üzenetek

hozzászólások


tomcat78
(őstag)

Remek cikk lett. :C És elgondolkoztató a számok tükrében... :W


Degeczi
(nagyúr)

Mondjuk 3 MFt-os ár mellett érdekes megoldás, h nappal még azt sem látod, mennyivel haladsz... Elképesztő.
(a cikk amúgy tényleg jó)

[ Szerkesztve ]


#33253120
(addikt)

Köszi a jó cikket.

Ezek a motorok jogsi szempontjából hogyan működnek?


Degeczi
(nagyúr)

19 kW, tehát min. A2


Xaels
(félisten)
Blog

Jó írás lett, igényesen fogalmazva. Városi ingázásra én is gondolkoztam elektromosban de ennyiért még a spórolást tekintve sem kellene. Nem akarnék 2 motort tartani, 1-et ingázni melóba, 1-et meg élvezni kompromisszumok nélkül. Fele ennyiért már egész jó bringák vannak amik közel tudják a városi közlekedéshez szükséges dolgokat.


dj67
(csendes tag)

A fogyasztásra nyugodtan számolhatsz még kb. 20% töltési veszteséget is. De a diesel autó fenntartási költségét meg jóval alul számoltad szerintem. Összevetve mindent, jóval nagyobb a spórolás az elektromos autón vagy motoron, mint ahogy te számoltad. Magyarul hamarabb megtérül. De ettől még mindig egy úri huncutság egy elektromos járművet venni.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Érdekességképpen linkelem csak Handras tesztjét a Super Soco-ról: [link]

Robogónak minősül így simán B jogsival is vezethető (bár azért sokkal agilisabb egy robogónál, de psszt). Ennek már kivehető akkucellái vannak és fent a lakásban/irodában is tölthető. Ha valaki csak külső kerületből ingázna vagy városon belül kavarogna, szerintem jobb céleszköznek tűnik (és sokkal olcsóbb is).

Esetleg erről is lehetne egy hasonló tesztet csinálni, élvezettel olvastam. :)


#33253120
(addikt)

Köszi.


d@vee
(őstag)
Blog

Jó cikk lett, köszi :R
Mindig érdekes ezek a számolgatások, mikor az akksi cserét kihagyják a dologból, pedig az nem filléres tétel :D Elektromos autó/motor akkisja sem örök élet, plusz veszít a teljesítményéből az idő előre haladtával.
Na meg azt is bele kell kalkulálni, hogy mennyivel kevesebb káros anyagot bocsájt ki egy elektromos eszköz a "hagyományos" füstölős motor helyett.

[ Szerkesztve ]


Degeczi
(nagyúr)

A hideg ráz ki ettől a tenyérbemászó pózer fazontól


Somatom
(veterán)
Blog

Tudom, hogy miről beszélsz. Kell egy épített chopper, mert az ember meg kell mutassa, hogy mire képes. Kell egy Simson Enduro, mert 15 éves korában nem lehetett, pedig nagyon vágyott rá. Kell egy Aprilia Scarabeo robogó, mert az nagyon praktikus. Aztán az ember tapasztal, érik és rájön, hogy kell egy Harley, mert az maga az élet. :)
Ezt az elektromos naked-bike -ot nem értem. Ilyet robogó "kasztnival" tartok reálisnak. Egyszer legurultam autóval a barátnőmhöz spanyolba és vittem magammal a Scarabeot (125 -ös, három dobozzal). Másfél hónapot voltam nála, ami alatt egyszer sem használtam az autót. Bevásárláshoz felraktam a két oldaldobozt és símán belefért minden. Egy 1000Ft -os esőkabát elég volt, mert alulról védett voltam. Sztem ilyen "bódéval" lenne értelme az elektromos hajtásnak.

[ Szerkesztve ]


nemlehet
(őstag)
Blog

Erre amúgy nincs adókedvezmény vagy egyéb támogatás? Az még árnyalhatja a képet.

