üzenetek

hozzászólások


Lorka22
(újonc)

Te talán tudsz valamit ?


Lorka22
(újonc)

Igen STAU volt, egy ismerős kamionos azon a részen várakozott!
De akkor is érthetetlen és felfoghatatlan miért nem tudott megállni !


Lauda
(félisten)
Blog

De akkor is érthetetlen és felfoghatatlan miért nem tudott megállni !

Azt gondolom, erre a valaszt csak akkor hinned es fogadnad el, ha magad is ezt a szakmat mivelned/dolgoznad. :) A nemet autopalya egy kulon allatfaj sajnos, van hogy orakig mesz utazotempoban es semmi sem tortenik, maskor a semmibol ott egy allo kocsisor. :( Most ez lehet erthetetlenul hangzik, de pl egy francia autopalyan nem tapasztalod ezt, mint a nemeteknel, meg az olasznal sem. Rengeteg most az utepites is, nagyon kell figyelni, hogy ne legyen baj. Gondolkodasra keptelen nep a nemet, ezt sajnos nap mint nap tapasztalom es ezzel sokszor engem is sodornak veszelybe.


varga.balazs
(aktív tag)

Nagyon hasznosnak találom én is az írást, és így többé-kevésbé a kommenteket is elolvasgattam.
Bár már több helyről is olvastam a furgonozás kellemetlenségeiről, most legalább részletesen is ráláttam.
Én is nagyon szeretnék valamilyen fuvarozó lenni, lévén a családom jó része is ebben a világban dolgozik.
Egy problémám van, hogy színtévesztő vagyok...így tulajdonképpen nálam csak a furgonozás lenne a megoldható, ha ilyen jellegű munkát végezhessek.

Nagybátyjám waberer's-nél dolgozik már 15 éve, és ő például nagyon szereti, meg a felettesével sincs gond.
Szerintetek az ilyen nagyobb nemzetközis cégek, akik furgonnal is rendelkeznek, azok mennyire megbízhatóak?(gondolok itt mondjuk dhl-re például)
mondjuk persze gondolom egy olyan embert, aki nem ült még hivatalosan furgonon, azt nem vennének fel, még akkor sem, ha vannak segítőkész kapcsolatok.

Meg így végére én azon gondolkozok, hogy bár szvsz megvan nálam ez a fajta olyan életstílus, ami jócskán megkönnyíti ezt a munkát, de vajon ki lehet-e ábrándítani egy olyan embert véglegesen, aki úgymond csak ezzel foglalkozna. Én sajnos ilyen vagyok, konkrétan nem tudok semmi olyan munkát elképzelni, amit szivesebben csinálnék. Végzettségem nekem is IT-vel kapcsolatos, de egyszerűen nem vonz semennyire, illetve hát itt is a szemem miatt bizonyos munkakörökben amúgy is korlátozott vagyok.

Még egy zárókérdés: Valaki esetleg nem tud a színtévesztés mértékétől függő lehetőségekről?(na ezt szépen megfogalmaztam :D )
Szóval arra akarok kilyukadni, hogy valahol nemrég hallottam, hogy vannak színtévesztő kamionosok is, mert épp csak akkora fokú a színtévesztésük, hogy megadták nekik az alkalmasságit.
Én anno nem estem át ilyen nagyon átfogó vizsgálaton, mikor csináltam a B kategóriát, így konkrétan nem is tudom, hogy nálam milyen fokú, csak érdemes-e egyáltalán ebbe belekezdeni, mert általában ellentmondásos válaszokat kaptam.


