üzenetek

hozzászólások


Victoryus
(addikt)
Blog

Köszi! Jó volt olvasni!


wolfnet
(tag)
Blog

Respect! Ez a túra a kis MZ-vel eleve hatalmas kalandvágyra és bátorságra utal. Külön előny hogy értesz is a motorhoz, pech hogy nem sikerült orvosolni a hibát a helyszínen. De jár a respect, mert erre a túrára a nagy túramotorommal sem biztos hogy elmertem volna indulni. :R :K Széles utat a továbbiakhoz!


Kolondrum
(félisten)
Blog

Hát te itt is fent vagy? :R


frem1790
(tag)
Blog

Szép teljesítmény - szép tájakon. Az a kis hiba meg... Aki a WT-n edződik az ilyesmit fel sem vesz, igaz? :DDD


Massmurderer
(őstag)

Jó irás :) Az ilyen öregebb motrok ha jól karba vannak tartva meghálálják :K én anno a simsonos korszakba végignyuztam az mz család minden tipusát,elektronika a legyengébb benne,mással nagyon nem is volt gond velük :DD


Francia91
(veterán)
Blog

Fenn vagyok ám! Mert hol láttál még? :D

frem1790

Honnan ismersz, hogy WT-zek? Ki lennél? :)

(#3) wolfnet
Gyertyakábelre gondoltam volna legutoljára, nem is hoztam magammal... :D Minden más volt :)

[ Szerkesztve ]


takacsbotond
(őstag)
Blog

Jó cikk! :R
Én biztos nem mertem volna belevágni egy MZ-vel! :D


frem1790
(tag)
Blog

Én is játszok(szenvedek?) csak árkádban, de a PH-s WT topikot rendszeresen olvasom tanulási célzattal. Innen az "ismeretség"(bár az árkád huszárkodás miatt nemigen szoktam hozzászólni), egy régebbi hsz-ben ott még a mocid képét is felraktad. Rögtön beugrott, hogy Te vagy az.
Szép túra lehetett, még ha a vége kicsit kalandosra is sikeredett. :)


#79335424
(veterán)

Khm... Ez egyszerűen nem igaz. Eredetileg az egy bölcsővázas motor volt (Trophy, ETS). Aztán jött a nyeregváz és azzal a "görbülő" blokkok problémája. Aztán jött a 250/1, aminél a 4 gangos váltóba egy oldalkörmös kókányolással belerakták a 5. fokozatot. Amikor a körmök sarkai elkezdtek kopni, onnantól dobálta a harmadikat. Aztán jött a négy felömlős henger, amitől 21 LE lett a teljesítmény. Ettől még jobban ferdült a blokk és az eleve alulméretezett láncok is szakadtak (sorbanállás Jawa favorit láncért). Aztán jött a tárcsafék, aminek hamar megkoptak a karmantyúi és dőlt a főfékhengerből az olaj. Az oldalsztender egy idő után elnyomta a vacakul perselyezett lengővillát, a kuplung időnként lepörgött a főtengelyről (savazás, sütőben melegítés), stb., stb. Ha ezek a problémák számodra ismeretlenek, akkor Te nem sokat MZ -ztél.

[ Szerkesztve ]


Elims
(veterán)

Én meg jobban belevágnék mint egy tiszta elektronikás motorral.Nem azt mondom,hogy azok szarok,de ha gáz van nem kell 100e-ket ráverni a gépre egy szervízben. ;-)

Ahogy megláttam a cikket tudtam,hogy te vagy! :-)

Nagyon szép a Motor!!Asztakurva... :-) Tényleg Nagyon Szép!!!!!
Éééés iggen! A könyököt is kicserélted. :-) Az volt az egyetlen..
Patent Motorod lett!!!!!!!!! :-))
"...ha az ember karbantartja, örök élet."
Ez pontosan így van!
Miért nem vittél vkit magaddal??

