[Re:] [flymi:] Életem első saját autója - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


flashpointer
(őstag)
Blog

Azert kesobb apa kaphat valami elvezetest is ne csaladi atlagautokban ugralva kelljen leelni az eletet, az tul rovid ehhez : )


tescodr
(tag)
Blog

Miota gumiskent dolgozom, láttam annyi fordot hogy ha ingyen adnák sem kellene... Az meg hagyján hogy a 2 éves új autóról málik le a lakk,de a vicc hogy rozsdásodik is akár hogy kezelik... Ráadásul nem ritkák a random motor problémák, amik a semmiből teremnek elő, remélem te nem futsz ilyenekbe bele. Én 2 honapja vettem életem első autóját, vittem nepper cimbimet, ő volt a legnagyobb ellenzője annak a fiat stilonal amit kineztem, de mikor körbe néztük azt mondta vegyem meg de mihamarabb: vetelar atirassal honosítással: (olaszból jött) 700.000 cserébe amit kaptam:120.000km-et futott garantáltan új gumik, hibátlan külső, friss műszaki,2 zónás digit klíma, city szervó, elektromos ablakok/tukrok mindenhol szerintem jól jártam. Eddig amit bele invesztáltam az kb 50.000 vezérlés csere+olaj és szűrők.


Somatom
(veterán)
Blog

Mindenkinek más a fixa ideája. Az enyém az, hogy olyan ország gyártmánya felejtős, ahol szieszta van.


flymi
(addikt)
Blog

Az elektromos ablakok, tükrök, kétzónás digit klíma az ebben is pipa.
Na, mindjárt folytatom az irományt... Pénteken megyek majd a kocsiért, azt bánom kicsit, h nem csináltam pár képet, mikor még felemelve volt. Nem tudom kit mennyire rettentett volna el a látvány. Nem igazán tetszettek a lógó, törött műanyag védő elemek. De motorikusan eddig rendben van. Remélem sosem hagy cserben. Általános vélemény alapján a focusok elég megbízhatóak. De majd az idő mindenre fényt derít.


tescodr
(tag)
Blog

Nem fikázni akartam persze ízlés kérdése, én sem akartam fiatot venni de a forma a felszereltség és a kényelem győzött, sajnos a mostani fordokkal komoly gond van, pedig nekem is tetszettek volna...


Somatom
(veterán)
Blog

Az olaszok stílusérzéke megkérdőjelezhetetlen. Giugiaro, Pininfarina, Bertone stb. Csak az a fránya AS szabvány szerinti gyártás ...


Ramirex
(csendes tag)
Blog

Sajnállak, volt egy Ford Escortom 1994-es évjárat. 2011-ben annyira szétrohadt, hogy bontó. Apám 1991-es Volvo 460-asát mai napig használom és még nem rohad :). Motorikusan szinte az összes kocsi jó, ritka, hogy a motorral gondok vannak. A kasztni megy tönkre, meg a motortérben az apróságok. Ez a tapasztalatom. Ford az rohad. Ha jót akarsz mond vissza. Volvo, Suzuki best buy.

[ Szerkesztve ]


gabor9991
(őstag)

Először szeretném leszögezni, nem bántó szándékkal írom a következőket!
Ezeket én már megcsináltattam/kifizettem, tapasztalatból írom.
Azt mondtad, 1M fölé nem szándékozol menni árban átírással együtt, szóval az alábbiakat még számold bele:

Azt írod, az egész hátsó futóműben szilenteket kell cserélni, megnézted mennyi ennek a szettnek az ára?
Plusz munkadíj.
Független szervizben 100k körül van a komplett mutatvány, annyira össze vannak rohadva a csavarok, hogy gyakran csak lánggal melegítve lehet őket megmozdítani.Plusz munka után kell egy futómű állítás elöl-hátul.
Ha az első lengőkarokban a nagy szilent is szakadt, ott is lánggal kell melegíteni a lengőkar nagy csavarját, meg az első szilenteket is érdemes megrendelni ekkor már mert melegítéskor egyszerűen elég.Ha a gömbfej is lóg akkor egyszerűbb komplett lengőkar cserélni.Ez se olcsó javítás.

Főtengely szimering ereszt :) , az egész motorteret szét kell kapni hozzá, kell célszerszám a főtengely rögzítéséhez a vezérműtengelyek pozicionálásához, kell célszerszám a hosszbordás szíjak felszereléséhez is, kell új főtengely szíjtárcsa csavar összeszereléskor soha nem szabad a használt megnyúlt csavart visszaszerelni bármit is mond a szerelö, de 3 méretben gyártották ezeket és még alvázszám alapján se lehet előre tudni melyik méret van benne, csak akkor tudod meg melyiket kell megrendelned, amikor kivette a szerelő azt ami benne volt.
Ja, a szimering csak egy ezres, a munkadíj meg a sokszorosa.
Ha ezeket mind megcsinálod akkor hol is vagy az 1M-hoz képest?Ezt remélhetőleg belekalkuláltad alkudozáskor :)
Ezek után még van egy rakás törött műanyag a kocsi rozsdás alján, amit alvázvédelemre kell vinni...plusz körbe volt fújva.Sok a gittelés alatta?Vagy csak egy sor festés ment rá?400 mikron fölött már nem csak esztétikai volt a sérülés.Oszlopok, küszöbök, nyúlványok is voltak fújva?Övfeszítő patron és az övek gyártási ideje stimmel a kocsi gyártási idejével?Oldalüvegek gyáriak?

