[Re:] [Flashback:] Rezsicsökkentés? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Lenry
(félisten)
Blog

az olcsóság is relatív. egy diák, illetve a szülei terheihez képest ez mondjuk egy elfogadható ár.
természetesen nem azt mondom, hogy ez így jó, mert ez attól nagyon távol áll, nagyon sok mindent lehetne csiszolni az egész rendszeren, csak neki kéne fogni, meg bevállalni, hogy a nyugdíjasok a végén nem fognak ingyé' buszozni.
ajánlom a témában a következő cikksorozatot:
A vasúti utazási kedvezmények szövevénye - bevezető, 1, 2, 3, 4. rész


baluka26
(veterán)
Blog

A legtöbb vidéki szaktársam és legtöbb ex-évfolyamtársam simán megengedhet magának albérletet is (alsó hangon havi 30k) . Oké, nem reprezentatív minta, de akkor is meglepő.


Brumi
(senior tag)
Blog

Sokan emlegetik a szolgáltatók őrületes profitját. Abba gondoljatok bele, hogy a tulajdonos sokszáz milliárdos eszközökben tartja a pénzét, melynek van egy finanszírozási költsége, valamint időnként komoly összegeket kell visszaforgatni a rendszerbe fejlesztésként. Ezt mi a fenéből fedezné, ha nem a nyereségéből?
Ha ezt komolyan gondoljátok, akkor legyetek szívesek odaadni nekem a spórolt pénzeteket, és én majd nem fizetek rá kamatot, mert az szemét nyerészkedés lenne a részetekről.
Egy ilyen üzletet működtetni ugyanaz, mint amikor a pénzeteket bankba teszitek és kamatot vártok el érte, csak ilyenkor a tőke tulajdonosa nagyobb kockázatot vállalva eszközöket vesz, fejleszt, szolgáltat és reménykedik, hogy a vállalt kockázatért cserébe a banki kamatnál valamivel nagyobb hasznot ér el. A sokszáz milliárdos eszközök után érthető, hogy a szolgáltató tulajdonosa nem havi 100kHUF profitot akar elérni... Ebben azért erősen benne van az a magyar mentalitás is, hogy ha én szarul keresek, ne keressen jól a másik sem.
Ezek pénzügyi alapismeretek, csak sajnos a legtöbb ember még annyit sem ért hozzá, hogy ezt megértse, és baromi jól meg lehet etetni a demagóg gonosz-multi dumával. (Mindenemellett a gonosz-multi aki ebben az országban többnyire befizeti a munkavállalók után a járulélkokat, adókat, míg a becsületes magyar népnemzeti vállalkozó ott ver át, ahol tud).


baluka26
(veterán)
Blog

Az Isten óvjon meg attól, amit másoktól ezért kapni fogsz. ;]
Nagyrészben egyetértek.


Flashback
(addikt)
Blog

:R


Brumi
(senior tag)
Blog

Köszi, meg tudom védeni majd magam :) Amúgy meg vannak olyanok, akikkel szemben nem is érdemes védekezni, annyira reménytelenek...