Kemény vagy. :-)

Szép táj -bár én annyira nem rajongok Romániáért- és szép Motor és persze nagyon jó telefon. ;-)

Az írás pedig tökéletes!!
Köszönjük!!! :-)


Francia91
(veterán)
Blog

Lehet, hogy én vagyok erre allergiás, de Románia és Erdély nem ugyanaz! Ne vegyük egy kalap alá! ;)
A magyarok zöme példát vehetne az erdélyi magyarok (székelyek) vendégszeretetéről és gondolkozásáról, életfelfogásáról! Azt kell mondjam, hogy sokkal életszerűbben és bölcsebben élnek és gondolkodnak dolgokról, mint a magyarok nagyrésze. Van jópár kinti ismerősöm, jóbarátom, többek között őket meglátogatni is mentem ki Erdélybe.

Amúgy meg kisebb szakaszon volt utasom, de az út nagyrészén elég voltam én az MZ-nek :D
Meg 2 embernek nem tudtunk volna már hova pakolni, bár ha muszáj lett volna, biztosan megoldottuk volna

És igen, az N8-assal készültek a képek, és a navigációm is az N8-as volt 100%-ban :D

[ Szerkesztve ]


Elims
(veterán)

"...N8-assal készültek a képek..."

Ezt nem is figyelmet csak azt,hogy nagyon jó fotók lettek. :-)
Jól összeraktad a "cikket"! :-)


potyautas
(csendes tag)
Blog

Nagy bátorság egyedül nekivágni ekkora útnak. Nem csak azért butaság, mert baj esetén nincs kéznél segítség, de nincs ott senki, akinek mondhatnád "nézd milyen szép!"

Olaj: Én Bulgáriának vágtam neki Wartburggal. Az első tankolásnál jöttem rá, hogy kevés lesz 1 liter. Aztán csak sikerült kikönyörögni, hogy adjanak. Vidinben én is csurig tankoltam. Kicsit kocsikáztam a városban, meg-megállva, hogy fér-e már bele olaj


Francia91
(veterán)
Blog

6-an mentünk volna eredetileg, de szép lassan mindenki visszamondogatta... Én csak azért, mert egyedül maradtam, nem mondtam le Erdélyről


SmikOne
(tag)

Jó írás volt! Mi családdal autóval mentünk arrafelé, gyönyörű az Erdélyi táj :) Remélem 2éven belül nekem is készen lesz a Trophy :)


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Élmény volt olvasni! Jó motorozást!


sisu2
(tag)

Köszönjük ezt jó túra leírást szép táj nagy köd a Transzfogarasi út azért komoly szerpentin nem semmi ott motorozni .
Egyik haverom elment ETZ 250-el Konstancaáig a Fekete tengerhez neki mire visszaért mindenhonnan folyt az olaj de kibírta a gép és elég nagy távolság :)


MK VII
(veterán)

Szép tájak, jó mocci, jó telefon... Kell ennél több? :)
Ja igen.. Egy gyertyakábel.. :P


Francia91
(veterán)
Blog

Na ja... : :B


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Akárhogy is nézzük, szép teljesítmény. :C

Én két hét múlva mennék Kézdivásárhelyre... még azért győzködöm magam, hogy kell-e ez nekem október végén. :)


Massmurderer
(őstag)

kemény 6 évet MZ-ztem.Nekem motorikusan soha nem volt gondom.250esnél 1x volt az hogy a kuplung lejárt állandoan a fötengelyröl mert megkopot a kup rész a fötengelyen.De nekem állandoan inkább elektronikai gondok voltak.mz ts 125,utána mz 250,mz 250/1 az 5 sebességes,na az ment mint a mérgezett egér :DD utána 125-ös etz,azt 150,végül 250es amit 2002be adtam el.250/1el estem oylat hogy az alkarom 3 helyen törött el :D


kokov
(tag)