Lauda
(félisten)
Blog

A hivatasoshoz 2. csop orvosi kell, ott an vercukor, ekg stb, de ez is orvosfuggo. Van amelyik eloveszi a baboskonyvet, van amelyik nem. De en ugy emlekszem, hogy pav-on is kellett nezni, az meg mindenkepp kell ha soforkodni akarsz nagy auton. Mire gondolsz, hogy megbizhatoak-e azok a cegek? Amugy en a nemzetkozi furgonozast nem ajanlanam, annal veszelyesebb es ganebb munka szerintem nem letezik a szakman belul. Inkabb ezek a csomagkiszallitok, ups, dhl, amit irtal is.


varga.balazs
(aktív tag)

igen, mindenképp olyan dolgot szeretnék, amihez nem kell páv, meg 2. csoportú orvosi vizsgálat. természetesen úgy értettem a megbízhatóságot, hogy mint általában ezek a kis cégek vagy kifizetnek vagy nem. gondolom egy ilyen dhl szintő cégnél ez már azért valamennyivel korrektebb a munkavállaló szempontjából, csak nehezebb bekerülni nyilván. (esetleg még itt úgyszint megkövetelik legalább páv3-at, nem tudom, vagy például eleve úgy is veszik fel a sofőrt, hogy legyen C+E, ha esetleg szükséges, akkor nagy autóra ültessék).
színtévesztéssel kapcs. még olvastam erről a korrekciós szemüvegről, ez is nagyon ködös, mert valaki azt mondja, hogy így megvan neki a hivatásos, hogy kötelezően kell viselnie, más meg azt mondja, hogy vizsgán levetetik, és nem használható. ez sem mind1 ugye, mert gondolom egy ilyen szemüveg is jópár 10ezerbe kerülhet.

[ Szerkesztve ]


SzalaiG
(addikt)

Folytatás? :U


Viszlát
(addikt)
Blog

Őszintén szólva passz. Konkrétan komoly akadály, hogy az összes képemet elbuktam erről az időszakról, úgy meg elég száraz. Útinaplót visszamenőleg nem látom értelmét írni, szóval totál stagnál a történet jelenleg. Időről-időre felvetődik bennem egy-egy megközelítési ötlet, de mostanában az idő szűke is gátol (hál istennek, van munka)...


centralis
(újonc)

Szia! Végig olvastam az írásod.Igen, vannak olyan úgynevezett "felkérések" amiről írsz.
A lényeg, tetszett a tényfeltáró, más kezdők által is megszívelendő tanácsok sokasága. Értve itt az útvonal tervezés bonyolultsága, GPS megbízhatósága? A sorok között olvasva is tanulni lehet tőled.
Én 56 éves vagyok /elvált, tehát független mindentől/ megszereztem minden kártyát, papírt ami kell a nemzetközizéshez. 36 éves jogosítványom van. Nemzetköziben kezdő.
Jelentkeztem egy hirdetésre ahol így is felvételt nyertem. /akkor még nemértettem miért/
A megbeszélt ídöpontban jelentkeztem a telephelyen, megtörtént a jármű és a dokumentáció átvétele, minden ami kell,/engedélyek,rakomány rögzítők,tartalékok anyagok,kártyák,stb/ Ez egy 7,5-ös jármü volt.
Ez megvolt, mondták hogy menjek haza a kocsival, pakoljak be mindent. GÓ haza, pakolás,hálózsák,stb.
/vannak kamionos ismerőseim, nagyából tudtam mit kell össze gyüjtenem/
Ez megtörtént. Szokásos sms értesítés, ha kész vagy. Válasz.OK.
Az alap felállás:
Mivel kezdő vagy, kapsz egy 3-4 napos BÉBI-fuvart. OK. Úgyis készültem anyagiakkal,kajával,ruhával.
Leparkoltam és vártam. Délután jött egy hívás, Expressz Angol, Ausztria felrakó 4-kézben. Vállalod?
Kezdőként mit mondhat az ember? OK. Akkor gyere vissza a telepre, átszállás 12-t-ba.
Megtörtént. A telepen találkoztam a társammal, Egy volt munkatársam , örültem neki hogy nem egy vadigennel kell lennem. Kár volt örülnöm! Én segítettem neki letenni a GKI-vizsgát.Elláttam minden fontos anyaggal.
Jármű: 12-t IVECO, EGYFEKVÖHELYES. Aki tudja,érti!
Tovább: Felrakás megvan, indulás CALAIS-Komp. Franciában közli a munkatárs, ő, angolban nem vezet.
4-kéz bukott, DOVER-ban nekiáll irányítani, na akkor igértem meg neki, hogy pofán verem.
11 napot voltam fuvarban vele.