Amúgy szerintem is enyhén alul becsülted a kocsi költségeit. Nekem eleve a 4,5 liter nagyon kevésnek tűnik, annyit ideális körülmények között autópályán 110 örül szoktak hozni a 6 sebességes dízelek. Ha van benne városi használat is akkor ez valami igen csak varázslatos fogyasztás érdekelne mivel éred el :D

Meg azt én nem láttam leírva, hogy mire vonatkozik a 200k km garancia? Csak a motor mechanikus részeire vagy csak a villanymotorra vagy az aksikra is?


Xaels
(félisten)
Blog

Ne is mond, 2 éve hogy elment a Dragstar és nagyon hiányzik. Nem feltétlenül igényelnék nagyobb teljesítményt de az is szét volt baszva házilag és amikor elkezdtem rendbe rakni kerültek elő a mérnöki megoldások... Kitűzött cél valamelyik Softail modell szalonból.


d@vee
(őstag)
Blog

Ez a Super Soco nagyon tetszik, mellékesen az ára is teljesen okés, egy milla alatt van.
Motorvásárláson gondolkodom már egy éve, B-s jogsim van. Jó lenne egy robogó is, de a kinézetük nem tetszik, a többi 50-es kávédaráló pedig amint elindul, a hangjuk egy hatalmas csalódás.
Ezt viszont nekem találták ki kb.
Arra az 5-10km-es távokra amire nekem kellene, bőven megfelel.


gbors
(nagyúr)
Blog

Érdekes volt, köszönjük! :R


Somatom
(veterán)
Blog

Softail? Hogyhogy nem Live Wire? ;]


travix
(aktív tag)

vagy veszel 300ezerért elektromos mopedet
Én nem tudnék ilyen max 45el pötymörgő motort venni szerintem bizonyos helyzetben életveszélyes is lehet, ha pont kell adni egy nagyobb gázt, hogy elkerüld a balesetet. Ennyit a kreszről. Meg valljuk be senki nem megy 45el városban ahol 50el lehet, mert akkor szinte minden lámpánál meg kéne állni, hanem 50-55 körül megy az ember, mert belevesszük, hogy többet mutat az óra mint a valós sebesség.

[ Szerkesztve ]


Xaels
(félisten)
Blog

Fat Boy a szerelem. Az elektromos cuccokkal meg az a bajom, hogy havi 200 órát hallgatom így is az elektromos motorok sivítását, motorozás közben annyira nem ezt szeretném.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Kivéve hétvégén a sok bevásárló f@szkalap mögött,akik stabilan 40-el vánszorognak,nehogy túllépjék a megengedettet....


8th
(addikt)
Blog

+1


Somatom
(veterán)
Blog

Érthető, bár ez a Softail vonal nem az én világom. Szeretek néha dinamikusabban motorozni, amihez a Softail féke és futóműve kevés. Anno egy Dyna -t gurítottam ki a szalonból, de az első szezon után kiderült, hogy kevés. Sikerült gyorsan és okosban Dyna Sport -ra váltani, ami már megmaradt. Ezek az elektromos izék olyanok, mint a zsiráf. Szép, szép, de otthonra nem kéne. :)

[ Szerkesztve ]


d@vee
(őstag)
Blog

Ki mondta hogy 45-el megy? KRESZ szerint 45-el mehetsz. Ebben szoftveres limit van 45-ig az egyik üzemmódban(amiből 3 van). De megvásárlásnál már kiírják belőle ha akarod, ott helyben, garancia sem ugrik. Azóta már pár videót megnéztem és a honlapot is végigolvastam :D Mehetsz te 90-el is, ha nincs rendőr a közelben. Mert bizony senki sem fog 45-el tötyögni.
Az a 90 meg elég bőven, otthol amilyen utak vannak, jó ha stabilan ütöd alulról a 80-at. Eddig 125-ös mocikon gondolkoztam, de ahhoz kéne a B125-ös jogsi. Igaz könnyű megszerezni, de sok időm nincs. Plusz még nem volt motorom (bár kipróbáltam már néhány robogót), így a váltással biztos gondok lennének az elején.
Erre meg csak felpattanok és húzom neki a boltig, vagy a szomszéd faluig.

