[Re:] [Doze:] Mozdonyvezetősdi margójára. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


flymi
(addikt)
Blog

Üdv a klubban! :C
Kábé két plusz fél éve űzöm az ipart, immár kék sityakosként. Nem egy leányálom ez sem. Hóban, fagyban, 40 fokban. Megbecsülés nuku, de legalábbis nem sok, a pénz még ennyi se, de legalább "biztos".
Nyugati fizukhoz képest a felét ha keressük. (DB)
Szokták mondani, h egy vasutas fél lábbal a börtönben van.

Milyen vonalon mozogsz ha szabad tunni?


#42098752
(tag)

"nehogymá' a 30 éve vasutas kolléga legyen a hibás, szopjon a taknyos, majd ráverjük a balhét".

Bizony, bizony a MÁV-Startnál tradíciója a van a más farkával való csalánverésnek. Ha a mv kollégák csinálják az a kisebbik gond. A rosszabb és ez az általános, amikor a munkáltató illetve az udvartartásába tartozó improduktív alakulat (vagy ahogy a vasútnál nevetik őket: az irodisták) tagjai művelik, mert más kárára bizonyítani kell, hogy szükség van rájuk, ahelyett, hogy elzavarnák őket 29-re, majd mehetnének a forgalomhoz...
De sebaj, majd a liberalizáció megoldja a sorsukat... :R :DD


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Szép :R :C

Több ilyen szakmát őszintén emberi oldalról bemutató blogbejegyzés kéne amit később csokorba fűzve lehetne pályaválasztásra bedobni mint segédlet. #csakőszintén.

[ Szerkesztve ]


#56573440
(nagyúr)
Blog

Ugyan minek? Senki se menne nőgyógyásznak pl ;]


flymi
(addikt)
Blog

"van az a pénz", szokták mondani... :DDD


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ezt a fajta kiszolgáltatottságot+felelősséget biztosan nem tudnám ép ésszel elviselni.

Riszpekt.


Doze
(aktív tag)
Blog

észak kelet magagyarország.... + kör IC, BP csak Keleti, illetve nyugati... Pont tolattam, a kék meg a sárga sisakosom úgy elázott mint a veréb, pedig kimaxoltam a dácsia lehetőségeit :DDD , sajnáltam őket... azt a munkát viszont nem csinálnám :(

betalokk: Hát ennyi papírt, meg név-annyaneve-törzsszáma-születési ideje-t ennyiszer nem írtam le, soha sehol :D, de azért úgy érzem konszolidálódik a dolog, régen 10x több iroda, meg eldugott semmit sem csináló irodisták voltak..

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

szülés 70ezer, terhesgondozás 13, negyedóránként időpont... számolj órabért... :) és ez nem is épp drága nőgyógyász és nem is pestről beszélünk... egy laza napon megkeres magánban annyit, mint pl én egy hónapban (szülés nélkül is) ...és én sem panaszkodom (oké, felelősség jóval több van a vállán) ...ja és bele sem kalkuláltam a fix fizetését


Doze
(aktív tag)
Blog

Sokan sokféle képen reagálnak a felelősségre, valaki vérre menő precizitással, a másik a nagypofája, a harmadik pedig a pökhediség, kivagyiság mögé rejti... persze idővel csökken a stressz, ha minden bokrot ismersz adott vonalon, de a könnyelműség bajt szül... nincs is jobb jellemző az emberre hogy pl mennyi balhéja volt...

Ki a jó mozdonyvezető? Szerintem aki 30-35 évet végignyom úgy hogy nem esik ki a pályáról, az már jó MV...

Szubjektíven számomra: aki nem dramatizál túl dolgokat, gyakorlatias, a forgalmi utasítás idevágó passzusait betéve tudja, műszakilag pedig ismeri a mozdony minden porcikáját... a vezetése pedig nem idegbajos, lazán de mégis adott pontoknál pl útátjáróknál, a leghevesebb beszélgetés közben is elhallgat, és meredt csen támad addig amíg nem kereszteztük.