Odáig olvastam, hogy az MZ örök élet. Aztán a végére ugrottam és bár fel tudtam volna röhögni, de csak sajnálni tudtam az embert. Komolyan nem értem, hogy miért nem lehet ezeket a sitt hordó MZ-ket elfelejteni. Minek kellene történni a belátáshoz… Régen legalább mentség volt, hogy nem volt más. Aztán mentség volt, hogy még nem volt olyan szar, mint amilyen olcsó, de most, hogy már nagyon öreg is… Ez nem örök élet, hanem örök sz.pás. Nem csodálom, hogy a kutya sem ment el a sráccal. Senki nem akar az út szélén szívni vele. Otthagyni meg bunkóság, megmondani neki is elég érzéketlen, hogy bocs öreg, de menjen a franc a sz.roddal szívni szóval inkább „bocs közbejött valami” és szépen mindenki lekoptatja.


Francia91
(veterán)
Blog

Örök szopás annak, aki hülye hozzá! ;) Valószínűleg Te közülük való lehetsz :)
Más érzés egy ilyen motorral motorozni, és más egy újabb, nagymotorral. Engem ez fogott meg :P


MK VII
(veterán)

:U :F


ToMmY_hun
(senior tag)
Blog

Pont az a lényege hogy egy öreg, viszonylag könnyen karbantartható és javítható motorral vágjon neki az útnak. Teljesen más érzést nyújt, mint egy hipermodern motor, aminek meg se kottyan pár ezer kilométer. Gratula az úthoz a szerzőnek! :C


dlaj
(őstag)
Blog

Istenem, ha már ilyen ostoba vagy, legalább egy legendát tiszteletben tarthatnál.
Legalább fogalmad lenne arról mi az, hogy empátia!


Francia91
(veterán)
Blog

Szerintem ez az MZ még 30 év múlva is ugyanúgy használható motor lesz, mint ma! Megnézném, hogy a mai motorcsodák hol lesznek 40-50 éves korukra...


MK VII
(veterán)

Ez kb. mindennel így van.
Nokia 6310i, Orosz órák ( Poljot, Wostok, Slava, Rakéta ), NDK turmixgép :D , Rakéta porszívó, Zsiguli...... És még nagyon sokáig sorolhatnám...
Régen a minőség volt a fő szempont nem az emberek lehúzása..

[ Szerkesztve ]


PAtr0n
(addikt)
Blog

Végre összeraktad ezt a nagyon jó kis élménybeszámolót! Jó volt olvasni! Remélem egyszer kijutok erdélybe, akárkivel beszéltem odáig volt érte. Meg majd ha minden jól megy, jövőre találkozunk ezen az event-en, legalábbis remélem!

kokov:
Szerintem te nagyon jól illesz a jelenlegi kizsákmányoló liberális rendszerbe, dobjuk el a régi dolgokat, minden t cseréljünk újra pár éven belül.
Régen még más szempont alapján készült minden, és ez érződik még mindig ezeken a dolgokon, legyen az motor, háztartási gép, autó, vagy akár egy leveses tál. A régi gépek szépsége pont abban rejlik, hogy árad belőlük az, hogy élvezettel, lelkesen tervezték őket, nem sietve, a piaci verseny nyomása alatt. Ez nem jelenti azt, hogy nem voltak bakik, nem terveztek szarul, mert minden ilyen matuzsálemnek vannak olyan hibái, ami mai szemmel nevetséges. De a lényeg az, hogy ez nem szándékos volt anno, mert akkor még nem ismerték a tervezett elévülés/elavulás fogalmát.
Ha tőlem kérdezi valaki, a 80-as és még a 90-es évek gépei a a lélek, praktikusság, strapabíróság elvei alapján készültek, mondhatni a vevőorientáltság ott élte fénykorát. Az ezredfordulón meg megváltozott minden....


