üzenetek

hozzászólások


tomcat78
(őstag)

Remek cikk lett. :C És elgondolkoztató a számok tükrében... :W


Degeczi
(nagyúr)

Mondjuk 3 MFt-os ár mellett érdekes megoldás, h nappal még azt sem látod, mennyivel haladsz... Elképesztő.
(a cikk amúgy tényleg jó)

[ Szerkesztve ]


#33253120
(addikt)

Köszi a jó cikket.

Ezek a motorok jogsi szempontjából hogyan működnek?


Degeczi
(nagyúr)

19 kW, tehát min. A2


Xaels
(félisten)
Blog

Jó írás lett, igényesen fogalmazva. Városi ingázásra én is gondolkoztam elektromosban de ennyiért még a spórolást tekintve sem kellene. Nem akarnék 2 motort tartani, 1-et ingázni melóba, 1-et meg élvezni kompromisszumok nélkül. Fele ennyiért már egész jó bringák vannak amik közel tudják a városi közlekedéshez szükséges dolgokat.


dj67
(csendes tag)

A fogyasztásra nyugodtan számolhatsz még kb. 20% töltési veszteséget is. De a diesel autó fenntartási költségét meg jóval alul számoltad szerintem. Összevetve mindent, jóval nagyobb a spórolás az elektromos autón vagy motoron, mint ahogy te számoltad. Magyarul hamarabb megtérül. De ettől még mindig egy úri huncutság egy elektromos járművet venni.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Érdekességképpen linkelem csak Handras tesztjét a Super Soco-ról: [link]

Robogónak minősül így simán B jogsival is vezethető (bár azért sokkal agilisabb egy robogónál, de psszt). Ennek már kivehető akkucellái vannak és fent a lakásban/irodában is tölthető. Ha valaki csak külső kerületből ingázna vagy városon belül kavarogna, szerintem jobb céleszköznek tűnik (és sokkal olcsóbb is).

Esetleg erről is lehetne egy hasonló tesztet csinálni, élvezettel olvastam. :)


#33253120
(addikt)

Köszi.


d@vee
(őstag)
Blog

Jó cikk lett, köszi :R
Mindig érdekes ezek a számolgatások, mikor az akksi cserét kihagyják a dologból, pedig az nem filléres tétel :D Elektromos autó/motor akkisja sem örök élet, plusz veszít a teljesítményéből az idő előre haladtával.
Na meg azt is bele kell kalkulálni, hogy mennyivel kevesebb káros anyagot bocsájt ki egy elektromos eszköz a "hagyományos" füstölős motor helyett.

[ Szerkesztve ]


Degeczi
(nagyúr)

A hideg ráz ki ettől a tenyérbemászó pózer fazontól


Somatom
(veterán)
Blog

Tudom, hogy miről beszélsz. Kell egy épített chopper, mert az ember meg kell mutassa, hogy mire képes. Kell egy Simson Enduro, mert 15 éves korában nem lehetett, pedig nagyon vágyott rá. Kell egy Aprilia Scarabeo robogó, mert az nagyon praktikus. Aztán az ember tapasztal, érik és rájön, hogy kell egy Harley, mert az maga az élet. :)
Ezt az elektromos naked-bike -ot nem értem. Ilyet robogó "kasztnival" tartok reálisnak. Egyszer legurultam autóval a barátnőmhöz spanyolba és vittem magammal a Scarabeot (125 -ös, három dobozzal). Másfél hónapot voltam nála, ami alatt egyszer sem használtam az autót. Bevásárláshoz felraktam a két oldaldobozt és símán belefért minden. Egy 1000Ft -os esőkabát elég volt, mert alulról védett voltam. Sztem ilyen "bódéval" lenne értelme az elektromos hajtásnak.

[ Szerkesztve ]


nemlehet
(őstag)
Blog

Erre amúgy nincs adókedvezmény vagy egyéb támogatás? Az még árnyalhatja a képet.

Amúgy szerintem is enyhén alul becsülted a kocsi költségeit. Nekem eleve a 4,5 liter nagyon kevésnek tűnik, annyit ideális körülmények között autópályán 110 örül szoktak hozni a 6 sebességes dízelek. Ha van benne városi használat is akkor ez valami igen csak varázslatos fogyasztás érdekelne mivel éred el :D

Meg azt én nem láttam leírva, hogy mire vonatkozik a 200k km garancia? Csak a motor mechanikus részeire vagy csak a villanymotorra vagy az aksikra is?


Xaels
(félisten)
Blog

Ne is mond, 2 éve hogy elment a Dragstar és nagyon hiányzik. Nem feltétlenül igényelnék nagyobb teljesítményt de az is szét volt baszva házilag és amikor elkezdtem rendbe rakni kerültek elő a mérnöki megoldások... Kitűzött cél valamelyik Softail modell szalonból.


d@vee
(őstag)
Blog

Ez a Super Soco nagyon tetszik, mellékesen az ára is teljesen okés, egy milla alatt van.
Motorvásárláson gondolkodom már egy éve, B-s jogsim van. Jó lenne egy robogó is, de a kinézetük nem tetszik, a többi 50-es kávédaráló pedig amint elindul, a hangjuk egy hatalmas csalódás.
Ezt viszont nekem találták ki kb.
Arra az 5-10km-es távokra amire nekem kellene, bőven megfelel.


gbors
(nagyúr)
Blog

Érdekes volt, köszönjük! :R


Somatom
(veterán)
Blog

Softail? Hogyhogy nem Live Wire? ;]


travix
(aktív tag)

vagy veszel 300ezerért elektromos mopedet
Én nem tudnék ilyen max 45el pötymörgő motort venni szerintem bizonyos helyzetben életveszélyes is lehet, ha pont kell adni egy nagyobb gázt, hogy elkerüld a balesetet. Ennyit a kreszről. Meg valljuk be senki nem megy 45el városban ahol 50el lehet, mert akkor szinte minden lámpánál meg kéne állni, hanem 50-55 körül megy az ember, mert belevesszük, hogy többet mutat az óra mint a valós sebesség.

[ Szerkesztve ]


Xaels
(félisten)
Blog

Fat Boy a szerelem. Az elektromos cuccokkal meg az a bajom, hogy havi 200 órát hallgatom így is az elektromos motorok sivítását, motorozás közben annyira nem ezt szeretném.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Kivéve hétvégén a sok bevásárló f@szkalap mögött,akik stabilan 40-el vánszorognak,nehogy túllépjék a megengedettet....


8th
(addikt)
Blog

+1

üzenetek