SzalaiG
(addikt)

Azért örülnék, ha lenne még egy ilyen rész.
Nekem képek nélkül is nagyon tetszik a stílusod. :)


Winner_hun
(félisten)
Blog

2. oldalon: a kutyaól link nem jó.
10. oldalon: hogy megsaccoltam előre, hogy litert kell vennem


naut009
(újonc)

Nagyon szuper ez az írás,erről egy kisfilmet is lehetne csinálni komolyan mondom.De ennek ellenére én szivesen csinálnám ezt a munkát,csakhát itt borsodban nincsen ilyen nemzetközi furgonos cég és én már ezzel megvagyok lőve sajnos :W Pedig ez a 3-4 hét kint ez lenne a legkisebb problémám,ugyanis volt szerződéses katonaként voltam már jóval több időt távol.A pihenönapot meg ugy kell felfogni mint a hosszu eltávot :D Szoktam olvasni a furgonos hírdetéseket,és mindenki tapasztalattal rendelkezőt keres....Most mit ért ezalatt? hogy tudok-e vezetni? igen tudok...vagy a dokumentumokat ismerem-e? nos írn iés olvasni is tudok,dehát egy ilyen papírt értelemszerüen kitölteni nemhiszem higy gondot okozna.(tesom,és unokatesom is kamionos)Ja,és alap angol nyevvizsgám is van.Ha valaki tudna segíteni,esetleg munkát ajánlani,nagyon megköszönném.Na én keresgélek tovább,nektek meg szép napokat :R


Lauda
(félisten)
Blog

3-4 hetet egy furgonban elni? Toltottel mar el legalabb 2 napot egy furgonban? Kamionban is sok nem egy egerlyukban. Ha annyira szeretned csinalni, adj fel hirdetest, mivel furgonos soforbol is mindig keves van (nem veletlen), ezert nagy valoszinuseggel fogsz talalni munkat. Helyileg merre vagy?


SzalaiG
(addikt)

Ma hajnalban megint emlegettelek. Portugál Lisszabon-ból jött Észak Német Emden-be egy Magyar furgonos egy seggel, mert sűrgős. Szegény mikor meglátta a steuerstelle-nél álló sort, majdnem elsírta magát. Előre engedtem és még így is legalább egy órát várt a lerakásra. Azóta alszik. :) Kb 12órája...


Lauda
(félisten)
Blog

Bevezethetnek mar a digi tachot azokba is. Idozitett bomba a legtobb furgonos, tul vannak hajszolva es meg pihenni sem tudnak normalisan abban az egerlyukban, meg ha van kutyaol akkor is necces.

[ Szerkesztve ]


Viszlát
(addikt)
Blog

:)

Én meg már lassan egy hete istápolok egy magyar furgonos srácot, a munkahelyem melletti parkolóban dekkol, nincs pénze se a főnöknek se neki, így se előre se hátra. Már két napja nem evett amikor odasétáltam hozzá megkérdezni mi újság... :(((


SzalaiG
(addikt)

Az ember a sorsát nem felejtheti el... Rendes tőled. :)
Csak így tovább! ;)


VectraBali
(csendes tag)