MineFox54
(őstag)
Blog

Mikóújfaluban nem jártál véletlenül? (Bixad mellett van az E578 mentén)

Testvértelepülésünk :)


mcload21
(tag)

Jó gépek az ETZ-k. Rokonomnak volt 250-es. Szerintem szépek is, kivéve a motorblokk - a Simsoné jobban mutat. Ha minőségi alkatrészekből van felújítva nincs vele gond ... néha esetleg a gyújtás.
A simón pár éve túladtam, bringa van helyette ...


Francia91
(veterán)
Blog

De, átmentem rajta párszor :)


ronson
(őstag)

Ha egy motorhoz szerelő/szakértőnek kell lenni, hogy megbízhatóan üzemeltethető legyen, akkor az egy szar motor. Az ETZ pont ez, mindig az is volt és csak a rajongói tudnak e felett szemet húnyni.
Telekre, horgászni járni jó, de hosszú túrára alkalmatlan.

Amikor elkezdtem olvasni a cikket, akkor az első gondolatom az volt, hogyha valaki hiba nélkül megjárja vele Erdélyt, akkor úgyse hiszem el. :D

Másfelől gratulálok, hogy elmertél vele indulni. :R

[ Szerkesztve ]


Massmurderer
(őstag)

kezdö nagymotornak ideállis.vagy ha valaki akar vegyen pl 4-500k ftért nagymotort amire azt lehet mondani hogy ok,olcsó nagymotor.de gondolom senki nem ugy kezdi a nagymotorozást hogy megvan a jogsi azt suzuki hayabusa egyböl.voltam oylan versenyen hogy a csávó 250es etzvel verte a 600as hondát.nem alap etz volt,kis piszka,miegymás.a túrázás nem arról szól hogy megyek 200-220al huzom amit bir a motor.melesleg ha megnézzük az etz még mindig kényelmesebb mint pl egy 900as cbr.már az ülés is egész más rajta.és inkább megyek 120-130al 4-5 órán keresztül,ami kényelmes tempo,minthogy fél óra után nem érzem a hátsómat mert olyan kemény az ülés.azért kedves kokov,a mai napig szétszedek egy simsont vagy egy etz-t úgy hogy darabokra,és össze is rakom müködöképesre.de ha te pl veszel egy japán robogot,még a vacak karbihoz se férsz hozzá ugy hogy félig szét ne kellene szedni,vagy pl vezérmüláncot se cserélsz ki egy nagyobb motoron otthon.mz-s korszaknak is megvannak a maga szépségei,föleg aki abba az idöbe hajtot is belöle,és tudja milyen élmény volt abba az idöbe :)


Magnat
(veterán)

A cikkhez annyit, h a Transzfogaras tényleg gyönyörű, bár a magyar utakhoz (amik szintén nem a legjobb minőségről híresek) szokott szemnek elég megdöbbentő élmény olyan úthibákat látni, h egy kb 30x30-as kátyún át konkrétan le lehet nézni 30 métert és az egész "úthiba" csak egy fűrészbak-szerű rozoga tákolmánnyal van elkerítve a forgalom elől :)
Én vmikor 2007-ben jártam arra, akkor emlékeim szerint kettő ilyen is volt azon a szakaszon.

[ Szerkesztve ]


#79335424
(veterán)

Erre csak annyit tudok írni, hogy a csapatunk 5. éve veretlen a 24 órás veterán versenyen, a 250 -es szoci kategóriában egy P10 -es Pannóniával. Ez azt jelenti, hogy eddig 5 -ször ment 24 órát versenytempóban. Az akkor 20.000 Km -t futott Harley -mon meg pont egy erdélyi túrán adta meg magát az önindító szabadonfutója. 98` -ban, a GSX 1100 -am tulképp megtette a Gyergyó oda-vissza távot, de csak három henger működött, mire hazaértünk.

