üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

"Ja, értem. Bemész a boltba, kinyitod a szádat, kérsz 1 kg kenyeret. Kapsz egyet. Ez mennyire felel meg a minőségbiztosítási követelményeknek?": bemész egy isp ügyfélszolgálatára. mielőtt kinyitod a szádat, közlik, hogy a beszélgetést rögzítik a fogyasztóvédelmi törvény miatt. és utána kezdheted a mondókádat. ha telefonon hívod őket, dettó.

"Ennyire elméleti ember vagy te, vagy mi?": nem, én tökre gyakorlati ember vagyok.

"Egyáltalán milyen minőségbiztosítási követelményeknek kellene megfelelnie egy telefonhívásnak, áruld már el?": magának a telefonnak elvileg semmilyennek. a folyamatnak, amit telefonon intézel, annak kellene megfelelnie a minőségbiztosítási elvárásoknak. feltételezem, a telefonjaitoknak meg a személyes beszélgetéseiteknek nem 100%-a szól a pizzázásról, hanem van benne olyan is, ami a munkáról szól. vagyis munkafolyamatokban valamilyen helyzetben kell döntést hozni. ha az nincs ledokumentálva, hogy keresed vissza később, hogy adott döntés miért úgy született meg? sehogy. ezért van az, hogy rendesen működő cégek akkor is a formalizált irányba mennek, ha egyébként lehetőség van személyes kapcsolatra. ennek az a vége, hogy teljesen mindegy, ott van-e az ember, mert akkor is dokumentáltan kell végezni a munkát ha ott van meg ha nem.

üzenetek