Szart csinálni gyorsan sok pénzért"
Nem sértegetni akarlak, de meg lehet nézni, mi megy most. Határidők, kib*szott rövid határidők, olyanokat kell leadnunk, amire nem vagyunk büszkék, de muszáj (sokszor inkább az ember otthon még csinálja, csak ne kelljen 1-2 dolgot annyira igénytelenül leadni). Sok pénzért? Persze.... meg lehet nézni, mennyi volt egy programozó, vagy grafikus fizetése 5-10 éve, és mennyi most. Azt hiszem, ha tudod, meglepődnél. Azon is, mennyi ember van most ezek közül az után, munka nélkül. Én is, örülök, hogy még van munkám, és grafikuskánt azt csinálhatom, amit szeretek. 2-300k-s fizetések, csupán a múlt, semmi több.
Akit meg meg is fizetnek, nem ő mondja meg mit hogy csináljon meg, hanem a felettese. Szóval nem feltétlen az adott emberen múlik, mit ad ki a kezéből.
[ Szerkesztve ]
"ezeket még kéne nézetni a játékfejllesztőkkel"
Mondjuk, pl, nemistudom, pl a Remedyvel?
Köszi, hogy közel 1200-an rákattintottatok a cikkre
Régi időkről sok jó írás van a scene.hu-n és akik átélték, azoktól hitelesebb lenne arról írni mint tőlem, aki jelenleg csak műkedvelő.
Én évek óta nyomon követem a partyk anyagát, szeretném folyamatosan (ahogy időm engedi) elétek tárni majd a mostani partykon született alkotásokat.
Szóval majd figyeljétek a főoldalt, mert várhatók tőlem írások a jövőben.
dave666
(aktív tag)
Köszi a müvészetet
Én is emlékszek, a C64-es korszakból a demókra, meg a grafikákra.
Amigán is láttam néhány demót.
Ez is érdekes
"ezeket még kéne nézetni a játékfejllesztőkkel"
Nem kell nézetni, nézik ők maguktól is. Elég sok embert szippnatanak át a demoscene világából a különböző játékfejlesztő cégek Aztán, hogy utána, hogyan alakulnak a dolgok és miért optimalizálatlanok a cuccok, arra már érkezett pár válasz.
Meglepődtem, azt hittem C64-el ez a műfaj is kihalt... Durvák voltak akkoriban, de most megnézve is fantasztikusak vannak.
Köszi a cikket!
Lehetne folytatása egy "hogyan készül" alaposabban, érdekel (mint nézőt, és grafikai jómunkást).
Azt nem értem, hogy az Exceed - Spot! Desktop Adventures-e miért maradt ki a fenti listából... party-győztesek voltak vele.
Karee11
(tag)
Én esküszöm a fejemet a falba verném, ha a GTA 4 egy P3-as gépen FullHD-ban menne 30 FPS-el, túl nagy kérés?
A demók viszont nagyon jók, hogy mi mindent ki tudnak hozni egy két kilóbájból
stfx
(aktív tag)
Hát ha állkapcsot akartok ledobni akkor nézzétek meg C64-en a [Boose Design - Edge of Disgrace] c. demóját
kenesei1982
(aktív tag)
a céges laptopomon akartam megnézegetni őket meló közben, de nem indul el egyik sem. nem elég ezekhez az integrált videokari?
"nem elég ezekhez az integrált videokari?"
Nem.
Viszont mindegyik megvan videóként is, inkább nézd meg azokat.
bigfranyo
(csendes tag)
+1 kéz a magasban
Eszméletlen jól néz ki, és hogy ekkora méretben sikerült megcsinálni külön piros pont!
Keresgéltem az államat rendesen a fotel alatt.
looser
(addikt)
Hát ez nem semmi...ezért vágytam a Jó Öregre, de sajnos csak Fellegekben Szárnyaló Flamingóra futotta a családi költségvetésből :-)