[Re:] [gbors:] Gyorsteszt - korlátozza-e szoftveresen az NVIDIA a Pascal VGA-kat? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


MZsoltee
(veterán)
Blog

Itt talán az a kérdés, hogy az egyes driver verziókban kiadott bizonyos AAA játék bizonyos verzióira optimalizált megoldások, amik alapján e legtöbb teszt készül és a vásárlók döntenek meddig életképesek. A játék mely verziójáig élnek esetleg kerülnek ki a driverből.

A játékok, programok, ha jól látom régiek, amikben a tesztelt driver változatok megjelenése alatt nem történt módosítás. Olyan játékot kellene keresni, ahol ez megtörtént esetleg valamelyik driver dedikáltan valamire optimalizálva volt.

[ Szerkesztve ]


Csapoati
(nagyúr)
Blog

Egy Forza Horizon 4-et nagyon megnéznék ilyen tesztben. A demoban van benchmark is.

Szerk.: Ja, Windows 8.1, akkor sajnos tárgytalan.

[ Szerkesztve ]


Puma K
(veterán)
Blog

Nagyon jó teszt!

Az adatlapomon lévő konfiggal én is hasonlót szeretnék csinálni: [link]

Viszont esetemben a szintetikus tesztekből csak ezek maradnak:

- 3DMark
- Final Fantasy XV Benchmark
- Unigine Superposition
- Unigine Heaven

A játékok meg ezekre módosultak jelen állás szerint:

- Assassin's Creed Odyssey
- Batman - Arkham Knight
- Far Cry 5
- GTA V
- Middle-earth: Shadow of War
- Shadow of the Tomb Raider 2018
- Rise of the Tomb Raider 2015
- Tomb Raider 2013

[ Szerkesztve ]


Shing
(őstag)

FF XV nem gyúrhat rá újabb DX11 újításokra? Úgy tudom 8.1-en csak DX11.1 van.
Ha valahol kevesebb is az FPS, lehet stabilabbak a frame-time-ok vagy úgy összességében a játék. Lehet kijavítottak egy grafikai hibát és mivel jól működik végre terheli a hardvert...

Sok minden lehet, de az tény hogy már nincs sok különbség a driverek között teljesítményben, stabilitásban. Ha a "jól működik, nem frissítek" elvet követném kb. másfél éve nem újítottam volna drivert, azért annak sincs értelme.

Azt pedig jó látni, hogy nem butítanak, a nem click-bait benchmarkolók is ezt az eredményt hozták, köszi a tesztet.


b.
(félisten)
Blog

gbors le a kalappal!tudod kibicnek semmi sem drága,csak ezért írom, hogy a driver gond a 416.16 nál jött szóba,ami az őszi frissítésre készült, az jó lett volna középső eredménynek még.Az mindegyikünknek elég problémás driver, nagyon sok játékban okoz FPs dropot és minimums FPS romlást, Utána már nem volt gond, az az egy driver verzió ami szerintem/tünk problémás volt. de így is szuper köszi! :R :R

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ha a 416.96-nál nincs változás, akkor az ugyanazokat az implementációkat használó 416.16-nál sem lesz. Azóta nem változott a D3D driver. Nem vonja senki kétségbe, ha valaki esetleg lassulást tapasztalt, de úgy néz ki, hogy ennek sokkal több köze lehet az októberi frissítéshez, mint magához a driverhez.

Érdemes tudni a driver fejlesztéséről, hogy ezek nem mindig kapnak ám frissített implementációt. Sőt, igen jellemző, hogy ugyanaz az implementáció viszi át a teljes sorozatot. Tehát az NV-nél a következő implementációk majd valamikor a 420-as sorozattal jönnek. Az AMD-nél is így van, csak ott ez jóval nehezebben követhető, mivel a hónapokra van felfűzve a verzió, de van a drivernek is egy belső verziója, ami jelenleg a 18.30-as. Decemberben jön a 18.40-es, és abban jönnek az új API implementációk, aztán legközelebb majd a 19.10-esben (de ugye ez nem az év hónapot jelzi, hanem a belső verziót).