[ Szerkesztve ]


kovy79
(őstag)

Én már láttam olyat, hogy egy Pannóniánál "elfelejtették" a szokásos karbantartást és a motor vígan pöfögött. Az utolsó olajcseréje 15éve lehetett (1-2dl fekete massza maradt benne) és a keveréke (benzin) is olyan volt, amiről nem tudta a gazdája, hogy honnan/miből van.
Megnéznék egy mai, modern motort, mi történne vele, ha 15 évig mindenféle karbantartás nélkül nyúznád?!
Azt még hozzá lehet tenni, hogy egy efféle (pl. MZ) motornál sokszor a karbantartás kimerül egy legolcsóbb olaj cseréjénél, egy kis karbitakarításnál, esetleg még egy gyertyacserénél, míg egy mai, modern motornak már minden baja van, ha 6-8000km-enként nem lát szervizt, ahol nem mellesleg ott hagyhatsz 20.000.- Forintot alkalmanként...
Végül, de nem utolsó sorban: ne menj ki, ha esik az eső, mert beleesik az orrodba!

(#30) PAtr0n, egyetértek, az ilyen valóban a mai fogyasztói társadalom pazarló mintapéldánya, akinek a mellénye is nagyobb pár számmal...

(#37) Somatom, Kunmadaras? :)

[ Szerkesztve ]


#79335424
(veterán)

:K 666


LamerGyuri
(senior tag)

"Meg 2 embernek nem tudtunk volna már hova pakolni, bár ha muszáj lett volna, biztosan megoldottuk volna"
Az őseim, mikor még csak mag voltam, megjárták Erdélyt. Együtt-ketten. Egy rendszámos Simson Star-al. Szóval ez a csomag duma gyenge kifogás :D

Üdv a klubban; egy volt MZ-s (150-es Trophy, 150-es ETZ végül 250-es ETZ)


csabyka666
(addikt)
Blog

Jó írás lett, vártam már! :)

A "szarazemzé" hozzászólással ne foglalkozz, a szoci motor egy más világ, nem is fogják megérteni kívülről. :)
Én már többször, több helyen leírtam, hogy ha lett volna pénzem, nem ETZ-t veszek, hanem bemegyek a boltba, és kijövök egy japán sorkettessel, de ez még odébb lesz.

Egyébként pedig, az igazán nagy motorosok elismerik a Simsont is motornak, aki ezeket lenézi, az nem igazi motoros, csak játssza az eszét. Lehet motorjuk sincs. :D


ronson
(őstag)

Mondjuk az ETZ-sek, egyébként is ilyen szerelő mazohisták. Ha épp semmi baja nincs, akkor is azt nézik mit lehetne rajta még szerelni. Volt egy-két ilyen ismerősöm régen. :DDD

Ez is egyfajta hobbi. :R

[ Szerkesztve ]


Francia91
(veterán)
Blog

Persze, hogy nem szar! Ha így lettem volna vele, akkor nem indultam volna Erdélynek neki! :)
Kis hibán buktam el a hazajövetelt, amire az ember nem is gondolna 8.500 hibamentes km után


#79335424
(veterán)

Én is vettem egyet. Endurot akartam, mert kölyök koromban csak kisrometem lehetett. De égen-földön nem volt olyan, amihez elérhető áron hozzá lehetett volna jutni. Így alább adtam az igényt és rámentem egy S51B -s hírdetésre. Elmentem megnézni. Rögtön feltűnt a vázmerevítő, meg a "kihajtós" berugókar. Megnéztem a jobbos deklit. Benne volt a kipuffogó helye. Az embernek gőze nem volt arról, hogy egy gyári Endurot árul. Csodálkozott, hogy nem alkudtam (egyébként sem vagyok kalmár típus).

[ Szerkesztve ]


Magnat
(veterán)

Akkor végül Enduro volt, csak nem saját könyökkel vagy a kipuff is fent volt? Volt olyan ismerősöm, aki a B51-esébe vett 4. sebességet 800ft-ért, de állítólag a P21-es Pannonia váltójából 5 sebességet is lehetett bele kendácsolni :)


csabyka666
(addikt)
Blog

Én S51B-n kezdtem, egyelőre sztenderen van, de nagyon fájna érte a szívem, ha el kellene adnom. Fizetem rá a biztosítást, annyit megér nekem.