Egyébként a lelki állapot is fontos, egy otthoni veszekedés, egy családi tragédia, vagy bármi olyan, marhára elvonja a gondolatokat, benézel valamit felhúznak az első kandeláberre...


flymi
(addikt)
Blog

Ki a jó mozdonyvezető? Szerintem aki 30-35 évet végignyom úgy hogy nem esik ki a pályáról, az már jó MV... -> Nem csak rajta múlik. Bachassa élesben hátulról ha aláváltanak, hiába 30 éve MV.

Akinek nem volt valamilyen ballépése/szóbeli vagy írásbeli ejnyebejnyéje a vasúton, az nem is vasutas. Én egy ujjamat törtem.

Mesélték mikor még volt gurítás nálunk mennyi szarság volt. Siklott kocsik, elszabadult rakomány, stb...
Most meg olyanokat vesznek fel, akik lehet hogy betéve tudják az utasításokat, de 3 hónap alatt több szart csinálnak mint az öregek egy élet alatt. Tudom, tapasztalat. Hozzám volt/van beosztva az újonc. Nem alkalmas a munkára, de csom. főni leszarja, mert így megvan a létszám. Amíg darált hús nem lesz a fiúból...

mephi666: Múltkor sebészhez mentem 30k-val anyajegy eltávolításra. Gondoltam én naív ebből három is kijön. (Egyedül az árról nem beszéltünk előtte.) Még jó, hogy ültem, mikor mondta, hogy egy metszés 30k, kettő egyszerre ákcijósan 50k. Mondom ok, legközelebb hozom a többit. :B

[ Szerkesztve ]


Doze
(aktív tag)
Blog

Najó, de ha aláváltanak, attól mv marad, max lesz kalandja ;] , az elkerülhetetlen.... vagy jön egy sóderes billencs, akkor is mind1, szerencse is kell...

Már 3 szolit gurítottam, errefelé van, vágányfékkel... nem olyan mint Ferencváros, de hasonló... marha gyakorlat kell hozzá, főleg aki saruzik, de pl rakott kocsikat nem is gurítanak soha, inkább betologatjuk.

Egyébként az utasítással ha valaki képben van az arra jó hogy tudja milyen határokat nem érdemes átlépni, tudja a következményeket.

Hát most errefelé is lezúztak 1-2 dolgot :N , csak valaki sorozatban, foglalt vágányra mindig olyan óvatosan tolok, ez meg belerongyol 20 fölött.... na mind1, nem értem.... jó nekem is 0 gyakorlatom van, legalább 5 év kell, de addig meg minden csak szépen :D....


Kisgépkezelő
(senior tag)

Nálunk is tartja magát a mondás, hogy aki még nem tört gépet, az nem is forgácsoló. Úgy néz ki nem csak nálunk része a "beavatásnak" hogy valaki valamit nagyon elbaltáz. :D


flymi
(addikt)
Blog

Ja csak ott max pár százezres (gondolom én) lehet az anyagi kár, itt meg egyszerű teherkocsis siklás több tízmilliós tétel (daru, kármentés, neaggyisten katasztrófavédelem, tűzoltóság, összegyűrt sínek cseréje, stb...).
Ráadásul itt nem csak a saját életeddel játszol, hanem személyvonat esetén MV-ként vagy tolvezként, váltókezelőként az utasokéval is. Ha ilyen van, akkor élből jön a rendőrség is, mivel első csoportos baleset és tuti, hogy a rács mögött végzed.
Az is bőven elég, ha csak nem vagy a helyeden és máris elcsapnak valakit. Én már majdnem megjártam egyszer. A kolléga (gépkísérő) egy másik vonatnál volt rendezni a gépeket. Én csaltam rá az induló gépet reggel 6-kor a csoport kellős közepén a szomszédos vágánynál a vonatra, az Intercityt meg nem láttam és hallottam a géptől, a hangos is későn szólt, hogy érkezik, addigra már vágódott volna be. Egy szőke ciklonból meg majdnem fasírt lett közben. A MV éberségén múlt, hogy dudált és vészfékezett, mert a csaj leblokkolt a vágány közepén úgy beszart.
Az már más tészta, hogy a kocsirendező kollégák épp merre jártak (am. már épp hazafelé).