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

most ezt hiába írod le, hogy nem változott. nem csak én jeleztem ezt feléd, hogy problémás driver volt. Ha kapott implemetációt ha nem, nem működött jól sajnos az az egy driver verzió. WW2 és BF1 valamint TR alatt különösen sok gond volt, [link]gyakorlatilag WW2 játszhatatlan volt vele micrsoshutter és minimum FPS terén., míg BF1 15-20 % -t is romlott teljesítményben.A frissítés( 16.24) után kijavult minden.
valószínűleg Windows is belejátszott ebbe,de jobb kerülni azt a driver számot.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az implementáció azt jelenti, hogy ahogy a driver működik az adott API-n. Na most ez nem változott a 416-os sorozaton belül a Direct3D-re vonatkozóan, tehát maximum a profilok játszhatnak ebben szerepet, de maga a driver nem tud változni az alverziókon belül, hiszen gyakorlatilag dettó ugyanazok a DLL-ek vannak benne.
Azért nem úgy működik a driverek fejlesztése, hogy minden héten csinálnak új implementációt, mert annak a tesztelése azért igen komoly időigény. Itt nem csak WHQL-re kell leadni, hanem az API hitelesítési tesztjére is, ami nagyon sokáig tart. De ugye nem minden drivert adnak le erre, mert nyilván, ha nem változik az implementáció, akkor egy korábbi meghajtó hitelesítése automatikusan vihető tovább, hiszen minek újratesztelne a bitről-bitre megegyező DLL-eket.


b.
(félisten)
Blog

akkor szerinted mi a magyarázat a problémára és miért javult meg, ha szerinte az is egy jó driver?
valamint gondolom az 590 tesztnél az AMD átírta a D3D implementációt, hogy 2 napos drivert használatok az 1.5 hónapossal szemben.amit direkt keresni kellett, hogy feltegyétek, mert NV honlapjára GTX 1060 mellé a legutolsót ajánlja Nvidia.
tehát ha egy tesztelő valami oknál fogva 3 generációval ezelőttit rak fel a legújabb helyett, pedig szerinte nem változott semmi akkor annak oka van gondolom én.

[ Szerkesztve ]


huskydog17
(addikt)
Blog

"Decemberben jön a 18.40-es"

Nem. A 18.40-es driver a 18.10.1-ben debütált.

Köszi a cikket gbors, az eredmény nem meglepő, sajnos sokan terjesztenek olyan hülyeségeket, hogy új driver szándékosan lassít, ezeken mindig jót röhögök.

[ Szerkesztve ]


XharX
(aktív tag)
Blog

Én kb 1 hónapja csináltam egy GTX 1070 társaságában hasonlót.
399.24 és 416.34 között minden driverrel, FC5, a 2013-as Tomb Raider és a Rise of the Tomb Raider, Assassin's Creed Origins, Metro Last Light voltak a főbb játékok a listán, elhanyagolható különbséget tapasztaltam, egyszer ide, egyszer oda.

[ Szerkesztve ]


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Nem alaptalan a félelem.
Ugyanakkor az én véleményem szerint a videóban lévő benchmarkban még benne van a specifikációhelyesebb driver, a gyors és valamit megjelenít helyett.
A Matroxokhoz is jobb volt Q3-ban FPS számot nézve a miniGL driver, mint a későbbi fullos OpenGL driver.

Manapság ez már nem jellemző ilyen mértékben azért. De az még elképzelhető, hogy egy korabeli driver jobb pár játékban mondjuk egy Fermi, vagy DX10-es kártyának, mint a legutolsó.

[ Szerkesztve ]


Puma K
(veterán)
Blog

Most komolyan ezer éves kártyákkal és egy régen halott OS-el példálózol...?
Az ilyen neve nincs és akár ezen felkapaszkodni próbáló csatornákra nem adnék...

Majd ha egy Digital Foundry, Gamers Nexus, Hardware Unboxed, Linus és JayzTwoCents videóban azt hallom és olvasom redditen plusz alkatrész tesztelő weboldalakon, hogy ténylegesen lassítják az előző generáció kártyáit az új javára akkor mondom hogy az már gond.