Az érdekelne, hogy mi történne, ha a hőbörgő emberek vennének a tőzsdén energiaszolgáltató részvényeket és nem lenne sem osztalék sem árfolyamnyereség. Akkor bezzeg pattognának, mint kecskeszar a deszkán.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Nem én egyáltalán nem hiszem azt. Viszont amióta itt lakom 2x volt olyan, hogy egy csekket duplán akart kifizettetni velem az áramszolgáltató. Ez már csak azért is vicces mert mióta az eszemet tudom sosem fordult elő olyan, hogy azt határidő után késve fizettem volna be, soha. Hogy az informatikai rendszerük egy kalap x@r vagy szimplán csak egy szellemi fogyatékos idiótát ültettek oda hová nem kellett volna azt nem tudom. Mikor az orruk alá dugtam a már hetekkel korábban befizetett villanyszámla csekket bőszen vakargatták a fejüket, hogy hát az ő rendszerükben ez akkor sincs benne. És akkor ül a nő mint egy rakás szerencsétlenség meg telefonál jobbra balra hogy mit csináljon. Nekem kellett mondani, hogy nem először fordul elő fénymásolja le a csekkemet vigye be a rendszerbe. Nevetséges. Ezt 2x játszották el VELEM. Már elnézést de jobb dolgom is van délutánonként mint, hogy az Ő trehányságuk miatt az ügyfélszolgálati irodába rohangáljak a szabadidőmben. Az meg, hogy a pénzünkért nyújtott szolgáltatás a béka segge alatt van nem kérdés hanem tény. Energiatakarékos izzók sorba mentek tönkre egyik sem bírt ki egy évnél többet. Először azt hittem azért mert az egyik legolcsóbb noname nagyáruházi vackot vettem. Azóta kipróbáltam már a tungsramtól az osramon át mindent hát azok sem bírják semmivel sem tovább. Villanyóra csere megvolt a helyzet továbbra is változatlan. Az udvaron lévő hagyományos villanykörte szinte folyamatos vibrálásán tökéletesen látszik hogy ingadozik az áram. Valóságos csoda, hogy az itt töltött 1,5 évtized alatt még sem a hűtő sem a mosógép nem ment tönkre. Személyeskedés? Khm... nem én nyitottam beszólással hanem ő. "ehelyett egy fórumon hisztizel..." Nem. Abszolút nem hisztizem csupán leírtam a saját tapasztalatomat egy nyilvános fórumon. :U


Rive
(veterán)
Blog

Az érdekelne, hogy mi történne, ha a hőbörgő emberek vennének a tőzsdén energiaszolgáltató részvényeket és nem lenne sem osztalék sem árfolyamnyereség.

A németek (akik ugye nagyon tolják a zölditést, és ezzel kapcsolatban eléggé alávágtak a nagy energiaszolgáltatóiknak) megtakaritásaik jelentős részét a nagy energiaszolgáltatók részvényeiben tartják.

Részemről

[ Szerkesztve ]


Rive
(veterán)
Blog

Def26
(félisten)
Blog

Az király. :DDD


Crystalheart
(senior tag)
Blog

Mondjuk a tömegközlekedés kényes téma, mert a cél nem elsősorban az, hogy akárhogyan megtérüljön, hanem hogy minél többen használják, és úgy térüljön meg. A MÁV mondjuk 2012-ben nyereséges volt állítólag, valamint a BKV-n belül a trolibuszok is. (Ebből is látszik, hogy a villamos energia alapú tömegközlekedés nyereségesebb, ha már kiépítették a pályát, ebbe az irányba kellene elmozdulni.)


Bird
(addikt)
Blog

Azért a közmű koncessziós szerződések nem semmi kitételeket tartalmaznák ám... Nézzétek meg a pécsi Suezi példát. Kedvenc polgármesterünk 1 francia euróssal vásárolta vissza képletesen a céget, de a háttérben bizony cca 5 mrd-ot kell visszatolni a franciáknak. Ennek persze ára van amit Pécsett ingatlanadónak hívnak. Az országban nincs még egyetlen egy város ahol mindenki (!) tehát a 70 éves nyugdíjas is fizet az 50 nm-es panel lakása után. És akkor a telekadóról még nem is beszéltem! Persze a médiában úgy ment le, hogy a kormány kifizette.... Persze de jövőre a pécsiek még a mostaninál is nagyobb ingatlanadóval kell, hogy majd számoljanak. 63 nm panel --> 14500 Huf/év jövőre 17500Huf körül lesz, mert a központi költségvetésbe (is) fizetni kell.... Persze ilyenkor visszafele is lehet mutogatni, szóval no comment! :U

[ Szerkesztve ]


Rive
(veterán)
Blog

Azért a közmű koncessziós szerződések nem semmi kitételeket tartalmaznák ám...