[ Szerkesztve ]


Xaels
(félisten)
Blog

A 650-es Dragstar az én igényeim ki tudta elégíteni, pedig az nem egy sportos járgány mert 1 személlyel 150-nél nem ment többet. Mondjuk legalább nyomatékban ott volt és termelte a benzint :DDD Előtte a 400-as sor4-es Kawa sportos volt, 2-esben kilőtt mint a rakéta igaz mintha 3 torka lett volna hirtelen, 100km-enként tankoltam. Forty-Eight-et tesztvezettem, fura volt a Drag után. Nagyon kis mozgékonynak érződött és technikailag is ott volt minden modern cucc benne pedig nem látszott. Az új Fat Boy fejidomja nem tetszik, de csak lehet belőle klasszikusabb kinézetűt varázsolni gyárilag.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Egészen megtetszett ez a kis gép. Ahogy nézem tesztvezetésre is el lehet ugrani a forgalmazóhoz. Épp pénteken a dugóban araszolva gondolkodtam rajta, hogy kéne valami városi rohangászós olyan távokra, ahova a biciklivel már túl hosszú az út, tömegközlekedéssel 6 átszállás lenne, az autót meg nem szívesen használnám, mert mostanában dugó az van bőven, parkolóhely meg egy fél négyzetméter se. Mondjuk valahogy engem jobban megmozgatott, hogy mostanában 1M körül már Hayabusát is lehet venni, bár valamiért azt nem ajánlják kezdő motornak. :D


d@vee
(őstag)
Blog

Hát én egy KTM Duke-ot néztem, és egy Yamaha MT125-be lettem szerelmes, de egyik sem kezdőknek való.
Dettó, nekem is olyan távra kell, ahova bicikli már túl kényelmetlen, busz meg csak körbemenetellel, átszállással megy. Autó édesapámé, ritkán tudom elkérni, pedig azzal 13 perc az út. Oda tökéletes lenne, illetve egy hátitáskányi dolgot szoktam venni bevásárlás gyanánt, de az is egy buszozás.
Igaz hogy kicsit spórolnom kellene, de egyszerűen kell egy saját motor és ez minden igényemet kielégítené.


travix
(aktív tag)

simson motorra mondják, hogy jó kezdő motornak, igaz nekem úgy kéne 100km-ről idehoznom, mert ahogy néztem nincs a közelben, csak babetta de az szerintem 30al se megy :D


Somatom
(veterán)
Blog

A Simson egyáltalán nem kezdő motor. Az egy veterán hobbijármű, amivel törődni kell. Egy modern robogó sokkal praktikusabb és igénytelenebb.


gusthy
(veterán)

A KSR TTX-em 47-re van leszabályozva, a Blinkee-k úgy 49-re, és városi rohangászósra tökéletesek. Az a baj ezekkel, hogy ha kiszeded a leszabályozást, akkor a hatótáv elég gyorsan kezd csökkenni, nem biztos, hogy megéri.

Nem rossz ez a járgány, amiről a cikk szól. Csak három milláért kicsit húzósnak tűnik.

[ Szerkesztve ]


.mf
(veterán)

Oké, oké, még egy utcai - de csináljon már valamelyik kínai egy jó minőségű, olcsóbb (mint a KTM E-XC vagy Alta vagy Zero) elektromos endurot. Oda nagyon jól jönne az elektromos motor nagy nyomatéka alulról (ellenben lóerőből kevesebb is elég, a KTM 16 kW-os és simán jön kerékre), és az, hogy szinte semmi karbantartás nem kell a motornak, míg egy benzinesnél azért párévente belefut az ember egy blokkgenerálba - 4T dugó 50, hajtókar 50, de ha hengert nem lehet túlméretre hónolni, akkor 150k+ - és ezek még csak alkatrész-árak, a munkadíj és egyebek (tömítések, csapágyak) még ezen felül értendők, simán 250-300 egy dugó-hajtókar cserés generál. Ott sokkal hamarabb behozná az árát egy elektromos. És még hangja sincs, nem veri fel az erdő csendjét, talán kevesebb konfliktus lenne erdei utakon.


