üzenetek

hozzászólások


!Overdose!
(őstag)

Hát ez tetszik. :R


Jim Tonic
(nagyúr)
Blog

Oks, egy rögzítőféknek miért kell adagolhatónak lennie?


LGLuke
(őstag)
Blog

"ÉS milyen király lenne, ha elgurúlna az autó, ha nem húzod be eléggé a kéziféket! Nah az megint 1 magasabb szint lenne az élethűség felé."

Idézet a 95. hsz-ból

1 szavas válasz: élethűség


Jim Tonic
(nagyúr)
Blog

Értem. Akkor esetleg rá is lehetne gyújtani az autókban, hogy kiéghessen a kárpit.
Egy rögzítőféket normálisan be kell húzni, a feladata, hogy blokkolja a kerekeket. Azért olyanra tervezni egy hardvert és egy játékprogramot, hogy Te azon filózhass, hogy dombon mennyire kell behúzni... Khmmm... Alig röhejes.

1szavas vagy egyszavas

[ Szerkesztve ]


LGLuke
(őstag)
Blog

Bár az autók fékrendszere 2 körös, de azért jó a kézifék, mert a bowden akkor is működik ha nem elegendő a fékolaj mennyisége. Autópályán ergó nem szeretném 160 Km/h-ás sebességnél kipróbálni a kéziféket max hátásfokkal, nekem elég lenne, ha ilyen szituációban lassítaná (segítene megállni) és nem keresztbe állítaná vagy felborítaná az autót.

Ha a valóságban így van, akkor miért ne lehetne egy játéknál is így.

Az gépjárműben vagy lakásban dohányozni szerintem hülyeség. Valaki a saját tulajdonát rongálja sajátkezűleg. Ez a szubjektív véleményem. De mivel csak kormányról, meg pedálról, jobb esetben váltóról van szó, és nem full szimulátorról, így ez a példa (bár értem mire gondoltál, de) itt nem állja meg a helyét.


szatocs
(őstag)
Blog

Azért mindegy amin vitáztok, mert a kéziféket %-ra be lehet állítani, hogy milyen erősen fogjon, így más-más sebességen más hatást ér el, ha gombot nyomok-esetemben ha behúzom a kart. Például ha beállítom 100%-ra, akkor valószínűleg 160-nál is blokkolni fog, de ha 70-re állítom, akkor ugyanennél a sebességnél csak meglassítja. De nem blokkolja. Az meg hogy menet közben nem tudom állítani az erősségét, hát teljesen mindegy nekem. Legfeljebb kevesebb vagy több ideig tartom a kívánt hatás érdekében.

Arcade játékoknál meg oly' mindegy, ott úgy is a max kell mindenkinek.

[ Szerkesztve ]


Jim Tonic
(nagyúr)
Blog

A kézifék teljesen alkalmatlan az autó megállítására. Ne is próbálkozz vele! Ha elmenne a féked, inkább a motorféket próbáld. Ezen felül a modernebb autók már elektrohidraulikus rögzítőfékkel készülnek. :D
Olyan témáról vitázok veled, amihez lövésed sincs. Hagyjuk! :)

[ Szerkesztve ]


LGLuke
(őstag)
Blog

Tudom, hogy új autókban (pl. VW Passat) gombnyomásra aktiválódik a rögzítőfék és ez olyannyira nem lehet bowdenes, hogy menetközben vészfékként működik, sőt aktiválja az elakadásjelzőt is a mögöttünk érkező autók figyelmeztetése gyanánt.

Azért mert ezt nem írtam le, és azért mert a cégek a biztonság helyett az elektromos fékrendszereket fejlesztenek, lásd kamionok és buszok esetében Knorr-Bremse, ettől még én tudhatok dolgokat a fékrendszerről.

Motorfékről meg pl. ennél az autónál beszélhetünk: Toyota Avensis 1.8 Valvematic Multidrive S
Kellemes olvasást!
A fikázást meg tartsd meg otthon!

Egyébént a cikkhez szólva én saját véleményemet fejtettem ki.
Számomra jól jönne a fokozatosság, és adtam egy ötletet a srácnak, hogy mivel lehetne folytatni a barkácsolást, ha van kedve és ereje az eszköz tökéletesítéséhez.
Az, hogy neked ez nem tetszik, és nem kellene 1 dolog. Nekem kellene!