Persze. Az efféle üzlet a megtérülés várható időtávja miatt jelentős kockázatokkal terhes: naná, hogy aki belép a piacra, az be akarja magát biztositani.

Pláne, ha a biznic igazából egy eszelős méretű lassan avuló infrastruktúrára épül, aminek igencsak jelentős az éves amortizációja.

Amúgy ez a mindenki fizet dolog... Használatarányosan, nos: használatarányos a rezsi. Rezsicsökkentés után adóként beszedve viszont már nem.


Doze
(aktív tag)
Blog

Nekem az egésszel tele van a t*köm már.... Borsodban lakok, de ha nem 20x megkérdezték ezt a rezsicsökkentős aláírogatós izét.... akkor 1x sem.

Most mit írogassak alá, ha ott fenn kitalálják akkor az ÚGY LESZ.... a többi meg népbutítás, meg "igen közösen" stb menni fog.... mintha az aláírásom számítana valamit. Sőt 3 millió aláírása sem nagyon számít...

Egy asszonnyal rendesen összevitatkoztunk, mert hogy jövök én ahhoz hogy nem írom alá.... hááá ájjon má meg a menet. :((( Istenem hol élek???

Miskolcon pl tele van ROMÁNNAL a polgármesteri hivatal/katasztrófa védelem... erről nem tud valaki valamit?

A multik nyerészkedése: elég ifjú vagyok, de a félelmetes multik előtt. (faluban) nem volt telefon/internet semmi... Őnagysága Matáv, kifizettette volna az egész fejlesztési költséget a faluval/igénylőkkel (mer ők nem jönnek)... ez volt 97'-98'-ban talán.... Akkor itt volt az ÉMÁSZ... 260 éves trafókkal, meg olyan "központokkal" rendelkeztek ami a Németeknél már a múzeumban mutogatnak :D , kb havonta 3-4 nap áramkimaradás volt... aztán jött a multi 2000 után, és úgy kizsebelte az egész falut hogy azóta sem volt áramszünet.

[ Szerkesztve ]


Vladi
(nagyúr)
Blog

Érdekes ez a tömegközlekedés. A dkv (debreceni) árait megnézve kiszámoltuk, hogy egy négy fős család jobban jár anyagilag - időről meg nem is beszélve - ha kocsival jár, mintha bérletet vesz. Szóval érdekes. Eléggé el vannak ott csúszva a dolgok szerintem. :U

(#51) Crystalheart:

MÁV nem hiszem, inkább valamelyik kiszervezett cége. (start, cargó, van egy pár. )

[ Szerkesztve ]


Bird
(addikt)
Blog

Na igen, de ez így már minden csak nem rezsicsökkentés.... ;]


baluka26
(veterán)
Blog

Olyan, hogy MAV nincs.
Van palyavasutak, cargo, trakcio, start, gepeszet. Az elszamolas miatt van igy.

Mennyibe kerulnek a berletek?


Vladi
(nagyúr)
Blog

Itt vannak a bérletárak.
2 diák 2 felnőtt: 20 k. Egy tank benzin. Olyan napi 30 km kocsikázás jön ki belőle. Hétköznapra számolva, városi fogyasztás mellett.


Lenry
(félisten)
Blog

olyan, hogy MÁV van :)
ez az anyavállalata a Startnak, a Trakciónak,, FKG-nek, stb.
Cargo viszont nincsen, a MÁV Cargo-t évek óta Rail Cargo Hungaria-nak hívják, ami a Rail Cargo Austria leányvállalata (ami meg az ÖBB tulajdona)

(#51) Crystalheart erre a BKV-s trolis nyereségre tudsz nekem linkelni egy forrást? köszi

(#47) 8th leírtam, hogy hol kellett volna panaszt tenned? le. ehhez képest egy fórumon írod le a nyűgöd, holott meg volna a lehetőséged a szolgáltató elleni fellépésre, tehát hisztizel. a megoldáshoz pedig egy centivel nem kerülsz közelebb.

