Autópályán azért nem muzsikálnak olyan jól a Priusok. Bármely hasonló méretű, nem túlmotorizált benzines is megveri fogyasztásban (kivéve hegyvidéken). Az igazi élettere a város, de ott meg (újabban) a villanyautók verik el.
Eddig a világ civilizáltabbik felén az egyik húzómodellje volt a Toyotának, akik 1-2 évvel ezelőttig azt hitték, hogy ilyen mellett nem is kell villanyautót fejleszteni. Mostanra talán a Toyotánál folyik a legintenzívebb (és clean sheet!!!) EV fejlesztés, ebből lehetnek még meglepetések...
[Re:] [Eastman:] Kilenc éve... - BLOGOUT fórum
hozzászólások
llax
(senior tag)
Egyszerűbb lesz a spritmonitort nézegetnem
llax
(senior tag)
Amiket nézegetsz, az mind a nagyobb akkus, sokkal drágább, már nem gyártott PHV Prius. Minél gyakrabban lát konnektort, annál kevesebb benzin kell neki (országúti hosszú táv, miközben csak benzinkutat lát: kb. 5,5-6l/100km). Az összes eladott Priusnak egy nagyon pici hányadát tették ki (2% alatt), 5 év alatt adtak el belőle annyit, mint Tesla Model 3-ból az idei év első felében.
[ Szerkesztve ]
Igen, elég nehéz volt kiszűrni a totál irreális fél literes és hasonló fogyikat. Persze, tescoba leugrás elég nagy akksival megvan egy csepp benzin nélkül... Az 5.5 liter mondjuk még így is szép, a benzinesek inkább 6.5L körül szoktak szottyantani, dízel meg mondjuk 5.0.
ilyen kijelentéseken röhög mindig a prius csoport, aztán posztolják az autópályás 5,5 literes fogyasztást
tessék itt a kis akkus 10-15 évesek
jó hogy nem márt a 20-30 éves priusok adatait akarod
a taxisok mind 10 évnél fiatalabbakat használnak, mert mást nem is használhatnak, azok ezeknél is kevesebbet fogyasztanak, akku pedig ugyan az. Annyira szarul sikerült.
[ Szerkesztve ]
A taxis jellemzően városban rohangál és két fuvar közt akár töltőn is lóghat, nekik ideális.
Nagyon jó volt a piár csapat.munkája, ha így megragadt a tudatban.
"...nem ismered a bolygóművet, aminek a lényege, hogy a motor optimális fordulaton működik, miközben hajtja az autó és tölti az akkumulátort ..."
A bolyogómű nem fordulatszámot optimalizál.
"...ráadásul a villanymotor is segít neki nyomatékban, amit szintén szimultán a motor által termelt áramról működik (heretical mode)...."
OK!
Például a motor termel 40 Nm nyomatékot.
Ebből kapjon 30-at mechanikus erőátvitel. Amiből X Nm jut el a kerékig.
10 Nm jusson a generátornak. A generátornak és villanymotornak 100% alatti a hatásfoka. Dupla veszteség keletkezik a többszörös energia átalakítás okán. Legyen Y Nm a kerékre juttatott nyomaték.
Könnyen belátható, hogy valamelyik erőátviteli irány jobb hatásfokkal dolgozik a másiknál. A másik kihagyásával javítható a jármű teljesítménye vagy csökkenthető a fogyasztása.
a Full hybridet ne keverd a plug-in hybriddel
érted hogy sebesség tartáshoz kevesebb erő kell, viszont a hagyományos váltó esetén a motornak akkor is pörögnie kell nagy fordulatszámon ha nagy sebsebéggel halad, ezt max 8-10 sebességes váltókkal tudják finomítani
szebe
(őstag)
Aki annyit megy, hogy naponta kell tölteni (tehát ~200km-t utazik legalább), annak vagy nem megérős, vagy tudja otthon/munkában tölteni.
Az "átlagos" felhasználó meg tölti mondjuk bevásárlás alatt (az nem olyan irreális, hogy elszüttyög az ember kéthetente ~másfél órát egy hiperben)
Prius-téma: érdemes számolni cw értékkel is, ha már autópályás fogyasztás.
"A bolyogómű nem fordulatszámot optimalizál."
Hanem mit csinál? Teljesen elválasztja a benzinmotor fordulatszámát az autó sebességétől, így azt mindig a szükséges teljesítményhez való optimális fordulatszámon lehet járatni.
llax
(senior tag)
"Prius-téma: érdemes számolni cw értékkel is, ha már autópályás fogyasztás."
Nem "is", hanem elsősorban azzal. Tartósan nagyobb tempónál az alacsonyabb fogyasztás nem a hibrid rendszer érdeme. A hibrid rendszer autópályán holtsúly, ezen egy picit kompenzál az e-CVT működés.
Tudna keveset fogyasztani akár egy Golf is, ha mondjuk az (normál, ma kapható) autók között nem annak lenne az egyik legmagasabb a légellenállási együtthatója (a megszokott forma fontosabb, mint a gazdaságosság).
A Prius esetén ez az érték akkora, mint egy Tesla Model S-é és hajszállal nagyobb, mint egy Model 3-é, egy hajszállal rosszabb mint a batár Model X-é, és 2/3-a, mint egy Golf-é... (ezért is eszik annyit egy e-Golf, mint egy sokkal nagyobb és sokkal nehezebb Model S).
Persze ez csak egy együttható összevetése, valósabb arányokat hasonló méretű jármű esetén lehet kapni, de a Prius és a Golf már jól összevethető: a Golf esetén 1,5x akkora motorerő (és kb. üzemanyag) kell a légellenállás leküzdéséhez.
Csak azért Golf, mert az eléggé népszerű, sokaknak kívánatos.
[ Szerkesztve ]
A cw igazán a homlokfelülettel együtt érdekes, mert hiába nagyjából ugyanannyi mondjuk a Prius meg a Model cw, ha az utóbbi kétszer akkor homlokfelületű, akkor a légellenállas is akkora lesz.
llax
(senior tag)
Azért is írtam külön, hogy a Prius nagyjából a Golf-al összevethető, ahhoz képest lesz sokkal kisebb az abszolút légellenállás.
Abszolút számokban a Golf légellenállása majdnem akkora, mint a Model X-é és kicsit nagyobb, Model S-é (ami 2 kategóriával nagyobb autó, azaz a Passat-nál is nagyobb 1 számmal). Külön érdekesség, hogy a legutóbbi néhány Passat együtthatója annyival kisebb a Golf-énál, hogy az abszolút légellenállása nem nagyobb.
A többi"hatchback" formának is nagyon magas az együtthatója, itt-ott még a kombiké is jobb, a szedánoké és a "sportkombiké" sokkal jobb. Ez akkor az érdekes, ha ugyanabból a típusból van többféle karosszériaváltozat, mert a homlokfelület ott majdnem azonos.
[ Szerkesztve ]