[ Szerkesztve ]


CsiguszMaxim
(senior tag)
Blog

Nagyon jó írás! Teljesen átjött belőle, hogy milyen is lehet az egész, főleg a végén.
Én irodai munkából szabadultam egy kis építőipari céghez építésvezetőnek és ott éltem meg hasonlókat.

Van benne valami megmagyarázhatatlan bugi, ahogyan az elemekkel harcolsz. És ha néha néha a sok stressz után győzöl akkor überkirálynak érzed magad.

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Van benne valami megmagyarázhatatlan bugi, ahogyan az elemekkel harcolsz -> Vasúton is lehet. Eső, hó, fagy, szél, !! 60°C !! ,... Csak itt sosem győzöl. De kiordíthatod a fájdalmad a 30. vágány mellett, a kutya se fogja meghallani. :DDD


#16939776
(nagyúr)
Blog

John Rambo, are you there?

Van párhuzam?!

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Nem igazán tom mire gondolsz most, de Rambo elbújhat a vietkongok dzsungelében... jó mélyen.

Ez viszont teljesen halálosan komoly, hogy egy percnyi figyelmetlenség a saját vagy mások életébe, nyomorba döntésébe kerülhet. Elég ha megfutamodik egy kocsi, félrenézel egy pillanatra miközben tolatsz, vagy elmulasztasz egy váltó ellenőrzést megtartani és életed végéig más köcsöge lehetsz. (Elég ha csak a Szajoli balesetet említem.)

Na most ehhez a felelősséghez képest a fizu éppen a nulla felé konvergál. ráadásul évente oktatásra kell járni, 3 évente újra vizsgázni az összes utasításból, ami nem kevés. Hol vagyunk ehhez képest egy repülőgép pilótától vagy egy óceánjáró hajó személyzetétől? :U

Na de nem panaszkodom tovább. Ennek a munkának is megvan a maga előnye/hátránya, ahogy az összes többinek is. Kint lehetsz a szabad levegőn (vagy épp szíhatod a dízelfüstöt), ingyen utazhatsz, nézheted a forrónacis csajokat az állomáson és ha laza a szoli, akkor még kumhatsz is egyet az asztalra borulva. De pszt! Ezt nem tőlem hallottátok. :N

[ Szerkesztve ]


Kisgépkezelő
(senior tag)

Öt-tíz milliót nálunk is simán el lehet tapsolni egy szemvillanás alatt, de a személyi sérülések kockázata valóban jóval kisebb, bár azért láttam már gyorsan repkedő dolgokat, de többnyire csak egy-két ember van olyankor a közelben, nem egy fél falunyi ingázó.


flymi
(addikt)
Blog

Dolgoztam gyártó sor mellett 3 évig (robot és csomagoló gép operátorként) éhbérért, grátisznak is csak egy sérvet kaptam. Sok veszély nem volt. Max a targonca ment át a lábadon, ha nem figyeltél, de ha valakire ráesett volna egy polcnyi rakott big-bag élve nem szedték volna ki onnan se, az biztos.
Egyébként meg mindig a főnök a hibás és kész. :D


CsiguszMaxim
(senior tag)
Blog

Én a sóderkupacok mögé jártam bőgni. Aztán egy idő után úrrá lettem a helyzeten és akkor kezdtem el élvezni.