Tudnék még kérdezni, mit érdemes megnézni, nem szabad elkapkodni a vásárlást, rengeteg eladó kocsi van.

A vezérműszíj csere pedig sehogy nem jön ki nekem miért volt 200 ezernél cserélve, 8 év vagy 160ezer km után kell cserélni de ugye nincs még 16 éves a kocsi hogy a 2. 8 év is eltelt volna.

[ Szerkesztve ]


Pete55555
(addikt)

Fúúúú gyerekek. Cikket és kommenteket is olvasva...

Ez egy 13 éves autó. 1M alatt.

Legyen új? Vagy mit akartok? Beszarás komolyan.

(#7) Ramirex
Ja, mert a Suzuki nem rohad. Ja, de.

A Volvo meg egész más kategória. Megvenni, és fenntartani is.

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

De jó h nem nekem kellett ezt leírni...


Tikakukac
(titán)

Attól függ.

Én az ősök kocsiját is próbálom olyan szinten tartani 13 évesen, hogy az lehetőleg tagadjon le 10-et. Hogy ez gond vagy baj-e, azt eldönti mindenki :B


Ramirex
(csendes tag)
Blog

1 millióért ezerszer jobb Suzukit veszel


flymi
(addikt)
Blog

Az autó ha jól rémlik Tárnok környékén teljesített szolgálatot.
Gyanítom, h sokszor jártak vele pesten, ami olyan mintha olaszban vagy franciában használtàk volna. Ajtó rányitasok, felületi sérülések tömkelege, karcok. A váltógomb, a szoknya viszont szép.
A vezető oldali küszöbről lekopott a festék, talán veszkó csizmás volt a tulaj. Fékpedál gumi elkopott. Az ülés széle egy jó 10 centis részen elkezdett felfesleni, de még egyben van, a szivacs ép. A kormányon is latszik, h nem pályás autó volt.
Sajnos nem tudtam lejjebb alkudni az árat. Jött a szokásos szöveg (gondom én), h 10 másik érdklődő is van. Ja, de csak én voltam ott. Ugye. Egy és negyed millióban ha megáll a vége, akkor már ki leszek békülve vele. Ennyit szántunk rá egyébként mindennel együtt. (Autó+szerviz+átírás+javítások).


Pete55555
(addikt)

Attól függ.

Költeni kell rá? Igen. Megéri? Befektetésnek biztos nem, de neked lehet megéri, mert van egy jó állapotú autótok ami elvisz A-B-be, probléma nélkül. Nincs ezzel semmi gond, de ne csodálkozzukn már, hogy egy 10+ éves autón uram bocsá' szilenteket kell cserélni.

A gond ezzel van:
"A tetőn egy apró horpadás, a jobb tükör műanyag burkolata a csücsökben törött. Hajjaj, szaporodnak a bajságok, nem is annyira kiváló állapotú?! Itt már kezdtem kicsit idegeskedni, de eddig semmi komoly."

Igen, így van, itt már el kell kezdeni idegeskedni.

Érted. Egy 13 éves autón van hiba. ÚRISTEN!!!
Hiszen azt írták kiváló állapotú. Akkor ennek olyannak kellene lennie, mint az új!!!

Legjobb: Haver szerelő azt mondja ne vedd meg. Oké haver, akkor te mit vennél meg? ;)
250.000-ről (vagy 350) 120-ra visszatekert VW Golf kombi PDTDI-t? Ügyes vagy, ülj le 1-es.

(#13) flymi
Előre mondom, félre ne érts: Nem mondom, hogy szart vettél. Persze majd hosszú távon fog kiderülni, de alapból nincs ezzel gond, hogy költeni kell rá. Minden használt autóra kell. 10+ évesre pláne.
Az a jó ha már vásárláskor tisztában vagy a legtöbb gondjával. Majd szépen rendbe rakjátok, és jó kis családi gép lesz. Csak ne kapjatok már szívinfarktust 1-2 horpadástól, meg szilent cserétől.
Örülj, hogy a vezérlést kicserélték benne. Nem csak maga a tény miatt, hanem mert ezek szerint azért valamennyire volt törődve az autóval.

(#12) Ramirex

1000x inkább egy ilyen focus, mint egy "1000x jobb suzuki".

(Nem szívlelem a Suzukikat, ez van. Lehet vele egyet érteni, meg nem, de nem fog változni a véleményem)

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Annyiban más a helyzet, hogy ez egytulajos kocsi, szalonból. Egy használt autó megvásárlása akkora hatalmas kérdőjelet verne a buliba, hogy ez amíg nem lesz GTK, addig fent kell tartani. Ha bármire cserélnénk abban is elmenne ugyanennyi alkatrész, akkor meg minek :B

A kérdés inkább az ki mit mondott és fogalmazott, én itt látom a gondokat.