Jim Tonic
(nagyúr)
Blog

A többi autónál nincs motorfék? Főleg egy dízelnél?
Tudtad, hogy a buszvezetőket arra oktatják, hogyan kell megállítani a járművet motorfékkel, ha elromlik a fék?


LGLuke
(őstag)
Blog

Persze, hogy tudtam, sőt nyílván az az első, hogy visszakapcsolok, így erősebb legyen a motorfék! Csak hoztam 1 szélsőséges példát, mint ahogyan te is hoztad a gombnyomásra működő fékrendszert.
Buszoknál azért jóval egyszerűbb a kérdés, mert busz+kamionok esetében szokott lenni retarder, ami ugye jelentősen növeli a lassulás mértékét, ez meg ugye nincs személygépjárművekben.

A kézifékes példa pedig onnan ugrott be, hogy mikor 14 éves lehettem, édesapám véletlenül belerúgott a küszöbbe a nagyszülőknél, s mint utólag kiderült eltört a lába. Csak neki volt jogsija, így azt az 1 Km-t úgy tettük meg a házunkig, hogy (jobb lába fájt, így) a gázt még csak-csak tudta nyomni, de a féket csak annyira nyomta, hogy az jelezze a hátul érkezőknek a lassítást, és kézifékkel segített rá. Az akkori autónk pedig hátul dobfékes volt, így volt jókora holtjáték, meg igencsak lehetett szabályozni erősségét. Mostani autónk hátul tárcsafékes, ezen már 1 kattanás is jelentős lassulást okoz, 2-nél meg már majdnem blokkol, így itt óvatosabban kellelen az ilyen manővert végrehajtani, de nyílván olyankor az ember nyomvatartja a reteszelő gombot és érzésre húzza a kart.

Visszatérve az itteni cikkhez: nekem tetszene a normál autókban megszokott szabályozható kézifék, persze ehhez kell, hogy a játékok is támogassák, akkor valószínű gyárilag is adnának ki ilyet bizonyos kormányokhoz.
Nyílván a legtöbb embernek eszébe sem jut, főleg akik csak és kizárólag versenyzésre használják a kormányt, hiszen oda még a kuplung és manuális váltó is csak fölösleges zavaró tényező. Minden bajnokságban bajuszkpacsolót használnak a G25 tulajok.

Szóval Peace! :DD
További kellemes fórumozást!


LGLuke
(őstag)
Blog

"Minden bajnokságban bajuszkpacsolót használnak a G25 tulajok."

bajuszkapcsoló = értsd itt pillangó-váltók a kormányon


M@trixfan
(addikt)

BÁZEG! :DDD :Y :R :R :R Átscrolloztam a képeket... Először meglátom az USB-s műanyag nyelet. Nade utána AZ EGÉSZ BILLENTYŰZET!!!!!!! :C :C :C :C :C :R :R :R :R :DDD :DDD :DDD :DDD :DDD :DDD

Köszönöm szépen, még sok ilyet :DDD

[ Szerkesztve ]


szatocs
(őstag)
Blog

Amint szükségem lesz valamire, egyből gondolkodni fogok a megvalósításán, szóval hátha nem kell sokat várni rá:D


Daemon09
(őstag)
Blog

Ezz hatatlmas! :D :C


Nezz
(tag)

TDU-val nincs ilyen probléma :) Max annyi, hogy nincs alapjárat, ezért túl könnyű lefulladni.


szatocs
(őstag)
Blog

A sebességlimitet nem szoktam (volt) betartani, így lefulladási problémám nem volt:D Vagy padlóval indultam, vagy 3-4 k körül. Olyan viszont volt az elején, hogy nem teljesen, vagy esetleg a játéknak nem elég ideig nyomtam ki a kuplungot, de idővel hamar meg lehet azt is szokni.


pointer4
(tag)
Blog

Áűűűűűű, amikor megláttam a billentyűzetet a doboz alján :DD
Nagyon ott van :))
Láttam már picccit [vagányabbat] is. De nem sokat ;]


szatocs
(őstag)
Blog

Na ez nem semmi gépezet ;]

üzenetek