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Érdekes, hogy mikor az ujjamat törtem, akkor is csak káromkodtam, mint egy kocsis. Nagyob volt az ijedtség, semhogy eleredt volna a könnyem. Plusz kollégát sem akartam szarban hagyni és hazamenni, így végül törött ujjal végignyomtam az éjszakát. Írásbeli ejnyebejnyét kaptam és egy olyan jegyzőkönyvi leírást, amin egy valamirevaló vasutas egy jót röhögne. De úgy voltam a vizsgálóval, hogy dugja fel magának.
Nem kell szívbajosnak lenni, bár én is alapvetően konfliktuskerülő vagyok és inkább a nyulakat ugrasztom csak meg a bokorban mikor kiengedem a fáradt gőzt, mintsem felképeljek valakit, pedig néha annyira jól tudna esni. :K

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ő csak tette a dolgát, de nem tudta egy társának az életét megmenteni ilyen zord körülmények között, és ebbe belebolondult.
Amíg csak 1 a 10M-ból, az akivel történik valami, addig túl lehet lendülni rajta, de ha kollégáddal/munkatársaddal, azután elég nehéz visszaülni előre teljesen tiszta aggyal.

Nekem a nehéz gépek és az olajszag ami tetszett, fiatalon voltam szeged-bp. nyugati távon szilivel ismerős által, az élmény volt, úgy hogy mondta folyamatosan mi mindenre kell figyelnie. :R


mephi666
(nagyúr)
Blog

tegnap mondtak valami statisztikát, hogy éves szinten valami 200embert csap el a vonat... majdnem minden mozdonyvezető elüt valakit pályafutása alatt... a "rekorder" valami 25-30 embert csapott el :U mondjuk elég barom öngyilkos-szokás a vonatot választani... lehet úgy vannak vele, hogy jól kib@sznak utoljára még a környékkel és megbénítják pár órára a vasúti közlekedést? valami légzsákot kellene szerelni a mozdony elejére olyan anyagból, hogy vész esetén jól időzített nyitással akár egy 1.5tonnás személygépkocsit is simán lelökjön a sínekről... így nagyobb lenne a túlélési esély, mintha fennakadna az ütközőn és bedarálná a szerelvény... gyalogos is lehet hamarabb túlélné, ha berepülne az árokba, mintha lefejelne 100 tonna acélt


flymi
(addikt)
Blog

Tudod mihez kell még gyomor? A mozdonyvezetőnek minden esetben le kell szállnia és meg kell győződjön róla, hogy az elcsapott személy életben van-e még vagy meghalt-e.
Volt egyik oktatáson, hogy MV észre sem vette hogy elütött egy nénit, akit nem is tudom hány napra/hétre találtak meg a töltés melletti árokban. Gondolom gyanús lett napivizsgán a vérfolt/horpadás.
Az állatok még hagyján, de mikor emberi darabok vannak az alvázon... Brr...

Legutóbb egy fácánbika pottyant le egy szili aljáról, egészen egyben volt. De saját két szememmel láttam már kollégát szarvasagyvelőtől csöpögő tömlőre is rányúlni.


Agostino
(addikt)
Blog

valami légzsákot kellene szerelni a mozdony elejére olyan anyagból, hogy vész esetén jól időzített nyitással akár egy 1.5tonnás személygépkocsit is simán lelökjön a sínekről

nem vagyunk vele előbbre, ha a vonat nem tud megállni. marad ott még erő... akkora lökést kapna az autó a kipattanó légzsáktól, hogy szomszéd falu templomtornyából szednék le


flymi
(addikt)
Blog

Plusz ha megnézed, a mozdony ütközői pont egy személykocsi ablakának magasságában vannak, tehát szó szerint megfejelsz egy 100+km/h-val érkező acéldarabot. Az már ráadás, hogy több száz méteren maga előtt tolja a gép a kocsit, esetleg kettészakítja.
Top Gear videó car vs train! 2:05-től!

De nem mindig ússza meg a MV sem. Elég ha nem egy személyautó, hanem egy busz, vagy teherkocsi áll keresztbe és nem egy szergejjel mész, hanem egy BZ-vel és akkor bizony kampó.
Nálunk van egy balesetes BZ, szétnyílt mint egy konzervdoboz, az eleje az utastérbe tolódott. A MV nem úszta meg. :(

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

ja, durva... már gyerekként sokan álmodoznak erről a hivatásról, viszont senki nem beszél még akkor nekik az árnyoldaláról... (oké: ugyanez megvan rendőröknél, mentősöknél, tűzoltóknál, orvosoknál/sebészeknél is...)

