üzenetek

hozzászólások


Ribi
(nagyúr)

Van egy olyan érzésem, hogy a normál motorosok is utálják a nyitott dobos idiótákat ne izgulj. És itt fontos, az idióta szó. Van akik normálisan tudja "használni", hiába relatíve hangos, de van az alja kategória. Na ezek miatt utálja őket mindenki. Sajna mindenhol megvan az a kis idióta csoport akik tesznek azért, hogy szar legyen a megítélés. Hiába lenne normális a többi 95%. :(
Néha én sem veszem észre a motorost, mert bebambulok. 1x próbálna kárt tenni az autóban egy motoros mert nem engedem el, biztos ráparkolok. Mondom ezt motorosként.
A repedt fazék kialakítású dobok a legrosszabbak. Biztos sufniban ez a könnyen megoldható.

[ Szerkesztve ]


lugoka
(csendes tag)

Igen. Én is észrevettem, hogy egyre több olyan dob van amit jó hallgatni és mégse szakad le a fejem :K A nagytöbbség megtalálja a középutat minden oldalról.


lugoka
(csendes tag)

Az elmúlt 2-3 évben úgy veszem észre, hogy szerencsére azért kezd az 5% kirostálódni vagy csak van olyan szerencsém, hogy ált. nem arra járnak amerre én. Felénk még a terepmotorosok is kezdenek az utóbbi időbe normálisak lenni. Nem volt abba amit írtam semmi idegesség vagy rosszindulat. Egyszerűen csak tény. Csak írásba nem mindig jön át elsőre mit akar a másik.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Állsz a sorban, elmegy melletted az idióta takart rendszámmal és arra eszmélsz, hogy repül a tükröd. Neked meg se előre, se hátra. Hogyan parkolsz rá?


Ribi
(nagyúr)

Jaj most tényleg? :U


Somatom
(veterán)
Blog

Most tényleg. Nem láttál még ilyen jelenetet?


MaCS_70
(félisten)

Szerintem is erről van szó.

Egy hangos motor ott helyben valóban jól jelzi a jelenlétet.

Ha viszont eggyel hátrébb lépünk, és a közlekedés rendszerét nézzük annak az emberi tényezőivel, akkor bizony azt látjuk, hogy a hangos motorosok olyan ellenérzéseket gerjesztenek a többi közlekedőben, ami hosszabb távon már visszaüt azzal, hogy nem csak az előzékenység marad el, hanem gyakran a "vigyázás" is, sőt, nem ritkán akár tudat alatt is bejön egy kis "megleckéztetési" jelenség.

Amikor erről írtam a diplomamunkámat, elég sokat beszélgettem erről (is) egy közlekedéspszichológussal, aki tényként állította, hogy ez a "hangos kipufogó életet ment" hiedelem valójában több motoros életéért felelős, mint ahánynak segített.

Egyébként az egész közlekedésre jellemző, hogy rettenetesen alulértékeljük az emberi gesztusok, a kapcsolatteremtés jelentőségét, ami pedig a közlekedési kultúra egyik nagyon fontos jellemzője.

MaCS


Ribi
(nagyúr)

Szerencsére még nem. Ha csak nem lendületből csinálja valaki, akkor azért bőven lehet arra idő, hogy kormányt elteker és ahogy megy előre a motoros, oldalba verje. Nem is szeretnék ilyet látni. :N


lugoka
(csendes tag)

Ez nekem épp most egy nagyon érdekes kérdés. Pont a napokban beszélgettem egy emberrel akik ilyen félig-meddig intelligens, forgalom felügyelő, irányító és veszély előjelző, figyelmeztető rendszert fejlesztenének, üzemi, raktári közlekedéshez. Hát nem csak a közúti közlekedésben van meg ez az "Én sietek, meg én fontos vagyok mert én ÉN vagyok. Majd a többiek úgyis vigyáznak mert nem akarnak sittre kerülni" mentalitás. És a legérdekesebb, hogy nagy %ban, inkább a közlekedés (nem csak közúti) gyengébb, kissebb résztvevői felől van meg ez a hozzáállás.

[ Szerkesztve ]


nullpoint
(senior tag)

A hangos motor azért is mert ejszaka vagy hajnalban kurva jól fel tud ébreszteni az utcában lakó barom. Mindaddig amíg egyszer ki nem csoszogok egy szál alsógatyában, és bele nem verem a fejét az aszfaltba. Utána lehet hogy felszereltet egy normális kidörrentőt.


MaCS_70
(félisten)

Pont erről van szó!

