ez mekkora
még ilyet !
hozzászólások
Szép munka!
Ez mellé már csak az általam készített eredeti fa "kormány" és "pedál" kellene
Kár hogy amikor jó pár éve megcsináltam, nem fényképeztem le. Haverjaim mikor meglátták 10 percig fuldokoltak a röhögéstől. De tutira működött!! Meg kellene keresnem egy fénykép erejéig, azt hiszem ezzel együtt ütős lenne...
Ötletes megoldás! A türelemért és kivitelezésért is respect!
Ám én is azok közé tartozok, akik a fokozatmentességet hiányolják.
Frászt drága megoldani, csak azt kell kitalálni, hogy miként rőgzíted az eszközöket.
Potmétert mozgatsz rövid úton és kész. Persze ehhez már kell egy kis elektronikai tudás is, de az lenne az igazi.
De így is grat az ötlethez!
Ja nekem is G25-ös ormányom van, s ezek után be kell szerezni kéziféket+indexet is!
[ Szerkesztve ]
Nem tudom, hogy kéziféket a játékok kezelik-e fokozattal, így nem biztos, hogy jó ötlet. De igaz, például egy ventiszabályozóhoz hasonló cucc is beválna ehhez - talán. De ennyire már nem megyek bele, a további finomítás is csak elméleti egyelőre, mivel így is tökéletesen működik
Jah, abban igazad van, hogy elvileg a játéknak is le kellene kezelnie, mint a pedálokat.
![](/dl/faces/own/vasinger_2.gif)
Vasinger!
(nagyúr)
Nah ez durva! Bár én kicsit olcsóbb bill.-t raktam volna oda
Élő rallyban van fokozat a kézifékben? Nem igazán. Blokkolnia kel..
Ennél olcsóbbat? Ingyen volt, és ráadásul csak az a része jó, amelyiket éppen használom.
Élő rallyban van manuál 6 sebességes váltó????
Akkor most dobjam ki?
Más program nincs is csak rally?
Szar a hasonlatod. Rally-n kívül más autóspotban nem is nagyon van kézifék.
Frászt xar a hasonlatom, csak nem tudsz elvonatkoztatni! Lásd Midtown Madness, nem lenne rossz, ha ma is adnának ki olyan játékot, ahol lehet csak úgy kedvünkre kocsikázni, akár úgyis, hogy betartjuk a kressz szabályait.
Egyébként vannak géprjárművezetői oktató programok pl. SIMURIDE - Driving Simulator, ahol megint csak lehetne kamatoztatni. Vagy akár busz és kamion szimulátorhoz is jó lehet. Nem csak versenyzős játékokra lehet használni a G25-öt.
Sőt TDU-hoz sem lenne rossz, ott lehet csak sima "take a ride" üzemmódban furikázni, mint annak idején a Driver első részében. ÉS milyen király lenne, ha elgurúlna az autó, ha nem húzod be eléggé a kéziféket! Nah az megint 1 magasabb szint lenne az élethűség felé.
Na, ne itt veszekedjetek
Játékokról pedig:
TDU-t próbáltam, annyira jött be, hogy magamnak elfurikázzak, meg persze ez például az a játék, amiben a kuplung használata úgy van megcsinálva, hogy amennyiben nem használom, be sem veszi a sebességet. És autótípustól függően figyel a játék arra, hogy ami például pillangóváltós, azt ne is lehessen H - val váltani.
Versenyzésre eddig az rFactort használtam, ezzel a játékkal játszottam, amikor jött az ötlet, hogy meg kéne próbálni, meddig jutok el egy ilyen megalkotásában.
A kéziféket leginkább az rFactorban használtam, de kipróbálásra került a TDU-ban is.
Mostanában pedig GTR Evo-val kezdek barátkozni.
Amire a kormányt érdemben használtam, azok ezek a játékok. Próbáltam még NFS szériákban, de nincs értelme szerintem olyan játékokat kormánnyal játszani, annyi előnye van, hogy kicsit pontosabb az irányítás, de nem adja azt az érzést, amit elvárna az ember, ha kormány van a keze között.
Rally játékokat próbáltam, de valahogy egyik sem volt szimpatikus számomra.
[ Szerkesztve ]
Nem veszeszem én senkivel, csak leírtam a véleményem.