#25: ja, de még mindig nagyobb az esély a túlélésre, mintha felakad a mozdonyra, ami úgy szedi szét a kasztnit+utasokat, mintha papírból lennének... az biztos, hogy esélytelen időben lefékezni az egész szerelvényt, mert 100méteres fékutak vannak... az lenne az egyetlen esély, ha valahogy "félrelökné" maga elől a mozdony az öngyilkosjelöltet/személygépkocsit... (persze csak biztonságos helyen, mert az se jó, ha a lepattanó autó tömegbe repül és borít mindenkit, mint a tekegolyó)


flymi
(addikt)
Blog

Magasvasút kell a rizsföldek fölé és meg van oldva az átjárók kérdése. De nem, Mo-on vagyunk és azon erőlködünk, hogy 100-assá építsünk át egy pályát, meg fapados elővárosi vonatokat koptassunk Bp-től az ország másik végéig.
Kínában egy hét alatt adnak át 20km vasutat, amin 350-el lehet repeszteni. WIKI


#56573440
(nagyúr)
Blog

Ahol van pénz lóvéra ha kirakat projekt van... A MÁV azért egy igen feneketlen bendo, amit egyszer vittek el orvoshoz, aztán inkább beszántották a compilance osztályt, nehogy a gazdálkodás ésszerű, gazdaságos, vagy átlátható legyen. Így, hogy a legmagasabb szinttől van csak szetlopva én azon csodalkozok, hogy van még vasút itthon...

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Egy munkavédelmi bakancsért is lassan könyörögni kell, van akinek a 3 évvel ezelőtt leadott ruharendelését osztják most ki. És ezek nem nagy tételek.

Példa kiégett villanykörtére.

Régen:
Kitekerted a körtét, bevitted a Gizihez a raktárba, adott egyet cserére, beírta a kiskönyvbe. Visszamentél és betekerted. Kész.

Ma:
Bejelented a hibát mondjuk tegyük fel pénteken, hétvégén ugye nem jön ki senki, ülsz a sötétben. Hétfőn kijön egy megbízott magáncég autóval és két szakival 25km-ről, felmérik milyen körte kell, mert olyan épp nincs náluk. Megy a számla a kiszállási díjról és a költségekről.
Két napig még ülsz a sötétben, mire megint kijön ugyanaz a cég, ugyanúgy 25km-ről két szakival. Az egyik a létrát tartja, a másik betekeri. Próba, van világítás! Megy a számla.

És ez csak egy villanykörte.


#56573440
(nagyúr)
Blog

Ezért nincs ruhatok meg úgy egy csomó minden se... Lehetne, csak...2012-ot írtunk....

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

"Utólag kiderült, hogy már a vasutasok övét is úgy tervezték, hogy az egyliteres palack beleférjen." -> Milyen öv és milyen víz?
Nincs övünk és vizet sem kapunk, mert van csap...


Doze
(aktív tag)
Blog

Postanonatok? Szinte az összes elosztó az állomás mellett van.... mekkora biznisz pl nyíregyházára teherautókkal vinni a leveleket pestre nem?... nevetséges