Szevasz Viszlát! :-)
Nagyon tetszett az írásod, úgy jó, ahogy van. Pár oldal, de mégis megadja a rálátást. Szépségek és árnyoldal. Úgy találtam rá a cikkre, hogy én is kacérkodom a gondolattal, hogy furgonozzak. Jelenleg irodista vagyok, de abszolút nem biztos a hely (leépítésnél én lennék az első, mert én vagyok a legfrissebb a részlegen), valamint nem is az én világom. Gyakorlatilag voltam már sokminden, segédmunkás, panzióban recepciós, raktáros, taxis, futár, még rövid ideig autóvillanyászkodtam is (eredetileg ez a szakmám, hogy miért nem tudok benne elhelyezkedni, az talán egyszer egy, a tiédhez hasonló cikk része lesz).
Na de a lényeg:
Megkínáltak egy furgonos melóval, főként H, A, D, CZ, SK, néha F utakról lenne szó. Nem mondom, hogy én lennék tutira a nagy profi, de igazából a vezetés az amihez értek, szivesen csinálom és gyakorlatom is van (2003 óta -akkor szereztem jogsit- baleset és szabálysértés -bírság- nélkül).
Állásinterjú patent lett, az ember mondta, bármikor mehetek innentől hozzá melózni (mint kiderült korábbról ismerjük egymást futólag).
Magáról a melóról nagyon jól írsz, de amiben a segítségedet kérném, hogy milyen "starter pakkot" rakjak magamnak össze, ami kellhet, ha kint ragadok. Mennyi kaja az amit viszel, ill. kint veszel meg, általános "történésekre" mivel készüljek (ha én, vagy egy másik furgonos kolléga kakiba kerülnénk), tehát a kötelező felszerelésen kívül amit ajánlasz. Raktérbe lehajló fekhelyes gépről lenne szó amúgy, plusz munkaakksival, állófűtéssel.
Egy pár dolog már összeállt a fejemben, de szerrtném egy tapasztaltabb sofőr véleményét kikérni.
Ide vagy privbe esetleg e-mailemre írj ha van időd rá. Ritkán járok errefelé.
Ja, és természetesen a legnagyobb grat a cikkhez, és ahhoz, hogy bár nálad maximálisan a kényszer szülte a dolgot, mégsem kaptál totális agyf*szt.

[ Szerkesztve ]


Narxis
(nagyúr)
Blog

Na mi a helyzet? A vírushelyzet miatt gondolom egyre többen kacérkodnak a furgonozással bár van ez az EU mobilitási törvény is amit lehet elfogadnak, azt mondják az taccsra teszi az egész furgonozást, nem éri majd meg.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Hát most én is írom, hogy brutál kemény amit leírtál, de sajnos hallottam már hasonlót közeli baráttól, aki pár hónapig húzta a nemzetközi furgonozást. Okádékok a cégek. Sajnos kamionos cégenél is sok a türhő trágya. Nincs rályuk szebb szó sajnos.

Én bő fél éve furgonozok belföldön, de én nekem van rendes munkaidőm, mert amúgy raktáros vagyok. Egy egész korrekt kis cégbe kerültem be. Először voltak furcsa dolgok, meg kibaszás, meg a melós a hibás mái napig, de egész jól összecsiszolódtunk, tök jó szokott lenni a légkör is. Sokszor olyanokat röhögünk kollégákkal, hogy néznek ránk, mi a fasz bajuk van ezeknek. Valamikor egy nap letolok 500-700km et másnap meg 80-at. Mikor hogy. Magamnak szoktam legtöbbször pakolni, vagy a két másik kollégával egymást segítve.
Bejáratott útvonalak meg cégek vannak. Látásból ismer mindenki mindenkit, így még a kapunk beengedés szopatás fogalma sem ismert. Én pont a cikkben látható fajta Ducatoval járok. Műszakilag egész jó állapotú, bár nincs klíma és fapados amúgyis. Esztétikailag meg egy nagy pudvafos. Belül amennyire tudom magamnak kitakarítom és kész. Nekem szerencsére van üzemanyagkártyám is. Sokszor hazáig megyek vele. Ha úgy végzek egy cégnél, akkor már ne menjek vissza a telephelyre, majd másnap bemegyek. Így tök jól alakul a munkaidőm is. 8-16 ig van hivatalosan, de nem egyszer volt hogy négy előtt már otthon kédereztem.
Így aztán egy szavam sincs, ha túlórázni kell. Amit alkalomadtán úgyis lecsúsztatok még szinte ők mondják. Szólnak hogy mostmár egyél ne rohanj meg ilyesmi. Így autópályán sem kergetem, megyek a nyergesekkel. Ha egy egy cégnél ott van egy nyergessel emberke főleg nagy öregek imádok beszélgetni velük. Nekem is volt már hogy másfél órát várattak, mire megjelent a targoncás. Addig meg mesélt a nagy öreg hogy milyen volt a Hungaronál melózni a 70-es években. Oroszországba ment meg ilyesmi. És akkor még nem volt Google, meg GPS meg telefon sem semmi. CB azt heló. Nem is tudom létezik még CB a kamionokban amúgy?
Egyébként én már gyerekkoromban nagyon mondogattam hogy kamionos leszek, hát lassan ez az út felé haladok, mert a mostani bérekből megélni itthon, szinte lehetetlen lassan. Így erősen gondolkozok én is a nyergesre ülésen.