Egyébként LFS-ben sem veszi be kuplung nélkül a fokozatot, csak annyi a gáz benne, hogy ha berakod 2-esbe kuplung nélkül, majd kinyomod a kuplungot és felengeded, akkor már beveszi. Bár lehet, hogy most keverem vmelyik másik jáékkal, mert többel játszok: LFS, GTR2, Race 07. Ezek mind szimulátorok, és érdemes őket kipróbálni, ha még nem ismernéd őket. TDU-hoz én töltöttem le mentést netről, mert azzal max kocsikázok, annyira nem jött be, mert nem szimulátor, így meg a mentés miatt bármelyik verdát kipróbálhatom.
Üdv!
Nekem is csak ennyi bajom van a TDU - val, én is csak szórakoztam vele.
GTR Evo a Race 07 kiegészítője, GTR2-t és LFS-t próbáltam, annyiban maradtak, mert jobban tetszettek a konkurensek.
EVO-t még nem próbáltam de megnézem.
GTR2-nek nem konkurense a Race 07, mert SIMBIM csinálta mindkét játékot.
GTR Evot akkor kipróbálom. Köszi aaz infót!
Konkurens alatt itt nem a gyártóját értem, hanem magát a játékot
Oks, egy rögzítőféknek miért kell adagolhatónak lennie?
"ÉS milyen király lenne, ha elgurúlna az autó, ha nem húzod be eléggé a kéziféket! Nah az megint 1 magasabb szint lenne az élethűség felé."
Idézet a 95. hsz-ból
1 szavas válasz: élethűség
Értem. Akkor esetleg rá is lehetne gyújtani az autókban, hogy kiéghessen a kárpit.
Egy rögzítőféket normálisan be kell húzni, a feladata, hogy blokkolja a kerekeket. Azért olyanra tervezni egy hardvert és egy játékprogramot, hogy Te azon filózhass, hogy dombon mennyire kell behúzni... Khmmm... Alig röhejes.
1szavas vagy egyszavas
[ Szerkesztve ]
Bár az autók fékrendszere 2 körös, de azért jó a kézifék, mert a bowden akkor is működik ha nem elegendő a fékolaj mennyisége. Autópályán ergó nem szeretném 160 Km/h-ás sebességnél kipróbálni a kéziféket max hátásfokkal, nekem elég lenne, ha ilyen szituációban lassítaná (segítene megállni) és nem keresztbe állítaná vagy felborítaná az autót.
Ha a valóságban így van, akkor miért ne lehetne egy játéknál is így.
Az gépjárműben vagy lakásban dohányozni szerintem hülyeség. Valaki a saját tulajdonát rongálja sajátkezűleg. Ez a szubjektív véleményem. De mivel csak kormányról, meg pedálról, jobb esetben váltóról van szó, és nem full szimulátorról, így ez a példa (bár értem mire gondoltál, de) itt nem állja meg a helyét.
Azért mindegy amin vitáztok, mert a kéziféket %-ra be lehet állítani, hogy milyen erősen fogjon, így más-más sebességen más hatást ér el, ha gombot nyomok-esetemben ha behúzom a kart. Például ha beállítom 100%-ra, akkor valószínűleg 160-nál is blokkolni fog, de ha 70-re állítom, akkor ugyanennél a sebességnél csak meglassítja. De nem blokkolja. Az meg hogy menet közben nem tudom állítani az erősségét, hát teljesen mindegy nekem. Legfeljebb kevesebb vagy több ideig tartom a kívánt hatás érdekében.
Arcade játékoknál meg oly' mindegy, ott úgy is a max kell mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
A kézifék teljesen alkalmatlan az autó megállítására. Ne is próbálkozz vele! Ha elmenne a féked, inkább a motorféket próbáld. Ezen felül a modernebb autók már elektrohidraulikus rögzítőfékkel készülnek.
Olyan témáról vitázok veled, amihez lövésed sincs. Hagyjuk!
[ Szerkesztve ]
Tudom, hogy új autókban (pl. VW Passat) gombnyomásra aktiválódik a rögzítőfék és ez olyannyira nem lehet bowdenes, hogy menetközben vészfékként működik, sőt aktiválja az elakadásjelzőt is a mögöttünk érkező autók figyelmeztetése gyanánt.