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Neve nincs csatorna? Lol. Tudod te mennyi munka van abban a videóban, amit linkeltem?
Tudod hogy mennyire senki nem csinált akár hasonlót se újabb kártyákkal (ahol nem is lenne ilyen látványos)?

Egy kicsit gondolkozz már mielőtt posztolsz, mert csak magadból csinálsz hülyét.

A videó célja meg baromira nem konteóalap igazolása, hanem a retrósoknak iránymutatás, amikor gépet építenek, akkor ne a kártyához a legutolsó drivert tegyék fel. De ha magyarázni kell bármit is abból, amit leírtam az rég rossz.

Phil meg sose lesz annyira népszerű, mint az általad felsoroltak, mert ő nem showműsort csinál iszonyat ripacs módon, hanem überkockáknak analízist, az meg nem tömegtermék :U

[ Szerkesztve ]


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Oké, legyen itt egy segédlet, nehogy dupla ennyi fröcsögés legyen a következő válasz, mert azt látom, fröcsögni azt megy, olvasni értelmezni azt nem.

1. NEM ÁLLÍTOTTAM OLYAT, HOGY SZÁNDÉKOSAN LASSÍTANA AZ ÚJ DRIVER. pont

2. Volt már rá példa bőven, hogy az újabb driver lassított, erre hoztam egy elképesztően jó videót, igen, régi kártyákkal, mert a különböző hatások miatt ezekkel volt a leglátványosabb. Itt nem mérési hibáról, meg szórásról van szó.

3. Annak az okait nem tudjuk, miért lassít az új driver, tekintve hogy nem látunk bele a fejlesztési folyamatokba. Azon kívül, hogy volt már olyan driver, ami teljesítményesést hozott, de a következő "javította", tehát elrontottak valamit, a következő hatások érvényesülhetnek:

- driver profilok, játékokra és benchmarkokra szabott hackek és shaderátírások elavultsága, kihagyása későbbi driverből
- újabb, más utasításfeldolgozó, nagyobb overhead-del (de mondjuk helyesebb képet eredményez, vagy stabilabb)
- támogatási idő végén lévő, de a driver által még támogatott arcihtektúra optimalitásának ignorálása

Tekintve, hogy egy olyan Phil videó majdnem GAI megateszt mértékben időigényes, ellenben pénz nem jár érte, nincsenek ilyenek nagy mennyiségben.
Viszont mivel a TNT2-től FX-ig tartó korszak volt a VGA történelem legintenzívebb korszaka, így ott nagyon koncentrált ezeknek a hatásoknak a jelenléte.
DX10 óta nVidia elég sokáig nyúz egy architektúrát, lelassult az egész piac. Amit lenne érdemes vizsgálni, az mondjuk a GTX480 megjelenésekor egy húzócím az akkori driverrel, meg az utolsóval.

Hogy a 4xx-es driverrel mi van, az nem érint, 750Ti-m túl kis gépigényű játékot hajt csak mostanság, hogy észrevegyem. De könnyen lehet, hogy ez is egyszeri hiba.
Hogy a közbeszédben mennyire van ez a lassítósdi benne, hát max konteószinten, az meg nem érdekel.

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

Örülök, ha érdekes volt - engem nem lepett meg, de jó ezt alátámasztani.

(#1) MZsoltee: nem ez volt a helyzet az emlegetett videokban, pl. Witcher 3, GTA V, AC Origins lassult sokat, ezek egyike sem volt friss, amikor az RTX megjelent.
Ill. a tesztemben 2 játék 2018-as (a BT4 2 hónapos), úgyhogy kéretik nem régizni :)

(#5) b.: a launch driver valami 411.xx volt, úgyhogy az lehet, hogy a 416.16 valamiért szar volt, de akkor annak nem csalási szándék volt az oka.

(#6) Abu85:
Nem vonja senki kétségbe, ha valaki esetleg lassulást tapasztalt, de úgy néz ki, hogy ennek sokkal több köze lehet az októberi frissítéshez, mint magához a driverhez.

Ezt majd sok szeretettel idézem, ha valaki lelkesen kisjózsi által készített yt tesztekre hivatkozik. Mondom, vádolni nem akarok senkit, de amit leírsz, az irdatlan melléfogás a tesztelő részéről.