Wáberers. Hát arról akinek nincs sztorija ilyen körökben, az még megsem született :D


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Már elfogadták.
A nemzetközo furgonokban is lesz tahó.
Továbbá nem lehet 48 órán át a furgonban dögleni mint a kamionban sem szállodába kell menni.
A kamionosok háborognak is jogosan. Egyrészt ki tudja milyen messzi putriba kell aludni, másrészt szabad rablás lesz a kamionparkolókban. Olyan fosztogatásokat fognak rendezni, hogy az EU csak pillázni fog. Már most sem normális ami Angliában meg a Franciáknál megy.
A nemzetközi furgonozásnak szerintem is befog tenni, hacsak nem normális cégek jönnek létre... Nem nálunk ne féljetek. A Magyar vállalkozó még leragadt a 90-es évek alvállalkozója stílusban. Ala építőipar.
Hatvan oldalt írhatnék a disznóságokról meg amiket megéltem, pedig csak 36 vagyok, de több új autó árával tartoznak a vállalkozók nekem is.
Fater melózott spanyolban egy vállalkozónál a negyedét ő szerencsére megkapta a pénznek, így is egy út alatt 2000 Euróval verte át. Na nem is az, hanem azt a vállalkozót mai napig emlegetik Index fórumon írták, ha Magyarországra hazajön vagy valahol megtalálják, akkor neki annyi. Biztos hogy meglincselik.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Ezt még olvasni is szörnyű.

Le a kalappal előtted! :R


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Hallod, ez durva. Nem is tudom, hanyadik kamionos furgonos embertől hallom, hogy Informatikus. Jómagam is :D


Doky1988
(senior tag)
Blog

Sziasztok!

2 hete kezdtem el ezt a melót, igazából informálódni szeretnék, hogy ponyvás furgonhoz milyen navit ajánlotok? Sajnos elég széles, így nem férek vele el mindenhol, pesten többször futottam érdekes szitukba Wazevel.Ezért volna a kérdésem :)


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Nem inkább magas? Újpesten a szemétégető felé vigyázz az aluljáróval.
Hát én sima L3 H2 es Ducatoval járok. Nekem sima google navim van. A Wazet nettó utálom. Még a google is képes fura helyekre bevinni de a Wazénak semmi sem szen, visz át árkon bokron lazán. Egyébként vannak külön kamionos navik, én sem bánnék egy olyan navit, amin típus kiválasztás lenne, az nagyban megkönnyítené az életet.


Viszlát
(addikt)
Blog

A Waze személyautós buli egyértelműen, szerintem mindenképpen érdemes beruházni egy céleszközre. Legutóbb igaz 9 éve volt szükségem ilyesmire, de a TomTom Professional navikban az szuper volt, hogy minden dimenzióját meg lehetett adni a járműnek cm-re pontosan, de ami még jobb volt, hogy valóban másképp is tervezett a megadás után. Mondjuk a szélesség probléma nem olyan egyszerű történet mint a magasság kiszűrése...


Narxis
(nagyúr)
Blog

Gondolom mert introverteknek ez nem egy rossz meló. Én is szívesen csinálnám de egyrészt nem tudom, hogy kezdjek neki(van B kategóriás jogsim de keveset vezettem) másrészt szoktam nézni Szili furgonnal vlog csatornáját és szegény elég keveset alszik, tényleg csak akkor áll meg aludni ha már érzi, hogy veszélyes. Viszont irigylem mert sok szép helyen járt.

üzenetek