üzenetek

hozzászólások


LGLuke
(őstag)
Blog

Persze, hogy tudtam, sőt nyílván az az első, hogy visszakapcsolok, így erősebb legyen a motorfék! Csak hoztam 1 szélsőséges példát, mint ahogyan te is hoztad a gombnyomásra működő fékrendszert.
Buszoknál azért jóval egyszerűbb a kérdés, mert busz+kamionok esetében szokott lenni retarder, ami ugye jelentősen növeli a lassulás mértékét, ez meg ugye nincs személygépjárművekben.

A kézifékes példa pedig onnan ugrott be, hogy mikor 14 éves lehettem, édesapám véletlenül belerúgott a küszöbbe a nagyszülőknél, s mint utólag kiderült eltört a lába. Csak neki volt jogsija, így azt az 1 Km-t úgy tettük meg a házunkig, hogy (jobb lába fájt, így) a gázt még csak-csak tudta nyomni, de a féket csak annyira nyomta, hogy az jelezze a hátul érkezőknek a lassítást, és kézifékkel segített rá. Az akkori autónk pedig hátul dobfékes volt, így volt jókora holtjáték, meg igencsak lehetett szabályozni erősségét. Mostani autónk hátul tárcsafékes, ezen már 1 kattanás is jelentős lassulást okoz, 2-nél meg már majdnem blokkol, így itt óvatosabban kellelen az ilyen manővert végrehajtani, de nyílván olyankor az ember nyomvatartja a reteszelő gombot és érzésre húzza a kart.

Visszatérve az itteni cikkhez: nekem tetszene a normál autókban megszokott szabályozható kézifék, persze ehhez kell, hogy a játékok is támogassák, akkor valószínű gyárilag is adnának ki ilyet bizonyos kormányokhoz.
Nyílván a legtöbb embernek eszébe sem jut, főleg akik csak és kizárólag versenyzésre használják a kormányt, hiszen oda még a kuplung és manuális váltó is csak fölösleges zavaró tényező. Minden bajnokságban bajuszkpacsolót használnak a G25 tulajok.

Szóval Peace! :DD
További kellemes fórumozást!

üzenetek