Ne vedd Magadra, nem személy szerint Rólad van szó, hanem azok halmazáról, akik így éreznek. Nyilván nem akarsz rosszat a motorosoknak, de tudat alatt Benned van, hogy a motorosok kellemetlenséget okoznak, ami a döntéseidben is megjelenik -- szintén sokszor tudat alatt. Egy ilyen döntés lehet egy sima udvariassági gesztus is, de vészhelyzetben, ahol parányi terük van a racionális döntéseknek, az agyad nem a motorosnak kedvező irányt fogja előnyben részesíteni, még ha Te erről tudomást sem szerzel.
A nagy terület viszont az udvariasság és a vészhelyzet közti átmenet. Ha elég sok nagyobb járművet vezető emberke van, akinek az agyában kellemetlen asszociációk érvényesülnek a motorosokkal kapcsolatban, a sorozatos döntéseik statisztikailag olyan helyzeteket fognak eredményezni, amelyek a motorosok számára kedvezőtlenek, következményeikben akár halálosak lehetnek.

A zavaróan hangos járművek használata egyszerűen azt az együttműködést zavarja meg, amin közvetve mindnyájunk élete múlik.

MaCS


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"Egyébként az egész közlekedésre jellemző, hogy rettenetesen alulértékeljük az emberi gesztusok, a kapcsolatteremtés jelentőségét, ami pedig a közlekedési kultúra egyik nagyon fontos jellemzője."

Teljesen egyetértek, de csak azzal egészíteném ki, hogy én társadalomtudományos szemszögből kettőt hátralépve is nézném a nagy képet: Ez nem csak a közlekedési kultúra sajátossága, hanem tágabb értelemben a társadalmaké. A szolidaritásra, egymásba vetett bizalomra hajlamosabb társadalmak és az egymással szemben bizalmatlan, frusztrált társadalmak közlekedési kultúrája is alapvetően eltér és sokszor az azonos célokat is eltérően közelítik meg (például a vigyázzunk egymásra, hogy mindenki hazaérjen és a mindenki vigyázzon magára, hogy mindenki hazaérjen elég más mentalitás és máshol vannak a buktatóik is).


MaCS_70
(félisten)

Maximálisan egyetértek.

A közlekedés a saját jelentőségén túl is remek indikátora a társadalomnak.

Régi nagy kedvencem az a 90-es évek elején működött menedzseriskola, ahol külön tréning volt a bunkó közlekedésre, mondván, hogy a jó vezető az úton sem lehet nyuszi. :W
A Roosevelt téren kellett betolakodni a sor elejére, illetve valahol a villamossínen kerülni.

MaCS


Somatom
(veterán)
Blog

Régen mozgott a városban egy "Karika" becenevű srác, aki motoros rendőr volt. Neki az volt a szokása, hogy megállt a rosszalkodó autósnál és az ablaktörlője alá tűzött, vagy a lehúzott ablakán bedobott egy sárga lapot. Az volt rajta, hogy a következő szabálytalanságnál "kiállítja". :)


troviko
(senior tag)

Köszi az infót, igazad van, és még tetszik is a motor.
Talán jövőre benevezek egy ilyenre...


mzso
(veterán)

Én az általánosság miatt általánosítok. Meg igen irritáló, hogy a sok sznob divatmajom miatt már nem létezik tisztességes motor nem-morbid áron. Ha igaz amit állítasz akkor ti vagytok bőven a kisebbségben.
Ismerős aki Jawa-val is meg 650-es Suzukival is szokott járni, hogy ha az utóbbival megy akkor a többi motoros int neki, de ha a másikkal akkor leszarják. Meg amúgy is a 650-est már lenézik mert csak 1000 köbcentitől menő a motor.

Minden ami ami divat kellék lesz morbid drága lesz. A karóráktól a napszemüvegeken át a motorokig.


mzso
(veterán)

Azt csak viccből írtam. Nyilván a motor használhatatlan, ha rendesen jeges vagy havas az út.


Eugene Roe
(őstag)
Blog

Stauffenbergnél kevés közösségbarátibb nevet tudnék mondani, úgyhogy igazán nem értem mi a baj vele.

Holnap már ők lesznek a bomlasztók? :) https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Zsarnok%C3%B6l%C5%91k


e-newsee
(addikt)
Blog

Én nem a jármű árát számolnám a megtérülésnél, hiszen valamilyen járművet mindenképpen használnál. Nyilván, ha csak autód van, és mellé szeretnél egy motort a jó idős hónapokra, akkor a 3 misit kell számolni. De ha mindenképpen lenne egy motorod, csak az a kérdés, hogy milyen, akkor csak a különbözet a lényeg. Utóbbi esetben egyértelműen sokkal hamarabb, akár pár év alatt is megtérülhet.


doc
(nagyúr)
Blog

A meglévő motor mindenképpen marad, nem csere, hanem "flottabovites" az opció :)

üzenetek