Doze
(aktív tag)
Blog

A mészáros vize a vivien... tudod :C


flymi
(addikt)
Blog

Most már ezt is tudom.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Felénk azért veszélyesebb gépek vannak, eddig mióta dolgozom egy részleges látáskárosodás, egy csonttörés és egy csapat majdnem halott szerelő (szerencsére csak nagy ijedtség lett a vége, de nem sokon múlt) volt a környékemen, szerencsére egyik sem miattam/velem esett meg. Nagyjából 1 Milliárd forintos eszközparkért felelek, meg a környéken ólálkodó legfeljebb egyszerre 5-6 emberért (például az említett szerelőkért, hogy ne legyen beindítható állapotban a gép amíg benne vannak), ami azért közvetlen felelősség szempontjából messze kisebb mint mondjuk egy mozdonyvezetőé, de azért nagyobb mint egy fodrászé. Mondjuk megfizetni ezt sem fizetik meg, de nem is éhbérért dolgozom. Nem is azért hoztam fel a témát, hogy kinek van felelősebb munkaköre versenyt rendezzünk, hanem csak az egyszerű hasonlóság miatt, hogy itt is, ott is, onnantól szakmabeli az ember, hogy elbaltáz valamit. Mondjuk az első egy-két hiba (ha nem hülye az illető és tanul belőle), akkor a korai "ki ha én nem" hozzáállás helyett egy másfajta magabiztosságot ad az embernek.


Eastman
(őstag)
Blog

...egyszer fusiztam egy nyugdíjas mozdonyvezetőnek, volt vagy 70-75 éves. Jópofáskodtunk, kértem, hogy meséljen meredekebb történeteket. Azt monda, hogy inkább nem mesél, csak egyet; huszon-pár évesen betolt egy Wartburgot a kerengőbe, benne ült a család. Azóta azzal álmodik. És úgy ébred, hogy csatakokban folyik róla a víz. Többet nem kérdeztem.

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Először is köszönöm szépen a leírásodat.
Bevallom én is kacérkodok a dologgal, hogy elszegődjek mozdonyvezetőnek.
Nyilván mindenhol vannak (nem túl szalonképes viselkedésű) emberek, de láthatóan itt is magasról letojják az embert, csak dolgozz. Persze a felelősség minden a tiéd, ha meg valamit csinálsz, akkor ahogy többen is írták akasztás...

Ezzel együtt hatalmas tisztelet, hogy kijártad az iskolát és már egyedül mentél vonattal.

Azért szívesen olvasnék egy cikket az iskolás időkről, mi hogy merre hova.
Persze most nevetségesen hangszik, de én imádom a régi MÁV os közdok filmeket :) Azokat már rongyosra néztem.

Szóval, egyszerűen én részemről tisztelem nagyon a mozdonyvezetőket, mert ott tényleg észnél kell lenni. Ettől függetlenül nagyon szép szakmának tartom. Az tény, hogy jobb mint kubikolni egy kertben vagy építkezésen, de meg is van a felelőssége.

Azt nem tudom, meg merjem e kérdezni, hogy mit jelent a fizetés címszó ott :D

Szép napot és, sok sok baleset és gond mentes kilométert kívánok.

Utókérdés: Minden mozdonyban, vagy vonatban van éberségi berendezés amit állandóan nyomogatni kell?
Csak azért kérdezem, mert párom nagypapája akkoriban mozdonyvezető volt. Még gőzösön kezdte, aztán villannyal is járt. És mesélte a nagymamája, hogy otthon is állandóan úgy járt a lába, hogy az éberségit nyomja.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

A téma komolyságától eltekintve, ezen felsírtam :D :DD :C


flymi
(addikt)
Blog

A régi filmek már csak arra jók, hogy jókat kacagjon rajtuk az ember, hogy a bakternak milyen pajesza volt, meg a MV-nek csucsánszki frizurája.

MV képzés szerintem kizárólag BGOK és Pest. Szóval ha az ország széléről jössz, akkor el kell szakadj a családtól (ha van) és ismerősnél kell lakj hétfőtől péntekig vagy a kóterban. MV képzés nem két hónap. Nem tom pontosan mennyi, úgy tudom legalább fél év és erre az időre tanuló bér jár.

Kezdő MV fizu (ha már levizsgáztál és önálló vagy) olyan 300-320k környéke a bruttó alapbér (ha jól tévedek, de javítsatok ki...), az öregek keresnek fél millát. Nyugaton (hogy messzebb ne menjek Deutsche Bahn) ez a szám alaphangon a duplája. Plusz erre jönnek még ugye a pótlékok (éjszakai, ünnepi, mittoménmivanmég...).