[ Szerkesztve ]


Vladi
(nagyúr)
Blog

"egy fórumon írod le a nyűgöd, holott meg volna a lehetőséged a szolgáltató elleni fellépésre, tehát hisztizel. a megoldáshoz pedig egy centivel nem kerülsz közelebb."

Nah ezzel 98%-ban le is fedted a fórum működését. :D Tök megértelek ebben a helyzetben. A sok könnytől már az én monitorom is zárlatos.


Coccolino_O
(őstag)

"Itt meg hiszti van, ha BKV kicsit emel."

Bizonyára nincsen összefüggésben azzal, hogy a.) a szolgáltatás kritikán aluli; b.) a fizetések a béka feneke alatt vannak.


baluka26
(veterán)
Blog

Kritikan aluli szolgaltatas? Pesti vagy, igaz-e?

Lenry: Az osszes leanyvallalat osszessege a MAV kb.


Coccolino_O
(őstag)

Sajnos/szerencsére.


Lenry
(félisten)
Blog

ez így van, a leányvállalatok beleszámítanak az anyavállalatba :)

de értem, hogy arra akarsz kilyukadni, hogy a MÁV-ot több kisebb darabra szedték, és ezért egy darab MÁV nevű cég nem létezik, de ez meg nem igaz :N
önálló cégként létezik a MÁV Zrt, és birtokolja MÁV Csoport fentebb felsorolt leányvállalatait.


FF23
(senior tag)

A Na ezért megyek el innen-t mikorra tartogatod? Még egy-két hsz?

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Még jó, hogy így kezdtem a mondókámat: Évek óta többen rendszeresen jelezzük ezeket az áramszolgáltatónak mégsem csinálnak semmit sem Sebaj. És igen leírtad. Voltam a jegyzőnél aki közölte, hogy mások is keresték már ez ügyben. Ő max. annyit tehet, hogy tájékoztatást kér a démászosoktól. Azzal aztán rohadtul ki vagyunk ám segítve. Az egyik élelmiszerbolt tulaja panaszt tett a fogyasztóvédelemnél is mert egyik ilyen áramszünet után nem kapcsolt vissza az automata és rárohadt a komplett húspult és a tejes hűtő is egy hétvége alatt. Ennek nem tudom mi lett a vége. Ja menjek bíróságra... Jó napot be akarom perelni az áramszolgáltatómat mert túl sűrűn van áramszünet. Kiröhögnek és elhajtanak a halál f@xára. Amint akár egyetlen forint anyagi károm is keletkezik ebből nyugodt lehetsz, hogy én leszek az első aki jogi úton követelem majd károm megtérítését csak tudod addig amíg néhány dolog látványosan el nem füstöl itt addig mi, itt élők csak "hisztizni" tudunk mert a szolgáltató mindenkit lepattint a **csába.

mod: Tipikus 22-es csapdája helyzet. Akihez érdemben fordulhatnál a problémával az toronymagasról telibe szarja a te bajodat miközben 100%-ban tőle függsz hiszen áramhoz csak és kizárólag tőle juthatsz.

[ Szerkesztve ]


Coccolino_O
(őstag)

Na ezért megyek el innen.


baluka26
(veterán)
Blog

A BKV kb vilagszinvonal.

Lenry: Gazdasagilag csak kulon lehet oket vizsgalni. Ez eus nyomas elszamolas megkonnyitese es keresztfinanszirozas elkerulese vegett.

[ Szerkesztve ]


Coccolino_O
(őstag)

:DDD


baluka26
(veterán)
Blog

Mondd el miert nem az.


Doze
(aktív tag)
Blog

Egyèbkènt a mávról olvastam mostanában, hogy utóbbi időben csak kis minuszt termelt

üzenetek