Ezen én is szoktam pörögni, amikor használt cuccok veszek. Ha én azt mondom az eladó cuccom karcmentes, akkor karcmentes. Nincs olyan, hogy x éves és hát van rajta hiba, mert használt. Karcmentes. Pont. Kész. Satu. És szokott is nézni xy mikor eladok valamit, hogy bzdmeg, ez olyan, mint az új. Mert mit vártál? Azt mondtam, hogy olyan, akkor meg?

Ha a kocsin az eladó szerint nincs horpadás, törésmentes, akkor ha odamegyek és törés meg horpadás van rajta, akkor azzal fogok indítani: figyelj, ezt mondtad? Ezt. Hazudtál? Igen. Ha kezdődik a pingvin akkor kezét csókolom. Húgomnak most a teló vásárlása volt ilyen. Nehezen viselem, amikor valami nem stimmel. Azt szintén, ha 3 ember látja a karcokat és nyomokat és le van tagadva, hogy nem, nincsenek. Ezektől falra mászok. Tessék szépen elmondani mindent. Ha eltér a default állapottól, írd le, fényképezz, mondd el. De ne kamuzz és mismásolj. Undorító.


flymi
(addikt)
Blog

Persze tisztában voltunk vele, h költeni kell egy használt autóra, csak nem mindegy, h mennyit és miért/mire.
Esztétika sosem volt elsődleges, legfontosabb az volt, h motorikusan rendben legyen és ne legyen szétrohadva. Nincs is. Karcos? Rosseb ottegye. Horpadásos, javításos a kasztni? Az lenne a fura és gyanús, ha nem lenne az. Persze meglepett minket, h körben ilyen. A szervizes srác aki átnézte azt mondta ettől látott már mérföldekkel rosszabbat is, ez azokhoz képest tűrhető. Alvázvédelemmel elsőre 60 Mátyással riogattak, de meg lehet azt oldani egy huszasból is. Állítólag.

1250e volt kalkulálva mindenre. 1050e átírással a gép, 20+5e az alvázvéd és az olaj első körben. Utána a hardverek 60e-ért. Még mindig maradt 125e munkadíjra, a műanyag elemekre alul, egy tükör burokra, új emblémára, egy polírra, esetleg még egy új akksi is bele fog férni ha kell és egy kanna benzinre vész esetére.

Mankó pótkerekes, a csomagtér meglepően tiszta, a roló (kalaptartó) szép. Annyit tudtunk meg még a kocsiról, h a tulaj nemdohányzó volt és kutyát/kutyákat vitt kiállításokra országon belül és az osztrák sógikhoz. De ez olyan infó, ami lehet mese is. Ki tudja...


bambano
(titán)
Blog

vettél egy rozsdaboglyát sokkal többért, mint amennyit rá akartál szánni, ahelyett, hogy megnéztél volna más autókat is. pl. nekem van egy g astrám is, 19 éves, az ennyi idősen egyáltalán nem rohadt. most is csak egy küszöbcsere volt rajta. és a többi alkatrésze is rendben van.

3f szabály: fordot, franciát, fiatot, opelt soha :P már úgy értem, az új opeleket, mert azok franciák. a régiek rendben vannak.

"Esztétika sosem volt elsődleges, legfontosabb az volt, h motorikusan rendben legyen és ne legyen szétrohadva.": a motor hibáit nagyságrendekkel egyszerűbb javítani, mint a kasztnit. tehát elsősorban ne legyen rozsdás, másodsorban legyen jó a motor.

egyébként pedig innen-onnan vásárolt autónál nem vezérlés cserével kezdeni az álmoskönyvek szerint nagy szervizszámlát jelent.

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Szerintem meg keretösszegen belül vagyunk. Vázoltam. Persze féláron jobb lett volna megvenni, ezt belátom.

3F "szabály" szimplán hülyeség. A francia autók is jók motorikusan, csak az elekrtonikájuk egy határ fos.

Motor-kasztni sorrend is jó, de fordítva is. Szerintem nem lényeg melyik a dobogós.

Vezérlés mint említettem megvolt, van még benne pár ezer kilométer. De azt is meg lehet oldani 30 párezerből, de csak azért h te jobban aludj éjjelente most nem fogom meglépni. :P

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Írtam, h G Astra kombi is alternatíva lett volna, de sajna nem volt a közelben egy sem. Vagyis de, csak 1.2-es dízel, az meg felejtős.
Meg láttam már egymás mellett Astrát és Focust, hát... Ha szépségverseny lenne utóbbi nyerne. Talán csak mk1 focus nem, az összekaszabolt műszerfal miatt. Az opel egy faék. És sosem kop el.
F Astrán tanultam anno vezetni, szerettem, de kiöregedett az a széria és nincs benne annyi biztonsági extra. Ebben a most vasárolt ótóban van abs, légzsákok tömkelege, ebd/ebv, wtf, stb...

[ Szerkesztve ]


icemad
(nagyúr)
Blog

A privát lízing nem merült fel lehetőségként?
Akkor csak tankolni kell...

[ Szerkesztve ]

üzenetek