[Re:] [gbors:] Gyorsteszt - korlátozza-e szoftveresen az NVIDIA a Pascal VGA-kat? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Oké, legyen itt egy segédlet, nehogy dupla ennyi fröcsögés legyen a következő válasz, mert azt látom, fröcsögni azt megy, olvasni értelmezni azt nem.

1. NEM ÁLLÍTOTTAM OLYAT, HOGY SZÁNDÉKOSAN LASSÍTANA AZ ÚJ DRIVER. pont

2. Volt már rá példa bőven, hogy az újabb driver lassított, erre hoztam egy elképesztően jó videót, igen, régi kártyákkal, mert a különböző hatások miatt ezekkel volt a leglátványosabb. Itt nem mérési hibáról, meg szórásról van szó.

3. Annak az okait nem tudjuk, miért lassít az új driver, tekintve hogy nem látunk bele a fejlesztési folyamatokba. Azon kívül, hogy volt már olyan driver, ami teljesítményesést hozott, de a következő "javította", tehát elrontottak valamit, a következő hatások érvényesülhetnek:

- driver profilok, játékokra és benchmarkokra szabott hackek és shaderátírások elavultsága, kihagyása későbbi driverből
- újabb, más utasításfeldolgozó, nagyobb overhead-del (de mondjuk helyesebb képet eredményez, vagy stabilabb)
- támogatási idő végén lévő, de a driver által még támogatott arcihtektúra optimalitásának ignorálása

Tekintve, hogy egy olyan Phil videó majdnem GAI megateszt mértékben időigényes, ellenben pénz nem jár érte, nincsenek ilyenek nagy mennyiségben.
Viszont mivel a TNT2-től FX-ig tartó korszak volt a VGA történelem legintenzívebb korszaka, így ott nagyon koncentrált ezeknek a hatásoknak a jelenléte.
DX10 óta nVidia elég sokáig nyúz egy architektúrát, lelassult az egész piac. Amit lenne érdemes vizsgálni, az mondjuk a GTX480 megjelenésekor egy húzócím az akkori driverrel, meg az utolsóval.

Hogy a 4xx-es driverrel mi van, az nem érint, 750Ti-m túl kis gépigényű játékot hajt csak mostanság, hogy észrevegyem. De könnyen lehet, hogy ez is egyszeri hiba.
Hogy a közbeszédben mennyire van ez a lassítósdi benne, hát max konteószinten, az meg nem érdekel.

[ Szerkesztve ]

üzenetek