@quailstorm & @Puma K: béke, uraim :) Az engem sem lepne meg, ha a mostani driverekkel mondjuk egy Kepler kártya rosszabbul futna, mint az életciklusa végén megjelenttel, de itt most nem erről van (ill. nincs) szó, hanem szándékos avultatásról.


Puma K
(veterán)
Blog

Neve nincs csatorna a többihez képest, és az írásod alapján világos, hogy nem ismered a Digital Foundry, Gamers Nexus és Hardware Unboxed csatornákat.

Többszörösen tévedésben vagy:

1. "Tudod te mennyi munka van abban a videóban, amit linkeltem?"

Most akarok csinálni én is egy tesztet, amire most készülök rá: [link]
És már most gondokba ütköztem: 50-100GB-os játékokkal tervezek mérni amiknek helyet kell csinálni az általam belakott meghajtókon, de ezen már túl vagyok.

Jöhet a többi esetleges nehézség: 2 operációs rendszeren akarok tesztelni Windows 7 és Windows 10, 11db különböző driverrel (ez a szám még változhat), 12 játékban (ez a szám még változhat)

2. "Tudod hogy mennyire senki nem csinált akár hasonlót se újabb kártyákkal (ahol nem is lenne ilyen látványos)?"

Nvidia Nerfing 10-Series With New Drivers?... Nope - videó

3. "Egy kicsit gondolkozz már mielőtt posztolsz, mert csak magadból csinálsz hülyét."

Az arcodból meg az indokolatlan személyeskedésből jobb ha visszább veszel.

Mert már a fenti sorok miatt kapásból te csináltál magadból hülyét a megnyilvánulásoddal együtt a téma esetén amit nem kellene magadénak érezned már csak az adatlapodon lévő GTS450 miatt sem amivel vélhetően közöd nincs a mostani játékokhoz és az aktuális Pascal témához ami itt a lényeg.

Mert hogy Gbors tesztjében lévő és alapot szolgáló VGA egy 1050 Ti ami pont Pascal családba tartozik.

Mint írtam az ezer éves OS-t és a többit kár volt idekeverni.

[ Szerkesztve ]


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Amúgy itt is írnak mindenfélét.
Van aki 1809-en elégedett az 1809-et hivatalosan még nem támogatott 411-es driverrel, és nem tetszik neki a 416.

(#17) Puma K: az adatlapomat nem frissítettem már jó ideje... de meg van még az a gépem is.
Nézd, attól hogy minősítetted az általam linkelt videóst, meg olyan képtelen marhaságot leírtál, minthogy "azon próbál felkapaszkodni", nem tűntél szakértőnek, egy hangyafallosznyit se, épp ellenkezőleg. Inkább tűnt úgy, hogy megnézted hány feliratkozója van, a videóból 2 percet és eldöntötted hogy ez hülyeség, majd jöttél kommentet írni. Ebből kiindulva meg talán arcod meg személyeskedésed is neked van, csak jelen nem lévő személy felé irányult. Teljesen szükségtelen volt ez a reakciód, sokkal szükségtelenebb, mint hogy én beposztoltam a videót.

Tudom, hogy tök más eset és semmi köze a mostani sztorihoz, de azért linkeltem, hogy aki nem tudja, az is lássa, hogy volt már a történelemben trendszerű lassulás minél újabb a driver.

[ Szerkesztve ]


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Azért a linkelt videód messze nem tesztelt sok játékot, nem néztem még végig, mert nem pont arról szól, amire kíváncsi vagyok, de össz 1 játék táblázata van benne (2 preset), OS verzió megjelölése nélkül. (1803 vagy 1809-en volt a videóban a táblázat?)
Ennél gbors tesztje is részletesebb.

Magába a videó tartalmába nem tudok belekötni meg nem is akarok, de semmi köze a Phil-féle teszt mélységéhez.

[ Szerkesztve ]


Archttila
(veterán)
Blog

[link] ;] :D

Hatalmas pacsi a tesztért! :K :R

[ Szerkesztve ]

üzenetek