#79335424
(veterán)

Rajta volt a kipuffogó. De, az nem nagy kunszt. Berugókart, vázmerevítőt, meg MZ telót is lehet szerezni. Sok ilyen "Endurosított" N -est, meg B -st lehet látni hirdetésekben. De a dudát már nem szokták átrakni, a gyári Enduro dekli pedig nagy kincs. Pláne, hogy a színe is megegyezett a tank eredeti színével.
Ami a váltót illeti, az Enduro és az Electronic gyárilag 4 gangos volt. De, ha betévedsz a Zichy -be, a második bótba, akkor Gyuri mutat neked csodát. Komplett 5 gangos váltót! Ha megtartanak ezen a melóhelyen, akkor jövőre megkap mindent, ami jár neki. 12V -os rendszert, 70ccm -es kitet, erősített kuplunggal, stb.

[ Szerkesztve ]


kovy79
(őstag)

"Valahogy" sejtettem. :)

(#44) Somatom, nekem is megvan még a kis Endurom (S51/1E1), soha nem volt szívem eladni. Aztán 4 éve felújítottam az utolsó csavarig (minden gyári, új ESKA), aztán most Ulm-ban láttam, hogy egy hasonló, patika állapotú ér vagy 2000-2500.-€-t. :)

u.i.: kuplunggal felesleges vesződnöd, a gyári bőven jó 90ccm-ig.

[ Szerkesztve ]


Francia91
(veterán)
Blog

Amint olvashattad, 3 elektromos kábelen buktam el. Ismerősöm Harley Davidsonában (ami akkor volt 2 éves motor!), a komplett elektronikus gyújtás adta meg magát Olaszországban, amihez ráadásul csak úgy tudott volna hozzáférni, ha lebontja a fél motort.... (teherautóval lett hazahozva)
Amúgy is terveztem a motor újrakábelezését, ugyanis az MZ egyetlen lehetséges hibaforrása szinte 95%-ban az elektronikában rejlik, ami a kb 25-30 éves kábeleknek tudható be. Ha ezt a vétel után megcsinálom, akkor hiba nélkül jártam volna meg Erdélyt
Nem kell hozzá szakértőnek/szerelőnek lenni, de tudni kell, hogy ezeknek egy picivel több karbantartás kell, mint a mai modern motoroknak, és józan ésszel remekül karbantarthatóak

Fater ETZ 250-esében 111.054 km van, megszakítós gyújtással, bontatlan motorblokkal... Hiba nélkül járta meg vele nem egy alkalommal az NDK-t Tehát nem szar motor ez, csak megfelelő gazdát igényel, aki tisztában van vele, hogy meddig hajthatja, nem spórol az alkatrészeken és az olajminőségen, nem hajtja szarrá az MZ-t...

Az, hogy itt pár ember leszarozza, nem tud meghatni, számomra akkor is ez "A MOTOR"
Általában olyan szarozza le az MZ-t, aki kókányolja össze-vissza, aztán meg nem tudja, hogy miért nem megy, miért nem jó... :C

[ Szerkesztve ]


#79335424
(veterán)

Akkor tudod, hogy "hova valósi vagyok". :) Te is nyomulsz Kunmadáron?
Egyébként, nekem van egy nagyobb álmom is, mint a Szimó. 20 éves koromban hozzájutottam egy 79 -es CBX1000 -hez. 1990 -ben az elég "csajozós" volt. Sajnos kehes lett a blokk, nem bírtam volna felújítani (6 dugattyú, 18 gyűrű, 24 szelep, 4 vezérműtengely, stb.), ezért 6 év után, hülye fejjel eladtam. Ó, ha még egyszer lehetne egy ilyen mozdonyom!

üzenetek