Van éberségi, meg egyéb finom kis fejlesztések/berendezések. Már nem nagyon lehet olyat, hogy százzal tépsz és közben durmolsz, közben meg jár a lábad. Egyébként is észnél kell lenni, mert egyszer csak arra ébredsz fel, hogy nem ébredsz fel.

[ Szerkesztve ]


vince
(őstag)

Ha jól értelmezem, szerepel fizetés-infó a bejegyzésben: "stírölöd a csajokat, leszállsz fagyizol egyet mert idődbe belefér, nettó 3 kilóért csak neked lehet ilyen munkád "gondolod magadba", kell ennél több?"


erer1000
(őstag)
Blog

nekem ezen akadt fent a szemem , nettó 3 kilóért

nettó 3000 órabér? szép :B


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szia!

A fizetést akkor jól gondoltam.

Nos és mik azok az éberségi finomságok?

Tehát van még pedálnyomkodás?
Nem hiszem, hogy egy Szergejbe retinafigyelőt ilyesmit beépítenének...


vince
(őstag)

nettó 3 kiló = havi nettó 300e Ft fizetés szerintem :D


erer1000
(őstag)
Blog

kilo=100.000?

az SI forog a sírjában... :O :O :O

kiló=1000

hekto az 100

3 kilo az 3ezer ,vagy ha 300, akkor valami nagyon korrupt rendszer lehet hogy a többi 2700-at benyelte, és ennyi maradt csak...

300 kiló az 300.000...

ne erőszakoljuk meg a prefixumokat pls :'( :O

[ Szerkesztve ]


vince
(őstag)

A mértékegységek prefixeivel én is teljesen tisztában vagyok, ugyanakkor a köznyelvben a havi nettó/bruttó x kiló az bizony havi nettó/bruttó x-szer százezer forintos fizetést jelent. Ha tetszik neked vagy nekem, ha nem :)


erer1000
(őstag)
Blog

De honnan jött ez a baromság?

Kenyér vásárlás is teljesen napi szintű dolog, sőt többet beszélnek az emberek a kenyér vásárlásról mint a fizetésről .

Boltba mégis ha 3 kiló kenyeret vesz Rózsi néni, akkor nem kell oda járni az utánfutóval hogy azt a 300.000g-t Béla bácsi fel tudja majd pakolni, aztán ami nem fogy el, azt a fagyasztóba majd berakja

Elvileg egy szakmai oldal , és annak a fóruma ez. Legalább itt ne a hülyeség menjen ilyen szinten is.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Ugyanonnan ahonnét a ropi, a rugó, a lepedő, az egység, az (x) pénz, a nokiásdoboz, a mátyás, a deák a guriga meg még ezer egyéb amit néha már én sem értek. Hogy a kiló miért lett a 100 000 forint, azt nem tudom, de az lett és kész, függetlenül az eredeti görög jelentésétől. Manapság fiataltól idősig, proletártól az értelmiségig, mindenki a 100 000 forintot érti alatta. Három kiló alatt meg a háromszázezret.


flymi
(addikt)
Blog

Hát nem tudom, elég sokszor látom (sőt én is használom, meg a Mátyást is) aprós hirdetésekben is kiírva, hogy 3k vagy 8k és az ezret jelent. Eddig még senki nem értette félre. Mondjuk durva is lenne pölö egy prociért vagy egy nemsokatérő vga-ért százezret kérni/adni... :DDD
3k = 3 Mátyás = 3000 Huf

Ezért is írtam a válaszban úgy ahogy: "olyan 300-320k környéke"

[ Szerkesztve ]


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Én tapasztalatom, hogy ha valaki "3k"-t (kiejtve: "három ká") mond, akkor 3000-et ért alatta, ha "három kiló"-t (kiejtve: "három kiló") mond, akkor meg 300.000-t. Logika nyilván nincs benne, köznyelv az köznyelv :)

üzenetek