travix
(aktív tag)

a robogón tudtommal nem kell váltani, mert automata, így gyakorlásra alkalmatlan


d@vee
(őstag)
Blog

Nem is a cikkbéliről beszéltem, hanem pl. a Super Soco TC-ről. Abból meg alapból 2 aksi hely van, tudok venni bele plusz egyet, ha kevés a hatótáv.
A sebességhez meg annyit, hogy nekem a 70 elég, csak a 45-öt tartom karcsúnak.
Konnektor pedig van, tölteni tudom :) De tényleg bizonytalan még, bár bírnának többet hatótávban, akkor instant vétel lenne. Tetszik az extra csendes működés is, mint írtam az 50-es darálók hangjától a falra tudok mászni. Nagyobb motor pedig kezdésnek öngyilkosság.
Az általad említett KSR-t is néztem, de nézelődés közben a GRS 125-öse jobban bejött :D A naked bike-ok a kedvenceim kinézetre.

[ Szerkesztve ]


#33253120
(addikt)

A Simson meg vagy kínai, vagy ezeréves. Sacc többet szereled mint amennyit használod.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem gyakorolni akar, hanem városban eljutni A -ból, B -be. Erre való a robogó. Csak arra kell figyelni, hogy nagy kerekű legyen a robogó. Az a lábvédő sokat számít ám. A "rendes" motoron az első pocsolyától vizes lesz a lába. Keveréket sem árulnak már a kutakon, úgyhogy a Simsont "házilag" kell tankolni. Nem valami tiszta művelet. Budapesten (is) lakom, cirka 35 éve motorozok (voltam motoros futár is), van Simsonom, robogóm és nagymotorom. Sztem van némi rálátásom a dologra. :)


Somatom
(veterán)
Blog

Most ugrott be, hogy Simson -ból is létezik robogó, a Schwalbe. Kuplunggal, váltóval, mint egy "rendes" motoron. Persze, az sem mai gyerek. Viszont, létezik belőle egy új, elektromos változat. Egyébként a Vespa -nak is van elektromos robogója, csak az kiskerekű.


UnA
(Korrektor)
Blog

Szerintem egyáltalán nem pozőr - esetleg ilyenkor érdemes magadon kielemezni, hogy *igazából* mi a problémád vele. ;)


#33253120
(addikt)

Szerintem sem pozőr.
Inkább menő vloggerből lett lecsúszott marketingceleb.
Tényleg kár érte, mert bár nem szeretem az Apple ökoszisztémát, de egy időben jó volt a srác abban amit csinált. Ahhoz képest mostanában mintha csak önmagát keresné. Utoljára akkor néztem, amikor a Laptiming-ba vitt autót...

[ Szerkesztve ]


Degeczi
(nagyúr)

Ha vkinek minden gesztusából erőltetett műmájerség árad, akkor az nekem egy irritáló pózőr - és természetesen nem gyötröm magam azzal, h még vizsgálgassam is, mit rühellek benne, hanem egyszerűen kerülöm.


Teasüti
(nagyúr)
Blog

És a videó is tetszett, jól össze van rakva.
Az a 150 Nm az nem nagyon jött át a tesztből. Papíron majdnem kétszer erősebb, mint a 600-as CBR-em. Mégsem érződött rajta, hogy kitépné a karjaid 0-45 között.

[ Szerkesztve ]


nyisziati
(veterán)
Blog

Szerintem sem pozőr.
Viszont érdekes, hogy itt a PH!-n egy csomó embernek nem tetszenek a "social media"-n népszerűvé vált emberek...
Néhány embernek tényleg magába kéne néznie, hogy mi az *igazi* oka a nemtetszésének.


#33253120
(addikt)

[Troll On:]
Mert minden vlogger azt mondja, hogy gyere az Instámra, Fészemre, Youtube-omra, kövess még a Twitteren... Mi meg itt ragadtunk. :D
[Troll Off.]