Azért mert ezt nem írtam le, és azért mert a cégek a biztonság helyett az elektromos fékrendszereket fejlesztenek, lásd kamionok és buszok esetében Knorr-Bremse, ettől még én tudhatok dolgokat a fékrendszerről.
Motorfékről meg pl. ennél az autónál beszélhetünk: Toyota Avensis 1.8 Valvematic Multidrive S
Kellemes olvasást!
A fikázást meg tartsd meg otthon!
Egyébént a cikkhez szólva én saját véleményemet fejtettem ki.
Számomra jól jönne a fokozatosság, és adtam egy ötletet a srácnak, hogy mivel lehetne folytatni a barkácsolást, ha van kedve és ereje az eszköz tökéletesítéséhez.
Az, hogy neked ez nem tetszik, és nem kellene 1 dolog. Nekem kellene!
A többi autónál nincs motorfék? Főleg egy dízelnél?
Tudtad, hogy a buszvezetőket arra oktatják, hogyan kell megállítani a járművet motorfékkel, ha elromlik a fék?
Persze, hogy tudtam, sőt nyílván az az első, hogy visszakapcsolok, így erősebb legyen a motorfék! Csak hoztam 1 szélsőséges példát, mint ahogyan te is hoztad a gombnyomásra működő fékrendszert.
Buszoknál azért jóval egyszerűbb a kérdés, mert busz+kamionok esetében szokott lenni retarder, ami ugye jelentősen növeli a lassulás mértékét, ez meg ugye nincs személygépjárművekben.
A kézifékes példa pedig onnan ugrott be, hogy mikor 14 éves lehettem, édesapám véletlenül belerúgott a küszöbbe a nagyszülőknél, s mint utólag kiderült eltört a lába. Csak neki volt jogsija, így azt az 1 Km-t úgy tettük meg a házunkig, hogy (jobb lába fájt, így) a gázt még csak-csak tudta nyomni, de a féket csak annyira nyomta, hogy az jelezze a hátul érkezőknek a lassítást, és kézifékkel segített rá. Az akkori autónk pedig hátul dobfékes volt, így volt jókora holtjáték, meg igencsak lehetett szabályozni erősségét. Mostani autónk hátul tárcsafékes, ezen már 1 kattanás is jelentős lassulást okoz, 2-nél meg már majdnem blokkol, így itt óvatosabban kellelen az ilyen manővert végrehajtani, de nyílván olyankor az ember nyomvatartja a reteszelő gombot és érzésre húzza a kart.
Visszatérve az itteni cikkhez: nekem tetszene a normál autókban megszokott szabályozható kézifék, persze ehhez kell, hogy a játékok is támogassák, akkor valószínű gyárilag is adnának ki ilyet bizonyos kormányokhoz.
Nyílván a legtöbb embernek eszébe sem jut, főleg akik csak és kizárólag versenyzésre használják a kormányt, hiszen oda még a kuplung és manuális váltó is csak fölösleges zavaró tényező. Minden bajnokságban bajuszkpacsolót használnak a G25 tulajok.
Szóval Peace!
További kellemes fórumozást!
"Minden bajnokságban bajuszkpacsolót használnak a G25 tulajok."
bajuszkapcsoló = értsd itt pillangó-váltók a kormányon
![](/dl/faces/m24.gif)
M@trixfan
(addikt)
BÁZEG!
Átscrolloztam a képeket... Először meglátom az USB-s műanyag nyelet. Nade utána AZ EGÉSZ BILLENTYŰZET!!!!!!!
Köszönöm szépen, még sok ilyet
[ Szerkesztve ]
Amint szükségem lesz valamire, egyből gondolkodni fogok a megvalósításán, szóval hátha nem kell sokat várni rá
![](/dl/faces/m23.gif)
Nezz
(tag)
TDU-val nincs ilyen probléma Max annyi, hogy nincs alapjárat, ezért túl könnyű lefulladni.
A sebességlimitet nem szoktam (volt) betartani, így lefulladási problémám nem volt Vagy padlóval indultam, vagy 3-4 k körül. Olyan viszont volt az elején, hogy nem teljesen, vagy esetleg a játéknak nem elég ideig nyomtam ki a kuplungot, de idővel hamar meg lehet azt is szokni.
Áűűűűűű, amikor megláttam a billentyűzetet a doboz alján
Nagyon ott van
Láttam már picccit [vagányabbat] is. De nem sokat