[ Szerkesztve ]


Degeczi
(nagyúr)

Jó reggelt, ha tényleg újdonság lenne, h az emberi kapcsolatoknál kevés szubjektívebb téma létezik: aki neked szimpatikus, az bizony sokaknak visszataszító alak - ezért senkinek nem "kell magába néznie".


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Igen, már a videóban is elhangzik, hogy a Super Soco esetén nem kell halál komolyan venni ezt a 45 km/h limitet, azért rakták bele, hogy rendszám nélkül futkosó, B kategóriás (ennek hiányában AM) jogsival vezethető segédmotoros kerékpárként lehessen eladni, de a felhasználó simán megkerülheti ezt.

Persze ez ilyen szürkezóna, hiszen a nagybetűs definíciónak megfelelő segédmotoros kávédarálókkal is átléphető a rájuk megengedett sebességhatár, így a járművezető felelőssége minden körülmények között a rá vonatkozó szabályok megtartása, de a jogszabály úgy (is) fogalmaz, hogy a segédmotoros jármű önerőből nem lehet képes 45 km/h-nál gyorsabban haladni, na ez már ezen a ponton. Meg aztán amikor a rendőr kiszed, hogy a nagyon nem robogónak kinéző paripádon miért nincs rendszám és miért mész vele bőven 45 km/h felett, akkor győzzed kimagyarázni magad egy szabálysértési eljárás alól. :)

Én is gondolkoztam rajta, hogy néha milyen mókás lenne egy ilyennel ide-oda elmászkálni, de aztán mindig oda lyukadok ki, hogy igazából csak nagyon sok pénzt (egymillió is sok, még ha jóval olcsóbb is, mint az Evoke) arra, hogy néha mókázzak vele. Akkor már ott van az E-ON kölcsönzős elektromos robogó szolgáltatása alkalmi használatra.

---

(#39) nyisziati: Bár én linkeltem Handras videóját, de én sem csípem, van egy tenyérbemászó stílusa és eddig bármit csinált "újságírás", "blogolás" vagy "vlogolás" alatt, az mindig valami ordas fanboykodás volt. Eddig ő volt Steve Jobs magyar szinkronhangja, az Apple földi helytartója, az almás életérzés püspöke, persze főleg addig amíg ehhez üzleti érdeke főződött. Most épp az elektromos autózáshoz fűzik ilyen érdekek és most erre fanboykodik és játssza a bolygó kapitányát, ha bárki egy kicsit is próbálná nem annyira fekete-fehérben látni a világot, mint ő, akkor csípőből hülyézi le. Szerintem aki nem kedveli őt, inkább emiatt és nem azért mert a PH-n szokás a közösségi médiával híressé lett megmondóembereket nem szeretni (én ilyenről amúgy nem is tudtam eddig).

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A Simsonom símán tud 60 -as utazót. Olyan 70-75 között van a vége. Mindezt a 100 kilóm alatt és még a verda is jóval nehezebb, mint gyárilag, mert a pilincka elejét lecseréltem egy MZ TS125 elejére. Most 60ccm -es henger van rajta, mert ez még símán megy henger+dugó cserével. Tervezek egy 70 -esre alakítást, de ahhoz már szét kell kapni a blokkot és a kuplungot is érdemes erősebbre cserélni. A rendőr nem foglalkozik egy Simsonnal. Pedig, Schwalbe -ből létezett gyári 90 köbcentis. :)

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Igaz már évek óta, de készül a jogszabály, ami műszaki vizsgát és rendszámozást ír elő segédmotorosra is, akkor ér majd véget a jó világ. :)

Most még nem érdekli a rendőrt, de amikor hatályba lép a jogszabály ez egy fenséges bevételi forrásként szakad majd a nyakukba.


Somatom
(veterán)
Blog

Sajnos, már csak húsz év és nyugdíjas leszek, úgyhogy ez a jogszabály engem már nem fog érinteni. :) Egyébként a Simson -nál még a 90ccm -hez sem kell számozott alkatrészt cserélni. A gyári, 50 -es hengerből alakítják ki, persely cserével. Szóval, teljesítménypad nélkül nem mondod meg egy Simson -ról, hogy 50 -es, vagy 90 -es.


Kroni1
(veterán)
Blog

Szóval ha valakiről aki másoknak szimpi, nekem nem pozitív a véleményem, akkor a hiba biztosan bennem lesz?! Ez érdekes... Éljen az elfogadás és a sokszínüség! :)


nyisziati
(veterán)
Blog

Nem ezt írtam, NE csúsztass. Arról az általánosító utálkozásról beszéltem, ami a közösségi média által híressé vált emberekkel szemben megnyilvánul gyakran itt a PH!-n.

Egyébként meg nemcsak az ilyen emberekkel szemben, hanem általában a közösségi médiával szemben is megvan ez az utálkozás a lapcsaládon belül kommentelők jelentős részénél.

Na erre értettem, hogy magába kellene nézni azoknak, akik ilyen érzéseket táplálnak, hogy miért is van ez.

Azt már csak úgy szőrmentén említeném, hogy a "degeczi" és a "stauffenberg" nickek egyik sem közösségbarát elnevezés valamiért... :U


Kroni1
(veterán)
Blog

Szerintem meg pont az a csúsztatás és általánosítás amit te írtál. A válasz azért neked ment, mert te írtad utóljára, hogy " Néhány embernek tényleg magába kéne néznie, hogy mi az *igazi* oka a nemtetszésének."

Szerintem aki leírja, hogy neki nem szimpi ez a csávó, az nem az egész közösségi médiát és nem a Vloggerséget minősíti unblokk. Én őszintén szólva nem tudom ki ez, de náhány videóban már összefutottam vele és láttam, hogy elég komoly, igényesnek mondható a háttér ami mögötte van, jó témákat csinál, de valahogy nekem mégis van egy fura érzésem vele kapcsolatban. Nem érzem az általa hozzáadott értéket. Mikor többen is azt írták, hogy pózőr őszintén szólva fellélegeztem, hogy nem csak én érzem ezt vele kapcsolatban. Tényleg ezt érzem én is, valamiért tenyérbemászónak tartom. És ezzel nem általánosítottam. Magyaróssy Csaba nagyon hasonló stílus, de nekem valahogy ő bejön, Winkler Robi bejön, de ez a faszi nagyon nem. És nem a szakértelmet hiányolom, hanem egyszerűen nem szórakoztat, inkább irritál. Ettől még nem hiszem, hogy pszichológiai önvizsgálatot kéne tartanom. Van akinek ő szimpi, van akinek Berki Krisztián szimpi, és ezzel sincs semmi baj, nem lehet mindenkinek egyforma ízlése.

Peace!

ON: Amúgy 950-ért nem rossz ajánlat már szerintem sem egy ilyen, kérdés itt az akksira hogy van garancia, erről nem olvastam semmit.

Én amúgy egy olyan robogóra áhitozom, ami elekrtomos és rossz időjárás esetén is használható lenne. Mi kéne ehhez? Hát csak egy olyan időjárás-védelem mint anno a BMW C1-esen, és hogy csúszós időben, pl. jeges-havas úton is használható legyen két első kerék, mint pl. néhány yamaha és aprilia gépen. Igaz egy így együtt már nagyon drága robogó lenne, de a városi dugóba én tökéletesebbet nem tudnék elképzelni.

[ Szerkesztve ]


Degeczi
(nagyúr)

Valóban te csúsztatsz (talán hasznos lenne magadba nézned, miért): semmiféle "általánosító utálkozásról" nincs szó, csak egyetlen fazonról.


nyisziati
(veterán)
Blog

Aha, szóval én általánosítok, meg csúsztatok, véletlenül se azok, akik a PH!-n uralkodó trendnek megfelelően fikáznak egy közösségi médiában ténykedő vloggert.

Rendben.
Azért majd - ha összeakadok veletek - megnézem pár kommenteteket közösségi média témában... ;)

üzenetek